مشاوره انصراف از دانشگاه و کنکور (تحصیل )مجدد

انصراف از دانشگاه ؟ آری یا نه؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که تا ابرهای ناخوشی در آسمان آفتابی زندگی تان ظهور می کنند، دلتان بخواهد که بزنید زیر هر چه که تابحال برای آن تلاش بسیار کرده اید! و قصد رفتن کنید! اما تابحال به این موضوع فکر کرده اید که چند درصد از تصمیم های زندگی تان درست بوده است؟ چند درصد از تصمیم های اشتباهی که تابحال گرفته اید، را توانسته اید درست کنید؟ اصلا چند درصد اشتباه تصمیم گرفته اید؟ آیا مطمئنید که در این مورد هم درست تصمیم گرفته اید؟ آیا انصراف از دانشگاه به نفع شماست؟

پیشنهد می کنیم برای مشاوره در زمینه انصراف از دانشگاه و بررسی شرایط انصراف با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

[postbox txt=”انصراف از دانشگاه و کنکور (تحصیل) مجدد”]

شرایط انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد:

شرایط انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد با توجه به نوع دانشگاه شما متفاوت خواهد بود. پس بهتر است از همان آغاز کنکور و برنامه ریزی برای کنکور اهداف خود را روشن و واقع بینانه تعیین کنید.

در صورت شرکت در کنکور سراسری و تحصیل در دانشگاه روزانه بایستی در زمان مشخصی نسبت به انصراف اقدام کنید. این در حالی است که در سایر دوره ها، انصراف به شرط قبولی امکان پذیر است.

با توجه به اینکه شرایط انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد در دوره های مختلف تحصیلی (روزانه، نوبت دوم و…) و انواع دانشگاه ها (دولتی، غیرانتفاعی و…) متفاوت است، پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی در جهت انصراف از دانشگاه، با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

[typed string0=”با انصراف از دانشگاه، دوباره در کنکور شرکت کنید!” typeSpeed=”50″ startDelay=”10″ backSpeed=”40″ backDelay=”500″ loopCount=”10″ loop=”10″]

چه شرایطی برای کنکور مجدد در صورت انصراف از دانشگاه وجود دارد؟

منصرفان از دانشگاه اگر یک سال آموزشی در دانشگاه مربوطه را طی نکرده باشند و یا پذیرفته شدگان دوره های روزانه در آزمون سراسری اقدام به ثبت نام ننموده باشند، حق کنکور مجدد ندارند. در این میان برای متقاضیان مرد مسئله ی نظام وظیفه وجود دارد، با انصراف از دانشگاه و خدمت سربازی مواجه هستند و شرایط برای آنان بدین گونه است که در صورت رعایت ضوابط انصراف از تحصیل، دارای مدرک فوق دیپلم نباشند و از آن دانشگاه کاردانی نگرفته باشند، می توانند برای کنکور مجدد ثبت نام نمایند.

برای آگاهی از شرایط و ضوابط انصراف از تحصیل و کنکور مجدد می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

شرایط انصراف از دانشگاه آزاد، دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و شبانه:

انصراف از دانشگاه دولتی همان طور که اشاره کردیم نیازمند گذراندن یک سال آموزشی است و دانشجویان باید فرم مخصوص را که در دفترچه ثبت نام کنکور ۹۸ درج شده است، پر نمایند و تحویل دانشگاه دهند. این شرایط برای تمام دوره های تحصیلات تکمیلی از جمله فوق دیپلم، لیسانس، کارشناسی ارشد و مقطع دکتری است. برای انصراف از دانشگاه دولتی روزانه، رعایت این ضوابط ضروری است اما سایر دانشگاه ها چطور؟!

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط انصراف از دانشگاه با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

برای آگاهی از شرایط و ضوابط انصراف از دانشگاه های آزاد، دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و شبانه با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

جریمه انصراف از دانشگاه:

هر کدام از دانشگاه های دولتی، پیام نور، غیر انتفاعی، خودگردان، شبانه و آزاد مبلغی را به عنوان جبران خسارت انصراف از تحصیل دانشجویان انصرافی تعیین کرده اند. دانشگاه های دولتی این هزینه را دریافت نمی کنند، یعنی شما در صورتی انصراف از تحصیل دانشگاه دولتی و شرکت مجدد در کنکور از پرداخت جریمه و هزینه معاف هستید.

دانشگاه های پیام نور و شبانه نیز یک و نیم برابر هزینه ثابت خود، جریمه دریافت می کنند. دقت کنید که اگر قصد تحصیل در دانشگاه آزاد دیگری دارید، مشمول پرداخت جریمه نمی شوید! در این میان پردیس ها نسبت بقیه دانشگاه ها برای انصراف از تحصیل، هزینه بیشتری دریافت می کنند. با توجه به اینکه میزان جریمه انصراف در انواع مختلف دوره ها و دانشگاه ها متفاوت است، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از میزان جریمه در دانشگاه مورد نظرتان با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

برای آگاهی از میزان جریمه انصراف از تحصیل دانشگاه مورد نظرتان می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

سؤالاتی که ممکن است ذهنتان را مشغول کرده باشند:

  • شرایط انصراف از تحصیل ؟
  • شرایط انصراف از پیام نور و شرکت در کنکور ؟
  • جریمه انصراف از دانشگاه در مقاطع مختلف ؟
  • وضعیت معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی ؟
  • جریمه ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی پیام نور ؟
  • شرایط ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی پیام نور ؟
  • جریمه انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد ؟
  • شرایط انصراف از تحصیل دوره شبانه ؟
  • قوانین انصراف از تحصیل دوره روزانه ؟

[postbox txt=”انصراف از دانشگاه و کنکور (تحصیل) مجدد”]

خانه مشاوره در موضوعات زیر مشاوره می دهد:

  • شرایط انصراف از دانشگاه سراسری، روزانه، پیام نور و …
  • مشاوره نحوه انصراف از دانشگاه سراسری و آزاد و …
  • هزینه انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی، پیام نور، شبانه و آزاد
  • مشاوره کنکور مجدد و شرایط انصراف از دانشگاه توسط برترین مشاوران کشور
راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور