راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

  • مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

    ،انتخاب رشته ارشد کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک ، انتخاب رشته ارشد آزاد

  • نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک ،انتخاب رشته ارشد کنکور سراسری،انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد مهندسی مکانیک
  • انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری، انتخاب رشته کارشناسی ارشد کنکور آزاد رشته مهندسی مکانیک
  • بررسی احتمال قبولی شما در رشته مهندسی مکانیک و دانشگاه مورد نظرشما توسط

    نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • مشاوره تلفنی انتخاب رشته و اینکه با رتبه شما سال گذشته چه رشته و دانشگاهی قبولی داشتند

[postbox txt=”مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک “]

انتخاب رشته صحیح سازنده آینده شماست.

مرحله ی انتخاب رشته ارشد را می توان گفت تأثیر گذارترین مرحله ی زندگی است. در این مرحله سرنوشت علمی و تحصیلی داوطلب رقم می خورد. انتخاب صحیح آن می تواند آینده ی شغلی و کاری مطلوب را برای داوطلب رقم بزند و به همین صورت انتخاب نادرست آن می تواند آینده ی داوطلب را با چالش مواجه نماید. در زمان انتخاب رشته، باید داوطلبان به علایق، توانایی ها و بازار کار آینده ی رشته ی انتخابی خود دقت نمایند و همه ی فاکتورهایی که با آن مواجه می شوند را در دستور کار خود قرار دهند. برای رسیدن به انتخابی دقیق و هوشمندانه لازم است که اطلاعات دقیق و کاملی را داشته باشیم که تحقیق این امر میسر نمی شود مگر با داشتن اطلاعات لازم و کافی در آزمون های سال های گذشته ی داوطلبان ارشد که در این مقاله، تمامی اطلاعات موجود در سال های گذشته داوطلبان ارشد مکانیک را تشریح نموده ایم.

ذکر این نکته الزامی است که کنکور ارشد دانشگاه سراسری و آزاد ادغام شده است ولی انتخاب رشته ی این دو دانشگاه به صورت مجزا از هم برگزار می گردد.

معرفی رشته ی مهندسی مکانیک:

مهندسی مکانیک زیر مجموعه ای از مهندسی است که با طراحی، ساخت و راه اندازی دستگاه ها و ماشین ها سر و کار دارد. رشته ی مکانیک، رشته ی پیاده کننده علم فیزیک است. این رشته را شاید بتوان در نقطه نظر تنوع موضوعات تحت پوشش، جامع ترین رشته ی مهندسی به شمار آورد. چون رشته ی مهندسی مکانیک در بر گیرنده ی تمامی علوم و فنونی است که با تولید، تبدیل و استفاده از انرژی، ایجاد و تبدیل حرکت و انجام کار، تولید و ساخت قطعات ماشین آلات و به کارگیری مواد مختلف در ساخت آن ها و همچنین طراحی و کنترل سیستم های مکانیکی، حرارتی و سیالاتی مرتبط می باشد. مهندسان مکانیک، اصول اساسی نیرو، انرژی، حرکت و گرما را به کار برده و با دانش تخصصی خود، سیستم های مکانیکی و دستگاه ها و فرآیندهای گرمایی را طراحی کرده و می سازند. مهندسان مکانیک بستر وسیعی از دستگاه ها، فرآورده ها و فرآیندها را تولید می کنند. از آن جمله می توان به موتورها و سیستم های کنترل، نیروگاه های الکتریکی، طراحی به کمک رایانه، مهندسی به کمک رایانه و تولید به کمک رایانه اشاره نمود.

رتبه و تراز لازم برای قبولی در ارشد مکانیک:

رتبه و تراز در انتخاب رشته ارشد اصلی ترین فیلدی است که تعیین کننده بوده و سرنوشت انتخاب را مشخص می نماید به عبارتی دیگر ملاک برتر به داوطلبان رتبه و تراز آن ها بوده و با استفاده از آن ها داوطلبان رده بندی می شوند و با یکدیگر سنجیده می شوند. در جدول زیر نمونه کارنامه و رتبه و تراز داوطلبان آورده شده است.

دینامیک و ارتعاشات جامدات حرارت و سیالات باکس ریاضیات زبان عمومی و تخصصی تراز رتبه
۳۳.۳۳ ۴۸.۳۳ ۵۶.۶۷ ۳۳.۳۳ ۰ ۷۲۶۲ ۵۷
۲۸.۳۳ ۴۶ ۶۰ ۳۰ ۰ ۷۰۸۲ ۶۹
۱۸.۳۳ ۵ ۴۵ ۴۴.۳۳ ۱۲.۲۲ ۶۷۷۱ ۹۶
۳۶.۶۷ ۳۳.۳۳ ۶۳.۳۳ ۲۸.۳۳ ۰ ۶۶۷۵ ۱۰۷
۲۶.۶۷ ۳۸.۳۳ ۶۳.۳۳ ۱۳.۳۳ ۱۲.۲۲ ۶۵۲۸ ۱۲۹
۱۵ ۴۵ ۴۶.۶۷ ۳۸.۳۳ ۰ ۶۲۰۲ ۱۷۹
۱۸.۳۳ ۳۳.۳۳ ۴۶.۶۷ ۵ ۰ ۵۰۹۵ ۵۱۰
۱۳.۳۳ ۱۳.۳۳ ۲۰ -۱۳.۳۲ ۱۷.۷۸ ۳۱۷۲ ۲۴۴۲
۰ ۲۵ ۰ ۱۵ ۷.۷۸ ۳۰۷۹ ۲۷۳۷
۰ ۲۲.۳۳ ۳۰ -۱.۳۳ ۸.۸۹ ۳۲۶۶ ۲۲۴۵

جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک کلیک نمائید.

[awsa-banners]

آخرین رتبه قبولی ارشد مکانیک و درصد دروس:

اطلاع از آخرین رتبه ی فرد قبول شده در دانشگاه مورد نظر می تواند ملاک مناسبی برای انتخاب رشته ی ارشد مکانیک باشد. داوطلبان می توانند با اطلاع از کارنامه و درصد دروس داوطلبان سال های گذشته، ضریب اطمینان خود را در انتخاب رشته بالا ببرند.

در جدول زیر لیستی از درصد دروس داوطلبان را مشاهده می کنید:

میانگین درصد تراز رتبه
۴۹.۲۸ ۷۵۱۴ ۲۸
۳۲ ۴۸۸۴ ۹۸
۲۶ ۴۳۰۰ ۷۵۰
۱۸ ۳۹۰۰ ۱۱۵۰
۱۶ ۳۷۵۰ ۱۴۰۰
۱۰ ۳۰۲۰ ۲۰۵۰

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک کلیک نمایید…

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد مکانیک:

میزان پذیرش دانشجو در دانشگاه ها در مقطع ارشد فاکتور بسیار مهمی برای انتخاب رشته ی ارشد داوطلبان می باشد. در نظر بگیرید که به عنوان مثال ظرفیت دانشگاه تهران در مقطع ارشد رشته ی مکانیک ۱۵ نفر می باشد. حال باید با توجه به رتبه های پذیرنده ی دانشگاه ها در سال های گذشته و میزان ظرفیت دانشگاه مورد نظر، انتخاب رشته ی خود را داوطلب انجام دهد. در جدول زیر داوطلبان می توانند میزان پذیرش داوطلبان را در سال های گذشته مشاهده نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک کلیک نمایید.

نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد مکانیک:

به دنبال انتخابی دقیق و هوشمندانه در زمان کوتاه، تیم نرم افزاری مرکز مشاوره، نرم افزاری را تهیه نموده است که میت واند اطلاعات مورد نیاز در سال های گذشته را به طور هوشمند و دقیق برای داوطلب به نمایش بگذارد. همچنین این نرم افزار قادر است که با توجه به قدرت تحلیل و آنالیز بالایی که داراست. استنتاج لازم را جهت انتخاب رشته ی ارشد هوشمند را در اختیار داوطلبان قرار دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک کلیک نمایید.

راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد مکانیک:

بعد از اعلام شدن نتایج نهایی کنکور و ثبت نام دانشجویان و آغاز کلاس ها، زمان اعلام تکمیل ظرفیت دانشگاه ها فرا می رسد. اما تکمیل ظرفیت مختص حال کدام دسته از داوطلبان می باشد و زمان انجام آن چه وقت می باشد. در این مقاله سعی داریم که به همه ی این مسایل پاسخ دهیم و اطلاعاتی جامع را در اختیار داوطلبان قرار دهیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک کلیک نمائید….

ثبت نام دانشگاه بدون کنکور:

دانشگاه بدون کنکور از جمله دانشگاه هایی می باشد که اکثر داوطلبان علاقه مند به آن می باشند. چرا که بدون هیچ گونه آزمونی تمایل به تحصیل دارند. دانشگاه های بدون کنکور دارای شرایط عمومی و اختصاصی مختص خود می باشند که داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور و سایت های دانشگاه ها، در صورت داشتن شرایط نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. همچنین می توانند با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد، نسبت به شرایط و زمان پذیرش دانشجو توسط دانشگاه ها اطلاع پیدا کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک کلیک نمائید…

باتوجه به اهمیت موضوع در

انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد

پیشنهاد میگردد داوطلبان کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک

از نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

استفاده نمایند.علاقه مندان میتوانند جهت تخمین احتمال قبولی خود در رشته مهندسی مکانیک با مشاوران مرکز انتخاب رشته تماس گرفته و بررسی نمایند که در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک میتوانند در کدام دانشگاه نمره قبولی کسب نمایند.همچنین مشاورین این مرکز به شما اطلاعاتی میدهند که داوطلبان سال گذشته با رتبه شما در مقطع کارشناسی ارشد چه نتایجی گرفتند و در کدام دانشگاه قبول شدند.

مشاورین این مرکز در موضوعات زیر به شما مشاوره میدهند:

  • مهندسی مکانیک و دانشگاه مورد نظرتان، سال گذشته در رشته مهندسی مکانیک با چه رتبه ای دانشجو گرفته شد
  • با رتبه شما چه رشته و چه دانشگاهی میتوان قبول شد؟ با استفاده از

    نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک

  • مشاوره تلفنی انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و آزاد و بهترین انتخاب که شانس قبولی شما در آن بیشتر است
  • مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

    ،انتخاب رشته ارشد ،

    انتخاب رشته ارشد آزاد

  • انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری،

    انتخاب رشته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

    کنکور آزاد

[postbox txt=”مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک “]
[telar]

راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور