انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی

راهنمای انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی

  • انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی، زمان انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی
  • شرایط ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی، ظرفیت پذیرش رشته های دانشگاه غیر انتفاعی
  • زمان تکمیل ظرفیت انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی، مشاوره ادامه تحصیل دانشگاه غیر انتفاعی
  • سامانه هوشمند تلفنی انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی و پاسخ گویی به تمامی سؤالات شما

[postbox txt=”انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی”]

انتخاب رشته صحیح ضمانت نامه آینده شماست.

داوطلبان پس از آزمون کنکور سراسری و اعلام نتایج آن ها مجاز به انتخاب رشته می شوند. دانشگاه غیر انتفاعی یکی از گزینه هایی است که داوطلبان می توانند در انتخاب رشته ی خود انتخاب نمایند. داوطلبان می بایست در فرم انتخاب رشته ی خود دانشگاه غیر انتفاعی مورد نظر خود را وارد نمایند. مدرک مورد ارائه از سوی این دانشگاه معادل مدرک شبانه می باشد که مورد تأیید وزارت علوم و تحقیقات می باشد. همچنین شهریه ی نسبتاً مناسب تری از دانشگاه آزاد را نیز دارا می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران کنکور مرکز تماس حاصل فرمایید.

[fieldb]

[ub]

رتبه و تراز لازم برای قبولی دانشگاه غیر انتفاعی:

بدون شک یکی از ملاک های اصلی در انتخاب رشته، رتبه و تراز داوطلب می باشد. چرا که با استفاده از آن، داوطلبان می توانند رشته و دانشگاه مورد علاقه ی خود را انتخاب نمایند. رتبه که همان ترتیب و نشان دهنده ی اولویت داوطلبان می باشد و تراز معیار سنجش علمی داوطلبین محسوب می گردد. برای مثال در نظر بگیرید نمره دانش آموزی در آزمون x برابر با ۱۷ و در آزمون دیگری مشابه آزمون x برابر با همین مقدار شده باشد. با این تفات که در آزمون اول دانش آموز نفر اول و در آزمون دوم نفر ۱۶ شده باشد. این اختلاف به دلیل سطح علمی سؤال ها و میزان سختی و راحتی سؤال ها می باشد که با مفهوم تراز این موضوع را نشان می دهیم.

اطلاع از رتبه و تراز داوطلبان در سال های گذشته و اینکه با این رتبه و تراز در چه دانشگاه هایی پذیرفته شده اند، کمک شایانی به انتخاب دانشگاه غیر انتفاعی موردنظرمان می نماید.

آخرین رتبه قبولی و درصد دروس دانشگاه غیر انتفاعی:

آخرین رتبه داوطلبان پذیرفته شده می تواند معیار بسیار مناسبی برای انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی مورد نظرمان باشد و از آن به عنوان سوپاپ اطمینانی برای انتخاب رشته خود استفاده می نماییم. هر ساله دانشگاه غیر انتفاعی لیست آخرین نفرات پذیرفته شده را به تفکیک رشته به همراه کارنامه و درصد دروس اعلام می نماید که با استفاده از آن می توانیم دید واقع بینانه و هوشمندانه ای نسبت به انتخاب رشته ی خود داشته باشیم. داوطلبان جهت آگاهی از لیست اخرین نفرات پذیرفته شده در دانشگاه غیر انتفاعی می توانند از مشاوران مرکز راهنمایی بگیرند.

[lastrankb]

[fieldb]

ظرفیت پذیرش رشته های دانشگاه های غیر انتفاعی

دیگر فاکتورهایی که نقش بسیار مهم در انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی را داراست. ظرفیت پذیرش می باشد. اینکه بدانیم میزان پذیرش در چه رشته و دانشگاه هایی بالاتر است و احتمال قبولی در آن ها بیشتر می باشد، می توانیم با ضریب اطمینان بالاتری انتخاب رشته ی خود را انجام دهیم.

داوطلبان نیز باید در نظر داشته باشند که با انتخاب رشته و دانشگاه های پرمتقاضی که دارای ظرفیت پذیرش پایینی هستند، احتمال قبولی خود را به مقدار زیادی پایین می آورند. پس با یک دید واقع بینانه و نگاه هوشمندانه به این موضوع می توانیم انتخاب رشته ای ایده آل داشته باشیم.

[capacityb2]

[fieldb]

[ub]

نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی

با توجه به اینکه انتخاب رشته دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و مرحله ی دوم رقابت بین داوطلبان می باشد، باید با آگاهی و اطلاعات دقیق صورت بگیرد تا بتواند نتایج دلخواه را برای ما به همراه داشته باشد. در همین راستا مرکز مشاوره با ارایه نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی سعی نموده است که انتخاب رشته ای هوشمندانه داشته باشید. در این نرم افزار اطلاعات بیش از هزار نمونه کارنامه به همراه تراز و رتبه ی قبولی آن ها وجود دارد. داوطلبان با وارد کردن رتبه و تراز احتمالی خود در این نرم افزار می توانند لیستی از رشته و دانشگاه هایی را که امکان قبولی در آن ها وجود دارد مشاهده نمایند. همچنین می توانند با انتخاب رشته و دانشگاه غیر انتفاعی مورد علاقه ی خود رتبه و تراز قبولی برای آن ها را مشاهده کنند.

در آخر اضافه می گردد می توانید جهت استفاده از نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی با مشاوران مرکز تماس حاصل فرمایید.

راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی

تکمیل ظرفیت را می توان فرصتی مجدد برای پذیرفته شدن در دانشگاه چه برای آن دسته از داوطلبانی که پذیرفته شده اند و چه آن ها که موفق به پذیرش در دانشگاه نشدند دانست. در این مرحله که پس از ثبت نام داوطلبان پذیرفته شده در دانشگاه صورت می گیرد، دانشگاه های غیر انتفاعی که ظرفیت آن ها خالی می باشد، برای جذب داوطلب اعلام نیاز می نمایند که داوطلبان مجدد اقدام به انتخاب رشته در کد محل هایی که دارای ظرفیت خالی است می نمایند. همان طور که در سال های گذشته مشخص شده است، در اکثر کد رشته ها، تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی صورت می گیرد. اضافه می گردد داوطلبان جهت اطلاع از زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی و نحوه ی انجام آن می توانند با مشاوران کنکور مرکز تماس حاصل فرمایند.

[fieldb]

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی:

ثبت بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی و کارشناسی صورت می گیرد و در ترم های مهر و بهمن بصورت جداگانه دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می نماید. داوطلبانی که دارای شرایط لازم می باشند، می توانند در زمان مقرر که از طریق سازمان سنجش اعلام می گردد نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. از مهم ترین شرایط ثبت نام بدون کنکور، سوابق تحصیلی داوطلب می باشد که در صورت تطبیق با شرایط می توانند ثبت نام خود را در رشته های مورد نظر انجام دهند. داوطلبان نیز می توانند جهت کسب هر گونه اطلاعاتی در رابطه با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی با مشاوران مرکز تماس حاصل فرمایند.

[registerb]

[ub]

[postbox txt=”انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی”]

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:
  • زمان تکمیل ظرفیت رشته های دانشگاه غیر انتفاعی، شرایط ثبت نام دانشگاه بدون کنکور غیر انتفاعی
  • لیست رشته های دانشگاه غیر انتفاعی، معرفی دانشگاه های غیر انتفاعی نمونه
  • مشاوره شغلی دانشگاه غیر انتفاعی، نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی
  • ظرفیت پذیرش دانشگاه غیر انتفاعی،مشاوره ادامه تحصیل دانشگاه غیر انتفاعی

[telbk]

راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور