مشاوره تلفنی آزمون نظام مهندسی ۹۸

برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی از کجا شروع کنیم؟

آزمون نظام مهندسی آزمونی است که به شرط قبولی در آن می توانید پروانه اشتغال به کار دریافت نمایید و به صورت اصولی به کار طراحی و اجرای ساخت و سازها مطابق با مققرات ملی ساختمانی بپردازید.

پروانه اشتغال به کاری که پس از قبولی در آزمون نظام مهندسی برای شما صادر می شود، پایه سه است و برای ارتقاء آن به پایه های دو، یک و یا ارشد، بایستی سوابق کاری مرتبط و سنواتی را ارائه دهید. ضمن آنکه شرکت در برخی از دوره ها نیز ممکن است برای اخذ پروانه ها، لازم باشد. برای ثبت نام در آزمون نظام مهندسی بایستی نکاتی را بدانیم که در این مقاله به ذکر برخی از آن ها می پردازیم.

[postbox txt=”تلفنی آزمون نظام مهندسی”]

زمان و نحوه ثبت نام آزمون نظام مهندسی :

آزمون نظام مهندسی در دو نوبت در هر سال و هر شش ماه یکبار برگزار می شود. ثبت نام مرحله ی اول این آزمون معمولاً در اواسط تیرماه و مرحله دوم آن در اواخر آبان ماه انجام می گیرد. ثبت نام به صورت اینترنتی است و اگر قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی را دارید، بایستی با مراجعه به سایت وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان، هزینه ثبت نام را واریز، مدارک مورد نیاز را بارگذاری و ثبت نام خود را نهایی کنید. در ضمن کد پیگیری ۱۶ رقمی را بایستی تا زمان پذیرش نهایی نزد خودتان نگه دارید. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از زمان دقیق ثبت نام و هر آنچه باید در زمینه ثبت نام در آزمون های نظام مهندسی بدانید، با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

برای آگاهی از زمان، شرایط و ضوابط ثبت نام در آزمون نظام مهندسی و هر آنچه باید در زمینه ی شرکت در این آزمون بدانید، با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

شرایط و ضوابط ثبت نام و شرکت در آزمون نظام مهندسی :

از جمله شرایطی که باید برای شرکت در آزمون نظام مهندسی حائز باشید، سابقه کار حرفه ای است. سنوات حرفه ای لازم مهندسات از تاریخ اخذ مدرک تحصیلی در هر مقطع (کارشناسی تا دکتری) تا تاریخ آزمون محاسبه و حداقل آن برای مقاطع مختلف از یک تا سه سال متفاوت است. البته سوابق کاردانی شرایط متفاوتی دارد و ممکن است تا حداکثر دو سال به سنوات مهندسی اضافه شود. از آنجایی که شرایط ثبت نام در مقاطع و رشته ها متفاوت است، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه ی ضوابط ثبت نام و هر آنچه باید درباره ی آزمون نظام مهندسی بدانید، با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

برای آگاهی از شرایط و ضوابط ثبت نام در آزمون نظام مهندسی می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی :

دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی که مدتی قبل از ثبت نام منتشر می شود از بخش های مختلفی تشکیل شده است که به بررسی نکات مرتبط با مدرک تحصیلی، سابقه، اعتبار قبولی، وضعیت صلاحیت آزمون ها، زمان و نحوه ثبت نام و … می پردازد. از آنجایی که مطالعه ی دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی الزامی ولی زمانبر است، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از مهم ترین شرایط و قوانین آزمون با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

برای آگاهی از مهم ترین نکات دفترچه آزمون نظام مهندسی می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

رشته های آزمون نظام مهندسی :

آزمون نظام مهندسی در ۷ رشته عمران، معماری، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک برگزار می شود. در جدول زیر به بررسی صلاحیت های هر رشته می پردازیم:

عنوان رشته رشته عمران رشته معماری رشته تاسیسات برقی رشته تاسیسات مکانیکی رشته نقشه برداری رشته شهرسازی رشته ترافیک
صلاحیت های رشته نظارت نظارت نظارت نظارت
اجرا اجرا طراحی طراحی
محاسبات طراحی

از آنجایی که داوطلبان شرکت در این آزمون ممکن است مدارک متفاوت تحصیلی داشته باشند، پیشنهاد می کنیم برای  آگاهی از لیست رشته های مجاز برای شرکت در آزمون نظام مهندسی با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

برای آگاهی از لیست رشته های آزمون نظام مهندسی می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

مواد و منابع آزمون نظام مهندسی :

آزمون نظام مهندسی در تمامی رشته ها (به جز طراحی معماری که به صورت ترسیمی است)، به صورت تستی برگزار می شود. از آنجایی که آزمون به صورت جزوه باز است، می توانید تمامی منابع را با خود به سر جلسه امتحان ببرید. برای قبولی در آزمون باید حداقل به نیمی از سوالات پاسخ صحیح بدهید و از آنجایی که این آزمون نمره منفی دارد، پیشنهاد می کنیم فکر شانسی زدن را از سرتان بیرون کنید چرا که به ازای هر سه سوالی که به صورت نادرست پاسخ می دهید، یک سوال درست تان حذف می شود. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از هر آنچه باید در زمینه آزمون نظام مهندسی بدانید، با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

برای آگاهی از مواد آزمون نظام مهندسی می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

سؤالاتی که ممکن است ذهنتان را مشغول کرده باشند:

  • اعتبار مدرک نظام مهندسی تا چند سال است؟
  • آیا عضویت در سازمان نظام مهندسی برای شرکت در آزمون الزامی است؟
  • کدام رشته ها می توانند در صلاحیت تاسیسات برقی شرکت کنند؟
  • مهلت ثبت نام آزمون نظام مهندسی؟
  • شرایط دریافت پروانه پایه دو؟
  • سابقه کار مورد نیاز پروانه ارشد؟
  • دوره های آموزشی پروانه پایه اول؟
  • آیا تمدید پروانه نظام مهندسی امکان پذیر است؟
  • هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ؟

[postbox txt=”تلفنی آزمون نظام مهندسی”]

خانه مشاوره در موضوعات زیر شما را راهنمایی می کند:
  • شرایط اخذ پروانه درجه ۳، ۲، ۱ و ارشد نظام مهندسی ، زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۹۸
  • نحوه و زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۹۸ ، شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی ۹۸
  • مشاوره تلفنی آزمون نظام مهندسی ، مهلت ثبت نام در آزمون نظام مهندسی ۹۸
راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور