تراز و رتبه کنکور برای قبولی در کارشناسی ارشد ژئوفیزیک

  • مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد ژئوفیزیک

    ،انتخاب رشته ارشد کارشناسی ارشد ژئوفیزیک ، انتخاب رشته ارشد آزاد

  • نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد ژئوفیزیک ،انتخاب رشته ارشد کنکور سراسری،انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ژئوفیزیک
  • انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری، انتخاب رشته کارشناسی ارشد کنکور آزاد رشته ژئوفیزیک
  • بررسی احتمال قبولی شما در رشته ژئوفیزیک و دانشگاه مورد نظرشما توسط

    نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • مشاوره تلفنی انتخاب رشته و اینکه با رتبه شما سال گذشته چه رشته و دانشگاهی قبولی داشتند

[postbox txt=”اطلاع از تراز و رتبه کنکور برای قبولی در کارشناسی ارشد ژئوفیزیک”]

در انتخاب رشته، رتبه و تراز نقش بسیار بالایی در تعیین رشته و محل تحصیل داوطلب داراست به نحوی که رتبه های بالا در کنکور با ضریب اطمینان بالاتری می توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند. رتبه های داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد از رتبه های یک رقمی آغاز شده و به رتبه های ۴ رقمی ختم می شود. رتبه که همان ترتیب اولویت داوطلب را مشخص می کند و تراز اختلاف سطح علمی داوطلبان شرکت کننده در آزمون را مشخص می­نماید.

به عنوان مثال فرض کنید رتبه ۸ دارای تراز ۵۸۰۰ و رتبه ۱۲ دارای تراز ۵۰۰۰ می باشد. این بدان معناست که این دو داوطلب از لحاظ علمی اختلاف ۸۰۰ را دارا هستند. معدل نیز بر روی رتبه ی داوطلبان تأثیر دارد به گونه ای که برای معدل بالای ۱۷ تأثیر ۲۰% برای داوطلبان بین ۱۷.۱۴ تأثیری نداشته و برای معدل زیر ۱۴ تأثیر منفی را دارا بوده است.

بیشترین مقدار تراز از ۰۰۰/۱۰ بوده که ۸۰% آن مربوط به میانگین درصد دروس پاسخ داده شده و ۲۰% آن مربوط به میانگین درصد دروس پاسخ داده شده می باشد.

همچنین داوطلبان می توانند با استفاده از رتبه و تراز خود در رشته محل هایی که در آن ها امکان قبولی وجود دارد را مشاهده نمایند.

با این مقاله می توانید نگاه واقع بینانه تری را برای انتخاب رشته ی خود داشته باشید.

رتبه و تراز کنکور سراسری برای قبولی ارشد ژئوفیزیک:

رتبه و تراز از مهم ترین فاکتور در تعیین رشته دانشگاه سراسری می باشد. رقابت در دانشگاه سراسری با توجه به رتبه های بالا و متقاضیان این رشته کمی سخت بوده و توصیه می شود که دانش آموختگان کارنامه ی داوطلبان سال های گذشته را با دقت مطالعه کرده و سپس نسبت به انتخاب رشته ی خود اقدام نمایید.

زمین شناسی فیزیک ریاضی زبان رتبه
۳۸ ۴۱ ۶۸ ۵۱ ۶
۳۰ ۵۵ ۲۲ ۱ ۱۸
۱۱ ۵۰ ۱۷ ۰ ۱۵۰
۲۲ ۳۰ ۱۵ ۴ ۱۹۰
۵ ۰ ۰ ۱۰ ۴۳۳۵

 

[awsa-banners]

رتبه و تراز کنکور آزاد برای قبولی ارشد ژئوفیزیک:

رتبه و تراز در کنکور آزاد بیشتر با معنای تراز جلوه ی واقعی خود را می دهد همچنین در انتخاب رشته ی دانشگاه آزاد سهمیه ای به نام سهمیه ی مناطق وجود ندارد و کلیه کسانی که در کنکور سراسری در مناطق ۱ و ۳.۲ جای گرفته بودند حال در سهمیه ای به اسم عادی و بدون تفاوت با یکیدگیر قرار می گیرند. این بدان معناست که برای انتخاب رشته ی دانشگاه آزاد، دیگر ملاک رتبه در سهمیه برای ما اهمیت ندارد و به همین دلیل هم هست که ملاک ما باید تراز در زیر گروه باشد یا رتبه ی کشوری.  تراز در زیر گروه دارای اهمیت بیشتری بوده، زیرا اگر بخواهیم وضعیت داوطلب برای قبولی در رشته برق را با همان داوطلب در رشته ی عمران مقایسه کنیم. یا هر دو رشته ی دیگری را نمی توان به رتبه ی کشوری استناد کرد و اینجاست که فقط می توانیم به تراز و آن هم تراز در زیر گروه استناد کرد.

[awsa-!]تراز مهم است در دانشگاه آزاد![/awsa-!]

استفاده از تراز باعث می شود محدودیت های استانی هم رفع شود. این به این معنی است که وقتی می خواهیم یک نفر از استان گیلان با یک نفر از استان قم با دو سهمیه ی متفاوت (مثلاً منطقه ۲، منطقه ۳) را با همدیگر مقایسه کنیم صرفاً کافیست ترازشان را با همدیگر مقایسه کنیم.

آخرین رتبه ی فرد قبول شده در رشته ی محل تحصیل نقش بسزایی می تواند در انتخاب رشته ی دانش آموختگان داشته باشد به گونه ای که با توجه به رتبه های قبول شده در سال های گذشته در دانشگاه های مورد نظرمان می توانیم به نحوی قبولی خود را با توجه به نمره کسب شده تضمین نماییم. همچنین داوطلبان می توانند با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته رتبه و ترازهای نفرات قبول شده در دانشگاه ها را و همچنین آخرین رتبه ی فرد قبول شده را به همراه میانگین درصد دروس او ببینند و با توجه به کارنامه ی خود آن ها را آنالیز و تحلیل نمایند.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر برروی لینک کلیک نمایید
[postbox txt=”اطلاع از تراز و رتبه کنکور برای قبولی در کارشناسی ارشد ژئوفیزیک”]
باتوجه به اهمیت موضوع در

انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد

پیشنهاد میگردد داوطلبان کارشناسی ارشد رشته ژئوفیزیک

از نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد ژئوفیزیک

استفاده نمایند.علاقه مندان میتوانند جهت تخمین احتمال قبولی خود در رشته ژئوفیزیک با مشاوران مرکز انتخاب رشته تماس گرفته و بررسی نمایند که در مقطع کارشناسی ارشد ژئوفیزیک میتوانند در کدام دانشگاه نمره قبولی کسب نمایند.همچنین مشاورین این مرکز به شما اطلاعاتی میدهند که داوطلبان سال گذشته با رتبه شما در مقطع کارشناسی ارشد چه نتایجی گرفتند و در کدام دانشگاه قبول شدند.

مشاورین این مرکز در موضوعات زیر به شما مشاوره میدهند:

  • ژئوفیزیک و دانشگاه مورد نظرتان، سال گذشته در رشته ژئوفیزیک با چه رتبه ای دانشجو گرفته شد
  • با رتبه شما چه رشته و چه دانشگاهی میتوان قبول شد؟ با استفاده از

    نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد رشته ژئوفیزیک

  • مشاوره تلفنی انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و آزاد و بهترین انتخاب که شانس قبولی شما در آن بیشتر است
  • مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد ژئوفیزیک

    ،انتخاب رشته ارشد ،

    انتخاب رشته ارشد آزاد

  • انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری،

    انتخاب رشته کارشناسی ارشد ژئوفیزیک

    کنکور آزاد

[telar]

راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور