مشاوره تغییر رشته دانشگاهی

تغییر رشته در دانشگاه:

انتخاب مسیر درست نیازمند تحقیق و جست و جو و آگاهی کامل از توانایی ها و علایق افراد است به ویژه که انتخاب بر سر رشته دانشگاهی باشد. شاید کسانی را دیده اید که با اکراه به ادامه تحصیل در رشته پذیرفته شده در کنکور ادامه می دهند. به هر حال گاهی آدم اشتباهی وارد مسیری می شود. حالا که اقدام به تغییر رشته دانشگاهی خود گرفته اید یا اینکه قصد انجام تغییر رشته دارید، توصیه می کنیم این مطالب را مطالعه کنید تا دوباره دچار اشتباه نشوید.

پیشنهاد می کنیم برای مشاوره در زمینه تغییر رشته با مشاوران خانه مشاوره تماس بگیرید.

نحوه تغییر رشته دانشجویان:

تغییر رشته گاهی قبل از ورود به دانشگاه تحت عنوان تغییر رشته در پیش دانشگاهی انجام می شود. این نوع داوطلبان در کنکور رشته ای غیر از رشته ی تحصیلی خود را آزمون می دهند که باید در خرداد یا شهریور پایه دهم، دروس تخصصی پایه ی دهم رشته ی مورد نظر را امتحان بدهند و در صورتی که نمرات مورد پذیرش کسب نمایند، تغییر رشته آنان مورد قبول واقع می شود.

نحوه تغییر رشته در دوره ی کارشناسی:

تغییر رشته در کارشناسی تابع شرایط و ضوابط خاص خود است و فردی که قصد تغییر رشته دارد، باید درخواست تغییر رشته خود را به اداره مرکزی موارد خاص ارائه نماید تا با توجه به قوانین و محدوده اختیارات جهت درخواست تغییر رشته دانشجو اقدام شود. تغییر رشته در دانشگاه آزاد منوط به داشتن شرایطی است که اگر دانشجو دارای آن شرایط باشد، می تواند رشته خود را تغییر دهند.

برای آگاهی از شرایط تغییر رشته در دوره ی کارشناسی با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

نحوه تغییر رشته در دوره کارشناسی ارشد و دکتری:

تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد نیز امکان پذیر است و بدین شیوه است که دانشجو بعد از گذراندن دو نیم سال تحصیلی با موافقت آموزش دانشگاه می تواند گرایش خود را تغییر دهد. تغییر رشته در مقطع دکتری همانند مقطع کارشناسی ارشد است و داوطلب با دشواری منابع جدید و نیز مصاحبه برای رشته ی جدید در صورت قبول شدن در آزمون مواجه است.

جهت آگاهی از شرایط تغییر رشته در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

شرایط تغییر رشته در مقاطع دانشگاهی:

برخی از شروط تغییر رشته در دانشگاه سراسری عبارت است از:

۱- گذراندن حداقل ۱/۶ واحدهای رشته پذیرش شده

۲- رتبه متقاضی در آزمون ورودی بیشتر از رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در رشته ی مورد تقاضای وی باشد.

۳- دانشجو در رشته ی پذیرش شده از طریق آزمون، با ادامه تحصیل از نظر قوانین آموزشی مواجه نباشد.

متقاضی تغییر رشته در هر مقطع تنها یکبار فرصت تغییر رشته دارد. تغییر رشته دانشجویان در دانشگاه دولتی ابتدا با پر کردن فرم درخواست دانشجو برای تغییر رشته و تحویل آن به آموزش دانشگاه صورت می گیرد و با توجه به دارا بودن شرایط تغییر رشته، در مورد درخواست او بررسی و تحقیق انجام می شود.

شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد منوط به شرایطی همچون شرایط تغییر رشته در دانشگاه سراسری است و در صورت موافقت دانشگاه مربوطه دانشجو هر زمان که بخواهد می تواند تغییر رشته بدهد. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط تغییر رشته دانشگاهی با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

جهت آگاهی از شرایط تغییر رشته در دوره های مختلف دانشگاهی می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

تغییر رشته به پزشکی:


برخی از شرایط تغییر رشته به پزشکی بدین صورت است که دانشجو باید فارغ التحصیل دوره های لیسانس تمامی رشته های گروه علوم پزشکی، ریاضی و یا تجربی باشد. از آنجایی که شرایط سنی و معدلی نیز برای این نوع از پذیرش در نظر گرفته شده است، اگر قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی را دارید، بایستی از کلیه ی شرایط، اطلاع کافی داشته باشید، به همین منظور پیشنهاد می کنیم آخرین اخبار در زمینه شرایط و نحوه تغییر رشته به پزشکی را از مشاوران مرکز بپرسید.[typed string0=” دقت کنید که فارغ التحصیلان ارشد و دکتری عمومی سراسری و آزاد نمی توانند در تغییر رشته پزشکی شرکت کنند” typeSpeed=”50″ startDelay=”10″ backSpeed=”40″ backDelay=”500″ loopCount=”10″ loop=”10″]

برای آگاهی از شرایط تغییر رشته به پزشکی با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

قوانین تغییر رشته دانشگاهی:

قوانین تغییر رشته دانشگاهی با توجه به نوع دانشگاه ها و نیز مقاطع تحصیلی دانشجو و ضوابط آموزشی هر کدام از مراکز آموزشی متغیر است و متقاضیان تغییر رشته ابتدا باید قوانین تغییر رشته دانشگاهی مربوط به دانشگاه مورد نظرشان را مطالعه کنند و سپس در صورتی که شرایط را دارا باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته اقدام کنند.

با توجه به تفاوت شرایط فردی، شخصیتی و علایق هر فرد، پرسش از مشاوران متخصص بهترین اقدام در جهت هدایت مسیر زندگی تحصیلی و عملی و شغلی به شیوه ای آگاهانه است. به همین جهت پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی در جهت تغییر رشته، با مشاوران مرکز مشورت کنید.

سؤالاتی که ممکن است ذهنتان را مشغول کرده باشند:

  • شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد ؟
  • شرایط تغییر رشته از مهندسی به پزشکی ؟
  • شرایط تغییر رشته در کارشناسی ارشد ؟
  • شرایط تغییر رشته به پزشکی ؟
  • زمان تغییر رشته در ارشد ؟
  • نحوه تغییر رشته در دانشگاه ؟
  • آیا تغییر رشته به پزشکی امکان پذیر است؟
  • قوانین تغییر رشته در دانشگاه؟
  • چگونه تغییر رشته دهیم ؟

[postbox txt=”تغییر رشته دانشگاهی”]

خانه مشاوره در موضوعات زیر مشاوره می دهد:

  • نحوه تغییر رشته دانشگاهی دانشجویان در مقاطع دانشگاهی
  • مشاوره دقیق درباره شرایط تغییر رشته دانشجویان
  • شرایط تغییر رشته مهندسی به رشته های پزشکی با قوانین دانشگاهی
  • مشاوره در زمینه آخرین قوانین و راه کارهای تغییر رشته دانشگاهی در تمامی مقاطع
راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور