بخشودگی اضافه خدمت سنواتی در سال ۹۹

ضوابط بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان در بهمن ۹۹ اعلام شد

با استناد به تبصره یک ماده ۵۸ قانون نظام وظیفه، مشمولان غائبی اعزام شده به خدمت، در صورتی که در حین خدمت، حسن اخلاق و جدیت در انجام وظیفه را نشان دهند یا اینکه در مناطق جنگی، امنیتی و عملیاتی ابراز شجاعت و فداکاری کنند به صورتی که فرماندهان و مسئولان جایگاه های سرتیپی و بالاتر این موضوع را تایید نمایند، تمام یا بخشی از اضافه خدمت سنواتی آن ها مورد بخشش قرار می گیرد. برای آگاهی از ضوابط با ما همراه باشید.

[postbox txt=”خدمت سربازی نظام وظیفه ۹۹″]

داستان غم انگیز سربازی که اضافه خدمت خورده است!

اضافه خدمت معمولاً برای مشمولان یا سربازانی که غیبت داشته باشند یا از حد مجاز مرخصی های تعیین شده عدول کنند، پیش می آید. حال با توجه به وجود این شرایط، سازمان وظیفه عمومی، تبصره ای تحت عنوان بخشودگی اضافه خدمت تعیین کرده است که سربازان و مشمولان دارای اضافه خدمت با توجه به شرایط مشخص شده می توانند از بخشودگی اضافه خدمت بهره ببرند.

در این مقاله ما به صورت کوتاه و مختصر به انواع اضافه خدمت، اضافه خدمت انضباطی چیست؟ اضافه خدمت سنواتی چیست؟ بخشش اضافه خدمت نهست، بخشش اضافه خدمت سربازان فراری و مراحل دریافت بخشودگی اضافه خدمت می پردازیم.

انواع اضافه خدمت 

انواع اضافه خدمت شامل اضافه خدمت سنواتی و اضافه خدمت انضباطی است. اضافه خدمت یا قبل از اعزام به خدمت یا حین خدمت به وجود می آید که بر اساس نوع غیبت سرباز یا فرد مشمول انواع اضافه خدمت تعیین می شود. بر طبق قانون نظام وظیفه عمومی مشمولان دارای اضافه خدمت سنواتی و اضافه خدمت انضباطی بخشوده می شوند و بر این اساس انواع اضافه خدمت، مشمول قانون بخشودگی اضافه خدمت می شود.

[typed string0=”بخشش اضافه خدمت صرفاً مربوط به اضافه خدمت سنواتی و انضباطی است و تبعات غیبت همچنان باقی است.” typeSpeed=”50″ startDelay=”10″ backSpeed=”40″ backDelay=”500″ loopCount=”10″ loop=”10″]

اضافه خدمت سنواتی چیست ؟

اضافه خدمت سنواتی، مشمولانی را شامل می شود که از سنوات مجاز مشمولی آنها گذشته است و به خدمت سربازی نرفته اند و غایب به شمار می آیند. بر این اساس دارای اضافه خدمت سنواتی هستند.

مصادیق بخشش خدمت سنواتی اعلام شده در بهمن ۹۹ 

در یهمن ماه سال جاری مصادیق بخشش خدمت سنواتی اعلام شده که برخی از آن ها به شرح زیر است :

  • خدمت کارکنان وظیفه چه بومی یا غیربومی در منطقه امنیتی درگیر با حداقل ۶ ماه خدمت به صورت پیوسته یا هشت ماه به طور متناوب و کارکنان وظیفه غیربومی در منطقه امنیتی غیردرگیر و عملیاتی با حداقل ۱۰ ماه خدمت و کارکنان وظیفه غیربومی در منطقه محروم و بد و آب و هوا با حداقل ۱۲ ماه خدمت در منطقه.
  • خدمت در مشاغل سخت و زیان‌آور مانند امور حفاظت فیزیکی، دژبانی، رانندگی در مناطق کم‌برخوردار و … .
  • کارکنان وظیفه شاغل در مناطق عادی که حداقل یک سال در یگان پاسداری خدمت کرده باشند.
  • کارکنان وظیفه‌ای که به واسطه شغل عموماً در معرض شرایط جوی سرما و گرما یا به اصطلاح در محیط خارج از ساختمانها خدمت کرده باشند.
  • افرادی که دارای شرایط خاص هستند (مانند کارکنان وظیفه یتیم، فرزند ایثارگران، کارکنان وظیفه متأهل، پدر در حبس مشروط به محکومیت امنیتی نباشد، فوت اعضای درجه یک خانواده در طول خدمت، کارکنان وظیفه تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی و …)
  • حسن نگهداری اموال در اختیار کارکنان وظیفه مانند رانندگان و … .
  • کارکنان وظیفه که در عین رعایت نظم و انضباط، در قبل و حین خدمت، موفق به ثبت ابتکار منجر به تولید محصول، مقاله علمی مهم و معتبر و … شده باشند.
  • کارکنان وظیفه حافظ حداقل یک جزء قرآن، حافظ حداقل یک پنجم نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و اصول کافی.
  • سرباز نمونه در جشنواره‌های سازمانی و نیروی مانند جشنواره حضرت علی اکبر (ع)، گرامیداشت روز سرباز، برتر دوره‌های آموزش (رزم مقدماتی، تخصصی، مهارت‌آموزی و…)
  • نفرات اول تا دهم مسابقات فرهنگی، ورزشی، علوم قرآنی، علمی و … که در سطح سازمانهای نیروهای مسلح برگزار می‌شود و نفرات اول تا سوم مسابقات فرهنگی، ورزشی، علوم قرآنی و علمی و … در سطح یگانی، استانی و نیرویی شده باشند.

[typed string0=”بخشش اضافه خدمت سربازان وظیفه حین خدمت بر عهده ی یگان خدمتی آنان است.” typeSpeed=”50″ startDelay=”10″ backSpeed=”40″ backDelay=”500″ loopCount=”10″ loop=”10″]

اضافه خدمت انضباطی چیست؟

اضافه خدمت انضباطی بدین معناست که فرد مشمول حین خدمت از سربازی فرار کرده است و به خدمت برنگشته است و بر این اساس اضافه خدمت خورده است. در عین حال از خدمت نیز غایب به حساب می آید.

اضافه خدمت انضباطی معمولاً حین خدمت ایجاد می شود و سربازانی را که قوانین پادگان یا مرکز خدمت خود را رعایت نمی کنند و مشکلات اخلاقی دارند، نیز اضافه خدمت انضباطی می گیرند.

بخشش اضافه خدمت نهست

بخشش اضافه خدمت نهست مربوط به سربازان فراری است. چنانچه سرباز از پادگان محل خدمت خود فرار کند و در بازه زمانی مشخص شده که ۱۵ روز است به پادگان برنگردد دارای اضافه خدمت نهست می شود و مطابق با قوانین مربوط به جرائم نیروهای مسلح با او برخورد می شود و در ازای هر روز نهست یا فرار باید دو روز اضافه، خدمت نماید. اما آیا اضافه خدمت نهست در طرح بخشودگی اضافه خدمت، شامل بخشش می شود؟

در شرایط ۱۷ گانه بخشودگی اضافه خدمت به حسن اخلاق و رفتار سرباز در حین خدمت، عدم غیبت منجر به فرار در طول خدمت و رضایت یگان خدمتی از عملکرد او به عنوان شرط اصلی در بهره مندی سربازان از بخشودگی اضافه خدمت محسوب می شود. بر این اساس بخشش اضافه خدمت نهست در طرح بخشودگی اضافه خدمت وجود ندارد.

اما در توضیحات تکمیلی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه خدمت سربازان غایب و فراری که خود را معرفی نمایند و در طول مدت خدمت از خود حسن اخلاق و رفتار نشان داده و از سوی فرماندهان و مسئولان معرفی شوند، اضافه خدمت سه ماهه و ۶ ماهه آنها بخشیده می شود.

شرایط ویژه نظام وظیفه خود را با مشاوران مرکز مطرح کنید و بهترین راهکارهای ممکن را دریافت کنید. بر این اساس تنها یک تماس تلفنی کافی است تا آینده ی خود را به گونه ای دیگر رقم بزنید. پس با مشاوران نظام وظیفه مرکز تماس بگیرید.

بخشش اضافه خدمت سربازان فراری

بخشش اضافه خدمت سربازان فراری در شرایط هفده گانه بخشودگی اضافه خدمت دارای ضوابط خاص است و کسانی از این بخشودگی می توانند استفاده کنند که در ابتدا خود را معرفی نمایند و پس از آن به دلیل حسن خلق و اخلاق شایسته در حین خدمت و مسئولیت پذیری از سوی فرمانده پادگان و مسئولان مربوطه معرفی شوند. مشمول اضافه خدمت بخشودگی می شوند.

مراحل دریافت بخشودگی اضافه خدمت

استعلام کد سخا و خدمات الکترونیکی نظام وظیفه

مراحل دریافت بخشودگی اضافه خدمت بدین صورت است که مشمولان باید درخواست اعزام به خدمت خود را از طریق مراکز پلیس ۱۰+ ثبت کنند. مدارک مورد نیاز برای دریافت بخشودگی اضافه خدمت سنواتی که شامل مشمولان غایب می شود. در زمان اعزام به خدمت قبل از پایان موعد مقرر بخشودگی لحاظ می شود و برای بخشودگی اضافه خدمت انضباطی تأییدات مربوط به فرماندهان پادگان مربوط به فرماندهان پادگان مربوطه لازم و ضروری است.

مرکز مشاوره خدمت سربازی نظام وظیفه خانه مشاوره

در چه زمینه هایی می توانیم از مشاوران نظام وظیفه کمک بگیریم؟

مرکز مشاوره خدمت سربازی نظام وظیفه تلفنی خانه مشاوره معمولاً قانون های مرتبط با نظام وظیفه به طور مستمر بروز رسانی می شوند بنابراین اگر شمع تولد ۱۸ سالگی تان را به تازگی فوت کرده اید، بررسی قوانین مرتبط با خدمت سربازی را باید در لیست کارهای همیشگی تان قرار دهید. اما یک راه ساده تر این است که کلیه سوالات خود را در زمینه خدمت سربازی از مشاوران خدمت وظیفه خانه مشاوره بپرسید.

مشاوره خدمت نظام وظیفه

مدت سربازی ، مدارک سربازی، فهرست پایگاه ها، شرایط خروج از کشور، مشمولیت سربازی، شرایط اعزام به خدمت، قوانین نظام وظیفه، سربازان فراری و…

مشاوره امریه و پذیرش نظام وظیفه

نحوه پذیرش و امریه ارگان های نظامی و دولتی، قرارگاه ها، وزارتخانه ها، شهرداری، بهزیستی و …

خرید خدمت سربازی

قانون خدمت سربازی در زمینه خرید در سال ۹۸-۹۹ و قبل از آن

مشاوره کسری خدمت نظام وظیفه

کسری ایثارگری، کسری بسیج، کسری پروژه خدمت، کسری منطق بد آب و هوا، کسری مناطق عملیاتی و مرزی، کسری اولاد

مشاوره معافیت خدمت سربازی

معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت کفالت، معافیت ایثارگری و…

[postbox txt=”خدمت سربازی نظام وظیفه ۹۹″]

راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور