راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی مهندسی مکانیک

  • راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی مهندسی مکانیک، زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی مهندسی مکانیک
  • نرم افزار تکمیل ظرفیت کارشناسی مهندسی مکانیک، انتخاب رشته ی کارشناسی مهندسی مکانیک
  • دانشگاه های بدون کنکور کارشناسی مهندسی مکانیک، نرم افزار تخمین رتبه کارشناسی مهندسی مکانیک
  • سامانه هوشمند مشاوره تلفنی و پاسخگویی به سؤالات انتخاب رشته تکمیل ظرفیت مهندسی مکانیک

[postbox txt=”مشاوره انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی مهندسی مکانیک”]

تکمیل ظرفیت را می توان شانس مجدد برای قبولی در رشته ی مهندسی مکانیک نامید. ابتدا به توضیح تکمیل ظرفیت می پردازیم و اینکه در چه زمان هایی و با چه شرایطی می توان دوباره در دانشگاه پذیرفته شد.

وقتی تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در دانشگاه تعدادشان کم باشد، این کمبود توسط سازمان سنجش با تکمیل ظرفیت پر خواهد شد. مثلاً در نظر بگیرید یک دانشگاه تعداد ۵۵ نفر در رشته ی مهندسی مکانیک پذیرش داشته باشد اما ۴۵ نفر ثبت نام کرده باشند و تعداد ۱۰ نفر ظرفیت خالی برای پذیرش وجود داشته باشد. این ۱۰ نفر در غالب تکمیل ظرفیت پر می شود.

سایر نفراتی که در همان آزمون شرکت کرده اند هم می توانند انتخاب رشته نمایند که در صورت پذیرفته شدن در دانشگاه، ثبت نام نمایند. این داوطلبان در صورت پذیرفته شدن می بایست از دانشگاه ابتدایی خود انصراف دهند در نتیجه کلیه ی داوطلبانی که در دانشگاه سراسری مجاز شده اند، می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند؛ چه آن هایی که در انتخاب رشته ی اولیه قبول شده باشند و چه قبول نشده باشند. در واقع فط مجاز شدنشان مهم می باشد.

در بسیاری از دانشگاه ها با تکمیل ظرفیت ها رفتاری مشابه با دانشجویان انتقالی می شود به طوری که به دانشجویان پذیرفته شده در تکمیل ظرفیت خوابگاه تعلق نمی گیرد و انتخاب رشته ی آن ها پس از داوطلبان دیگر انجام می گیرد.

داوطلبان پذیرفته شده در تکمیل ظرفیت ورودی بهمن ماه محسوب می شوند و از نیمسال دوم تحصیلی مجاز به انتخاب رشته و آغاز ترم جدید تحصیلی شان می شوند.

نرم افزار انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی مهندسی مکانیک:

داوطلبان با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته ی تکمیل ظرفیت می توانند از لیست رشته  و دانشگاه هایی که در سال های گذشته در مرحله ی تکمیل ظرفیت شرکت کرده اند، مطلع شوند. هم چنین می توانند از لیست دانشگاه هایی که در سال ۹۶ در مرحله ی تکمیل ظرفیت شرکت می کنند، آگاهی کامل پیدا نمایند.

داوطلبان هم چنین جهت اطلاع از شرایط بورس و نحوه ی پذیرش بورس نیز می توانند با مشاوران مرکز تماس گرفته و از کلیه ی مراحل و ضوابط مطلع شوند.

[awsa-banners]

ثبت نام دانشگاه بدون کنکور کارشناسی مهندسی مکانیک:

دانشگاه های بدون کنکور را می توان فرصت بسیار مناسب برای آن دسته از داوطلبانی نامید که می خواهند بدون هیچ گونه آزمونی در رشته ی مهندسی مکانیک دانشگاه مورد علاقه شان شرکت نمایند. داوطلبان پیش از ثبت نام می بایست از لیست دانشگاه های بدون کنکور و رشته های آن دانشگاه مطلع شده و با آگاهی کامل دانشگاه موردنظر خود را انتخاب نمایند.

اضافه می گردد داوطلبان می توانند با استفاده از نرم افزار دانشگاه بدون کنکور مهندسی مکانیک از لیست دانشگاه های بدون کنکور استان خود اطلاع پیدا کنند.

داوطلبان میتوانند جهت آگاهی بیشتر از انتخاب رشته کارشناسی مهندسی مکانیک برروی لینک کلیک نمایند.

[postbox txt=”مشاوره انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی مهندسی مکانیک”]

مرکز مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی مهندسی مکانیک، مشاوره شغلی کارشناسی مهندسی مکانیک
  • زمان انتخاب رشته کارشناسی مهندسی مکانیک، زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مهندسی مکانیک
  • لیست دانشگاه های تکمیل ظرفیت کارشناسی مهندسی مکانیک، مشاوره بورسیه خارج کشور کارشناسی مهندسی مکانیک
  • سامانه هوشمند مشاوره تلفنی و پاسخگویی به تمامی سؤالات شما

[telbk]

 

راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور