راهنمای انتخاب رشته کنکور آزاد

راهنمای انتخاب رشته کنکور آزاد

  • انتخاب رشته کنکور آزاد، رتبه و تراز قبولی کنکور آزاد
  • زمان انتخاب رشته کنکور آزاد، ظرفیت پذیرش رشته های کنکور آزاد
  • نرم افزار انتخاب رشته کنکور آزاد، تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد
  • مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور آزاد، مشاوره تلفنی انتخاب رشته و دانشگاه

[postbox txt=”انتخاب رشته کنکور آزاد”]

انتخاب رشته صحیح ضامن آینده ی شماست

با توجه به یکسان شدن آزمون های کنکور سراسری و آزاد در سال ۹۶، کماکان انتخاب رشته ی این دو دانشگاه مستقل از هم برگزار می گردد. داوطلبان پس از آزمون کنکور آزاد ۹۶ می بایست خود را برای انتخاب رشته ی دانشگاهی آماده نمایند و با آگاهی کامل انتخاب رشته ی خود را انجام دهند. چرا که عدم اطلاعات کافی می تواند به آینده ی تحصیلی و شغلی ایشان آسیب بزند. از جمله اطلاعات لازم پیش از انتخاب رشته ی کنکور آزاد، اطلاع از رتبه و تراز قبولی در سال های گذشته، آخرین رتبه و تراز پذیرفته شده در رشته ی مورد نظر، ظرفیت پذیرش رشته و … که در ادامه به بررسی کامل آن می پردازیم.

اضافه می گردد داوطلبان می توانند در خصوص انتخاب رشته کنکور آزاد با مشاوران مرکز تماس گرفته و از آن ها در خصوص رشته و دانشگاه مورد نظرشان راهنمایی بگیرند.

[fieldb]

[ub]

رتبه و تراز لازم برای قبولی در کنکور آزاد:

یکی از فاکتورهای بسیار مهم و اصلی در قبولی داوطلبان، رتبه و تراز کسب کرده ی آن ها در آزمون کنکور آزاد می باشد. رتبه که نشان دهنده ی ترتیب و اولویت داوطلبان می باشد و تراز که سطح علمی داوطلبان را می سنجد. لذا داوطلبان می بایست با اطلاع کافی از تراز پذیرفته شدگان در سال های گذشته و مقایسه با تراز خود به یک نگاه منطقی و هوشمندانه دست پیدا کنند.

آخرین نفرات پذیرفته شده در کنکور آزاد ۹۶

آخرین های هر رشته و دانشگاه می تواند ملاک خوبی برای پذیرفته شدن در دانشگاه باشد چرا که با توجه به آن می توان با مقایسه ی ساده ای با رتبه و تراز خود داشته باشیم. داوطلبان هم چنین می توانند با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته ی کنکور آزاد با وارد کردن رتبه و تراز خود مقایسه ای را با رتبه و تراز آخرین های پذیرفته شده داشته باشند.

[lastrankb]

[fieldb]

ظرفیت پذیرش رشته های کنکور آزاد:

میزان پذیرش رشته های دانشگاهی در سال های گذشته بسیاری از داوطلبان بدون توجه به آن ، انتخاب رشته ی خود را انجام داده اند و همین امر باعث عدم قبولی آن ها در کنکور آزاد شده است و هر ساله پیش از انتخاب رشته ی تکمیل ظرفیت پذیرش دانشگاه ها از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می گردد. داوطلبان می بایست ظرفیت پذیرش رشته ی مورد نظرشان را بررسی نمایند و با مقایسه ای با رتبه و تراز خود و پذیرفته شدگان انتخاب رشته ی کنکور آزاد خود را انجام دهند.

[capacityb2]

[fieldb]

[ub]

نرم افزار انتخاب رشته کنکور آزاد:

همان طور که گفته شد داوطلبان پیش از انتخاب رشته ی کنکور آزاد باید با ا طلاعات کافی و آگاهی کامل انتخاب رشته ی خود را انجام دهند. از آنجایی که دسترسی و جمع آوری اطلاعات مربوط به انتخاب رشته ی کنکور آزاد کمی سخت و دشوار بوده، مرکز مشاوره نرم افزار انتخاب رشته کنکور آزاد را با دیتابیسی شامل کارنامه ی هزاران داوطلب را در اختیار داوطلبان کنکور آزاد قرار داده است تا به وسیله ی آن بتوانند انتخاب رشته ای هوشمند و مطمئن را داشته باشند.

همچنین داوطلبان جهت استفاده از نرم افزار انتخاب رشت ی کنکور آزاد می توانند با مشاوران کنکور مرکز تماس گرفته و از راهنمایی ایشان استفاده نمایند.

راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور آزاد:

تکمیل ظرفیت کنکور آزاد را می توان شانس مجددی برای قبولی در کنکور آزاد دانست. در این فرصتی زمانی داوطلبانی که موفق به پذیرش نشده اند و یا از انتخاب رشته ی دانشگاهی خود راضی نبوده اند، می توانند تعداد ۲۰ کد رشته ی محل را در کارنامه ی خود وارد کنند و شانسی دوباره برای قبولی در دانشگاه ها داشته باشند. داوطلبان لازم است قبل از تکمیل ظرفیت، از زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد، نحوه ی ثبت نام و دانشگاه های شرکت کننده در مرحله ی تکمیل ظرفیت مطلع شوند که با نگاهی متفاوت و هوشمندتر انتخاب رشته ی خود را انجام دهند.

[awsa-ktz]

ثبت نام دانشگاه بدون کنکور آزاد:

داوطلبانی که در مرحله ی تکمیل ظرفیت هم شانس قبولی نداشته اند، نگران نباشند چرا که دانشگاه های بدون کنکور فرصت بسیار مناسبی را برای پذیرفته شدن در رشته و دانشگاه مورد علاقه مان می باشد. دانشگاه های بدون کنکور آزاد یکی از مناسب ترین دانشگاه های بدون کنکور می باشد که شرایط مناسبی را برای ادامه تحصیل داوطلبان مهیا می سازد.

داوطلبان قبل از ثبت نام می بایست از زمان ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور، رشته های دانشگاه بدون کنکور، شهریه ی دانشگاه های بدون کنکور و … اطلاعات لازم را بدست آورند و پس از آن نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

همچنین داوطلبان با استفاده از نرم افزار ثبت نام دانشگاه بدون کنکور آزاد می توانند از لیست رشته ها و دانشگاه های استان خود مطلع گردند.

اضافه می گردد مشاوران مرکز با بررسی شرایط شما می توانند مناسب ترین دانشگاه بدون کنکور معتبر را به شما معرفی نمایند، کافی است تماس گرفته و از ایشان راهنمایی بگیرید.

[registerb]

[ub]

[postbox txt=”انتخاب رشته کنکور آزاد”]

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:
  • انتخاب رشته کنکور آزاد، زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد
  • مشاوره شغلی دانشگاه آزاد، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
  • لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد، مشاوره تحصیلی دانشگاه آزاد
  • مشاوره هوشمند تلفنی و پاسخگویی به تمامی سؤالات شما

[telbk]

راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور