مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم:

هرساله، دانش آموزان پایه ی نهم از آنجایی که بایستی برای ورود به پایه ی دهم بایستی یکی از رشته های علوم پایه (ریاضی فیزیک، تجربی و ادبیات و علوم انسانی) و یا فنی حرفه ای، کاردانش و علوم و معارف اسلامی را انتخاب نمایند، پس از اتمام امتحانات پایان ترم (دوره متوسطه اول) کاسه چه کنم چه کنم به دست می گیرند.

از آنجایی که انتخاب هر کدام از این رشته ها می تواند در سرنوشت دانش آموزان تغییراتی را ایجاد کند، به نظر می رسد که لزوم مشاوره به منظور انتخاب رشته نهم به دهم بیش از پیش اهمیت می یابد. مشاوران مرکز می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن اطلاعات جامعی را در زمینه انتخاب رشته نهم به دهم در اختیار شما قرار دهند.

شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی انتخاب رشته خود را به مشاورین تحصیلی مرکز بسپارید.

مشاوره تلفنی به منظور انتخاب رشته نهم به دهم:

انتخاب رشته نیز همانند هر انتخاب دیگری در زندگی، در هر مقطع تحصیلی حائز اهمیت است. این بدین معنی است که هر اشتباهی در انتخاب رشته می تواند شما را کیلومترها از اهدافتان دور کند و حتی در مواردی مسیر زندگی تان را تغییر داده و با به سمتی ببرد که هیچ منفعتی برایتان نخواهد داشت.

در واقع اگر موضوع انتخاب اهمیت نداشت، برایش ضرب المثل نمی ساختند! توجه به موضوع انتخاب، محدود به مرزهای جغرافیایی نمی شود به طوری که فرنگی ها هم می گویند «look before you leap » – یعنی قبل از هر کاری به عواقبش فکر کن!»

لزوم مشورت به منظور انتخاب رشته با مشاوران متخصص، زمانی مشخص تر می شود که تجربه یک مشاور حرفه ای موجب می شود که با آنالیز دقیق ویژگی های شخصیتی هر دانش آموز به صورت مجزا، او را به سمتی که می تواند پیشرفت بیشتری داشته باشد، راهنمایی کند. در واقع هدف اصلی از مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم به دهم، استفاده از تجربه مشاوران به منظور شناسایی و انتخاب بهترین راه ممکن است.

پیشنهاد می کنیم که به منظور مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم به دهم مشاورین خانه مشاوره تماس حاصل نمایید.

شرایط انتخاب رشته نهم به دهم:

انتخاب رشته پایه نهم به دهم در شاخه های متفاوتی مانند ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی، کاردانش و فنی حرفه ای انجام می پذیرد. انتخاب رشته بر اساس مهارت ها و ویژگی های شخصیتی هر دانش آموز و نظر مشاور و والدین به صورت کاملاً اختصاصی و منصر به فرد انجام می گیرد. با توجه به این امر، شرایط انتخاب رشته نهم به دهم نیز برای هر دانش آموز به صورت کاملاً مجزا تعریف خواهد شد. آنچه در این مبحث اهمیت می یابد، لزوم مشورت با افراد متخصص به منظور آگاهی از شرایط انتخاب رشته نهم به دهم است. مشاوران حرفه ای می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن جامع ترین اطلاعات را در  زمینه شرایط انتخاب رشته نهم به دهم در اختیار شما قرار دهند.

برای کسب آگاهی از شرایط انتخاب رشته نهم به دهم مشاورین مرکز تماس حاصل نمایید.

هدایت تحصیلی در انتخاب رشته نهم به دهم:

دانش آموزان پایه ی نهم که قصد ادامه ی تحصیل در پایه ی دهم را دارند، با موضوعی جدید به نام «هدایت تحصیلی» روبرو می شوند. هدایت تحصیلی به عنوان مجموعه ای از نظرات تعریف می شود که در نهایت اولویت بندی رشته ها بر اساس امتیازات کسب شده از آن ها انجام می پذیرد.

از آنجایی که هدایت تحصیلی نقش برجسته ای در انتخاب رشته نهم به دهم دارد، به نظر می رسد که مشاوره در زمینه اخذ هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم به دهم امری ضروری به نظر می رسد. مشاوران تحصیلی می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، اطلاعات دقیق و جامعی درباره ی هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه نهم در اختیار شما قرار دهند.

پیشنهاد می کنیم اگر هرگونه سوال در مورد هدایت تحصیلی دارید، با مشاوران مرکز تماس حاصل نمایید.

تأثیر نمره در انتخاب رشته نهم به دهم:

در شیوه نامه ی جدید هدایت تحصیلی، نمرات سه سال دوره ی متوسطه اول در روند انتخاب رشته دانش آموزان مؤثر خواهد بود. در واقع این گونه به نظر می رسد که دانش آموزان به منظور قبولی در شاخه ی مورد نظر خود بایستی حد نصاب نمره را کسب نمایند.

به همین جهت آگاهی از میزان تأثیر نمرات در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم به دهم ضروری به نظر می رسد. مشاورین خانه مشاوره می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، دقیق ترین و جامع ترین اطلاعات را در زمینه تأثیر نمره در انتخاب رشته نهم به دهم در اختیار شمار قرار دهند.

برای آگاهی از تاثیر نمره در انتخاب رشته نهم به دهم با مشاوران مرکز تماس حاصل نمایید.

نحوه انتخاب رشته نهم به دهم:

حتماً مطلع هستید که تعیین اولویت ها به منظور انتخاب رشته بر اساس نظر کارشناسان و مشاوران، والدین،آزمون ها و معدل (نمره) در قالب برگه هدایت تحصیلی صورت می پذیرد. اما در هر کدام از رشته های ریاضی فیزیک، تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی، کاردانش و فنی حرفه ای برخی از دروس دارای اهمیت بیشتری هستند که دانش آموزان بایستی در هنگام انتخاب رشته نهم به دهم ، این دروس را در نظر بگیرند.

از آنجا که آگاهی از دروس مهم مؤثر در کسب معدل لازم برای هر رشته به صورت مجزا، ضروری به نظر می رسد، پیشنهاد می کنیم که از تجربه مشاوران تحصیلی خانه مشاوره استفاده نمایید.

پیشنهاد می کنیم اگر هرگونه سوال در مورد نحوه انتخاب رشته نهم به دهم دارید، با مشاوران مرکز تماس حاصل نمایید.

معرفی رشته های انتخابی پایه نهم به دهم:

دانش آموزانی که دوره متوسطه اول را به پایان رسانیده و قصد دارند در دوره ی متوسطه ی دوم ادامه تحصیل دهند، بایستی از رشته های این دوره آگاهی های لازم را کسب نمایند.

رشته های مورد پذیرش در این مقطع شامل ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی، فنی و حرفه ای و کاردانش است که دانش آموزان بر اساس اولویت بندی هدایت تحصیلی پس از انتخاب رشته، در یکی از این رشته ها پذیرفته خواهند شد.

اما از آنجایی که انتخاب رشته نقش مهمی را در آینده و سرنوشت هر فرد بازی می کند، به نظر می رسد که آگاهی از کلیه ضوابط و شرایط آن ضروری است. به همین منظور پیشنهاد می کنیم که کلیه ی سؤالات خود را در زمینه انتخاب رشته پایه نهم به دهم از مشاورین تحصیلی خانه مشاوره بپرسید.

برای آگاهی از رشته های انتخابی پایه نهم به دهم با مشاورین مرکز تماس بگیرید.

معرفی مدارس نمونه استان های کشور به منظور ثبت نام پایه دهم:

حتماً مستحضر هستید که علاوه بر مدارس دولتی و غیر انتفاعی که از سطوح خوبی در سطح کشور برخوردار هستند، مدارس شاهد، تیزهوشان و نمونه دولتی نیز تحت شرایط و ضوابطی خاص اقدام به پذیرش دانش آموزان می نمایند. از آنجایی که شناسایی مدارس برتر کشور بسیار حائز اهمیت است، پیشنهاد می کنیم مدارس نمونه ای را که در محدوده ی زندگی تان هستند را بیشتر بشناسید. مشاورین تحصیلی خانه مشاوره می توانند شما را در این زمینه به بهترین شیوه راهنمایی کنند.

برای آگاهی از مدارس برتر استان های ایران با مشاورین مرکز تماس بگیرید.

مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی درسی ویژه ارتقاء معدل دانش آموزان:

همان طور که ذکر کردیم اگر قصد ورود به مدارس شاهد و مدارس برتر کشور را دارید، بایستی امتیازات خاصی داشته باشید که یکی از مهم ترین این امتیازات، اخذ معدل عالی است. به همین منظور مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی درسی ویژه ارتقاء معدل دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است.

یک مشاور متخصص تحصیلی با ارائه یک برنامه ی حرفه ای، مانند یک چراغ، راه را برای دانش آموز روشن می نماید. این بدین معنی است که نقش یک مشاور حرفه ای در کسب موفقیت دانش آموز، کمتر از خود دانش آموز نخواهد بود. تجربه یک مشاور حرفه ای به دانش آموز کمک می کند تا بتواند بر نکات مهم بیشتر تمرکز کند و همین امر موجب ارتقاء معدل خواهد شد. در واقع یک مشاور متخصص با ارائه یک برنامه حرفه ای به دانش آموز کمک می کند تا در کم ترین زمان ممکن به بیشترین بازدهی دست یابد. یک برنامه ی حرفه ای برنامه ای است که نه تنها موجب خسته نشدن دانش آموز از مطالعه دروس نمی شود (به دلیل اینکه متناسب با روحیه هر فرد تنظیم می شود)، بلکه انگیزه دانش آموز را برای مطالعه افزایش می دهد.

اگر در جستجوی یک برنامه ی حرفه ای برای ارتقاء سطح معدل فعلی تان هستید، پیشنهاد می کنیم با مشاوران مرکز تماس حاصل نمایید.

معرفی بهترین کتاب های کمک آموزشی ویژه ارتقاء معدل:

علاوه بر داشتن یک برنامه حرفه ای مناسب، کتاب های کمک آموزشی نیز نقش مهمی در ارتقاء معدل خواهند داشت. اما از آنجا که در مورد هر موضوعی، تعداد فراوانی از منابع و کتب درسی وجود دارد، به نظر می رسد که شناسایی منابع و کتاب های کمک آموزشی برتر می تواند شما را در رسیدن به اهدافتان، سریع تر از سایر منابع یاری کند.

در واقع با شناخت کتاب های کمک آموزشی برتر می توانید بدون صرف وقت زیاد به منظور مطالعه منابع بسیار، در کوتاه ترین زمان به بیشترین بازده دست یابید.

 

سؤالاتی که ممکن است ذهنتان را مشغول کرده باشند:

  • زمان انتخاب رشته نهم به دهم ۹۸ ؟
  • نحوه انتخاب رشته نهم به دهم ؟
  • شرایط انتخاب رشته فنی حرفه ای و کاردانش در انتخاب رشته پایه نهم به دهم ؟
  • بازدهی مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم به دهم ؟
  • راهنمای انتخاب رشته نهم به دهم ؟
  • شرایط انتخاب رشته ریاضی، تجربی، انسانی در انتخاب رشته پایه نهم به دهم ؟
  • نحوه مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم ؟
  • شرایط انتخاب رشته پایه نهم به دهم ۹۸ ؟
  • تاثیر معدل در انتخاب رشته نهم به دهم ۹۸ ؟

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم به دهم، شرایط انتخاب رشته نهم به دهم
  • هدایت تحصیلی انتخاب رشته نهم به دهم ، تاثیر نمره در انتخاب رشته نهم به دهم
  • نحوه انتخاب رشته نهم به دهم، معرفی مدارس برتر استان های کشور به منظور ثبت نام پایه دهم ، معرفی رشته های پایه دهم
  • مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی درسی ویژه ارتقاء معدل ، معرفی بهترین کتاب های کمک آموزشی ویژه ارتقاء معدل
راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور