مرکز مشاوره سالمندان

دوره ی سالمندی، دوره ی پادشاهان باتجربه :

شاید در تصور بسیاری از افراد، دوران سالمندی، دوران از دست دادن توانایی و کم شدن کیفیت انجام کار باشد و این دوران تداعی گر، دوران از دست دادن حافظه، نیروی جسمی و ذهنی یا ناتوانی در انجام کارها در مقایسه با گذشته باشد.

در واقع دوران سالمندی از دید آن ها، دوره افسردگی و کناره گیری از جامعه تعریف می شود. معمولا افراد پس از گذراندن دوره ی میانسالی، احساس خوبی نداشته و تلاش می کنند تا دوره سالمندی را انکار کنند. با وجود اینکه نمی توان از بعضی از تغییراتی (مثل از دست دادن قدرت جسمی) که در دوران سالمندی بوجود می آید، چشم پوشی نمود، دوره سالمندی یکی از بهترین دوره های زندگی است، زیرا در این دوره می توان علاوه بر لذت بردن، تجربه کافی را نیز چاشنی زندگی کرد به طوری که ماری ابنر معتقد است «در جوانی یاد می گیریم و در پیری می فهمیم». البته در همین دوران تغییراتی (مثل مرگ همسر، بیکاری، ابتلا به بیماری های سخت و زمین گیر شدن) نیز به وجود می آید که استرس زیادی را برای سالمندان به همراه خواهد داشت.

[postbox3 txt=”با مرکز مشاوره سالمندان”]

چرا به مشاوره سالمندان نیاز خواهیم داشت :

پیری فرآیندی طبیعی است که البته ممکن است با چالش هایی هم همراه باشد. یکی از دوره های زمانی بحرانی، دوره ی بازنشستگی تا پایان عمر است چرا که در این دوره ی زمانی، بسیاری از سالمندان، فقدان عزیزانشان را یکی پس از دیگری مشاهده می کنند. اکثر مردم، اولین تجربه ی مرگ عزیزان را در کودکی تجربه می کنند، با این حال، در سال های آخر زندگی این موضوع بسیار برجسته تر می شود، چرا که مرگ همسر و دوستانی که عمق دوستی شان بسیار زیاد است، می تواند خیلی دشوار باشد. مشاوران سالمندان، افراد و خانواده ها را در این زمینه یاری می رسانند.

چگونه می توان در دوران کهنسالی، احساس خوبی در سالمندانی که روزهای جوانی شان را به پا به پای خانوادشان با خوشی ها خندیده و با مشکلات جنگیده اند، ایجاد کرد؟

از آنجایی که در این دوران، به دلیل ضعف جسمانی، سالمندان احساس سرخوردگی می کنند، ممکن است با کوچکترین سخن و عمل، دچار بیماری هایی نظیر افسردگی شوند. از سویی دیگر یکی از مشکلاتی که اکثر سالمندان با آن مواجه هستند، اختلالات خواب است. با توجه به اینکه سالمند، مرگ دوستان و افراد هم سن را مشاهده می کند، خود را نزدیک به مرگ حس کرده و این موضوع زمینه کناره گیری از جامعه، کاهش روابط اجتماعی و تنهایی که منجر به افسردگی و بیماری های روانی می شود را مهیا می سازد. اما به راستی چه باید کرد؟

باید این موضوع را در نظر بگیریم که ما نمی توانیم تمامی مشکلات دنیا را با قدرت ذهن خودمان حل کنیم. گاهی لازم است، از تجربیات فردی دیگر که در موضوع مورد نظر تخصص دارد، استفاده کنیم. روانشناسان و مشاوران خانواده خانه مشاوره، شما را به بهترین شکل راهنمایی می کنند تا بتوانید بهترین تصمیم را در زمینه مشکلات مرتبط با سالمندان اتخاذ کنید.

جهت مشاوره در زمینه سالمندان با مشاورین خانواده مرکز تماس بگیرید.

نیازهای سالمندان که باید به آن ها توجه کنیم:

نیاز های عاطفی

نیازهای عاطفی از جمله مواردی است که بسیاری از اطرافیان سالمندان به آن بی توجه هستند. با توجه به اینکه سالمندان به دلیل اختلالات عملکردی، توانایی کمتری برای ایجاد ارتباطات اجتماعی دارند، از جامعه دور می افتند و بنابراین از نظر نیازهای عاطفی بحران هایی را تجربه می کنند. افسردگی می تواند یکی از مهم ترین پیامدهای عدم توجه به نیاز های عاطفی باشد.

نیاز به امنیت

نیاز به امنیت در تمامی افراد وجود دارد ولی میزان آن در کودکان و سالمندان بیش از دیگران خواهد بود چرا که به نظر می رسد که این دو گروه نسبت به سایرین، آسیب پذیرتر خواهند بود. اما چگونه می توان امنیت یک سالمند را تضمین کرد؟ چگونه می توان این حس را به یک سالمند القا کرد که نباید از چیزی بترسد و یا نگران باشد؟ یک مشاور سالمند در این حوزه می تواند بسیار موثر عمل کند.

نیاز به در اجتماع بودن

نیاز به در اجتماع بودن هم از جمله مواردی است که شاید در برخورد با یک سالمند، حس کنید که به آن علاقه ای ندارند ولی حقیقت این است که در اجتماع بودن و تاثیری که می توانند بر دیگران داشته باشند، می تواند آن ها را به میزان زیادی از تفکر به مفاهیم منفی و یا فکر کردن به عزیزان از دست رفته شان، باز دارد.

نیاز به اوقات فراغت

اگرچه اکثر سالمندان این چنین وانمود می کنند که به تفریح نیازی ندارند، ولی تفریح از جمله مواردی است که یک سالمند را از فرو رفتن در منجلاب افسردگی، استرس، اضطراب، کم خوابی و بی خوابی نجات می دهد.

 

[typed string0=”مادرم اخیراً خیلی افسرده شده است و من نمی دانم که باید چه کار کنم؟!” typeSpeed=”50″ startDelay=”10″ backSpeed=”40″ backDelay=”500″ loopCount=”10″ loop=”10″]

مشاوره روانشناسی سالمندان چه کمکی به ما می کند؟

بیشتر افرادی که به هر نوعی با سالمندان ارتباط دارند، نیاز به آموزش دارند. بسیاری نمی توانند سالمندان را درک کنند و به همین علت توانایی کار با آن ها را ندارند. یکی از روش های مهم کار با سالمندان، تغییر نگرش در اطرافیان آن هاست.

البته برخی از سالمندان نیز با مسائلی روبرو می شوند که هیچ ارتباطی با روند پیر شدن آن ها ندارد. مشاوران سالمندان می توانند به سالمندانی که دچار بیماری های روحی بوده اند و یا پس از ورود به محیطی جدید دچار آن شده اند و نیاز به مراقبت های پیچیده تری دارند، کمک نمایند. مشاوران سالمندان با دانش تخصصی می توانند با بررسی وضعیت هر فرد به صورت مجزا، بهترین گزینه را پیشنهاد دهند. به عنوان مثال، یک مشاور متخصص سالمندان باید بتواند غم را از افسردگی و تغییرات ناشی از محیط را از زوال عقل تشخیص دهد.

متخصصان و روانشناسان خانه مشاوره با ارائه راهکارهای مناسب، از بسیاری از مشکلاتی که ممکن است بر اثر عدم آگاهی از رفتار صحیح با سالمندان رخ دهد، پیشگیری می نمایند.

  • این موضوع را فراموش نکنیم که اگر رفتار با سالمندان مبتنی بر تکنیک های علمی و روانشناسی اثبات شده نباشد، ممکن است سالمند را به سمت گوشه گیری و نا امیدی از زندگی سوق دهد که می تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

[bannerkh]

در چه زمینه هایی می توانیم با یک مشاور سالمند در ارتباط باشیم؟

مشکلات رفتار شناختی 

تلاش برای تغییر طرز فکر و یا رفتاری غیر مفید

تراپی های حمایتی و مدیریت افسردگی

کمک به منظور بهبود عزت نفس، اعتماد به نفس و بهتر شدن وضعیت روحی و روانی

مشکلات مرتبط با خواب و استراحت

کمک به کاهش اضطراب و استرس به منظور دستیابی به ذهنی آرام از طریق استراحت و ریلکسیشن

مکانیسم حل مشکل

کمک کردن از طریق آموزش مدیریت موثر اثرات منفی رویدادهای استرس زا که می تواند در زندگی رخ دهد

مکانیسم یادآوری

 تلاش برای دستیابی به خوشبختی از طریق یادآوری تجربیات شیرین گذشته

مدیریت درد

پیشنهاد درمان به جای دارو! که به دردهای مزمنی که مرتبط با سن و ناتوانی هستند کمک می کنند.

            دریافت مشاوره روانشناسی سالمندی تلفنی 

شما میتوانید برای ریشه یابی مشکلات خود و مشورت با مشاوران متخصص و با تجربه، همین حالا از طریق تلفن ثابت با شماره مرکز ما تماس بگیرید.

سؤالاتی که ممکن است ذهنتان را مشغول کرده باشند:

  • افسردگی در سالمندان
  • اختلالات خواب در سالمندان
  • مشکلات مالی در سالمندان
  • سالمندان و کناره گیری از جامعه
  • توجه به نیازهای جسمی و جنسی سالمندان
  • سالمندان و بیماری های جسمی
  • اختلالات روانی در سالمندان
  • دوران پس از بازنشستگی
  • احساس تنهایی در سالمندان
  • سالمندان و ناتوانی در کنترل ادرار
  • نگهداری از سالمندان مبتلا به آلزایمر
  • چگونه با سالمندان ارتباط مؤثر و بهتری برقرار کنیم؟
  • تاثیر مرگ همسر بر سالمندان
  • رفتار صحیح با سالمندان
  • روش نگه داری از سالمندان

چرا مشاوره تلفنی سالمندان ؟

    • چون همین حالا می توانم به یک مشاوره آگاه دسترسی داشته باشم و نیاز به گرفتن وقت ملاقات نیست
    • چون لازم نیست که مسافت زیادی را برای رفتن به مرکز طی کنم
    • چون می خواهم اطلاعات تماسم محرمانه باشد
    • چون هیچ محدودیت زمانی و مکانی را نمی خواهم
    • چون می خواهم در کم ترین زمان ممکن، مشکلی را که دارم برطرف کنم، بدون اینکه حتی یک دقیقه را تلف کنم
    • چون به مراکز مشاوره دسترسی ندارم و نیاز دارم که با یک فرد آگاه صحبت کنم

در چه زمینه هایی می توانیم از مشاوران خانواده کمک بگیریم؟

این نکته را نباید فراموش کنیم که مشکلات آنقدر که فکر می کنیم بزرگ نیستند ولی اگر نتوانیم آنها را به شیوه های مناسب روانشناسی حل کنیم، ممکن است تبدیل به یک معضل جدی شده و در بسیاری از موارد حتی سبب فروپاشیدن خانواده مان شوند. اگر بر سر دوراهی یا چند راهی مانده اید، اگر نمی دانید باید چه کار کنید، اگر فکر می کنید هیچ کس نمی تواند بهتان کمک کند و یا اگر احساس می کنید چاره ای ندارید، پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی، با مشاوران روانشناسی خانه مشاوره تماس بگیرید. 

مشاوره در زمینه مشکلات و انحرافات جنسی

ناتوانی جنسی، سردمزاجی، اختلال نعوظ، دیر انزالی، زود انزالی، کودک آزاری، سادیسم، مازوخیزم و …

مشاوره ازدواج 

ازدواج موفق، اختلاف سنی، مسائل جنسی ازدواج، خیانت، تفاوت فرهنگی، اختلاف طبقاتی، طلاق، دوستی قبل از ازدواج، دوران نامزدی، مسائل جنسی دوران عقد، حد و حدود رابطه، اختلافات خانوادگی و …

مشاوره خیانت 

خیانت در زندگی مشترک، خیانت همسر، راهکارهای پیشگیری از خیانت، ادامه رابطه پس از خیانت، طلاق و …

مشاوره در زمینه سلامت و آموزش جنسی 

بارداری، بیماری های مقاربتی و بهداشت جنسی، پیشگیری از بارداری، بهداشت جنسی، مهارت های بالا بردن کیفیت رابطه جنسی و …

مشاوره در زمینه کودکان و نوجوانان

بلوغ، طلاق والدین، بهترین روش های تربیتی، ریشه کن کردن حسادت و ترس در کودکان، اختلالات یادگیری و روانی کودکان، رابطه با جنس مخالف در نوجوانان، رفتارهای پرخطر دوران نوجوانی، اعتیاد در نوجوانان و…

مشاوره طلاق

تقاضاهای نامتعارف جنسی، عدم تفاهم جنسی (گرم مزاجی، سرد مزاجی)، بدبینی، پارانوئید، دخالت خانواده ها، عدم علاقه، مشکلات ارتباطی، مشکلات مالی، اعتیاد، سرنوشت فرزندان پس از طلاق و …

مشاوره در زمینه ترک اعتیاد

علائم اعتیاد، ترک اعتیاد، برگشت به مواد پس از ترک، مصرف گل در نوجوانان، شکست عشقی و اعتیاد، اعتیاد در دختران، روش های تضمینی ترک و …

مشاوره ترس و وحشت

غلبه بر انواع ترس مانند ترس از تنهایی، ترس از ازدواج، ارتفاع و … ، ترس های بجامانده از دوران کودکی، درمان ترس و …

مشاوره سالمندان

نگهداری از سالمندان مبتلا به آلزایمر، افسردگی سالمندان، اختلالات خواب در سالمندان، احساس تنهایی در سالمندان، سالمندان و کناره گیری از جامعه و ….

مشاوره افسردگی

افسردگی در کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان، میان سالان و سالمندان، افسردگی در چهل سالگی، افسردگی پس از زایمان، افسردگی پس از جدایی، شکست عشقی و افسردگی، خودکشی به دلیل افسردگی در جوانان، علل افسردگی، اختلالات خواب، سوء استفاده جنسی از کودکان و افسردگی و …

[postbox3 txt=”با مرکز مشاوره سالمندان”]

مرکز مشاوره در موضوعات زیر به شما کمک می کند؟
  • مرکز مشاوره سالمندان، مشاور آلزایمر سالمندان، مشاوره مشکلات سالمندان ، تاثیر مرگ همسر بر سالمند ، دوران بازنشستگی ، تفریحات سالمندان
  • مشاوره افسردگی سالمندان، مشاور دوران میانسالی،  بی حوصلگی سالمندان ، مشکلات مالی سالمندان ، مشکلات ارتباطی سالمندان ، کناره گیری از جامعه ، تنهایی سالمندان
  • اختلالات خواب در سالمندان ، اختلالات روانی سالمندان ، بیماری های سالمندان ، نیازهای تغذیه ای سالمندان ، نیاز به همدم در سالمندان
  • مرکز مشاوره تلفنی سالمند ، روانشناسی سالمند ، روانشناس مشکلات سالمندان ، انتخاب مشاور خانم یا آقا به دلخواه خودتان
راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور