۵ رفتاری که در رابطه عاطفی نباید تحمل کنید!

هر چند که همه می دانیم که هیچ انسانی بی عیب نیست، اما برخی مشکلات در یک رابطه ی عاطفی بسیار جدی هستند و نباید آن ها را دست کم گرفت. در این مقاله به بررسی ۵ رفتاری که اگر در رابطه ی عاطفی تان دیدید، نباید به همان شیوه قبل به رابطه تان ادامه دهید و باید به فکر یک راه حل باشید، می پردازیم:

اگر همیشه به خیانت متهم می شوید

اینکه حواسمان به همدیگر و زندگی مشترک مان باشد بسیار خوب است، اما تمرکز بیش از حد بر روی موضوع خیانت، فقط می تواند بی اعتمادی را گسترش دهد و از طرفی مشاجره در این زمینه ممکن است فرد را از سوی لجبازی به این سمت سوق دهد. به همین دلیل در برخی از مواقع نگرانی ها در این زمینه کاملا به جاست و باید باشد ولی اینکه فردی بدون گناه، همواره مورد اتهام در این زمینه قرار گیرد، می تواند نشانه ای از خطر در رابطه باشد. اگر برای برطرف کردن این مشکل اقدام نکنید در آینده ای نه چندان دور احتمال اینکه برای جدایی اقدام کنید، افزایش می یابد.

اگر همواره از سوی همسرتان مورد سوء استفاده قرار می گیرید یا تحقیر می شوید

تحقیر شدن از سوی فردی که نزدیک ترین فرد به ماست و توقع حمایت های عاطفی از او می رود، بسیار ناراحت کننده است. اینکه کسی همسرش را همان جور که هست قبول و دوست نداشته باشد، یک زنگ خطر برای رابطه است. بیایید به این موضوع فکر کنیم که اگر تحقیر های همسرمان باعث شود که تغییراتی در خودمان ایجاد کنیم، آیا او از تحقیر کردن دست بر می دارد؟ آیا به جز تحقیر کردن روش دیگری برای بیان خواسته هایش پیدا نمی کند؟

اگر همان گونه که هستید مورد قبول او نیستید

برخی از زوج ها، تصوراتی را در ذهنشان می پرورانند و به عنوان مثال در تلاش اند تا ظاهر همسرشان را همانند فردی تغییر دهند که در ذهنشان است. این افراد از همسرشان می خواهند که با عمل جراحی تغییراتی را در خودش ایجاد کند یا همیشه از طرز لباس پوشیدن همسرشان ایراد می گیرند. اولین قدم در زندگی مشترک این است که همسرمان را همان گونه که هست قبول داشته باشیم و سپس در گام های بعدی بتوانیم در کنار هم نقاط ضعفمان را بدون آسیب رساندن به یکدیگر، برطرف کنیم. اگر این گونه نیست همین حالا باید فکری به حال رابطه تان کنید.

اگر در روابط زناشویی مورد تجاوز قرار می گیرید

برخی از افراد تصور می کنند که در روابط زناشویی مجازند که هر عملی را انجام بدهند و اصلا نباید به همسرشان در این زمینه اهمیت بدهند. اما در تعریف تجاوز باید به این نکته دقت شود که “تجاوز به معنی هر گونه عملی است که در صورت عدم رضایت فرد، انجام می شود”. اگر همسرتان در رابطه ی جنسی، بسیار خودخواهانه عمل می کند و رضایت شما برایش هیچ اهمیتی ندارد، وقت آن رسیده است که فکری به حال بهبود روابط تان کنید.

اگر از ترس اینکه کتک بخورید، در برابر ظلم هایش سکوت می کنید

خشونت فیزیکی یکی دیگر از مواردی است که برخی از زوجین با آن دست و پنجه نرم می کنند. دلیلی ندارد که زن و شوهر در تمامی موارد زندگی با هم توافق داشته باشند اما مهم است که بتوانند در مواردی که با هم توافق ندارند، به یک تصمیم مشترک برسند. در برخی موارد که این توانایی در زوجین وجود ندارد، یکی یا هر دو اقدام به خشونت فیزیکی می کنند و در حالتی دیگر فردی که با زور سعی در نشاندن حرف خودش بر کرسی می کند، فرد مقابل را به سکوت و پذیرفتن سوق می دهد. اگر همیشه در حال دعوایید و یا محکوم به سکوت، وقت آن رسیده است که فکری به حال رابطه تان بکنید.

[postbox2 txt=”در زمینه روابط عاطفی، ازدواج و زندگی مشترک”]

راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور