انتخاب رشته کنکور آزاد

راهنمای انتخاب رشته کنکور آزاد

  • انتخاب رشته کنکور آزاد، زمان انتخاب رشته کنکور آزاد
  • ظرفیت پذیرش رشته های کنکور آزاد، آخرین رتبه و درصد دروس قبولی کنکور آزاد
  • زمان تکمیل ظرفیت کنکور آزاد، انتخاب رشته کنکور ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان
  • مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور آزاد

[postbox txt=”انتخاب رشته کنکور آزاد”]

انتخاب رشته صحیح تضمین آینده ی شماست

با توجه به ادغام کنکورهای سراسری و آزاد ۹۶ کماکان انتخاب رشته ی این دو دانشگاه به صورت متفاوت از هم برگزار می گردد. لذا کلیه ی داوطلبانی که در آزمون کنکور سراسری ۹۶ شرکت نموده اند، می توانند در انتخاب رشته ی کنکور آزاد شکرت نمایند. با توجه به ادغام این دو کنکور، همه ی داوطلبان با هر رتبه و ترازی، تمایل دارند که شانس خود را هم در دانشگاه های آزاد امتحان نمایند. انتخاب های داوطلبان در دانشگاه آزاد شامل ۱۲۰ انتخاب می باشد که اولویت رشته های انتخابی صرفاً میزان علاقه مندی داوطلبان می باشد. اینطور نیست که داوطلب در رشته ی ابتدایی پذیرفته نشد در رشته های پایین تر هم پذیرفته نمی شود. لذا داوطلبان می بایست بر حسب علاقه و توانایی و استعدادهای خود، انتخاب رشته ی خود را بر ۳ اصل خوشبینانه، منطقی، بدبینانه قرار بدهند تا در بدترین حالت در انتخاب های بدبینانه خود پذیرفته شوند.

در انتخاب رشته ی آزاد داوطلبان تراز از اهمیت بالایی برخوردار بوده چرا که بر اساس سهمیه ی مناطق داوطلبان رتبه بندی نمی شوند و همه ی داوطلبان شرکت کننده در آزمون کنکور ۹۶ سهمیه ی آزاد در انتخاب رشته کنکور آزاد دارا  می باشند. داوطلبان می توانند جهت کسب اطلاعات کامل تر در خصوص انتخاب رشته کنکور آزاد با مشاران و متخصصان مرکز تماس حاصل فرمایند.

[fieldb]

[ub]

رتبه و تراز لازم برای قبولی در کنکور آزاد:

با توجه به اینکه سهمیه مناطق در انتخاب رشته ی کنکور آزاد معنایی ندارد و هم جزو سهمیه ی عادی محسوب می شوند. مگر آنکه سهمیه ی ایثارگری و یا بسیج فعال داشته باشند، شانس پذیرفته شدن داوطلبان در تمام نقاط کشور به یک اندازه است. داوطلبان پیش از ثبت نام خود می بایست از تراز قبولی دانشگاه های آزاد در سال های گذشته مطلع باشند و با دید هوشمندانه انتخاب رشته ی خود را انجام دهند.

این نکته را در نظر داشته باشیم که تراز قبولی هر ساله در رشته و دانشگاه های مختلف آزاد متفاوت می باشد. اما تغییرات آن بسیار کم می باشد. در نتیجه داوطلبان به استناد به ترازهای سال های گذشته می توانند انتخاب رشته ی خود را به طور دقیق انجام دهند.

آخرین رتبه قبولی و درصد دروس کنکور آزاد

اطلاع از آخرین نفرات پذیرفته شده در دانشگاه آزاد می تواند معیار مناسبی برای انتخاب رشته کنکور آزاد داشته باشد، داوطلبان با استفاده از این ارقام، انتخاب رشته ی خود را به صورت واقع بینانه انجام می دهند. جهت اطلاع از لیست آخرین رتبه داوطلبان پذیرفته شده در کنکور آزاد می توانید با مشاوران کنکور مرکز تماس حاصل فرمایید.

[lastrankb]

[fieldb]

ظرفیت پذرش رشته های کنکور آزاد:

میزان پذیرش در رشته های کنکور آزاد نسبت به سال های گذشته افزایش پیدا کرده است و داوطلبان شانس بیشتری برای پذیرفته شدن در انتخاب رشته ی کنکور آزاد را دارند.

داوطلبانی که در آزمون کنکور تراز خوبی کسب نکرده اند، نباید دانشگاه هایی را در انتخاب رشته ی خود انتخاب نمایند که دارای ظرفیت پایینی می باشند، در این صورت شانس قبولی آن ها پایین می آید. داوطلبان جهت الاع دقیق از ظرفیت پذیرش دانشگاه ها می توانند با مشاوران مرکز تماس حاصل فرمایند و از آن ها راهنمایی بگیرند.

[capacityb2]

[fieldb]

[ub]

نرم افزار انتخاب رشته کنکور آزاد

از آنجا که انتخاب رشته ی کنکور سراسری  یکی از حساس ترین مراحل برای ورود به دانشگاه می باشد. نیازمند ا طلاعات دقیق و کامل داوطلبان شرکت کننده در کنکور در سال های گذشته می باشد. در همین خصوص مرکز مشاوره اقدام به ارائه ی نرم افزاری نموده است که اطلاعات بیش از هزار نمونه دانشجو را دارا می باشد. داوطلبان می توانند علاوه بر مشاهده ی کارنامه ی داوطلبان سال های گذشته با توجه به رتبه و تراز خود، امکان پذیرفته شدن در دانشگاه ها و رشته ی مورد نظر خود را بررسی نمایند. هم چنین می توانند دانشگاه و رشته ی مورد نظر خود را وارد نمایند و رتبه و تراز لازم برای قبولی در آن ها را مشاهده نمایند. در صورتی که با وارد کردن رتبه و تراز خود نتوانستید رشته و دانشگاه مورد نظر را در لیست ارائه شده نرم افزار انتخاب رشته مشاهده نمایید سری هم به دانشگاه های بدون کنکور بزنید. شاید رشته ی مورد نظر شما جزو رشته محل های دانشگاه آزاد بدون کنکور باشد.

راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد

داوطلبان بسیاری هنوز با مفهوم تکمیل ظرفیت آشنای نداشته و این فرصت مناسب برای قبولی در دانشگاه را از دست می دهند. پس از ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه ها، سازمان سنجش لیست دانشگاه هایی را که دارای ظرفیت خالی می باشند، اعلام می نماید. داوطلبان در زمان مقرر که از ۲۳ آبان ماه آغاز می شود و تا ۲ آذر ادامه خواهد داشت، می توانند شانس پذیرفته شدن خود را در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد امتحان نمایند. داوطلبان پذیرفته شده در تکمیل ظرفیت آزاد ۹۶ ورودی بهمن ماه محسوب می شوند. همچنین داوطلبان در ۵۰ کد رشته محل می توانند در زمان انتخاب رشته ی تکمیل ظرفیت رشته های مورد علاقه ی خود را انتخاب نمایند.

[fieldb]

ثبت نام دانشگاه بدون کنکور آزاد:

بسیاری از داوطلبان به دلیل وجود آزمون کنکور برای ورود به دانشگاه از ادامه تحصیل منصرف می شوند. دانشگاه های بدون کنکور آزاد این  فرصت را برای داوطلبان ایجاد نموده اند که بتوانند بدون کنکور و پیچیدگی های آن وارد دانشگاه شوند. داوطلبان در صورت داشتن شرایط پذیرفته شدن می توانند در زمان ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور آزمون ثبت نام خود را بعمل آورند. زمان ثبت نام دانشگاه بدون کنکور آزاد ۹۶ از اواسط مردادماه آغاز شده و بنابر روال سال های گذشته تا مهرماه ادامه دارد.

[registerb]

[ub]

[postbox txt=”انتخاب رشته کنکور آزاد”]

مرکز مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد، زمان انتخاب رشته ی دانشگاه آزاد
  • درصد دروس و احتمال قبولی دانشگاه آزاد، لیست رشته های تکمیل ظرفیت آزاد
  • میزان شهریه دانشگاه بدون کنکور آزاد، مشاوره شغلی و تحصیلی دانشگاه آزاد
  • نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد و پاسخگویی به تمامی سؤالات شما

[telbk]

راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور