مرکز مشاوره تلفنی و مشاوره خانواده و روانشناسی

بھترین مرکز مشاوره تلفنی خانواده و روانشناسی

  • روانشناسی شخصیت ، دکتر روانشناس خوب در تهران ، روانشناس خوب در شیراز ، مرکز مشاوره و روانشناسی
  • بهترین روانشناس اصفهان ، مشاوره آنلاین ، روانشناس خوب در کرج ، روانشناسی زندگی زناشویی 
  • روانشناسی رفتار با شوهر ، روانشناسی عشق ، روانشناسی و مشاوره ، رفتار با جوانان پسر، مشاوره تلفنی
  • روانشناسی خانواده ، روانشناسی جنسیتی مردان ، روانشناسی خانواده درمانی ، روانشناسی همسر

چه چیز ذهنتان را به خودش مشغول کرده است؟ به چه مشکلی برخورده اید؟

برای من که زیاد پیش آمده است! برای شما را نمی دانم! ولی آنچه که بسیار به آن معتقدم این است که “زندگی که همش بالا باشد و پایین نداشته باشد، وجود ندارد” !

زمانی پیش می آید که بسیاری از مشکلات باهم می آمیزند و تبدیل به یک معضل جدی میشوند. این مشکلات ممکن است از یک چالش کوچک آغاز شوند و تا جایی پیش روند که تمام اعضای خانواده مان را درگیر و زندگی مان را از روال عادی خارج کنند. در این مرحله است که دو راه پیش رو داریم:

 

بدون کمک گرفتن از یک مشاور متخصص روانشناس، به سلیقه خودمان رفتار کنیم که در این صورت مسئولیت اتفاقات و عواقب آن هم بر عهده ی خودمان خواهد بود. 
از یک مشاور یا روانشناس با تجربه و متخصص کمک بگیریم تا مشکلات مان را ریشه یابی و شناسایی کنند و بهترین راهکار را ارائه دهند.

در چه زمینه هایی می توانیم از مشاوران خانواده کمک بگیریم؟

این نکته را نباید فراموش کنیم که مشکلات آنقدر که فکر می کنیم بزرگ نیستند ولی اگر نتوانیم آنها را به شیوه های مناسب روانشناسی حل کنیم، ممکن است تبدیل به یک معضل جدی شده و در بسیاری از موارد حتی سبب فروپاشیدن خانواده مان شوند. اگر بر سر دوراهی یا چند راهی مانده اید، اگر نمی دانید باید چه کار کنید، اگر فکر می کنید هیچ کس نمی تواند بهتان کمک کند و یا اگر احساس می کنید چاره ای ندارید، پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی، با مشاوران روانشناسی خانه مشاوره تماس بگیرید. 

مشاوره در زمینه مشکلات و انحرافات جنسی

ناتوانی جنسی، سردمزاجی، اختلال نعوظ، دیر انزالی، زود انزالی، کودک آزاری، سادیسم، مازوخیزم و …

مشاوره ازدواج 

ازدواج موفق، اختلاف سنی، مسائل جنسی ازدواج، خیانت، تفاوت فرهنگی، اختلاف طبقاتی، طلاق، دوستی قبل از ازدواج، دوران نامزدی، مسائل جنسی دوران عقد، حد و حدود رابطه، اختلافات خانوادگی و …

مشاوره خیانت 

خیانت در زندگی مشترک، خیانت همسر، راهکارهای پیشگیری از خیانت، ادامه رابطه پس از خیانت، طلاق و …

 

 

مشاوره در زمینه سلامت و آموزش جنسی 

بارداری، بیماری های مقاربتی و بهداشت جنسی، پیشگیری از بارداری، بهداشت جنسی، مهارت های بالا بردن کیفیت رابطه جنسی و …

مشاوره در زمینه کودکان و نوجوانان

بلوغ، طلاق والدین، بهترین روش های تربیتی، ریشه کن کردن حسادت و ترس در کودکان، اختلالات یادگیری و روانی کودکان، رابطه با جنس مخالف در نوجوانان، رفتارهای پرخطر دوران نوجوانی، اعتیاد در نوجوانان و…

مشاوره طلاق

تقاضاهای نامتعارف جنسی، عدم تفاهم جنسی (گرم مزاجی، سرد مزاجی)، بدبینی، پارانوئید، دخالت خانواده ها، عدم علاقه، مشکلات ارتباطی، مشکلات مالی، اعتیاد، سرنوشت فرزندان پس از طلاق و …

مشاوره در زمینه ترک اعتیاد

علائم اعتیاد، ترک اعتیاد، برگشت به مواد پس از ترک، مصرف گل در نوجوانان، شکست عشقی و اعتیاد، اعتیاد در دختران، روش های تضمینی ترک و …

مشاوره ترس و وحشت

غلبه بر انواع ترس مانند ترس از تنهایی، ترس از ازدواج، ارتفاع و … ، ترس های بجامانده از دوران کودکی، درمان ترس و …

مشاوره سالمندان

نگهداری از سالمندان مبتلا به آلزایمر، افسردگی سالمندان، اختلالات خواب در سالمندان، احساس تنهایی در سالمندان، سالمندان و کناره گیری از جامعه و ….

مشاوره افسردگی

افسردگی در کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان، میان سالان و سالمندان، افسردگی در چهل سالگی، افسردگی پس از زایمان، افسردگی پس از جدایی، شکست عشقی و افسردگی، خودکشی به دلیل افسردگی در جوانان، علل افسردگی، اختلالات خواب، سوء استفاده جنسی از کودکان و افسردگی و …

چرا به مشاور خانواده نیاز داریم ؟

روابط خانوادگی مهم ترین نوع ارتباطی است که افراد با همدیگر دارند. جوامع حول خانواده ها شکل گرفته اند و بدون ارتباطات خانوادگی که در نهایت منجر به “حفاظت” و “حمایت” افراد از همدیگر می شود، انسان ها تکامل نمی یابند و پیشرفت نمی کنند.

اگرچه، “همیشه همه چیز ایده آل نخواهد بود” و بعضی مواقع طوفان هایی برای از ریشه براندازی خانواده ها از یکدیگر سبقت می گیرند! اما کلید تشکیل و حفظ یک خانواده موفق این است که “بتوانیم نیاز های افراد خانواده را بشناسیم و در جهت رفع آنها تلاش کنیم“.

مشاوره خانواده یک روش بی نظیر است که می تواند به ما کمک کند تا نیازها را به درستی شناسایی کنیم و قبل از اینکه تبدیل به یک معضل شوند، در جهت برطرف کردن آن ها اقدام کنیم.

اگر کلمه مشاوره خانواده و یا هر کلمه ای مرتبط با آن را در موتورهای جستجو سرچ کرده اید و حالا اینجا هستید، به شما تبریک می گوییم. چرا؟ چون نسبت به این موضوع آگاه هستید که هر چند هر فردی فکر می کند که خودش صاحب نظر است! اما ما جایز الخطا آفریده شده ایم و این نشان می دهد که ممکن است در بسیاری از موارد، نظرمان اشتباه باشد، کاری را به نادرستی انجام دهیم و یا تصمیمی را اتخاذ کنیم که به طور کلی سرنوشتمان را تغییر دهد. به شما تبریک می گوییم چرا؟ چون باهوشید و در این دنیای شلوغ! به این نتیجه رسیده اید که می توانید با کمک یک مشاور روان شناس حرفه ای، از بین دوراهی ها یا چند راهی ها، بهترین راه را انتخاب کنید.

اما اگر هنوز دو به شکید که چرا باید در مسیر زندگی از مشاوران روانشناس باتجربه راهنمایی بخواهید پیشنهاد می کنیم که موارد زیر را به دقت مطالعه کنید. این موارد تنها بخش کوچکی از زمینه هایی است که یک مشاور خانواده می تواند بسیار مفید عمل کند و بسیاری از زندگی ها را که مانند یک کشتی به گل نشسته است، به سلامتی به ساحل برساند.

هر روز تنها تر از دیروز!

اینکه بخواهید روزهایی را تنها باشید اصلا عجیب نیست، این طبیعی است که هر کس بخواهد روزهایی از سال را با دوستانش بیرون برود، خودش را به یک فنجان قهوه مهمان کند و یا به یک کتابخانه برود و از صبح تا غروب کتاب های مورد علاقه اش را بخواند. اما زنگ خطر زمانی به صدا در می آید که یکی از اعضای خانواده ترجیح می دهد که بیشتر روزهای هفته را تنها باشد یا بودن در اتاقش را برای تمام روز بهتر از بودن در جمع خانواده بداند تا جایی که حتی برای ناهار یا شام هم حاضر نشود!

به این نکته توجه کنید:

غالبا افرادی که با گذشت زمان به تدریج، از خانواده دور می شوند و در خود فرو می روند، دچار افسردگی و سایر مشکلات روانی می شوند. مشاوره خانواده به ما کمک می کند تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، جلوی فاجعه ای که ممکن است اتفاق بیافتد را بگیریم.

دوره ی نوجوانی! دوره ی پادشاهان و ملکه های درام!

پدر و مادر بودن مسئولیت بزرگی است. بعضی مواقع باید خودتان را جای فرزندتان بگذارید و ببینید او در چه حالی است. نوجوانی دوره ای است که قلب فرزندمان مملو از احساسات متناقض و ذهنش پر از سوال است. یک وجه دیگر مثلث نوجوانی می تواند اضطراب باشد! اما همه ی عواملی که ذکر کردیم تا حدی قابل قبول است. اگر میزان احساسات، اضطراب و سوالات ذهنی فراتر رفت چه باید کرد؟ مشاور خانواده همان فردی است که ما را راهنمایی می کند تا به فرزندمان کمک کنیم دوره های حساسی مثل نوجوانی اش را با سلامتی و به خوبی طی کند.

کوله پشتی تان پر از رازهای مگو است؟

هر کسی در زندگی اش رازهایی دارد و این موضوع اصلا نگران کننده نیست! یعنی با اینکه رو راستی یک اصل در روابط خانوادگی و علی الخصوص ازدواج است، اگر رازهایی در ذهن دارید که ضربه ای به کسی نمی زند، می توانید آن ها را تا انتها نزد خودتان نگه دارید ولی! آنچه که می تواند  به نوعی در این رابطه زنگ خطر باشد این است که شما مرتباً خود را محدود کنید! به عنوان مثال اگر تمام روز به فکر این هستید که چگونه موضوع x را از همسرتان پنهان کنید یا چگونه کاری کنید که فرزندتان متوجه ناراحتی تان نشود، آگاه باشید که ممکن است به زودی ضربه ی شدیدی بخاطر این کارتان به خودتان و اطرافیانتان وارد کنید. یک مشاور خانواده به ما کمک می کند که بفهمیم چرا بین خودمان و مابقی افراد خانواده چنین فاصله ای حس می کنیم که نمی توانیم حس هایمان را با آن ها به اشتراک بگذاریم.

اگر از آن مدل ها هستید که کینه ی ۱۰۰ ساله به دل می گیرید!

کینه از آن مدل احساساتی است که آخر و عاقبت خوبی نمی توان برایش در نظر گرفت! اگر هنوز بعد از چند ماه یا حتی سال! همسرتان یا یکی از اعضای خانوادتان را بخاطر یک اشتباه یا سوء تفاهم مواخذه می کنید! و تا اعصابشان را خورد و خاک شیر نکنید، بی خیال داستان نمی شوید! باید “ورود شما را به دار و دسته کیتوزان بدآمد بگوییم!” کینه هیچ پیامدی جز عصبانیت، تحقیر و نارضایتی نخواهد داشت که در نهایت به جنگ و جدال و تلخی می انجامد! هنگامی که دیوار های اعتماد و ارتباط خراب می شوند، مشاوره خانواده می تواند یک گزینه ی طلایی باشد.

قرار نیست برای صمیمیتی که دارید، مجازات شوید!

چه کسی گفته است که در یک زندگی مشترک، قرار است که یکی از زوجین برای همیشه مجازات کننده و دیگری بخشنده باشد؟ زندگی مشترک یعنی “دو نفر برای ساختن یک مسیر به تعامل با هم برسند” و این تعریف به این معنی نیست که اگر قرار است صمیمیتی در کار باشد باید برای آن بها پرداخت کنید! از دیدگاه دیگر، برخی از زوجین از صمیمیت ها سوء استفاده می کنند و سعی می کنند عقاید خود را به نحوی غالب میدان کنند که این رفتار معمولاً حس نامطلوبی ایجاد می کند. یک مشاور خانواده به ما کمک می کند تا برای برقراری ارتباط با همسرمان و ارائه درخواست ها در زندگی مشترک، راه های بهتری را بیابیم.

مشاوره خانواده و روانشناسی تلفنی 

شما میتوانید برای ریشه یابی مشکلات خود و مشورت با مشاوران متخصص و با تجربه، همین حالا از طریق تلفن ثابت با شماره مرکز ما تماس بگیرید.

داستان زندگی خانواده های از هم گسسته از کجا شروع شده است؟

مدتی است که احساس می کنید اعضای خانواده تان کمتر با هم صحبت می کنند؟ آیا نوجوانتان به جای اینکه در مورد اتفاقاتی که در روز افتاده است، صحبت کند، بیشتر وقت خود را در صفحات اجتماعی می گذراند؟ آیا مدتی است که به اولین چیزی که بعد از بیدار شدن فکر می کنید چک کردن پیام هایتان در تلفن همراهتان است؟

دنیای مجازی دنیای جالب و البته بی رحمی است! هر چه بیشتر در این دنیا غرق می شویم، از روابط واقعی مان فاصله می گیریم. مشاوره خانواده می تواند کمک کند تا با خانواده هایمان ارتباط موثر برقرار کنیم.

زندگی هایی که به هم خورده اند! بچه هایی که وسط مانده اند!

اگر دو واحد خانوادگی مجزا تصمیم بگیرند که یک خانواده را تشکیل دهند، باید ورودشان را به گروه “خانواده آمیخته” تبریک بگوییم. این اتفاق زمانی می افتد که یک نفر در حالی که از ازدواج قبلی خود صاحب فرزندانی است، با فردی دیگر ازدواج کند که او نیز صاحب فرزند است. البته این امکان هم وجود دارد که کسی که فرزند دارد تصمیم ازدواج با فردی را بگیرد که فرزندی ندارد و یا در حالت سوم ممکن است دو فرد بعد از ازدواج با یکدیگر صاحب فرزندانی شوند که با فرزندان شان که حاصل از ازدواج قبلی شان بوده اند، روابط خواهر و برادری ناتنی حاصل کنند.

هدایت کشتی این خانواده ها کار دشواری است، به ویژه زمانی که یکی از والدین از ازدواج قبلی، رابطه ی پر نفوذی بر زندگی فرزندان داشته باشند. نقش والدین در به سلامت نشاندن این هواپیما بسیار کلیدی است چرا که در یک خانواده سالم همه ی اعضا باید شنیده شوند و از آن ها بخاطر حضورشان قدردانی شود. یک مشاور خانواده نقش برجسته ای را در این زمینه بر عهده خواهد داشت.

آنچه که به آن خشکسالی جنسی گفته می شود!

مطالعات، مقالات و پژوهش های متعددی بیان نموده اند که به منظور حفظ صمیمیت در زندگی مشترک، زوجین باید حداقل یک بار در هفته رابطه جنسی داشته باشند و بیشتر از این بازه ی زمانی می تواند منجر به فاصله شود. اما حقیقت آن است که وقتی در یک زندگی مشترک علاقه و احترام باشد، توجه به قوانین بی انعطاف، کمی بی معنی به نظر می رسد. آنچه مهم است، “لذت بردن از زندگی در کنار یکدیگر است!” پس لطفا به دنبال اعداد و ارقام نباشید! البته این را هم باید بگوییم که ارتباط جنسی بخشی از زندگی زناشویی است و البته در این روزها، دلایل زیادی (مانند استفاده از داروها،عدم تعادل هورمونی و یا عوامل درونی) وجود دارد که زوجین، تمایلی به رابطه ی جنسی نداشته باشند (چیزی که به اصطلاح به آن خشکسالی جنسی گوییم). عدم صمیمیت در رابطه می تواند نشانه ای از کشمکش در رابطه، افسردگی، قطع ارتباط و یا صرفاً نداشتن زمان کافی برای یکدیگر باشد. وقتی زوجین با صمیمت مشکل دارند، ممکن است در زمینه های دیگر نیز به مشکل بر خورند که همین امر می تواند منجر به مشاجره و نزاع شود. مشاوره خانواده می تواند کلید ارتباط مجدد عاطفی مان باشد.

اعتیاد فقط برای پسر همسایه نیست!

فردی را می شناسم که می گفت “من همیشه اعتقاد داشتم که هر کس پایش به کلانتری باز شود یعنی تباهکار است! تا زمانی که پای پسرم به کلانتری باز شد”. این را برای این منظور گفتم که بدانید، بسیاری از چیزها در این جهان وجود دارند که فکر می کنیم “هیچ وقت برای ما اتفاق نمی افتند و فقط در فیلم ها هستند!” اما اعتیاد هم از آن دسته مفاهیمی است که می تواند به عنوان یک تهدید برای تمامی اعضای خانواده مان باشد. مشاوره خانواده به ما کمک می کند تا با ریشه یابی اینکه چرا فرزند، همسر و به طور کلی خانواده مان به سمت اعتیاد کشیده شده اند، زمینه را برای راهنمایی به منظور ترک هر چه زودتر آن فراهم نماییم.

در خانه ای که هر کس ساز خودش را می زند

برای من که خیلی پیش آمده! زمانی که دوست دارم به کوه بروم، همسرم دوست دارد تلویزیون ببیند و فرزندانم هم می خواهند تا لنگ ظهر بخوابند! تکلیف چه می شود؟ آیا باید علاقه خودم را فدای خانواده ام کنم؟ اگر می گویید خب تنها برو! باید به عرضتان برسانم که “نمی توانم” بدون آن ها به من خوش نمی گذرد! به نظرتان اگر مجبورشان کنم که با من در صبح روز جمعه، به کوه بیایند، پدر نمونه ای هستم؟ پس چه باید کرد؟ در مواقعی که چنین نوع تعارضاتی در یک خانواده پیش می آید چه باید کرد؟

یک مشاور خانواده به ما کمک می کند تا بدون نزاع و مشاجره، چنین مشکلاتی را حل و فصل نماییم.

سؤالاتی که ممکن است ذهنتان را مشغول کرده باشند:

  • همسرم فانتزی ها و درخواست های عجیب و غریبی در رابطه جنسی دارد
  • چند وقتی است که با همسرم هیچ رابطه جنسی نداشته ام
  • همسرم به من ابراز محبت نمی کند و این موضوع در رابطه ی بینمان ایجاد مشکل کرده است
  • همسرم در رابطه جنسی به نیازهای من بی توجه است
  • حس می کنم که دیگر همسرم را دوست ندارم
  • همسرم به من خیانت می کند، چه کنم؟
  • خانواده همسرم در زندگی ما دخالت می کنند
  • معیارهای ازدواج موفق کدام است؟ رفتار صحیح پیش از ازدواج چیست؟
  • چگونه پس از طلاق دچار آسیب های روحی و عاطفی نشویم؟
  • چگونه اضطراب، افسردگی و عدم اعتماد به نفس را در خود از بین ببریم؟
  • حل مشکلات رایج کودکان و نوجوانان و بهبود ارتباط با آنها
  • چگونه با سالمندان ارتباط مؤثر و بهتری برقرار کنیم؟
  • چگونه می توانم پسرم را به ترک اعتیاد تشویق کنم؟
  • همسرم پرخاشگر است، چه کنم؟
  • نوجوانم در خودش فرو رفته و مدام پرخاش می کند…

چرا مشاوره روانشناسی تلفنی ؟؟

  • چون همین حالا می توانم به یک مشاوره آگاه دسترسی داشته باشم و نیاز به گرفتن وقت ملاقات نیست
  • چون لازم نیست که مسافت زیادی را برای رفتن به مرکز طی کنم
  • چون می خواهم اطلاعات تماسم محرمانه باشد
  • چون هیچ محدودیت زمانی و مکانی را نمی خواهم
  • چون می خواهم در کم ترین زمان ممکن، مشکلی را که دارم برطرف کنم، بدون اینکه حتی یک دقیقه را تلف کنم
  • چون به مراکز مشاوره دسترسی ندارم و نیاز دارم که با یک فرد آگاه صحبت کنم
  • و …!

مرکز مشاوره روانشناسی خانواده :

  • روانشناسی شخصیت ، دکتر روانشناس خوب در تهران ، روانشناس خوب در شیراز ، مرکز مشاوره و روانشناسی
  • بهترین روانشناس اصفهان ، مشاوره آنلاین ، روانشناس خوب در کرج ، روانشناسی زندگی زناشویی 
  • روانشناسی رفتار با شوهر ، روانشناسی عشق ، روانشناسی و مشاوره ، رفتار با جوانان پسر 
  • روانشناسی خانواده ، روانشناسی جنسیتی مردان ، روانشناسی خانواده درمانی ، روانشناسی همسر
راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور