انتخاب رشته کارشناسی مهندسی برق

  • انتخاب رشته کارشناسی مهندسی برق، ظرفیت پذیرش کارشناسی مهندسی برق
  • قبولی کارشناسی مهندسی برق، میانگین درصد دروس قبولی مهندسی برق
  • زمان انتخاب رشته مهندسی برق، تکمیل ظرفیت مهندسی برق، نرم افزار انتخاب رشته مهندسی برق
  • سامانه مشاوره تلفنی و پاسخگویی به تمامی سؤالات انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد مهندسی برق

[postbox txt=”مشاوره انتخاب رشته کارشناسی مهندسی برق”]

داوطلبان پس از آزمون کنکور سراسری مهندسی برق برای قبول شدن در رشته و دانشگاه مورد نظر خود می بایست انتخاب رشته ی خود را انجام دهند. یکی از رشته های پر طرفدار که هر ساله متقاضیان زیادی را برای ورود به دانشگاه دارا می باشد، رشته ی مهندسی برق و گرایش های آن می باشد.

داوطلبان پس از تحصیل در این رشته می توانند در سازمان های مخابراتی، صنایع نظامی و دفاعی و نیروگاه ها مشغول به فعالیت شوند. البته متخصصان فارغ التحصیل شده از این رشته نیز می توانند راه اندازی کسب و کار مستقل نمایند و از این طریق درآمدزایی خود را داشته باشند. همچنین شرایط مناسبی برای آن دسته از داوططلبانی که  قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند مهیا است تا در کشور مورد علاقه ی خود در مقاطع تحصیلی بالاتر به ادامه تحصیل بپردازند.

داوطلبان پیش از انتخاب رشته ی خود لازم است اطلاعات کاملی در ارتباط با گرایش های مهندسی برق، ظرفیت پذیرش دانشگاهی در مقطع کارشناسی مهندسی برق و هم چنین شرایط بورسیه و مراحل اعزام به خارج داشته باشند تا با دید واقع بینانه و هوشمندانه ای انتخاب رشته ی خود را انجام دهند. همچنین داوطلبان در مورد دانشگاه های بدون کنکور می بایست اطلاعات لازم را کسب نمایند تا در صورتی که شرایط تحصیل برای آن ها مهیا بود در دانشگاه های بدون کنکور تحصیل نمایند.

اضافه می گردد نرم افزار انتخاب رشته ی کارشناسی مهندسی برق نیز لیست گرایش ها و دانشگاه ها را در هر استان به همراه ظرفیت پذیرش به شما نمایش داده تا بتوانید مناسب ترین انتخاب خود را برای رقم زدن آینده ی تحصیل خود به بهترین شکل داشته باشید.

رتبه و تراز لازم برای قبولی در کنکور سراسری مهندسی برق

آگاهی از رتبه و تراز می تواند کمک شایانی به داوطلبان نماید که دید واقع بینانه ای نسبت به انتخاب رشته کارشناسی مهندسی برق داشته باشند؛ چرا که با رتبه و تراز داوطلبان سال های گذشته می توان پی برد که آیا امکان پذیرفته شدن در رشته و دانشگاه موردنظرمان وجود دارد و یا خیر. اگر چه نمی توان با اطمینان کامل به این اعداد و ارقام انتخاب رشته نماییم چرا که هر سال کنکور متفاوت تر برگزار شده و همچنین تعداد سؤال ها و ظرفیت ها نیز تغییر می کند.

جدول زیر نیز برای مشاهده ی داوطلبان کنکور سراسری ۹۶ به تفکیک منطقه به طور خلاصه آورده شده است.

ادبیات فارسی ۲۷% ۱۶% ۳% ۲۳% ۳۲% ۱۸% ۲۶% ۲۴% ۴%
عربی ۴% ۷% ۱۱% ۱۵% ۰% ۱۲% ۱۵% ۲۲% ۲۲%
دین و زندگی ۶% ۲۲% ۳۵% ۳۶% ۱۴% ۲۶% ۶% ۳۸% ۲۶%
زبان انگلیسی ۰% ۰% ۲۳% ۰% ۰% ۰% ۴% ۶% ۰%
ریاضی ۲% ۳% ۴% ۱-% ۱% ۴% ۲% ۰% ۶%
فیزیک ۰% ۱-% ۱% ۵% ۳% ۱-% ۳% ۱۵% ۲۰%
شیمی ۰% ۰% ۴-% ۲% ۳% ۶% ۴% ۲% ۱-%
رتبه در منطقه ۲ ۴۰۶۲۰ ۴۰۳۰۱ ۳۹۸۰۰ ۱۵۶۵۷ ۱۴۴۷۸ ۱۴۴۰۷ ۲۸۲۲۹ ۲۷۲۱۰ ۲۶۹۳۶
رتبه کشوری ۱۰۱۱۱۶ ۱۰۰۳۶۳ ۹۹۱۵۷ ۷۹۹۹۶ ۷۵۵۵۷ ۷۵۲۶۶ ۷۱۳۰۰ ۶۷۸۶۶ ۶۷۰۰۲
شهر محل سکونت کاشان بیرجند بجنورد بروجن برازجان عنبرآباد مشهد بندرانزلی اصفهان
رشته محل قبولی مجتمع آموزش عالی گناباد مجتمع آموزش عالی گناباد مجتمع آموزش عالی گناباد مجتمع آموزش عالی گناباد دانشگاه ولایت-ایرانشهر مجتمع آموزش عالی گناباد دانشگاه تربت حیدریه دانشگاه تربت حیدریه دانشگاه مهندسی فناوری های نوین – قوچان
( روزانه )
منطقه ۲ ۲ ۲ ۳ ۳ ۳ ۱ ۱ ۱

 

آخرین رتبه قبولی و درصد دروس کنکور سراسری مهندسی برق:

آخرین رتبه ی نفرات پذیرفته شده در کنکور سراسری مهندسی برق می تواند سوپاپ اطمینان قابل قبولی برا یپذیرفته شدن داوطلبان در کنکور سراسری باشد، لذا داوطلبان پیش از انتخاب رشته ی خود می بایست با اطلاعات و آگاهی کامل از نفرات آخر رشته و دانشگاه مورد نظر خود انتخاب رشته را انجام دهند. همچنین با بررسی کارنامه ی داوطلبان و درصد دروس آن ها نیز می توانند به طور دقیق تر احتمال قبولی خود را در دانشگاه های موردنظرشان بدست آورند.

همچنین در جدول زیر رتبه های آخرین فرد قبول شده در رشته ی مهندسی برق را در شهرهای مختلف آورده ایم:

رتبه کشوری رتبه در سهمیه سهمیه در منطقه جنسیت شهر رشته قبولی
۶۹ ۳۹ منطقه ۱ دختر تهران مهندسی برق -دانشگاه صنعتی شریف -تهران-روزانه
۱۹۹ ۵۹ منطقه ۲ پسر اصفهان مهندسی برق -دانشگاه صنعتی شریف -تهران-روزانه
۸۴۳ ۳۶ منطقه ۳ پسر تنکابن مهندسی برق -دانشگاه صنعتی شریف -تهران-روزانه
۳۳۴ ۲۲۴ منطقه ۱ پسر تهران مهندسی برق -دانشگاه تهران-روزانه
۵۴۳ ۱۶۰ منطقه ۲ پسر کرج مهندسی برق -دانشگاه تهران-روزانه
۱۴۳۲ ۷۴ منطقه ۳ پسر شبستر مهندسی برق -دانشگاه تهران-روزانه
۸۹۳ ۵۴۶ منطقه ۱ پسر تهران مهندسی برق -دانشگاه صنعتی امیرکبیر-تهران-روزانه
۱۰۵۲ ۳۳۶ منطقه ۲ دختر ساری مهندسی برق -دانشگاه صنعتی امیرکبیر-تهران-روزانه
۲۱۴۸ ۱۲۶ منطقه ۳ پسر زرند مهندسی برق -دانشگاه صنعتی امیرکبیر-تهران-روزانه
۱۷۱۲ ۱۰۱۶ منطقه ۱ پسر تهران مهندسی برق -دانشگاه علم وصنعت ایران -تهران-روزانه

برای کسب اطلاعات بیشتر بررروی لینک کلیک نمایید 

 ظرفیت پذیرش کنکور سراسری مهندسی برق

یکی از فاکتورهای اساسی که داوطلبان می بایست به آن توجه داشته باشند و نقش بسزایی در انتخاب رشته ی آن ها دارد، میزان پذیرش دانشگاه ها در رشته ی مهندسی برق می باشد.

[awsa-banners]

در سال های گذشته داوطلبانی که انتخاب رشته ی خود را مبنایی بر اسا میزان پذیرش دانشگاه ها قرار داده اند، به مراتب نسبت به دیگر داوطلبان موفق تر بوده و توانسته اند در دانشگاه های مورد نظر خود پذیرفته شوند.

اضافه می گردد مشاوران کنکور مرکز می توانند شما را از ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در کنکور سراسری مطلع سازند و دید واقع بینانه ای نسبت به انتخاب رشته به شما بدهند.

همچنین در جدول زیر لیست ظرفیت پذیرش تعدادی از دانشگاه ها را در آزمون سراسری سال ۸۴ به اختصار مشاهده می نمایید.

دانشگاه/ نوبت پذیرش روزانه نوبت دوم غیرانتفاعی پیام نور مجموع ظرفیت در دانشگاه
دانشگاه آیت اله بروجردی – بروجرد ۵۵ ۱۰ ۰ ۰ ۶۵
دانشگاه اراک ۵۰ ۲۰ ۰ ۰ ۷۰
دانشگاه اردکان ۲۰ ۵ ۰ ۰ ۲۵
دانشگاه ارومیه ۱۲۰ ۰ ۰ ۰ ۱۲۰
دانشگاه ارومیه (محل تحصیل دانشکده فنی خوی) ۵۰ ۰ ۰ ۰ ۵۰
دانشگاه اصفهان ۶۰ ۰ ۰ ۰ ۶۰
دانشگاه الزهرا (س) – تهران (ویژه خواهران) ۲۵ ۰ ۰ ۰ ۲۵

 

نرم افزار انتخاب رشته کنکورسراسری مهندسی برق

با توجه به اینکه داوطلبان پیش از انتخاب رشته ی خود نیازمند اطلاعات جامع و کامل می باشند و دسترسی به چنین اطلاعاتی کمی سخت و دشوار می باشد، مرکز مشاوره نرم افزار انتخاب رشته ی کنکور سراسری مهندسی برق را در اختیار داوطلبان قرار داده است تا به وسیله ی آن بتوانند از لیست رشته و دانشگاه های رشته ی برق مطلع شوند. همچنین داوطلبان می توانند جهت استفاده از نرم افزار انتخاب رشته ی مهندسی برق با مشاورین مرکز تماس گرفته و از راهنمایی ایشان استفاده نمایند.

راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری مهندسی برق

تکمیل ظرفیت را می توان فرصت مناسبی برای داوطلبانی دانست که موفق به پذیرش در دانشگاه نشده اند و یا اینکه در دانشگاه موردنظر خود قبول نشده اند. لذا داوطلبان در زمان انتخاب رشته ی تکمیل ظرفیت کارشناسی مهندسی برق می توانند لیست رشته و دانشگاه هایی را که اعلام نیاز می نمایند برای پذیرش دانشجو از طریق سایت سازمان سنجش مشاهده نمایند. داوطلبان در زمان مقرر شده به ترتیب در دانشگاه سراسری تعداد ۵۰ رشته و در دانشگاه آزاد ۲۰ رشته را می توانند انتخاب نمایند. لازم به ذکر است داوطلبانی که در دانشگاه پذیرفته شده اند هم می توانند در تکمیل ظرفیت کارشناسی مهندسی برق شرکت نمایند که در صورت پذیرفته شدن در انتخاب رشته می بایست از دنشگاه پذیرفته شده ابتدایی انصراف داده و در تکمیل ظرفیت دانشگاه پذیرفته شده، شرکت نمایند. توصیه می شود که داوطلبان با اطلاع از زمان تکمیل ظرفیت پذیرش رشته های مورد علاقه ی خود را انتخاب نمایند و شانس مجدد قبولی خود را در رشته ی مهندسی برق امتحان نمایند.

اضافه می گردد جهت کسب اطلاعات بیشتر درزمینه ی تکمیل ظرفیت کارشناسی مهندسی برق می توانید با مشاوران کنکور مرکز تماس حاصل فرمایید.

شرایط دانشجوی پذیرفته شده در تکمیل ظرفیت:

در اغلب دانشگاه ها داوطلبی که در تکمیل ظرفیت پذیرفته شده است، رفتاری شبیه به دانشجوی انتقالی را با آن ها داشته، مثلاً خوابگاه به آن ها تعلق نمی گیرد و در انتخاب رشته دیرتر از دیگر دانشجویان انتخاب رشته می نمایند.

تکمیل ظرفیتی ها ورودی بهمن ماه محسوب می شوند و از نیمسال دوم تحصیلی مجاز به انتخاب رشته و آغاز ترم جدید تحصیلی می شوند.

تکمیل ظرفیت شامل حال چه کسانی نمی شود؟

کسانی که در انتخاب رشته ی اولیه شرکت نکردند، شامل حال شرکت در تکمیل ظرفیت نمی شوند. در سال های گذشته اگر داوطلب در دوره های غیر روزانه (شبانه) هم پذیرفته نمی شد مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت نبود اما چند سالی است که این قانون برداشته شده است و غیر روزانه ها هم شامل این طرح می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر بررروی لینک کلیک نمایید 

ثبت نام بدون کنکور سراسری مهندسی برق

داوطلبانی که شانس قبولی خود را در کنکور سراسری مهندسی برق پایین می دانند و یا علاقه ای به شرکت در کنکور سراسری ندارند، می توانند دانشگاه های بدون کنکور مهندسی برق را برای ادامه تحصیل خود انتخاب نمایند. هم چنین با استفاده از نرم افزار ثبت نام بدون کنکور سراسری مهندسی برق، داوطلبان می توانند از لیست دانشگاه های بدون کنکور مهندسی برق ۹۶ مطلع شوند. توصیه می شود داوطلبان پیش از انتخاب دانشگاه بدون کنکور اطلاعات کامل را در زمینه ی شهریه، شرایط و مراحل و زمان انتخاب رشته و دانشگاه بدون کنکور بدست آورده و با آگاهی کامل از دانشگاه های بدون کنکور، انتخاب خود را انجام دهند. در این خصوص می توانید از مشاوران متخصص و برتر مرکز راهنمایی بگیرید.

[postbox txt=”مشاوره انتخاب رشته کارشناسی مهندسی برق”]

مرکز مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • انتخاب رشته کارشناسی مهندسی برق، زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی مهندسی برق
  • مشاوره شغلی مهندسی برق، شهریه دانشگاه های بدون کنکور مهندسی برق
  • لیست دانشگاه های مهندسی برق، بورسیه خارج کشور مهندسی برق
  • سامانه هوشمند مشاوره تلفنی و اطلاع از نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی مهندسی برق

[telar]

راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور