رتبه و درصد دروس برای قبولی در رشته های علوم انسانی

  • رتبه و تراز کنکور برای قبولی در رشته های علوم انسانی، رشته های علوم انسانی
  • انتخاب رشته علوم انسانی، رشته های بدون کنکور انسانی
  • نرم افزار انتخاب رشته انسانی، اعلام رتبه گروه انسانی
  • ثبت نام انتخاب رشته علوم انسانی، لیست رشته های علوم انسانی

[postbox txt=”اطلاع از رتبه و تراز کنکور برای قبولی در رشته های علوم انسانی “]
رتبه و درصد دروس برای قبولی در رشته های علوم انسانی برای داوطلبان علوم انسانی مانند تمام گروه های دیگر مهم است.

علوم انسانی جزء رشته هایی است که دارای تنوع زیادی برای انتخاب رشته ی دانشگاهی می باشد؛ بنابراین داوطلبان می توانند انتخاب های بیشتری هم داشته باشند.

بعد از کنکور، داوطلبان می توانند کلید آزمون را  ببینند و با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه به صورت رایگان رتبه ی خود را تخمین بزنند.

بعد از اعلام نتایج اولیه یا همان اعلام رتبه، دفترچه ی انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. متقاضی با توجه به رتبه ای که دارد می تواند از نرم افزار انتخاب رشته استفاده کرده و به صورت دقیق تری رشته ی خود را انتخاب کند.

علوم انسانی جزء رشته هایی است که جوامع امروز به شدت به آن احساس نیاز کرده و آن را بسیار مهم برای هر جامعه ای می دانند.

دانشگاه های سراسری در دوره های روزانه، شبانه، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان رشته های مختلفی از گروه علوم انسانی ارائه می دهند. داوطلبان باید در تمامی دوره ها به غیر از دوره ی روزانه شهریه پرداخت کنند که این شهریه با توجه به رتبه و دانشگاه انتخابی داوطلب متفاوت است. دوره های پیام نور و غیر انتفاعی دارای تفاوت های جزئی با سایر دوره ها هستند.

اما این دو دوره به صورت بدون کنکور هم دانشجو می پذیرد. زمان ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی و پیام نور بعد از اعلام نتایج سراسری می باشد.

در هر دو صورت با کنکور و بدون کنکور داوطلب باید برای ثبت نام انتخاب رشته ی پیام نور و غیر انتفاعی ابتدا کارت اعتباری خریداری کند و پس از مطالعه ی دقیق دفترچه ی انتخاب رشته ی خود را انجام دهد.

همچنین داوطلبان می توانند برای ورود سریع تر به دانشگاه، رشته های بدون کنکور را انتخاب کنند. متقاضی می تواند برای محک زدن خود که در چه رشته ی بدون کنکوری قبول می شود، از نرم افزار بدون کنکور استفاده کند.

دانشگاه های علمی کاربردی هم به صورت بدون کنکور داوطلبان را پذیرش می کند. اما حتی اگر داوطلب دارای مدرک پیش دانشگاهی هم باشد، باید ابتدا در مقطع کاردانی علمی کاربردی شروع به تحصیل کند و پس از آن در صورت تمایل در مقطع کارشناسی درس خود را ادامه دهد.

رشته بدون کنکور که در دانشگاه علمی کاربردی ارائه می شود محدود نیستند و داوطلب می تواند به راحتی چنین رشته را از گروه علوم انسانی انتخاب کند.

زمان اعلام رتبه و اعلام نتایج اولیه ی دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد به صورت همزمان و معمولاً در اوایل مرداد اعلام می شود.

نحوه ی اعلام رتبه، انتخاب رشته، ثبت نام انتخاب رشته به صورت اینترنتی و از طریق سامانه ی دانشگاه مورد نظر اعلام می شود که بعد از اعلام رتبه، دفترچه ی انتخاب رشته در سامانه قرار می گیرد و داوطلب با ثبت­ نام خود در انتخاب رشته، می تواند رشته ی خود را انتخاب کند.

[postbox txt=”اطلاع از رتبه و تراز کنکور برای قبولی در رشته های علوم انسانی “]

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • رتبه و درصد دروس کنکور برای قبولی در رشته های گروه علوم انسانی، بدون کنکور انسانی
  • رشته های انسانی پیام نور، بدون کنکور پیام نور
  • رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد، بدون کنکور غیر انتفاعی
  • سامانه هوشمند مشاوره تلفنی و پاسخگویی به سؤالات شما

[telbk]

 

راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور