مشاوره استخدام آموزش و پرورش 98

مشاوره تلفنی استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۰

  • زمان ثبت نام آزمون استخدامی در آموزش و پرورش ، شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش ، منابع آزمون 
  • رشته های استخدامی آموزش و پرورش ، دفترچه استخدامی ، استخدام حق التدریس آموزش و پرورش
  • نحوه مصاحبه حضوری و مشاوره قبولی در مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش ، استخدام جدید آموزش و پرورش
  • مهلت ثبت نام ازمون استخدامی اموزش و پرورش ، اخبار کارگزینی آموزش و پرورش ، استخدام در ارگان های دیگر

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش :

اخبار آزمون استخدامی، از جمله موضوعات بسیار داغی است که مخصوصا اگر از طرف وزارت آموزش و پرورش مطرح شود، توجه بسیاری از افراد را جلب می کند. از آنجایی که سازمان سنجش مجری برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش است، این آزمون در گروه آزمون استخدامی سازمان سنجش قرار می گیرد.

پیرو اطلاعیه سایت سازمان سنجش ثبت نام متقاضیان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از طریق سایت سازمان سنجش انجام می پذیرد و لازم است داوطلبان با مراجعه به این سایت و اطلاع از شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام، در صورت احراز آنها در این آزمون ثبت نام نمایند.

سازمان سنجش هنوز زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ را اعلام نکرده است ولی این گونه به نظر می رسد که ثبت نام از ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد. آگاهی از زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش بسیار ضروری است زیرا با فراموشی آن ممکن است شانس خود را برای قبولی از دست بدهید، به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از زمان دقیق ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش با مشاوران خانه مشاوره تماس بگیرید.

[postbox txt=” قبولی در آزمون علمی و عملی استخدام آموزش و پرورش”]

مهلت ثبت نام و زمان استخدامی آموزش و پرورش :

مهلت ثبت نام و زمان استخدامی آموزش و پرورشمطابق آخرین اخبار، دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش دهم شهریور ماه منتشر می شود. معمولا بازه ی زمانی خاصی (۵-۴ روزه) برای تمدید مهلت ثبت نام ثبت نام استخدام آموزش و پرورش در نظر گرفته می شود.  پیشنهاد می کنیم ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول ننمایید.

برای اطلاع از زمان و مهلت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش :

یکی از نگرانی های متقاضیان استخدامی آموزش و پرورش، قبولی در آزمون می باشد و این نگرانی با استفاده از منابع مناسب آزمون و یک برنامه ریزی صحیح و دقیق حل خواهد شد. داوطلبانی که برای بار دوم یا بیشتر پشت کنکور مانده باشند، حتما به این نتیجه رسیده اند که سپری کردن وقتشان بر روی برخی از منابع به دردنخور، آن ها را به میزان زیادی از سایر رقیبانشان عقب انداخته است.

منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورششناخت منابع برتر نقش بسیار زیادی در قبولی شما در هر آزمونی دارد. در واقع شناخت یک منبع مناسب به شما کمک می کند که با صرفه جویی در زمان برای مطالعه ی منابع نامرتبط، در کوتاه ترین زمان به بهترین نتیجه دست یابید و چندین قدم از رقیبانتان پیشی بگیرید. آزمون استخدامی آموزش و پرورش هم از این قائده مستثنی نیست. به همین منظور پیشنهاد ما این است که در اولین قدم شناخت درستی از منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش پیدا کنید.

جهت شناخت بهترین منابع و موفقیت در آزمون می توانید با مشاورین مرکز تماس بگیرید تا اطلاع دقیقی از منابع مناسب آزمون و نحوه ی صحیح برنامه ریزی را به شما آموزش دهند و شما را با نحوه ی گزینش و مصاحبه آزمون های استخدامی آشنا نمایند تا شما با آگاهی کامل نسبت به ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش اقدام نمائید.

تعداد نفرات آزمون استخدامی آموزش و  پرورش :

تعداد نفرات آزمون استخدامی آموزش و  پرورشتعداد نفرات آزمون استخدام آموزش و پرورش بر طبق آخرین اطلاعیه منتشر شده حدودا ۲۷۳۰۰ نفر است که ۵۰۰۰ سهمیه استخدامی از سال گذشته وجود دارد و در مجموع بیش از ۳۲۰۰۰ نفر پذیرش خواهند شد. هر آزمون استخدامی در ایران دارای شرایط عمومی و اختصاصی جداگانه ای می باشد و هر متقاضی آزمون استخدامی باید شرایط عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی را داشته باشد تا بتواند نسبت به ثبت نام آن اقدام نماید.

پیشنهاد می کنیم که جهت اطلاع دقیق از شرایط استخدامی آموزش و پرورش با مشاورین استخدام آموزش و پرورش مرکز تماس حاصل فرمائید تا شما را راهنمایی نمایند.

شرایط استخدام آموزش و پرورش :

استخدام در وزارت آموزش و پرورش نیز همانند سایر سازمان ها دارای شرایط و ضوابطی است. از جمله شرایط عمومی استخدام در آموزش و پرورش عبارتند از:

شرایط استخدام آموزش و پرورش

  • اعتقاد به دین مبین اسلام
  • داشتن تابعیت ایران
  • التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی (برای آقایان)
  • عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
  • نداشتن سابقه محکومیت جزائی مؤثر

علاوه بر شرایط عمومی، شرایط اختصاصی نیز برای استخدام شدن در سازمان آموزش و پرورش لازم است. شرایط اختصاصی، شرایطی هستند که برای هر رشته متفاوت اند، به همین منظور شما می توانید با بیان شرایط منحصر به فرد خود برای مشاورین متخصص استخدام آموزش و پرورش، از شرایط و ضوابطی که مختص شماست آگاهی های لازم را کسب کنید.

مشاوره تلفنی استخدام آموزش و پرورش

استخدام حق التدریس آموزش و پرورش :

هدف از آزمون استخدامی آموزش و پرورش استخدام دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان است و از طرفی امید بر این است که برخی از معلمان حق التدریسی که دارای سابقه کاری نیز هستند، نیز بتوانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شوند.

کسانی که در دانشگاه فرهنگیان درس میخوانند، الزامی برای آزمون دادن، ندارند. به عبارتی آزمون استخدامی برای کسانی است که حق التدریسی بوده یا فارغ التحصیل لیسانس یا فوق لیسانس از دانشگاه های متفاوت هستند.

اما با توجه به این که همواره ابهاماتی در زمینه استخدام نیروی حق التدریس وجود دارد، پیشنهاد می کنیم که برای آگاهی از تمامی شرایط ، ضوابط و پاسخگویی به تمامی سوالاتی که در مورد استخدام حق التدریس آموزش و پرورش در ذهن دارید، با مشاورین مرکز تماس حاصل نمایید.

برای پاسخگویی به هرگونه سوال در زمینه استخدام حق التدریسی آموزش و پرورش با مشاورین مرکز تماس حاصل نمایید.

مراحل ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش :

مراحل ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورشاز جمله مراحل ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش این است که داوطلبان بایستی شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه را دارا باشند. از جمله شروط دیگر دارا بودن مدارک لازم به منظور ثبت نام است. از مهم ترین مدارک می توان به “مدرک دال بر امتیازات و سهمیه های قانونی” و “مدرک تحصیلی” اشاره کرد. لازم به ذکر است که ارائه فایل اسکن شده عکس در سایز و با کیفیت مناسب و پرداخت وجه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت اینترنتی نیز الزامی است. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه مدارک و مراحل ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش با مشاوران خانه مشاوره تماس بگیرید.

برای آگاهی از مراحل ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش و با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

رشته های استخدامی آموزش و پرورش :

آگاهی از رشته های استخدامی آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است. اما آنچه از این موضوع اهمیت بیشتری دارد، آگاهی از رشته هایی است که مدرک آن ها مورد پذیرش سازمان آموزش و پرورش است. دلیل اهمیت این موضوع بدین خاطر است که اگر مدرک شما با مدارک تعریف شده توسط سازمان آموزش و پرورش تطابق نداشته باشد، حتی اگر کارت اعتباری ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش را هم خریده باشید، قادر به ثبت نام نخواهید بود. به همین سبب پیشنهاد می کنیم که حتما پیش از اینکه اقدام به خرید کارت اعتباری ثبت نام، از اینکه آیا مدرک دانشگاهی شما مورد نیاز سازمان آموزش و پرورش است، اطمینان حاصل نمایید. مشاورین خانه مشاوره می توانند شما را در این امر راهنمایی نمایند.

برای آگاهی از رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش به منظور آزمون استخدامی با مشاورین مرکز تماس حاصل نمایید.

دفترچه استخدامی آموزش و پرورش :

دفترچه استخدامی آموزش و پرورشدفترچه راهنمای استخدامی آموزش و پرورش توسط سازمان اداری و استخدامی کشور با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور توسط سایت سازمان سنجش منتشر می شود. دفترچه استخدامی آموزش و پرورش شامل بخش های مختلفی مانند شرایط عمومی داوطلبان، امتیازات و سهمیه های قانونی، کد و عناوین شغلی و … است.

لازم به ذکر است که آگاهی از تمامی مندرجات دفترچه پیش از اقدام برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ضروری است. اما از آنجایی که این دفترچه در صفحات بسیار متعددی تنظیم شده است، پیشنهاد می کنیم برای صرفه جویی در زمان و برای اینکه در کوتاه ترین زمان ممکن به پاسخ تمامی سوالات خود دست یابید، با مشاورین خانه مشاوره تماس حاصل نمایید.

برای آگاهی از مهم ترین نکات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش و پاسخ گویی به هر سوالی در زمینه آزمون با مشاورین مرکز تماس حاصل نمایید.

برنامه ریزی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش :

پرواضح است که برنامه ریزی به شما این قدرت را می دهد که هدف مندتر به آنچه در ذهن دارید، نگاه کنید. البته هر برنامه ای هم نمی تواند شما را به درستی راهنمایی کند.

  • یکی از ویژگی هایی که یک برنامه ی خوب دارد، انعطاف پذیر بودن آن است. یعنی اگر در ساعتی موفق به پیشبرد برنامه نشدیم، بایستی بتوانیم آن را در زمانی دیگر انجام دهیم.
  • جامع بودن یکی دیگر از این ویژگی هاست. در واقع اگر برنامه ای جامع نباشد، نخواهد توانست شما را به سمت هدفی که دارید، رهنمون نماید.
  • یکی دیگر از ویژگی های مهم یک برنامه ی خوب ای است که به شما این امکان را می دهد که در کنار خواندن درس، استراحت نمایید. یادتان باشد که درس خواندن قسمتی از زندگی است، شما درس می خوانید که زندگی کنید نه این که زندگی کنید که درس بخوانید!

جان ماکسول معتقد است که شرط رسیدن به هدف، حتی وقتی که می دانیم به کجا می رسیم، انتخاب مسیر درست است. یک برنامه ی حرفه ای بدون هیچ هدر رفت زمانی، شما را به هدفتان می رساند. پس اگر تصمیم خود را گرفته اید که در آزمون آموزش و پرورش قبول شوید، باید با یک برنامه حرفه ای پیش بروید.

برنامه ریزی آزمون آموزش پرورش

درصدهای قبولی در آزمون آموزش و پرورش و تخمین رتبه :

از آنجایی که آزمون آموزش و پرورش در دو بخش آزمون عمومی و آزمون اختصاصی برگزار می شود، دروس بخش اختصاصی متناسب با هر رشته متفاوت است و به همین دلیل به منظور آگاهی از درصد های قبولی دروس اختصاصی باید به صورت منحصر به رشته بحث تخصصی نمود.

درصد قبولی آموزش و پرورش

  • دروس عمومی در تمامی رشته ها یکسان است و شامل فناوری اطلاعات/ مهارت های هفت گانه ICDL، ریاضی و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی و هوش و توانمندی های عمومی می شود. اگر چه هر چه درصد بالاتری از سوالات را به درستی پاسخ دهید رتبه ی بهتری کسب خواهید کرد اما برای قبولی نباید خیلی ایده آل گرایانه فکر کنید چرا که هوشمندانه پاسخ دادن به سوالات می تواند کمک بزرگی به قبولی شما کند.

البته منظور مان از هوشمندانه این است که بهتر است که در هر درس درصد قابل قبولی را کسب کنید ولی از آنجایی که انسان ها با هم متفاوت هستند به نظر می رسد که نحوه پاسخگویی به سوالات و زمان بندی برای آن باید متناسب با روحیات شما مورد بررسی قرار گیرد به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در این زمینه با مشاوران مشورت کنید.

[postbox txt=” قبولی در آزمون علمی و عملی استخدام آموزش و پرورش”]

نحوه مصاحبه حضوری و مشاوره قبولی در مصاحبه :

نحوه مصاحبه حضوری و مشاوره قبولی در مصاحبهدر آزمون استخدامی آموزش و پرورش بعد از امتحان کتبی، کسانی که پذیرفته می شوند، می بایست برای مصاحبه حضوری آماده شوند. مصاحبه حضوری نقش بسیار مهمی در استخدام نهایی آموزش و پرورش دارد. از این رو آمادگی برای مصاحبه حضوری و اطلاع از نوع سؤالات شفاهی کمک بسیاری به متقاضیان می کند.

برای آگاهی از شرایط مصاحبه و مشاوره در این زمینه می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

مراحل استخدام در آموزش و پرورش چگونه است ؟

معمولا مراحلی که یک داوطلب برای استخدام در یک نهاد دولتی باید طی کند به صورت زیر است:

مراحل استخدام آموزش و پرورش

  • شرکت در آزمون استخدامی
  • اعلام نتایج اولیه
  • تحویل مدارک معرفی شدگان اولیه
  • مصاحبه عمومی و تخصصی
  • اعلام نتایج مصاحبه
  • تحویل مدارک
  • گزینش و تحقیقات محلی
  • اعلام نتایج گزینش
  • معاینات پزشکی (که ممکن است این مرحله زودتر از سایر مراحل هم انجام شود)

انجام معاینات پزشکی از جمله مواردی است که داوطلب پیش از استخدام باید آن را انجام دهد. این امکان وجود دارد که هر سازمانی متناسب با موقعیت شغلی که مد نظر دارد، حد متفاوتی از سلامتی را برای بخش های مختلف در نظر بگیرد.
علاوه بر این معیارها، برخی از آزمایشات به صورت عمومی، مانند معاینه قلب و عروق، ریه، کلیه، اعصاب، چشم، گوش و آزمایش خون و ادرار از نظر قند، چربی، عفونت، اعتیاد، نوارقلب و در برخی موارد بسته به نوع شغل عکسبرداری از قفسه سینه و ستون فقرات و سنجش میزان شنوائی و تست عملکرد ریوی الزامی هستند.

مرحله ی معاینه ی پزشکی شامل چه مواردی می شود ؟

  • در ابتدا بایستی فرم شرح حال را که شامل سوابق فردی و خانوادگی از نظر ابتلاء به بیماری ها است را پر کنید.
  • در مرحله ی بعد معاینه توسط پزشک عمومی انجام می پذیرد.
  • و در نهایت برای آزمابش های پاراکلینیکی مورد نظر به مراکز مربوطه ارجاع داده می شوید.

استخدام در ارگان های رسمی دیگر :

استخدام در ارگان های رسمی دیگرهرساله ارگان های مهمی در بسیاری از رشته های تحصیلی اقدام به جذب نیرو می نمایند. بنابراین توصیه می گردد که حتماً از زمان و شرایط دقیق استخدامی تمامی نهادهای رسمی و غیر رسمی کشور مطلع شوید تا در نهایت استخدام شوید و آینده ی درخشانی در حوزه شغلی و کاری برای خود رقم زنید. در این زمینه می توانید با مشاوران خانه مشاوره مشورت کنید.

برای پاسخ گویی به هر سوالی در زمینه آزمون با مشاورین مرکز تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول یک داوطلب شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش :

هرساله ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش معمولا در اردیبهشت ماه انجام می پذیرد اما در سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا، باید منتظر اخبار منتشر شده در این باره بمانیم.

شرایط سنی استخدام آموزش و پرورش برای مدارک مختلف تحصیلی متفاوت و بازه ی سنی حداکثر تا ۴۵ سال را در بر می گیرد.

فارغ التحصیلان اکثر رشته ها می توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند اما برخی از رشته ها در لیست ارائه شده تعریف نمی شوند. برخی از داوطلبان بدون آگاهی از قرار نداشتن رشته ی خود در لیست رشته های ارائه شده توسط آموزش و پرورش، اقدام به خرید کارت اعتباری ثبت نام می نمایند، در حالی که امکان ثبت نام برای این دسته از داوطلبان وجود نخواهد داشت.

در سال ۹۹ هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۶۱ هزار تومان در نظر گرفته شد که پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ با اندکی افزایش قیمت روبرو خواهیم بود.

برای قبولی در هر آزمون، لازم نیست که تمامی کتب منتشر شده را مطالعه کنید، بلکه باید بر منابع برتر تمرکز کنید. برای آگاهی از منابع منتخب می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

معمولا در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، پنج گروه مشمول قانون استخدام در آموزش و پرورش می شوند که شامل نیروهای حق التدریسی غیر مستمر، نیروهای پیش دبستانی، آموزشیار، آموزش دهنده مستمر و نیروهای خرید خدمات آموزشی می شوند.

در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سهمیه هایی برای ایثارگران، رزمندگان و معلولان در نظر گرفته می شود که این میزان از ۳ درصد تا ۲۵ درصد متفاوت است.

شرایط استخدام در آموزش و پرورش به دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم می شود. شرایط عمومی مشابه سایر آزمون ها و شرایط اختصاصی به صورت مجزا بیان می شود.

[postbox txt=” قبولی در آزمون علمی و عملی استخدام آموزش و پرورش”]

 خانه مشاوره در موضوعات زیر شما را راهنمایی می کند :

  • زمان ثبت نام آزمون استخدامی در آموزش و پرورش، زمان آزمون استخدام آموزش و پرورش ، شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش ، منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش ، نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش
  • قبولی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ، تعداد نفرات مورد پذیرش آزمون استخدامی در آموزش و پرورش ، رشته های استخدامی آموزش و پرورش ، دفترچه استخدامی آموزش و پرورش ، استخدام حق التدریس آموزش و پرورش
  • نحوه مصاحبه حضوری و مشاوره قبولی در مصاحبه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ، استخدام جدید آموزش و پرورش
  • مهلت ثبت نام ازمون استخدامی اموزش و پرورش ، اخبار کارگزینی آموزش و پرورش ، استخدام در ارگان های دیگر
راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور