مرکز مشاوره طلاق خانه مشاوره

مرکز مشاوره طلاق

مشاوره خانواده و طلاق :

خانواده می تواند به عنوان چتری حمایت کننده، نهادی مشوق و مملو از علاقه باشد اما در بعضی از مواقع روابط مابین افراد خانواده رو به تیرگی می رود و اعضا از هم دور و غافل می شوند. در این گونه موارد است که کشتی زندگی چنان به گل می نشیند که هدایت آن از عهده ی هر کسی بر نمی آید و اگر به موقع نتوان آن را نجات داد، ممکن است عواقب بدی در انتظارش باشد.

مرکز مشاوره طلاق در این لحظات است که مشاور خانواده مثل یک فرشته نجات، نقش موثری را ایفا می کند و به عنوان فردی متخصص در این زمینه، به صورت حرفه ای، جریانات را تحلیل و بهترین راه حل را پیشنهاد می دهد.

[postbox3 txt=”در زمینه طلاق و حل مشکلات زناشویی”]

مشاوره طلاق تلفنیباید این را بپذیریم که همگی انسانیم و همیشه بهترین تصمیم را نمی گیریم اما اگر بیاموزیم که در زمینه مشکلات، دوراهی ها و چند راهی هایی که پیش رویمان قرار می گیرند، با عجله تصمیم گیری نکنیم و با یک مشاور خانواده متخصص مشورت کنیم، خواهیم توانست از بسیاری از مشکلاتی که قرار است به واسطه ی تصمیمات اشتباهمان در آینده گریبان گیرمان شوند، پیشگیری کنیم.   یک مشاور خانواده کمک می کند تا در تند بادهای زندگی مثل طلاق و یا ایجاد یک زندگی مشترک جدید پس از جدایی بتوانیم :

  • ارتباط موثری با فرزندانمان برقرار کنیم
  • خانواده را به سمتی هدایت کنیم که کمترین ضربه به افراد وارد شود
  • روابط بین افراد خانواده را به سمت بهبود پیش ببریم

چرا لازم است که قبل از هر اقدامی برای طلاق با یک مشاور مشورت کنیم؟

لزوم مشورت با مشاور طلاقحتما شما هم زوج هایی را دیده اید که برای ادامه ی زندگی خود فرزندان را بهانه می کنند و می گویند: “من دیگر از او نا امید شده ام و فقط به خاطر دختر یا پسرم می خواهم زندگی ام با او را ادامه دهم”. در این وضعیت فرد برای جدا شدن دچار تردید است و از طرفی به فرد مقابلش عادت کرده و زمانی که به تنهایی و دیگر احساسات منفی روانی بعد از جدایی می اندیشد، در تصمیم خود دودل می شود. در این لحظه است که وجود فردی سوم که در این زمینه تخصص دارد، ضروری به نظر می رسد. باید به این نکته دقت کنیم که ما نمی توانیم همه ی مشکلات دنیا را فقط با قدرت فکر خودمان حل کنیم. گاهی نیاز است در برخی زمینه ها مانند تصمیم برای طلاق، حتما نظر یک فرد متخصص را هم جویا شویم.

برای ارتباط با مشاوران خانواده می توانید از خطوط ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۷۵ تماس بگیرید.

یک مشاور طلاق چه کمکی به ما می کند؟

مشاوره طلاق خانه تلفنی طلاق شاید اولین راهی باشد که همیشه در مواجهه با مشکلات، به ذهنمان می رسد ولی همیشه بهترین راه نیست. طلاق می تواند نجات دهنده و در عین حال بسیار ویران گر باشد! طلاق قرصی نیست که با آن تمامی دردها بهبود یابند بلکه به واسطه ی آن ممکن است مشکلات دیگری ایجاد شوند که چه بسا قوی تر از موانع قبل از جدایی، برایمان شاخ و شونه بکشند. طلاق می تواند زندگی مان را نجات دهد ولی از طرفی دیگر می تواند مسیر زندگی فرزندانمان را به طور کامل تغییر دهد. یک مشاور خانواده حرفه ای، طلاق را برای تمامی افراد تجویز نمی کند بلکه با بررسی دقیق موقعیت منحصر به هر فرد، بهترین راه را پیشنهاد می دهد.

مرکز مشاوره طلاق خانه مشاوره

چرا نباید عجولانه تصمیم بگیریم؟

مشاوره طلاق و خانوادهبیایید یک دقیقه به این موضوع فکر کنیم که ممکن است تصمیم ما کاملاً درست و یا کاملاً اشتباه باشد! اما اگر تصمیم مان اشتباه باشد، ناخواسته چه بلایی بر سر خودمان و یا سایر افراد خانواده مان که مطمئناً از عزیز ترین افراد زندگی مان هستند، می آوریم. پیشنهاد می کنیم قبل از هر تصمیم در این خصوص، مشکلات خود را با یک مشاور متخصص و با تجربه در امر ازدواج و طلاق در میان گذشته و به راحتی و با استفاده از تکنیک های علمی رواشناسی اثبات شده که توسط مشاوران به شما آموزش داده می شود. چاره ی کار را با تدبیری عاقلانه و منطقی پیدا نمایید.

برای ارتباط با مشاوران خانواده می توانید از خطوط ثابت با مرکز ما تماس بگیرید.

چرا طلاق ؟ شاید بتوان دوباره از نو ساخت!

مشاوره طلاق و خانواده خانه مشاوره دلایل متعددی وجود دارد که آدم ها تصمیم می گیرند که طلاق بگیرند ولی در بسیاری از مواقع طلاق شوخی است که ناگهان جدی می شود و فردی که تا روز قبل نزدیک ترین فرد زندگی مان بوده است امروز دیگر هیچ نسبتی با ما ندارد. طلاق اصلاً موضوع ساده و بعضاً وسیله ای برای تهدید شریک زندگی مان نیست. اگر کلمه ی طلاق مثل نقل و نبات بر سر زبانتان جاری نیست و این بار اولی است که پس از مدت زیادی به فکر جدایی افتاده اید، پیشنهاد می کنیم عجله نکنید و قبل از هر اقدامی با یک مشاور خانواده در زمینه مشکلی که باعث شده تا به طلاق فکر کنید، صحبت کنید. اگر هم بارهاست که به طلاق فکر می کنید، آیا مشکلی که با آن روبرو بوده اید، حل شده است که دوباره به زندگی تان ادامه داده اید؟ در هر صورت پیشنهاد می کنیم در تصمیم گیری عجله نکنید و حتما با یک مشاور خانواده، مشکل را در میان بگذارید.

مرکز مشاوره طلاق و خانواده خانه مشاوره

آیا طلاق قابل پیش بینی است؟

آخر این دیگر چه سوالی است! چه چیز در این دنیا به صورت ۱۰۰% قابل پیش بینی است که طلاق قابل پیش بینی باشد؟ ولی برخی از نشانه ها هستند که ممکن است در خانواده هایی که از هم جدا شده اند، بیشتر مشاهده شده باشد. John Gottman روانشناسی است که زمان زیادی را صرف مطالعه در این زمینه کرده است و در نهایت این فرضیه را مطرح نموده که ” این مشکلات نیستند که باعث جدایی می شوند بلکه نحوه برخورد با مشکلات زوجین، باعث طلاق می شود“. او در نهایت نتایج تحقیقات خود را در زمینه عوامل محرک طلاق در ۴ دسته به صورت زیر طبقه بندی کرده است:

تحقیر و عدم احترام

این مورد از مواردی است که از جمله مهم ترین شاخص های جدایی است و حتی از اوایل رابطه نیز می توان به آن پی برد.

تدافعی بودن 

این جمله را به یاد داشته باشید ” کسانی که مسئولیت اشتباهاتشان را نمی پذیرند، نمی توانند مشکلات مرتبط با آن ها را حل کنند و این می تواند در زندگی مشترک یک معضل جدی باشد.

انتقاد بی رحمانه

انتقاد کردن خوب است ولی باید در مکان و زمان صحیح صورت بگیرد. یادتان باشد که هیچ کس دوست ندارد از صبح تا غروب مورد نقد قرار گیرد. باید بتوانید تعادلی مابین انتقاد ها و تشویق ها برقرار کنید.

سنگ انداختن

برخی مواقع هم پیش می آید که یکی از زوجین سعی در بر طرف کردن مشکل دارد ولی طرف روبرو از آن گریزان است و حتی حاضر نیست زمانی را به آن اختصاص دهد.

اگر یکی یا بیشتر از این ۴ مورد را در رابطه تان مشاهده می کنید، نگران نباشید. شناخت یک مشکل اولین قدم برای حل آن است. اما اگر حالا که به این مشکلات پی برده اید، آن ها را نادیده بگیرید و برای حل آن ها اقدامی انجام ندهید، ممکن هر روز به جدایی نزدیک و نزدیک تر شوید.

تاثیراتی که طلاق می تواند بگذارد:

طلاق می تواند از جهات مختلفی زندگی تان را دگرگون سازد. خودآگاهی در این زمینه می تواند به میزان زیادی برای مقابله با مشکلات پس از آن، یاری گرتان باشد. برخی از تغییرات متداولی که معمولاً پس از جدایی اعمال می شوند عبارتند از:

تغییرات مالی 

تغییرات مالی زمانی خود را نشان می دهد که یکی از زوجین، در طول زندگی مشترک، به زوج دیگر وابستگی مالی داشته است و در نتیجه پس از طلاق این موضوع می تواند بسیار اهمیت یابد و عدم پشتیبانی مالی پس از جدایی می تواند موجب نگرانی، استرس و اضطراب شود.

شیوه ی زندگی

نحوه زندگی مجردی با متاهلی بسیار متفاوت است. افرادی که به تازگی از هم جدا شده اند، ممکن است که احساس تنهایی بیشتری نسبت به دیگران کنند و یا حتی تا مدتی پس از جدایی به نوعی در شوک به سر می برند. این احساسات حتی ممکن است زمانی که فرد بر طلاق مصمم است هم، به وجود بیایند.

روابط اجتماعی

روابط با خانواده، فرزندان و دوستان ممکن است پس از جدایی دستخوش تغییراتی شوند. به عنوان مثال ممکن است دوستان مشترکی داشته باشید، فرزندانتان دیگر با شما زندگی نکنند و یا تمایلی به دیدن تان نداشته باشند. این ها تغییراتی هستند که ممکن است با آن ها مواجه شوید! آیا آن ها را می پذیرید؟

مرکز مشاوره طلاق تلفنی خانه مشاوره

اگر به صورت قطعی تصمیم خود را گرفته اید، به مشاور حقوقی نیاز خواهید داشت :

مشاوره طلاق حقوقیهر چند که جدایی بهترین راه نیست ولی در برخی از مواقع چاره ای وجود ندارد و طلاق بهترین گزینه برای زوجین خواهد بود. با توجه به اینکه برای طلاق بایستی روندی قانونی طی شود، اگر تصمیم قطعی خود را برای جدایی گرفته اید و حتی یک درصد هم به ادامه ی زندگی نمی توانید فکر کنید، پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی با یک مشاور حقوقی مشورت کنید.  

چرا مشاوره تلفنی طلاق ؟

چرا مشاوره تلفنی طلاق ؟

  • چون همین حالا می توانم به یک مشاوره آگاه دسترسی داشته باشم و نیاز به گرفتن وقت ملاقات نیست
  • چون لازم نیست که مسافت زیادی را برای رفتن به مرکز طی کنم
  • چون می خواهم اطلاعات تماسم محرمانه باشد
  • چون هیچ محدودیت زمانی و مکانی را نمی خواهم
  • چون می خواهم در کم ترین زمان ممکن، مشکلی را که دارم برطرف کنم، بدون اینکه حتی یک دقیقه را تلف کنم
  • چون به مراکز مشاوره دسترسی ندارم و نیاز دارم که با یک فرد آگاه صحبت کنم

[fb]

سؤالاتی که ممکن است ذهنتان را مشغول کرده باشند:

  • همسرم نسبت به من سرد است …
  • حس می کنم علاقه ای به من ندارد…
  • مشکلات مالی داریم…
  • مشکلات ارتباطی داریم…
  • او مرا نمی فهمد… هیچ تفاهمی نداریم ، چرا باید با او زندگی کنم؟
  • خانواده همسرم در زندگی مان دخالت می کنند…
  • همسرم به من خیانت می کند اما من نمی توانم طلاق بگیرم
  • همسرم به من خیانت می کند و من می بخشم. آیا کار درستی می کنم؟
  • همسرم به من خیانت می کند ولی من بچه دارم. نمی دانم چه کنم…
  • از من تقاضاهای جنسی نامتعارف دارد
  • از نظر جنسی با هم تفاهم نداریم (سرد مزاج/گرم مزاج است)
  • دست بزن دارد
  • بدبین است
  • معتاد است، طلاق بگیرم؟

در چه زمینه هایی می توانیم از مشاوران کمک بگیریم؟

مرکز مشاوره طلاق و خانواده خانه مشاوره این نکته را نباید فراموش کنیم که مشکلات آنقدر که فکر می کنیم بزرگ نیستند ولی اگر نتوانیم آنها را به شیوه های مناسب روانشناسی حل کنیم، ممکن است تبدیل به یک معضل جدی شده و در بسیاری از موارد حتی سبب فروپاشیدن خانواده مان شوند. اگر بر سر دوراهی یا چند راهی مانده اید، اگر نمی دانید باید چه کار کنید، اگر فکر می کنید هیچ کس نمی تواند بهتان کمک کند و یا اگر احساس می کنید چاره ای ندارید، پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی، با مشاوران روانشناسی خانه مشاوره تماس بگیرید. 

مشاوره در زمینه مشکلات و انحرافات جنسی

ناتوانی جنسی، سردمزاجی، اختلال نعوظ، دیر انزالی، زود انزالی، کودک آزاری، سادیسم، مازوخیزم و …

مشاوره ازدواج 

ازدواج موفق، اختلاف سنی، مسائل جنسی ازدواج، خیانت، تفاوت فرهنگی، اختلاف طبقاتی، طلاق، دوستی قبل از ازدواج، دوران نامزدی، مسائل جنسی دوران عقد، حد و حدود رابطه، اختلافات خانوادگی و …

مشاوره خیانت 

خیانت در زندگی مشترک، خیانت همسر، راهکارهای پیشگیری از خیانت، ادامه رابطه پس از خیانت و یا طلاق و…  

مشاوره در زمینه سلامت و آموزش جنسی 

بارداری، بیماری های مقاربتی و بهداشت جنسی، پیشگیری از بارداری، بهداشت جنسی، مهارت های بالا بردن کیفیت رابطه جنسی و …

مشاوره در زمینه کودکان و نوجوانان

بلوغ، طلاق والدین، بهترین روش های تربیتی، ریشه کن کردن حسادت و ترس در کودکان، اختلالات یادگیری و روانی کودکان، رابطه با جنس مخالف در نوجوانان، رفتارهای پرخطر دوران نوجوانی، اعتیاد در نوجوانان و…

مشاوره طلاق

تقاضاهای نامتعارف جنسی، عدم تفاهم جنسی (گرم مزاجی، سرد مزاجی)، بدبینی، پارانوئید، دخالت خانواده ها، عدم علاقه، مشکلات ارتباطی، مشکلات مالی، اعتیاد، سرنوشت فرزندان پس از طلاق و …

مشاوره در زمینه ترک اعتیاد

علائم اعتیاد، ترک اعتیاد، برگشت به مواد پس از ترک، مصرف گل در نوجوانان، شکست عشقی و اعتیاد، اعتیاد در دختران، روش های تضمینی ترک و …

مشاوره ترس و وحشت

غلبه بر انواع ترس مانند ترس از تنهایی، ترس از ازدواج، ارتفاع و …، ترس های بجامانده از دوران کودکی، درمان ترس و …

مشاوره سالمندان

نگهداری از سالمندان مبتلا به آلزایمر، افسردگی سالمندان، اختلالات خواب در سالمندان، احساس تنهایی در سالمندان، سالمندان و کناره گیری از جامعه و ….

مشاوره افسردگی

افسردگی در کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان، میان سالان و سالمندان، افسردگی در چهل سالگی، افسردگی پس از زایمان، افسردگی پس از جدایی، شکست عشقی و افسردگی، خودکشی به دلیل افسردگی در جوانان، علل افسردگی، اختلالات خواب، سوء استفاده جنسی از کودکان و افسردگی و …

[postbox3 txt=”در زمینه طلاق و حل مشکلات زناشویی”] مرکز مشاوره در موضوعات زیر به شما کمک می کند:

  • مرکز مشاوره طلاق، مشاوره پیش از طلاق ، مشاوره بعد طلاق ، مشاوره علل طلاق و جدایی، مشاوره پیامدهای طلاق ، مشاوره طلاق دوران نامزدی 
  • مشاوره تأثیرات منفی طلاق در زندگی، عدم تفاهم در زندگی مشترک ، مشاوره اختلالات روانی ، طلاق عاطفی ، خیانت ، سردی روابط ، اعتیاد
  • مشاوره تردید در طلاق،  مشاوره رجوع بعد از طلاق ، تعارضات زناشویی در زندگی مشترک، مشاوره ازدواج ناموفق ، اختلالات روانی ، بدبینی
  • مرکز مشاوره تلفنی طلاق ، مشاوره جلوگیری از طلاق ، مشاوره فرزندان طلاق ، انتخاب مشاوره خانم یا آقا به دلخواه خودتان
راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور