پرداخت مالیات خرید خدمت

آیا طرح جدید خرید خدمت مالیاتی در راه است ؟

چه خبر از طرح جدید خرید خدمت مالیاتی؟

حتما اطلاع دارید که مدتی است که امکان خرید خدمت سربازی وجود ندارد ! البته نمی توان اسم این طرح را خرید خدمت نامید چرا که هیچ خریدی در این طرح انجام نمی شود اما به نظر می رسد که برای کسانی که به هیچ وجه قصد رفتن به خدمت را ندارند، خبرهای خوشی در راه است! مطابق این طرح، هر مشمول در بازه ی سنی ۲۸ سال تا ۵۰ سال، اگر۵۰ درصد بیش از مشمولان سربازی، مالیات بپردازد، می تواند دوره خدمت وظیفه عمومی را سپری نکند و از خدمات اجتماعی که به کارت پایان خدمت ربط دارد ‌بهره‌مند شود. البته شایان ذکر است که این طرح در مجلس به تایید رسیده ولی هنوز خبری از تصویب توسط ستاد نیروهای مصلح نیست! پس هنوز باید منتظر خبرهای تکمیل کننده باشیم.

[postbox txt=”خدمت سربازی نظام وظیفه ۹۹″]

آیا درست است که اسم این طرح، طرح خدمت سربازی جدید نامیده شود ؟

خیر! در این طرح، خرید هیچ معنایی ندارد. در حقیقت مطابق این طرح، از سن ۲۸ سالگی تا ۵۰ سالگی، خدماتی به فرد تعلق می گیرد  که ممکن است این خدمات برای افراد متفاوت باشد که در نتیجه آن میزان مالیات هم برای هر فرد مطابق خدمات ارائه شده به آن ها متفاوت خواهد بود. این موضوع به طور کلی با خرید متفاوت است.

طرح جدید خرید سربازی مالیاتی شامل چه کسانی می شود؟

در سال های گذشته تا سال ۱۳۹۸، تعیین سن در مجلس، ۲۸ سال تعیین شده بود ولی در حال حاضر، در اختیار ستاد کل قرار داده شده است که ستاد در مورد طرح جدید خرید خدمت مالیاتی تصمیم بگیرد. در این طرح ستاد تعیین می کند که افرادی که مشمول خدمت سربازی می شوند و راغب اند تا از این طرح استفاده کنند، بایستی در قبال خدماتی که به آن ها ارائه می شود، مبلغی تحت عنوان مالیات تامین امنیت را نیز بپردازند.

مالیات طرح جدید خرید سربازی چیست ؟

برای توضیح در این باره بهتر است مثالی بزنیم. به عنوان مثال اگر در بازه ی سنی ۲۸ تا ۵۰ سال هستید و قصد دارید گواهینامه رانندگی بگیرید، اگر هزینه دریافت گواهینامه برای مابقی افراد در سطح اجتماع ۱۰۰ هزار تومان است، برای افرادی که مشمول این طرح می شوند، میزان مالیات ۵۰ درصد افزایش می یابد و به مقدار ۱۵۰ هزار تومان می رسد. سفر خارجی، کاندید شدن در مجلس و شورای شهر ( اگر چه در حال حاضر برای کاندید شدن مبلغی در نظر گرفته نشده است ولی مطابق این طرح، هزینه مالیاتی مطرح می شود)، انتقال ماشین، خانه، رفتن به دفترخانه، وکالت، فروش و … در این طرح مالیاتی مطرح می شوند.

البته میزان مالیات در هر یک از این موارد متفاوت است چون به عنوان مثال ۵۰ درصد مبلغ انتقال ماشین مبلغ بسیار سنگینی است بنابراین در این مورد، میزان ۰.۵ درصد تعیین شده است.

آیا طرح جدید خرید سربازی مالیاتی قطعی است ؟

البته همان طور که گفتیم اسم این طرح را نمی توان طرح جدید خرید سربازی مالیاتی نامید، اما این طرح در حال حاضر در مجلس مورد تایید قرار گرفته ولی مجلس اختیار این طرح را به ستاد نیروهای مسلح داده است. از آنجایی که هنوز خبری مبنی بر تایید ستاد نیروهای مسلح در دسترس نیست، هنوز نمی توان به طور قطعی بیان کرد که این طرح اجرا خواهد شد. پس بایستی منتظر اخبار بعدی در این زمینه باشیم.

در چه زمینه هایی می توانیم از مشاوران نظام وظیفه کمک بگیریم؟

مرکز مشاوره خدمت سربازی نظام وظیفه تلفنی خانه مشاوره معمولاً قانون های مرتبط با نظام وظیفه به طور مستمر بروز رسانی می شوند بنابراین اگر شمع تولد ۱۸ سالگی تان را به تازگی فوت کرده اید، بررسی قوانین مرتبط با خدمت سربازی را باید در لیست کارهای همیشگی تان قرار دهید. اما یک راه ساده تر این است که کلیه سوالات خود را در زمینه خدمت سربازی از مشاوران خدمت وظیفه خانه مشاوره بپرسید.

مشاوره خدمت نظام وظیفه

مدت سربازی ، مدارک سربازی، فهرست پایگاه ها، شرایط خروج از کشور، مشمولیت سربازی، شرایط اعزام به خدمت، قوانین نظام وظیفه، سربازان فراری و…

مشاوره امریه و پذیرش نظام وظیفه

نحوه پذیرش و امریه ارگان های نظامی و دولتی، قرارگاه ها، وزارتخانه ها، شهرداری، بهزیستی و …

خرید خدمت سربازی

قانون خدمت سربازی در زمینه خرید در سال ۹۸-۹۹ و قبل از آن

مشاوره کسری خدمت نظام وظیفه

کسری ایثارگری، کسری بسیج، کسری پروژه خدمت، کسری منطق بد آب و هوا، کسری مناطق عملیاتی و مرزی، کسری اولاد

مشاوره معافیت خدمت سربازی

معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت کفالت، معافیت ایثارگری و…

خانه مشاوره در موضوعات زیر مشاوره می دهد :

  • طرح جدید خرید خدمت سربازی مالیاتی ، شرایط طرح جدید خرید خدمت سربازی مالیاتی
  • میزان مالیات طرح جدید خرید خدمت سربازی مالیاتی ، آخرین اخبار طرح جدید خرید خدمت سربازی مالیاتی
  • افراد مشمول طرح جدید خرید خدمت سربازی مالیاتی ، کلیه مباحث مرتبط با خدمت سربازی و قوانین نظام وظیفه
راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور