راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد صنایع

  • مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد صنایع

    ،انتخاب رشته ارشد کارشناسی ارشد صنایع ، انتخاب رشته ارشد آزاد

  • نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد صنایع ،انتخاب رشته ارشد کنکور سراسری،انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد صنایع
  • انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری، انتخاب رشته کارشناسی ارشد کنکور آزاد رشته صنایع
  • بررسی احتمال قبولی شما در رشته صنایع و دانشگاه مورد نظرشما توسط

    نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • مشاوره تلفنی انتخاب رشته و اینکه با رتبه شما سال گذشته چه رشته و دانشگاهی قبولی داشتند

[postbox txt=”مشاوره انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد صنایع”]

بعد از اعلام شدن نتایج نهایی کنکور و ثبت نام دانشجویان و شروع کلاس ها، زمان اعلام تکمیل ظرفیت داشنگاه ها می رسد. اما تکمیل ظرفیت مختص حال کدام دسته از داوطلبان می باشد. و زمان انجام آن چه وقت می باشد. در این مقاله سعی داریم که به همه ی این مسایل پاسخ دهیم و اطلاعاتی جامع را در اختیار داوطلبان قرار دهیم:

تکمیل ظرفیت چیست؟

در ابتدا اشاره ای به مفهوم تکمیل ظرفیت نمایی. تکمیل ظرفیت یعنی پر شدن ظرفیت های خالی دانشگاه ها، هنگامی که تعداد ثبت نامی  های دانشگاه ها کم می باشد. دانشگاه ها برای پر نمودن ظرفیت خالی خود اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند. برای مثال فرض کنید که دانشگاه امری کبیر در رشته ی مهندسی صنایع گرایش مدیریت سیستم و بهره وری دارای میزان پذیرش ۱۵ نفر باشد. پس از انتخاب رشته و اعلام نتایج توسط سازمان سنجش دانشگاه هایی که دارای ظرفیت خالی می باشند. (این ظرفیت خالی می تواند به دلیل عدم حضور داوطلبان در هنگام ثبت نام و یا کامل نشدن ثبت نامی ها در رشته ی صنایع دانشگاه باشد.) در رشته ی مورد نظر اقدام به پذیرش داوطلب می نمایند. آیا تکمیل ظرفیت برای داوطلبانی که پذیرفته شده اند وجود دارد؟

داوطلبانی که در رشته ی مهندسی صنایع پذیرفته شده اند هم می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت نمایند و تکمیل ظرفیت فقط مختص داوطلبان پذیرفته نشده می باشد. در صورتی که داوطلبان پذیرفته شده در دانشگاه ها در تکمیل ظرفیت شرکت نمایند و در دانشگاه انتخابی پذیرفته شوند ملزم به انصراف از دانشگاه پذیرفته شده ابتدایی و شرکت در دانشگاهی که در تکمیل ظرفیت انتخاب کرده اند می شوند. همچنین از نظر تحصیلی دانشجویانی که در تکمیل ظرفیت پذیرفته می شوند رفتاری شبیه دانشجویان انتقالی داشته و به مانند آن ها با داوطلبان رفتار می شود.

مثلاً داوطلبان حق استفاده از خوابگاه را ندارند یا در هنگام انتخاب واحد پس از دانشجویان دیگر می توانند انتخاب واحد خود را انجام دهند.

داوطلبانی که در مرحله ی تکمیل ظرفیت پذیرفته شده اند ورودی بهمن ماه محسوب می شوند و نیمسال دوم تحصیلی مجاز به انتخاب رشته و آغاز ترم جدید تحصیلی می شوند.

کسانی که در انتخاب رشته ی اولیه شرکت نکنند شامل تکمیل ظرفیت نمی شوند.

 

[awsa-banners]

نرم افزار انتخاب رشته تکمیل ظرفیت صنایع:

داوطلبان می توانند در مرحله ی تکمیل ظرفیت نیز از نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد استفاده نمایند به این صورت که پس از وارد کردن رتبه و تراز خود می توانند امکان پذیرفته شدن در دانشگاه هایی که در تکمیل ظرفیت اعلام پذیرش نموده اند را بررسی نمایند. تکمیل ظرفیت را می توانش شانس مجدد قبولی برای داوطلبانی که پذیرفته شده اند و یا اینکه می خواهند در دانشگاهی دیگر پذیرفته شوند دانست.

ثبت نام دانشگاه بدون کنکور:

دانشگاه بدون کنکور هر ساله مورد توجه بسیاری از داوطلبان کارشناسی ارشد بوده و داوطلبان با توجه به اینکه هیچ گونه آزمونی پیش روی ندارند تمایل به شرکت در این دانشگاه ها را دارا هستند. داوطلبان هم چنین می توانند با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد از شرایط و اطلاعیه های دانشگاه های بدون کنکور مطلع شوند. همچنین بخش دیگری از این شرایط مربوط به دانش آموختگان استعدادهای درخشان و نخبگان تحیلی بوده که می توانند با توجه به شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برروی لینک کلیک نمایید

[postbox txt=”مشاوره انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد صنایع”]
باتوجه به اهمیت موضوع در

انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد

پیشنهاد میگردد داوطلبان کارشناسی ارشد رشته صنایع

از نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد صنایع

استفاده نمایند.علاقه مندان میتوانند جهت تخمین احتمال قبولی خود در رشته صنایع با مشاوران مرکز انتخاب رشته تماس گرفته و بررسی نمایند که در مقطع کارشناسی ارشد صنایع میتوانند در کدام دانشگاه نمره قبولی کسب نمایند.همچنین مشاورین این مرکز به شما اطلاعاتی میدهند که داوطلبان سال گذشته با رتبه شما در مقطع کارشناسی ارشد چه نتایجی گرفتند و در کدام دانشگاه قبول شدند.

مشاورین این مرکز در موضوعات زیر به شما مشاوره میدهند:

  • صنایع و دانشگاه مورد نظرتان، سال گذشته در رشته صنایع با چه رتبه ای دانشجو گرفته شد
  • با رتبه شما چه رشته و چه دانشگاهی میتوان قبول شد؟ با استفاده از

    نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد رشته صنایع

  • مشاوره تلفنی انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و آزاد و بهترین انتخاب که شانس قبولی شما در آن بیشتر است
  • مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد صنایع

    ،انتخاب رشته ارشد ،

    انتخاب رشته ارشد آزاد

  • انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری،

    انتخاب رشته کارشناسی ارشد صنایع

    کنکور آزاد

[telar]

راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور