مرکز مشاوره کودک و نوجوان تلفنی

مرکز مشاوره کودک و نوجوان

  • علائم بیش فعالی در کودکان ، رفتار با کودکان بیش فعال ، درمان کودکان بیش فعال
  • روانشناسی رفتار با کودک در سنین مختلف ، افسردگی در کودکان ، استرس در کودکان
  • ناخن جویدن در کودکان ، اختلال یادگیری در کودکان ، رفتار با کودک لجباز ، تربیت کودک
  • نحوه برخورد با دانش آموزان پرخاشگر و کودکان خجالتی ، بلوغ زودرس کودکان ، مرکز مشاوره کودک

تربیت فرزندان می تواند بسیار دلنشین باشد!

بچه ها اصلی ترین سرمایه ی زندگی مان هستند. دنیای بدون بچه ها، دنیای بی معنی و پر از خشونتی است! این بچه ها هستند که باعث می شوند ما فکر کنیم که کسانی در این دنیا هستند که به حمایت ما نیاز دارند و بدون ما آسیب می بینند. اما بعضی اوقات طرز برخورد اشتباه ما هم می تواند صدمات بعضاً جبران ناپذیری به آن ها و آینده شان بزند! بهتر نیست در این مورد لجبازی را کنار بگذاریم و برای تربیت هر چه بهتر فرزندمان از یک روان شناس باتجربه کمک بخواهیم؟

چرا به روانشناسی کودک نیاز خواهیم داشت؟

چرا به روانشناسی کودک نیاز خواهیم داشت؟دنیای پیچیده ای شده است! بعضی اوقات برخی رفتارهای کودکان باعث نگرانی پدر و مادرها می شود. باید دقت کنیم که بسیاری از والدین فقط در بزرگ شدن بچه ها و رسیدگی به نیاز مادی آن ها خود را مسئول می دانند و هیچ نقشی در تربیت فرزندانشان ایفا نمی کنند. البته تربیت یک شمشیر دو لبه است و بسیار مهم است که بتوانید به عنوان یک والد تعادل را مابین “نوازش ها” و “توبیخ ها” برقرار کنید. یک مشاور متخصص روان شناس در حوزه ی کودک، با بررسی دقیق عکس العمل های کودکانمان، بهتر راهکار را برای برخورد پیشنهاد می دهد. مشاوره کودک به ما این امکان را می دهد که با برخوردی صحیح، زمینه را برای رشد کودکانمان فراهم کنیم و در آینده خودمان را به خاطر تصمیمات اشتباه در فرزند پروری، مواخذه نکنیم.

کودکمان برای سلامت روان در آینده به چه چیزهایی نیاز دارد؟ راه های افزایش اعتماد به نفس در کودکان ؟

راه های افزایش اعتماد به نفس در کودکانمادران تازه مادر شده! معمولا به دنبال دستورالعمل هایی هستند که به آن ها بهترین راه های مراقبت از فرزندشان را بیاموزد! اما کمتر مادرانی به فکر برآورده کردن نیازهای روحی و روانی فرزندشان از لحظه های آغازین زندگی می باشند. به عنوان مثال اریک اریکسون، روانشناس مشهور دهه ۶۰، معتقد بود که “برای ایجاد اعتماد به نفس در نوزاد با او تماس چشمی برقرار کنید“. از آن زمان روانشناسان در زمینه اینکه چگونه نوزادان در مراحل اولیه می توانند از نظر روانی به خوبی پرورش یابند، مطالعات بسیاری را انجام داده اند و در نهایت به این نتیجه شگفت آور رسیده اند که والدین باید به تمامی جزئیات نوزاد مانند زمانبندی تنفس و قلب توجه داشته باشند ولی این به معنی این نیست که تمامی توجه مان را بر روی کودک معطوف کرده و از کار و زندگی مان بیافتیم!

این جمله را در تمامی دوران فرزند پروری آویزه ی گوش هایتان کنید:

” Not too much, not too little, but good enough is best”
اندازه نگه دار که اندازه نکوست، هم لایق دشمن است و هم لایق دوست!

مراحل رشدی کودکان و نقشی که والدین در هر کدام از این مراحل ایفا می کنند:

به عنوان والد در هر مرحله از زندگی فرزندانمان، از نوزادی، کودکی، نوجوانی و بزرگسالی، وظایفی داریم که این وظایف در جنبه های مختلف فیزیکی، عقلانی، احساسی و اجتماعی تغییر موضع می دهند. نقش اصلی والدین در هر کدام از مراحل زندگی فرزندان شامل تشویق، حمایت و زمینه سازی برای فعالیت هایی است که موجب ارتقاء آن ها می شود.

مرکز مشاوره کودک و نوجوانوالدین اولین مربی فرزندان هستند و باید بهترین مربی آن ها در تمامی طول زندگی شان باشند. پدر و مادر با عملکردی که به عنوان یک مربی دارند، بایستی کودک را در معرض چالش هایی مناسب با سن او قرار دهند تا موجب پیشرفت او شده و زمینه را برای تجربه ای سالم فراهم کنند تا کودک بتواند به تنهایی اکتشاف کند و از تعامل با محیط خود بیشتر بیاموزد.

روانشناسان نقش والدین در تربیت فرزندان را همانند ” داربستی برای ساختمان” در نظر می گیرند. همان طور که داربست نقشی حمایتگر برای ساختمان در حال ساخت دارد و پس از شکل گیری ساختمان نقشی کمرنگ تر خواهد داشت ( به دلیل اینکه ساختمان به تنهایی قادر به ایستادن است)، پدر و مادر نیز بایستی تمامی حمایت های لازم را فراهم کنند تا با رشد و پیشرفت کودک، به تدریج این حمایت ها تغییر جهت دهند و زمینه را برای استقلال هر چه بیشتر فرزند مهیا نمایند.

اصلا نباید نگران این باشیم که کودکمان آمادگی لازم را ندارد! اگر داربست به تدریج حذف شود و متوجه شویم که ساختمان در حال فروریزی است، مجددا باید برای زدن داربست اقدام کنیم و بار دیگر دوباره و دوباره… ولی در نهایت روزی خواهیم توانست…

رفتار با کودک لجباز :

رفتار با کودک لجبازبسیاری از والدین نمی توانند مابین کودک لجباز و کودکی که در یک تصمیم سودمند مصمم است، تفاوتی قائل شوند. کودکان لجباز علاوه بر نشستن بر کرسی ریاست، به عنوان کودکی متمایز و اغلب پرخاشگر ظاهر می شوند. از جمله روش هایی که باید در برابر یک کودک لجباز به کار بگیرید این است که به او اجازه ی شنیده شدن و حق انتخاب دهید، با او ارتباطی مسالمت آمیز برقرار کنید، به او احترام بگذارید و هر چند که سخت است اما فراموش نکنید که در تمامی این مراحل باید آرامش خود را، حفظ کنید. اگر کودکی لجباز دارید که به سختی متقاعد می شود و باید زمان زیادی را در روز صرف این امر کنید، پیشنهاد می کنیم که در این زمینه با مشاوران کودک و نوجوان خانه مشاوره تماس بگیرید.

مرکز مشاوره کودک و نوجوان

بیش فعالی در کودکان :

بیش فعالی در کودکان

اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) از جمله اختلالاتی است که بسیاری از والدین با آن دست و پنجه نرم می کنند. جالب است که این اختلال از جمله اختلالاتی است که هم در کودکان و هم بزرگسالان وجود دارد و اگر به موقع رسیدگی های لازم برای درمان آن انجام نشود، ممکن است در سنین بالاتر به یک معضل جدی تبدیل شود.

کودکان بیش فعال معمولاً فعالیتی بیشتر از سایرین دارند به طوری که اطرافیان آن ها در خانواده و یا مدرسه معمولاً از دست آن ها بسیار شاکی اند! از جمله مهم ترین علائم این اختلال می توان به ” عدم توجه به صحبت های دیگران”، “آشفتگی”، “عدم علاقه به کارهایی که باید در حالت نشسته انجامشان داد” و “فراموشی کارهای روزانه” اشاره کرد. پیشنهاد می کنیم برای مشاوره در این زمینه با مشاوران کودک و نوجوان خانه مشاوره تماس بگیرید.

در چه زمینه هایی می توانیم با یک روان شناس کودک مشورت کنیم؟

هر سنی هم داشته باشیم، فرزند که باشیم یعنی برای پدر و مادرمان هنوز کودکیم و این بدین معنی است که دوره ی کودکی مراحل مختلفی را شامل می شود و ما به عنوان پدر و مادر باید بتوانیم در هر مرحله، کودکمان را به درستی درک و واکنش صحیحی را در برابر اقدامات او انجام دهیم. مطالعات ما بایستی در حوزه های زیر باشد:

رشد جسمی

(Physical development)

رشد اجتماعی

(Social development)

رشد فکری

(Intellectual development)

رشد زبانی

(Language development)

و این مطالعات بایستی در هر دوره از دوره های مطرح شده زیر متفاوت باشد:

نوزادی

کودکان نوپا

کودکان قبل از ورود به مدرسه

کودکان مدرسه ای

کودکی که دیگر کودک نیست! ورود به دوران شیرین نوجوانی!

حالا که فرزندان کمی بزرگ تر شده است، تازه می فهمیم که به عنوان یک والد وظایف سنگین تری خواهیم داشت. کودک دیروز ما این روزها انگار بیشتر با عقایدها مخالف است، بیشتر گروه همسالانش را قبول دارد و بیشتر رفتار پرخاشگری از خود بروز می دهد. اما چه باید کرد؟ اگر او را به حال خود رها کنیم، در نهایت عواقبش گریبان گیر خودمان خواهد شد.

جهت ارتباط با مشاوران کودک و نوجوان می توانید از خطوط ثابت با شماره ۰۲۱۹۱۰۱۴۹۷۴ تماس بگیرید.

چرا لازم است با یک مشاور متخصص در حوزه ی نوجوان مشورت کنیم؟

مشاوره نوجواناگر در خانه نوجوان دارید، باید بدانید که فرزندتان بالا و پایین های احساسی فراوانی را تجربه می کند. فشارهای مدرسه، زندگی اجتماعی و سردرگمی های که هر یک از ما هم در دوران نوجوانی مان تجربه کرده ایم باعث می شوند که کمی به فرزندمان حق بدهیم که آشفته باشد. البته در اکثر مواقع آنچه که نوجوانمان به طور حتم به آن احتیاج دارد، “زمان و توجه ما” است ولی در برخی از اوقات، مشکلاتی مانند تغییرات اساسی در زندگی، استرس های روحی و یا مشکلات خانوادگی جدی، چنان خودنمایی می کنند که کنار آمدن با آن ها کمی سخت به نظر می رسد. در این مواقع است که نیاز به مشورت با یک روانشناس باتجربه بیش از هر چیز اهمیت می یابد.

مرکز مشاوره کودک و نوجوان خانه مشاوره

چگونه متوجه شویم که نوجوانمان به مشاوره نیاز دارد؟

یک مشاور روانشناس باتجربه می تواند در حوزه های مختلفی در حوزه ی مشکلات نوجوانان به ما کمک کند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

طلاق و جدایی والدین 

اگر به تازگی قصد جدایی از همسرتان دارید و یا مدتی است که از هم جدا شده اید، به طور حتمی نیاز به یک مشاور روانشناس باتجربه در زمینه برخورد با نوجوانتان خواهید داشت، چرا که نوجوانان اغلب در مواجهه با تغییرات قابل توجهی مانند طلاق والدین در زندگی شان، با حجم وسیعی از احساسات نامطلوب مانند ناراحتی، عصبانیت، ترس، پشیمانی و حتی احساس گناه مواجه می شوند.

دوره ی داغداری

آیا در گذشته ی نزدیک (که می تواند شامل چند سال گذشته هم باشد) یکی از اعضای خانواده و یا عزیزان نوجوان تان، فوت کرده است؟ اگر پسر یا دختر شما، از لحاظ روحی به آن فرد نزدیک بوده باشد، ممکن است که این اتفاق تاثیر ناخوشایندی بر او گذاشته باشد. یادتان باشد که شما به عنوان فردی بالغ نباید از دید خودتان به مشکلات نگاه کنید. برای یک نوجوان، حل کردن برخی از مسائلی که به نظر شما می تواند بسیار آسان باشد، خیلی سخت خواهد بود و در نتیجه صحبت با روانشناسی باتجربه می تواند به او کمک کند تا با احساساتش به آرامی کنار بیاید.

قلدری کردن

شاخ و شونه کشیدن در این دوران می تواند باعث آسیب های فراوان به نوجوان و دیگران شود چرا که این قلدری کردن ها اغلب توسط والدین نادیده گرفته می شود. اگر فکر می کنید که پسر یا دختر شما مدتی است که چنین رفتاری دارد در مرحله ی اول باید سعی کنید تا در مورد این موضوع با او صحبت کنید. مشاوره با یک روانشناس متخصص هم می تواند بسیار موثر باشد تا نوجوانمان اعتماد به نفس از دست رفته اش را باز یابد و در برابر حس قلدری کردن مقاومت کند.

مشکلات خانوادگی

اغلب، آنچه در رفتار نوجوانمان منعکس می شود، به روابط خانوادگی ما به عنوان والدین بر می گردد. در این گونه موارد است که نقش یک مشاور روانشناس بیش از پیش اهمیت می یابد.

استرس در مدرسه

محال ممکن است که دانش آموز باشید و اصلا با استرس دست و پنجه نرم نکرده باشید. استرس از جمله مواردی است که هر چه قدر هم به فردی که دچار آن می شود بگویید استرس نداشته باش، فایده ندارد! اما روش هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان استرس را کنترل کرد و اثرات جانبی آن را به حداقل رساند. یک مشاور روانشناس با تجربه به فرزندمان می آموزد که چگونه از استرس که به عنوان یک “نقطه ضعف” به نظر می آید به عنوان “نقطه قوتی” برای پیشرفت خود استفاده کند.

جهت ارتباط با مشاوران کودک و نوجوان می توانید از خطوط ثابت با شماره ۰۲۱۹۱۰۱۴۹۷۴ تماس بگیرید.

به عنوان یک والد چگونه به فرزندانمان کمک کنیم؟

تربیت کودک و نوجوان

بعضی از والدین نگرانند که اگر از یک مشاور روانشناس مشورت بگیرند، به این معنا است که تئوری های تربیتی شان با شکست مواجه شده است. این فرضیه نمی تواند درست باشد! چرا که یک مشاور باتجربه در مقابل والدین قرار نمی گیرد بلکه در مرحله ی اول به پدران و مادران در برقراری ارتباط موثر با فرزندان کمک می نماید چرا که “ نوجوانان در اکثر مواقع از صحبت کردن با والدین شان فراری اند ” چون نگران این موضوع هستند که آنچه می گویند آن ها را در مشکل بیاندازد و یا بر رابطه شان با پدر و مادرشان تاثیر بگذارد. در این گونه موارد مشورت با یک مشاور روانشناس باتجربه که می تواند بدون قضاوت به آنچه نوجوانمان می گوید، گوش فرا دهد، می تواند یک گزینه ی طلایی باشد.

علائمی که نشان می دهند یک جای کار نوجوانمان می لنگد :

اکثر نوجوانان به جای اینکه مشکلاتشان را به صورت واضح بیان کنند، آن ها را در درون خود نگه می دارند و همین موضوع، باعث می شود که ارتباط برقرار کردن با آن ها کمی سخت به نظر بیاید. علی ای حال اگر علائمی نظیر موارد زیر را در فرزندتان مشاهده کردید، پیشنهاد می کنیم که حتما با یک مشاور روانشناس باتجربه مشورت کنید.

آرام شده؟ و یا برعکس! بیشتر اوقات پرخاش می کند؟

به تازگی متوجه شدید که نوجوانتان بسیار در خودش است و آرام شده یا زمان های زیادی از روز را در اتاق خودش به سر می برد؟ و یا بالعکس دختر یا پسر آرام  و حرف گوش بده تان مدتی است که یاغی شده و مدام برایتان شاخ و شونه می کشد؟ تغییرات رفتاری می تواند بخشی از روند رشد فرزندانمان باشد اما از طرفی می تواند نشانه ی این باشد که آن ها به توجه و حمایت بیشتری از ما نیاز دارند.

به سختی می خوابد؟ زیاد می خوابد؟

برای همه مان پیش آمده است که زمانی که احساس ناراحتی می کنیم، الگوی خوابمان بهم می ریزد. اگر مدتی است که نوجوانتان با خوابیدن دست و پنجه نرم می کند ممکن است نشانه ای بر این باشد که عاملی موجب اضطراب او شده است. از طرفی دیگر خوابیدن بیش از حد هم ممکن است نشانه ی به صدا درآمدن زنگ های افسردگی باشند.

در الگوهای تغذیه ای اش تفاوتی ایجاد شده؟

به تازگی متوجه شده اید که نوجوانتان به میزان بیشتر یا کمتر از حد معمول گذشته اش غذا می خورد؟ یا تعداد دفعات غذا خوردنش تغییر کرده است؟ الگوهای غذایی و اشتهایی می تواند به دلیل نوسانات احساسی، تغییر یابد. اگر در زمینه تغذیه فرزندتان نگرانید، پیشنهاد می کنیم در این زمینه با یک مشاور متخصص روانشناسی صحبت کنید.

همش سر درد یا مشکلات گوارشی دارد؟

به تازگی متوجه شده اید که نوجوانتان در دفعات مکرر از مشکلاتی مانند سر درد یا ناراحتی گوارشی رنج می برد؟ بی انگیزه شده است و هیچ اشتیاقی ندارد؟ جالب است بدانید که این علائم اغلب خبر از “اضطراب” می دهند و اگر کنترل نشوند ممکن است آسیب های جدی برای فرزندتان به همراه داشته باشند.

در درس هایش به شدت افت کرده؟

افت شدید تحصیلی می تواند یک شاخص کلیدی بر پریشانی حال و ناراحتی فرزندمان باشند. البته مواردی که ذکر شد تنها چند مورد از نشانه های تغییرات در نوجوانان است. یادمان باشد که ما به عنوان پدر و مادر موظفیم که تمرکز بیشتری بر فرزندانمان داشته باشیم و علاوه بر حمایت های مالی، از نظر روحی و روانی هم پشتیبانی های لازم را انجام دهیم.

جهت ارتباط با مشاوران کودک و نوجوان می توانید از خطوط ثابت با شماره ۰۲۱۹۱۰۱۴۹۷۴ تماس بگیرید.

مشاور نوجوان به ما کمک می کند تا بهترین تصمیم را بگیریم زمانی که:
  • نوجوان مان مدام در حال بحث و دعوا با ماست
  • نسبت به درس هایش بی اعتناست
  • دیگر مثل گذشته نمی تواند با ما ارتباط برقرار کند
  • رفتارهای پرخطری مثل اعتیاد به گل یا سیگار را نشان می دهد
  • انگار افسرده شده است

سؤالات و مشکلات متداول کودک و نوجوان :

سن رسیدن به بلوغ و راهکارهای مناسب در این سن با فرزندان؟

طلاق والدین چه تأثیر بر کودکان دارد؟

جملاتی مانند “دوستت ندارم” و “بچه بدی هستی” چه پیامدهایی دارد؟

نشانه ها و درمان کودکانی که مورد آزار قرار می گیرند؟

چگونه کودکمان را از پوشک بگیریم؟

بهترین روش تنبیه و تشویق کودکان چیست؟

نحوه رفتار صحیح با رفتار نامناسب فرزندان در سن بلوغ

راه حل کم کردن حسادت کودک نسبت به خواهر و برادر کوچکتر چیست؟

فرزندم پرخاشگر و لجباز شده است و چند وقتی است که جیغ می زند

رابطه با جنس مخالف در نوجوانان؟

اختلالات یادگیری و مشکلات تحصیلی در کودکان

رفتارهای پر خطر در دوران نوجوانی

اعتیاد در نوجوانان

اختلالات روانی کودک

اگر عمل ناشایستی از نوجوانمان دیدیم، چه کنیم؟

جهت ارتباط با مشاوران کودک و نوجوان می توانید از خطوط ثابت با شماره ۰۲۱۹۱۰۱۴۹۷۴ تماس بگیرید.

چرا مشاوره کودک تلفنی ؟ چرا مشاوره نوجوان تلفنی ؟

مشاوره کودک و نوجوان تلفنی

  • چون همین حالا می توانم به یک مشاوره آگاه دسترسی داشته باشم و نیاز به گرفتن وقت ملاقات نیست
  • چون لازم نیست که مسافت زیادی را برای رفتن به مرکز طی کنم
  • چون می خواهم اطلاعات تماسم محرمانه باشد
  • چون هیچ محدودیت زمانی و مکانی را نمی خواهم
  • چون می خواهم در کم ترین زمان ممکن، مشکلی را که دارم برطرف کنم، بدون اینکه حتی یک دقیقه را تلف کنم
  • چون به مراکز مشاوره دسترسی ندارم و نیاز دارم که با یک فرد آگاه صحبت کنم
  • و ….!

در چه زمینه هایی می توانیم از مشاوران کمک بگیریم؟

مرکز مشاوره کودک و نوجوان تلفنی این نکته را نباید فراموش کنیم که مشکلات آنقدر که فکر می کنیم بزرگ نیستند ولی اگر نتوانیم آنها را به شیوه های مناسب روانشناسی حل کنیم، ممکن است تبدیل به یک معضل جدی شده و در بسیاری از موارد حتی سبب فروپاشیدن خانواده مان شوند. اگر بر سر دوراهی یا چند راهی مانده اید، اگر نمی دانید باید چه کار کنید، اگر فکر می کنید هیچ کس نمی تواند بهتان کمک کند و یا اگر احساس می کنید چاره ای ندارید، پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی، با مشاوران روانشناسی خانه مشاوره تماس بگیرید. 

مشاوره در زمینه مشکلات و انحرافات جنسی

ناتوانی جنسی، سردمزاجی، اختلال نعوظ، دیر انزالی، زود انزالی، کودک آزاری، سادیسم، مازوخیزم و …

مشاوره ازدواج 

ازدواج موفق، اختلاف سنی، مسائل جنسی ازدواج، خیانت، تفاوت فرهنگی، اختلاف طبقاتی، طلاق، دوستی قبل از ازدواج، دوران نامزدی، مسائل جنسی دوران عقد، حد و حدود رابطه، اختلافات خانوادگی و …

مشاوره خیانت 

خیانت در زندگی مشترک، خیانت همسر، راهکارهای پیشگیری از خیانت، ادامه رابطه پس از خیانت و یا طلاق و…  

مشاوره در زمینه سلامت و آموزش جنسی 

بارداری، بیماری های مقاربتی و بهداشت جنسی، پیشگیری از بارداری، بهداشت جنسی، مهارت های بالا بردن کیفیت رابطه جنسی و …

مشاوره در زمینه کودکان و نوجوانان

بلوغ، طلاق والدین، بهترین روش های تربیتی، ریشه کن کردن حسادت و ترس در کودکان، اختلالات یادگیری و روانی کودکان، رابطه با جنس مخالف در نوجوانان، رفتارهای پرخطر دوران نوجوانی، اعتیاد در نوجوانان و…

مشاوره طلاق

تقاضاهای نامتعارف جنسی، عدم تفاهم جنسی (گرم مزاجی، سرد مزاجی)، بدبینی، پارانوئید، دخالت خانواده ها، عدم علاقه، مشکلات ارتباطی، مشکلات مالی، اعتیاد، سرنوشت فرزندان پس از طلاق و …

مشاوره در زمینه ترک اعتیاد

علائم اعتیاد، ترک اعتیاد، برگشت به مواد پس از ترک، مصرف گل در نوجوانان، شکست عشقی و اعتیاد، اعتیاد در دختران، روش های تضمینی ترک و …

مشاوره ترس و وحشت

غلبه بر انواع ترس مانند ترس از تنهایی، ترس از ازدواج، ارتفاع و …، ترس های بجامانده از دوران کودکی، درمان ترس و …

مشاوره سالمندان

نگهداری از سالمندان مبتلا به آلزایمر، افسردگی سالمندان، اختلالات خواب در سالمندان، احساس تنهایی در سالمندان، سالمندان و کناره گیری از جامعه و ….

مشاوره افسردگی

افسردگی در کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان، میان سالان و سالمندان، افسردگی در چهل سالگی، افسردگی پس از زایمان، افسردگی پس از جدایی، شکست عشقی و افسردگی، خودکشی به دلیل افسردگی در جوانان، علل افسردگی، اختلالات خواب، سوء استفاده جنسی از کودکان و افسردگی و …

مرکز مشاوره در موضوعات زیر به شما کمک می کند:
  • علائم بیش فعالی در کودکان ، رفتار با کودکان بیش فعال ، درمان کودکان بیش فعال
  • روانشناسی رفتار با کودک در سنین مختلف ، افسردگی در کودکان ، استرس در کودکان
  • ناخن جویدن در کودکان ، اختلال یادگیری در کودکان ، رفتار با کودک لجباز ، تربیت کودک
  • نحوه برخورد با دانش آموزان پرخاشگر و کودکان خجالتی ، بلوغ زودرس کودکان ، مرکز مشاوره کودک
راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور