انتخاب رشته کارشناسی مهندسی کامپیوتر

  • انتخاب رشته کارشناسی مهندسی کامپیوتر، نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی مهندسی کامپیوتر
  • میانگین درصد دروس قبولی کارشناسی مهندسی کامپیوتر، زمان انتخاب رشته کارشناسی مهندسی کامپیوتر
  • ظرفیت پذیرش کارشناسی مهندسی کامپیوتر ، دانشگاه های بدون کنکور کارشناسی مهندسی کامپیوتر
  • سامانه هوشمند مشاوره تلفنی و پاسخگویی به تمامی سؤالات شما

[postbox txt=”اطلاع از انتخاب رشته کارشناسی مهندسی کامپیوتر”]
انتخاب رشته صحیح ضمانت نامه ی آینده شماست.

با توجه به اینکه مهندسی کامپیوتر یکی از رشته های پر طرفدار در رشته های ریاضی فنی می باشد و علاقه مندان زیادی را دارا می باشد، پذیرفته شدن در این رشته و در دانشگاه های برتر کشور نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و منسجم برای انتخاب رشته ی داوطلبان می باشد. به همین دلیل داوطلبان می بایست آگاهی لازم در مورد رشته ها، دانشگاه ها، ظرفیت پذیرش رشته های مهندسی کامپیوتر و … بدست آورده و با یک دید منطقی و واقع بینانه ای انتخاب رشته ی خود را انجام دهند.

در مقطع کارشناسی، مهندسی کامپیوتر به صورت عام به گرایش های نرم افزار، سخت افزار و فناوری اطلاعات تقسیم بندی می شود که داوطلبان بر اساس میزان علاقه مندی و توانایی های خود می توانند در یکی از ۳ گرایش به ادامه تحصیل بپردازند.

مهندسان نرم افزار بیشتر به تولید، راه اندازی و نگه داری نرم افزار با کمک مهارت های کامپیوتر می پردازند. از جمله حوزه های فعالیتی آن ها پس از فارغ التحصیل شدن می توان به طراحی و بهینه سازی پایگاه داده، طراحی سایت و مدیریت پروژه های تولید نرم افزار نام برد. البته مهندسان نرم افزار با توجه به مهارت هایی که در طول دوره ی تحصیلی بدست می آورند، می توانند در هر یک از ارگان های خصوصی و دولتی مشغول به فعالیت شوند. چرا که امروزه با توجه به رشد علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، نقش آن در هر مجموعه ای به چشم می خورد. همچنین داوطلبان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مشاورین مرکز تماس گرفته که از راهنمایی ایشان استفاده نمایند.

رتبه و تراز لازم برای قبولی در کنکور سراسری مهندسی کامپیوتر

یکی از فاکتورهای اساسی و تأثیرگذار در ورود به دانشگاه داوطلبان رشته ی مهندسی کامپیوتر، رتبه و تراز می باشد. رتبه که نشان دهنده  اولویت داوطلبان بوده و اصلی ترین معیار در پذیرفته شدن داوطلبان می باشد و تراز که نشان دهنده ی سنجش علمی داوطلبان می باشد. برای مثال فرض کنید تراز داوطلبی در آزمونی برابر با ۵۰۰۰ و تراز داوطلب در آزمون مشابه دیگری ۶۰۰۰ باشد. با این فرض که رتبه ی داوطلب در آزمون اول برابر با ۲۶ و در آزمون دوم ۱۲۶ باشد. همان طور که مشاهده می نمایید با توجه به اینکه در آزمون دوم تراز داوطلب بالاتر شده است، اما رتبه ی او افزایش پیدا کرده است که علت این موضوع همان معیار سنجش علمی آزمون و به بیانی دیگر میزان سختی و راحتی آزمون کنکور می باشد. لذا داوطلبان پیش از انتخاب رشته ی کارشناسی مهندسی برق می بایست از رتبه و تراز داوطلبان سال های گذشته آگاهی لازم را پیدا کرده و با توجه به رشته و دانشگاه های پذیرفته شده در سال های گذشته انتخاب رشته ی خود را انجام دهند.

 

ادبیات فارسی ۲۶% ۱۹% ۳۹% ۶% ۵۱% ۱۴%
عربی ۷% ۰% ۲۴% ۱۲% ۱۲% ۱۹%
دین و زندگی ۱۴% ۷-% ۳۵% ۳-% ۵۰% ۲۲%
زبان انگلیسی ۹% ۳۰% ۹% ۰% ۲۴% ۱۳%
ریاضی ۵% ۲% ۲-% ۴% ۱-% ۲%
فیزیک ۱-% ۱-% ۲-% ۲% ۲-% ۳-%
شیمی ۶-% ۰% ۰% ۰% ۲-% ۲-%
رتبه در منطقه ۱ ۴۱۲۰۵ ۴۰۵۷۱ ۴۰۷۱۰ ۳۹۶۱۹ ۲۵۵۱۴ ۲۴۴۸۲
رتبه کشوری ۱۱۵۳۳۴ ۱۱۳۰۴۸ ۱۰۱۳۲۵ ۹۸۷۳۹ ۱۱۷۶۸۳ ۱۱۳۵۹۹
شهر محل سکونت شیراز تهران فسا شهررضا ریگان مشهد
رشته محل قبولی مجتمع آموزش عالی گناباد مجتمع آموزش عالی سراوان مجتمع آموزش عالی گناباد دانشکده کشاورزی و دامپروری تربت جام مجتمع آموزش عالی سراوان دانشگاه کوثر- بجنورد
منطقه ۱ ۱ ۲ ۲ ۳ ۳

[awsa-banners]

آخرین رتبه قبولی و درصد دروس کنکور سراسری مهندسی کامپیوتر:

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب رشته ی داوطلبان، آخرین رتبه ی قبولی و درصد دروس پاسخ داده شده ی داوطلبان در سال های گذشته می باشد. داوطلبان می توانند آخرین رتبه ی قبول شده در رشته و دانشگاه موردنظرشان را سوپاپ اطمینانی برای قبولی خود در رشته ی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه مورد نظر خود قرار بدهند.

در جدول زیر لیستی از آخرین فرد قبولی رشته ی مهندسی کامپیوتر را در دانشگاه ها در سال های گذشته به تفکیک رشته مشاهده می نمایید:

مهندسی کامپیوتر – تهران

رتبه کشوری رتبه در سهمیه سهمیه در منطقه جنسیت شهر رشته قبولی
۲۳۶ ۱۵۴ منطقه ۱ دختر شیراز مهندسی کامپیوتر-دانشگاه صنعتی شریف -تهران-روزانه فناوری اطلاعات
۴۵۳ ۱۳۰ منطقه ۲ پسر گرمسار مهندسی کامپیوتر-دانشگاه صنعتی شریف -تهران-روزانه فناوری اطلاعات
۲۹۳۸ ۲۰۹ منطقه ۳ پسر قرچک مهندسی کامپیوتر-دانشگاه صنعتی شریف -تهران-روزانه فناوری اطلاعات
۶۶۰ ۴۱۵ منطقه ۱ پسر تهران مهندسی کامپیوتر-دانشگاه تهران-روزانه معماری سیستم های کامپیوتری
۹۶۰ ۳۰۶ منطقه ۲ دختر ساری مهندسی کامپیوتر-دانشگاه تهران-روزانه معماری سیستم های کامپیوتری
۳۸۲۸ ۲۷۳ منطقه ۳ پسر شهریار-ملارد-باغستان-اندیشه مهندسی کامپیوتر-دانشگاه تهران-روزانه فناوری اطلاعات
۱۳۶۶ ۸۱۶ منطقه ۱ پسر تهران مهندسی کامپیوتر-دانشگاه صنعتی امیرکبیر-تهران-روزانه معماری سیستم های کامپیوتری
۱۵۵۳ ۵۰۳ منطقه ۲ پسر تویسرکان مهندسی کامپیوتر-دانشگاه صنعتی امیرکبیر-تهران-روزانه معماری سیستم های کامپیوتری

 

برای کسب اطلاعات بیشتر بررروی لینک کلیک نمایید 

ظرفیت پذیرش کنکور سراسری مهندسی کامپیوتر:

فاکتور بسیار مهم و تأثیرگذار در قبولی داوطلبان رشته ی مهندسی کامپیوتر، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها می باشد. همان طور که در سال های گذشته مشخص شده است، بسیاری از داطلبان بدون توجه به این موضوع، انتخاب رشته ی خود را انجام می دهند که به نتیجه ی دلخواه خود نمی رسند، لذا آگاهی از میزان پذیرش دانشگاه ها می تواند کمک شایانی به انتخاب رشته ی داوطلبان نماید.

برای اطلاعا ز لیست ظرفیت پذیرش مهندسی کامپیوتر می توانید با مشاورین متخصص مرکز تماس حاصل فرمایید.

نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری مهندسی کامپیوتر:

با توجه به اینکه پیش از انتخاب رشته ی کارشناسی مهندسی کامپیوتر، داوطلبان می بایست اطلاعات لازم را در خصوص رشته ی مهندسی کامپیوتر و دانشگاه های مورد نظر خود داشته و با آگاهی کامل، انتخاب رشته ی خود را انجام دهند. داوطلبان با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته ی کنکور سراسری مهندسی کامپیوتر می توانند از لیست رشته و دانشگاه ها مطلع شده و پس از مقایسه ی آن ها، انتخاب رشته ی خود را انجام دهند. اضافه می گردد داوطلبان جهت استفاده از نرم افزار انتخاب رشته ی کنکور سراسری مهندسی کامپیوتر می توانند با مشاورین مرکز تماس گرفته و از راهنمایی ایشان استفاده نمایید.

راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری مهندسی کامپیوتر

تکمیل ظرفیت را می توان فرصتی مجدد برای قبولی داوطلبانی که نتوانسته اند در دانشگاه پذیرفته شوند دانست. در این مرحله که پس از نتیجه ی انتخاب رشته ی داوطلبان مهندسی کامپیوتر و ثبت نام دانشگاهی آن ها می باشد، فرصتی به داوطلبانی که شانس پذیرفته شدن را نداشتند و یا در دانشگاه موردنظر خود قبول نشده اند، داده می شود تا در دانشگاه هایی که از سوی سازمان سنجش اعلام می گردد، ثبت نام نمایند.

داوطلبان برای آگاهی از زمان تکمیل ظرفیت و رشته و دانشگاه های دارای ظرفیت خالی می توانند با مشاورین کنکور مرکز تماس حاصل فرمایند.

همچنین میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر بررروی لینک کلیک نمایید 

ثبت نام دانشگاه بدون کنکور سراسری مهندسی کامپیوتر

دانشگاه های بدون کنکور در سال های گذشته مورد توجه بسیاری از داوطلبان علاقه مند به رشته ی مهندسی کامپیوتر قرار گرفته است. همچنین تعداد گرایش های ارائه شده در سال های اخیر در رشته ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه های بدون کنکور افزایش پیدا کرده است.

داوطلبان پیش از انتخاب خود می بایست از شرایط پذیرش دانشگاه های بدون کنکور اطلاع یافته و پس از بررسی میزان شهریه ی دانشگاه های بدون کنکور مهندسی کامپیوتر، اعتبار مدرک آن ها و مقایسه ی دانشگاه های بدون کنکور غیر انتفاعی، پیام نور، آزاد، علمی کاربردی، مناسب ترین دانشگاه را انتخاب کرده و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. همچنین مشاورین مرکز آمادگی پاسخ دهی به تمامی سؤالات مهندسی کامپیوتر شما را دارا می باشند.

[postbox txt=”اطلاع از انتخاب رشته کارشناسی مهندسی کامپیوتر”]
مرکز مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • انتخاب رشته کارشناسی مهندسی کامپیوتر، راهنمای تکمیل ظرفیت کارشناسی مهندسی کامپیوتر
  • زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی مهندسی کامپیوتر، مشاوره شغلی کارشناسی مهندسی کامپیوتر
  • لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی مهندسی کامپیوتر، بورسیه خارج کشور کارشناسی مهندسی کامپیوتر
  • مشاوره تلفنی انتخاب رشته کارشناسی مهندسی کامپیوتر و پاسخگویی به سؤالات شما

[telbk]

 

راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور