انتخاب رشته کارشناسی مهندسی عمران

  • انتخاب رشته کارشناسی عمران، نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی عمران
  • میانگین درصد دروس قبولی کارشناسی عمران، زمان انتخاب رشته کارشناسی عمران
  • ظرفیت پذیرش کارشناسی عمران ، دانشگاه های بدون کنکور کارشناسی عمران
  • سامانه هوشمند مشاوره تلفنی و پاسخگویی به تمامی سؤالات شما

[postbox txt=”مشاوره انتخاب رشته کارشناسی مهندسی عمران”]

مهندسان عمران به این معتقدند که انسان نباید کار فیزیکی انجام دهد و این وظیفه به عهده ی ماشین است. مهندسانی که با پیشرفت علم و تکنولوژی انسان را از انجام کارهای تکراری و کم ارزش نجات داده اند تا جایی که نمی توان حضور کامپیوتر را در زندگی افراد را نادیده گرفت. این رشته در در کشور ما اهمیت بالایی داشته و در بیشتر سازمان های دولتی و خصوصی به وجود حداقل یک مهندس عمران برای انجام کارهای سیستماتیک نیازمند است. داوطلبان زیادی هر ساله برای تحصیل در این رشته ی تحصیلی به رقابت می پردازند. به دلیل رقابت بالا داوطلبان می بایست با اطلاعات کامل و آگاهی کافی نسبت به گرایش های رشته ی مهندسی کامپیوتر و دانشگاه ها انتخاب رشته ی خود را انجام دهند. همچنین داوطلبان می توانند با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته ی کارشناسی مرکز مشاوره با توجه به رتبه و تراز خود لیست رشته و دانشگاه هایی را که می توانند در آن ها پذیرفته شوند، مشاهده نمایند.

اضافه می گردد مشاورین مرکز نیز می توانند شما را در انتخاب رشته ای ایده آل و قبولی تضمینی راهنمایی نمایند. فقط کافی است تماس گرفته و از تجارب آن ها بهره گیرید.

رتبه و تراز لازم برای قبولی در کنکور سراسری مهندسی عمران:

یکی از فاکتورهای مهم و تأثیرگذار در انتخاب رشته ی داوطلبان رتبه و تراز آن ها می باشد. رتبه که نشان دهنده ی اولویت داوطلبان می باشد و داوطلبان بر اساس نمره ای که کسب کرده اند، ترتیبشان مشخص می شود. و تراز که معیار سنجش علمی داوطلبان بوده و میزان سختی و راحتی آزمون را با مقایسه ای بین داوطلبان نشان می دهد.

داوطلبان پیش از انتخاب رشته ی خود می بایست از لیست رشته و دانشگاه هایی که امکان پذیرفته شدن در آن ها وجود دارد، مطلع شوند. مرکز مشاوره نرم افزار انتخاب رشته را در اختیار داوطلبان قرار داده است تا به وسیله ی آن بتوانند با توجه به رتبه ی خود دانشگاه هایی را که امکان پذیرفته شدن در آن ها وجود دارد، مشاهده نمایند.

توصیه می گردد داوطلبان پیش از انتخاب رشته ی خود با مشاوران مرکز تماس گرفته و از راهنمایی ایشان بهره گیرند تا بتوانند با رتبه و تراز اکتسابی در بهترین دانشگاه هایی که امکان پذیرفته شدن وجود دارد قبول شوند.

حداقل درصد دروس و رتبه لازم قبولی رشته مهندسی عمران دولتی کنکور ۹۵ – ۹۶  در منطقه ۱
ادبیات فارسی ۱۹% ۱۲% ۱۶% ۲۸% ۲۶%
عربی ۱۴% ۱۴% ۱۶% ۱۶% ۲۲%
دین و زندگی ۷% ۱۹% ۴۳% ۷% ۵۲%
زبان انگلیسی ۲-% ۶۸% ۳% ۰% ۱۴%
ریاضی ۲% ۳% ۸% ۴% ۱%
فیزیک ۵% ۰% ۰% ۵% ۲%
شیمی ۰% ۲% ۲% ۵% ۶%
رتبه در منطقه ۱ ۳۴۳۸۹ ۳۰۴۸۸ ۲۷۰۵۵ ۲۶۰۶۰ ۲۲۱۹۳
رتبه کشوری ۹۱۸۱۵ ۷۸۵۶۳ ۶۷۳۵۵ ۶۴۲۱۸ ۵۲۱۸۶
شهر محل سکونت مشهد تبریز مشهد مشهد شیراز
رشته محل قبولی

( روزانه )

مجتمع آموزش عالی گناباد مجتمع آموزش عالی سراوان دانشکده کشاورزی و دامپروری تربت جام مجتمع آموزش عالی گناباد مرکز آموزش عالی استهبان

 

آخرین رتبه قبولی و درصد دروس کنکور سراسری مهندسی عمران:

با توجه به شرکت کنندگان آزمون کنکور سراسری مهندسی عمران و رقابت بالای داوطلبان، توجه به فاکتورهایی که می تواند نقش بسزایی در قبولی ما داشته باشد حائز اهمیت است. یکی از فاکتورهای اساسی آخرین رتبه ی قبولی و درصد دروس پذیرفته شدگان در کنکور سراسری می باشد. داوطلبان با توجه به نفرات آخر پذیرفته شده در گرایش های عمران – عمران، عمران – نقشه برداری، عمران – آب (هیدرولیک) می توانند دید واقع بینانه تری نسبت به انتخاب رشته ی خود پیدا کنند و انتخابی هوشمندانه داشته باشند.

آیا به رتبه ی نفرات آخر پذیرفته شده می توان استناد کرد؟

با توجه به اینکه هر ساله تعداد نفرات شرکت کننده در دانشگاه متفاوت بوده هم چنین میزان دشواری و سطح سؤالات متفاوت می باشد. آخرین نفرات نیز تغییر می کند. اما با نگاهی به نفرات آخر پذیرفته شده در کنکور سراسری سال های گذشته می توان انتخابی هوشمند و دقیق داشت.

در جدول زیر میانگین درصد دروس و آخرین رتبه ی پذیرفته شده در دانشگاه را مشاهده می نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با مشاوران کنکور مرکز مشاوره نمایید.

 

رتبه در منطقه ۱ ۳۴۳۸۹ ۳۰۴۸۸ ۲۷۰۵۵ ۲۶۰۶۰ ۲۲۱۹۳ ۲۴۶۹۶ ۲۳۴۴۲ ۲۲۱۲۱ ۲۱۲۱۷ ۲۱۰۸۵ ۲۲۸۲۸ ۱۵۷۹۱ ۱۵۲۱۲ ۱۲۸۹۰ ۱۲۰۹۸
رتبه کشوری ۹۱۸۱۵ ۷۸۵۶۳ ۶۷۳۵۵ ۶۴۲۱۸ ۵۲۱۸۶ ۶۳۲۰۹ ۶۰۲۵۲ ۵۷۱۴۳ ۵۴۹۶۷ ۵۴۶۷۰ ۱۰۷۴۳۴ ۸۰۵۲۷ ۷۸۲۸۵ ۶۹۱۵۴ ۶۵۹۹۸
شهر محل سکونت مشهد تبریز مشهد مشهد شیراز کاشمر یزد بیرجند قائم شهر بیرجند سراوان آزادشهر عنبر آباد خرامه کلاکه
رشته محل قبولی مجتمع آموزش عالی گناباد مجتمع آموزش عالی سراوان دانشکده کشاورزی و دامپروری تربت جام مجتمع آموزش عالی گناباد مرکز آموزش عالی استهبان مجتمع آموزش عالی گناباد مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین دانشگاه بزرگمهر – قائنات مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین دانشگاه بزرگمهر – قائنات مجتمع آموزش عالی سراوان مجتمع آموزش عالی گناباد مجتمع آموزش عالی سراوان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار دانشگاه زابل
 ( روزانه )
میانگین ۸% ۱۱% ۱۸% ۱۴% ۱۴% ۸% ۱۱% ۱۸% ۱۴% ۱۴% ۸% ۱۱% ۱۸% ۱۴% ۱۴%
منطقه ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۲ ۲ ۲ ۲ ۲ ۳ ۳ ۳ ۳ ۳

جهت کسب اطلاعات بیشتر برروی لینک کلیک نمایید

ظرفیت پذیرش کنکور سراسری مهندسی عمران

ظرفیت پذیرش کنکور سراسری مهندسی عمران یکی از مسائل مهمی است که نقش بسزایی در قبولی داوطلبان دارد. همان طور که مشاهده شده است بسیاری از داوطلبان بدون میزان پذیرش دانشگاه مربوطه انتخاب رشته ی خود را انجام داده اند که نتیجه ی آن عدم قبولی داوطلبان در رشته ی موردنظرشان بوده است. توصیه می شود داوطلبان با آگاهی کامل از دانشگاه ها انتخاب رشته ی خود را انجام دهند. چرا که در بعضی از موارد تعداد انگشت شمار در ظرفیت ها می تواند سرنوشت قبولی شما را تغییر دهد. همچنین داوطلبان می توانند با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته ی کارشناسی از لیست نفرات قبولی به همراه میزان پذیرش دانشگاه های موردنظرشان آگاهی کامل را بدست آورند.

در جدول زیر لیستی از ظرفیت پذیرش دانشگاه ها را در رشته ی مهندسی عمران مشاهده می نمایید.

دانشگاه/ نوبت پذیرش روزانه نوبت دوم غیرانتفاعی پیام نور مجموع ظرفیت در دانشگاه
دانشگاه آیت اله بروجردی – بروجرد ۵۵ ۱۰ ۰ ۰ ۶۵
دانشگاه اراک ۵۰ ۲۰ ۰ ۰ ۷۰
دانشگاه اردکان ۲۰ ۵ ۰ ۰ ۲۵
دانشگاه ارومیه ۵۵ ۰ ۰ ۰ ۵۵
دانشگاه ارومیه (محل تحصیل دانشکده فنی خوی) ۵۰ ۰ ۰ ۰ ۵۰
دانشگاه اصفهان ۳۰ ۰ ۰ ۰ ۳۰
دانشگاه الزهرا (س) – تهران (ویژه خواهران) ۲۵ ۰ ۰ ۰ ۲۵
دانشگاه ایلام ۳۰ ۰ ۰ ۰ ۳۰
دانشگاه بجنورد ۴۰ ۰ ۰ ۰ ۴۰
دانشگاه بزرگمهر قاینات ۴۰ ۲۰ ۰ ۰ ۶۰
دانشگاه بناب ۴۰ ۰ ۰ ۰ ۴۰
دانشگاه بوعلی سینا – همدان ۳۰ ۱۵ ۰ ۰ ۴۵
دانشگاه بوعلی سینا – همدان (محل تحصیل آموزشکده فنی کبودرآهنگ) ۳۰ ۱۵ ۰ ۰ ۴۵
دانشگاه بیرجند ۴۵ ۲۰ ۰ ۰ ۶۵
دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) – قزوین ۳۵ ۰ ۰ ۰ ۳۵
دانشگاه تبریز ۶۰ ۳۲ ۰ ۰ ۹۲
دانشگاه تبریز (محل تحصیل آموزشکده فنی مهندسی مرند) ۲۴ ۱۶ ۰ ۰ ۴۰

 

[bksb]

نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری مهندسی عمران

شاید بتوان گفت کمتر جایی از یک محله و منطقه وجود داشته باشد که فعالیت های عمران و به دنبال آن مهندسان عمران نقش اساسی در آن نداشته باشند. حتی می توان گفت که تمام فعالیت های صنعتی، کشاورزی و … نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم به این رشته وابسته اند و از آن بهره می برند. با توجه به موضوعات مطرح شده و تقاضای بالای داوطلبان، پذیرفته شدن در رشته مهندسی عمران و دانشگاه موردنظر نیازمند اطلاعات دقیق و کامل برای انتخاب رشته ی صحیح می باشد. به همین جهت مرکز مشاوره نرم افزار انتخاب رشته ی کنکور سراسری مهندسی عمران را در اختیار داوطلبان قرار داده است تا به وسیله ی آن داوطلبان بتوانند از لیست گرایش ها و دانشگاه های رشته ی مهندسی عمران با توجه به رتبه و تراز خود اطلاع پیدا کنند.

اضافه می گردد مشاورین مرکز می توانند شما را در انتخاب رشته و دانشگاه موردنظرتان راهنمایی کنند.

راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری مهندسی عمران

تکمیل ظرفیت را می توان فرصت مجددی برای پذیرفته شدن داوطلبان در دانشگاه نامید. در این بازه ی زمانی که پس از ثبت نام داوطلبان در دانشگاه ها می باشد، داوطلبان می توانند در رشته ی مهندسی عمران در دانشگاه هایی که در تکمیل ظرفیت شرکت نموده اند، ثبت نام نمایند. همچنین داوطلبان می توانند با استفاده از نرم افزار تکمیل ظرفیت مهندسی عمران از لیست رشته و دانشگاه هایی که در سال گذشته و در تکمیل ظرفیت شرکت نموده اند به همراه تعداد نفرات پذیرفته شده آگاهی لازم را بدست آورند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برروی لینک کلیک نمایید

ثبت نام دانشگاه بدون کنکور سراسری مهندسی عمران:

دانشگاه های بدون کنکور را می توان فرصتی مناسب و ایده آل برای داوطلبانی که می خواهند بدون آزمون جامع کنکور وارد دانشگاه شوند و در رشته ی دلخواه خود ادامه تحصیل دهند دانست. با توجه به اینکه دانشگاه های بدون کنکور تعدادشان در سال های گذشته افزایش پیدا کرده است و با توجه به اینکه داوطلبان بنا به شرایط خود کدام یک از دانشگاه ها می خواهند به ادامه تحصیل بپردازند، می بایست یکی از ۴ دانشگاه های بدون کنکور را جهت ادامه تحصیل خود برگزینند.

دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی، دانشگاه بدون کنکور پیام نور، دانشگاه بدون کنکور آزاد، دانشگاه بدون کنکور غیر انتفاعی

داوطلبان پیش از ثبت نام خود می بایست شرایط پذیرش، زمان ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور، ظرفیت پذیرش دانشگاه مورد نظر، میزان شهریه ی دانشگاه ها و مقایسه ی آن ها و میزان اعتبار مدرک و شرایط ادامه تحصیل را بررسی نموده و با آگاهی کامل دانشگاه خود را انتخاب نمایند.

اضافه می گردد داوطلبان با کمک مشاورین مرکز می توانند مناسب ترین دانشگاه را جهت ادامه تحصیل خود برگزینند.

[postbox txt=”مشاوره انتخاب رشته کارشناسی مهندسی عمران”]

مرکز مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • انتخاب رشته کارشناسی عمران، راهنمای تکمیل ظرفیت کارشناسی عمران
  • زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی عمران، مشاوره شغلی کارشناسی عمران
  • لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی عمران، بورسیه خارج کشور کارشناسی عمران
  • مشاوره تلفنی انتخاب رشته کارشناسی عمران و پاسخگویی به سؤالات شما

[telar]

راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور