مشاوره حقوقی مالی

چرا باید قبل از هر اقدامی با یک مشاور حقوقی مشورت کنیم؟

از زمانی که انسان ها متمدن شدند، روز به روز قانون های بیشتری را برای زندگی فردی و اجتماعی شان وضع کردند. این قوانین در واقع برای جلوگیری از هرج و مرج، تنش و درگیری و تجاوز انسان ها به حقوق همدیگر است. قوانین چنان با زندگی ما خو گرفته اند که احتمالاً حتی نمی توانیم یک جامعه بی قانون را تصور کنیم.

با وجود قانون مندی جوامع، هر روز اتفاقاتی در سراسر جهان می افتند که برای حل و فصل شان باید از مراجع قانونی کمک بگیریم. اتفاقاتی مثل نزاع و درگیری، به اجزا گذاشتن سفته، دزدی و….

در چنین موقعیتی کسی که در حقش ظلم شده و قربانی بی قانونی شده، اگر از حقوق خودش و روند قانونی احقاق حقوقش در کشوری که در آن زندگی می کند بی اطلاع باشد، نمی تواند از خودش دفاع کند. از آن جایی که بسیاری از ما از قوانین بی اطلاع هستیم، در چنین شرایطی می توانیم از مشاوره حقوقی استفاده کنیم.

مشاوره حقوقی فرایندی است که به واسطه آن، افراد در ارتباط با مشاوران متخصص و با تجربه ای قرار می گیرند که در رشته حقوق فارغ التحصیل شده اند، کاملاً بر قوانین تسلط دارند و می توانند به مراجعان و مخاطبانشان راهکارهای قانونی بدهند.

[postbox2 txt=”در تمامی زمینه های حقوقی مالی مانند مالیات، ارث، حقوق و دستمزد، مطالبه وجه، چک و سفته و …”]

چک و سفته:

استفاده از چک و سفته، در قراردادها، بسیار پرکاربرد است اما از سویی دیگر می تواند منجر به بحران ها و مشکلات جبران ناپذیری شود. برای جلوگیری از این مشکلات، افراد باید از ویژگی های چک و سفته و کاربردهای آن آگاه باشند.

چک و سفته در واقع دو سند تجاری هستند و در روابط شغلی نقش مهمی ایفا می کنند. اما بهتر است که هر کسی تفاوت این دو و نقش آن ها را در تنظیم قرارداد بداند.

  • چک جنبه کیفری و سفته جنبه حقوقی دارد. یعنی در شرایطی صدور چک بلامحل جرم است ولی عدم پرداخت سفته مطلقاً جرم نیست. البته طرح دعوای سفته در دادگاه حقوقی منجر به حکم جلب صادر کننده می شود که به معنای سوء پیشینه کیفری نیست و آثار حکم کیفری چک را ندارد.
  • با استناد به چک و گواهی عدم پرداخت آن، می توان بدون واریز خسارت احتمالی به صندوق دادگستری، اموال بدهکار را توقیف کرد اما در مورد سفته، ابتدا باید فرد واخواست شود.
  • گرفتن دسته چک با محدودیت های قانونی همراه است اما تهیه سفته بدون محدودیت است.
  • چک یک سند عادی لازم الاجرا است و علاوه بر دادگاه حقوقی و دادگاه کیفری، از طریق اداره اجرای ثبت اسناد و املاک نیز قابل مطالبه است اما سفته فقط از طریق دادگاه حقوقی قابل مطالبه می شود.
  • کسی که چک صادر کرده، می تواند در مورد گم شدن و مفقودی آن شکایت کند اما شکایت مفقودی و گم شدن سفته در قانون وجود ندارد.

این ها فقط تعدادی از موارد قانونی چک و سفته هستند. برای اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره حقوقی چک و سفته می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

برای آگاهی از کلیه قوانین مرتبط با چک و سفته می توانید با مشاوران حقوقی مرکز تماس بگیرید.

مالیات:

مالیات هزینه ای اجتماعی است که افراد یک جامعه در راستای بهره مندی از امکانات، بایستی آن را پرداخت کنند. مالیات ها به دوسته کلی مالیات مستقیم و مالیات غیرمستقیم تقسیم بندی می شوند.

  • مالیات مستقیم شامل موارد زیر است:

مالیات بر درآمد : مالیات بر درآمد املاک، حقوق، مشاغل، اشخاص حقوقی، درآمد اتفاقی، درآمد کشاورزی و منابع مختلف

مالیات بر دارائی: مالیات بر ارث، حق تمبر، مالیات سالانه املاک، مالیات بر اراضی بایر، مالیات بر مستغلات مسکونی خالی

  • مالیات غیر مستقیم که پرداخت کننده آن فردمعینی نیست نیز شامل مواردی است که مالیات بر ارزش افزوده از جمله مهم ترین آن هاست.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در زمینه مالیات می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

برای آگاهی از کلیه قوانین مرتبط با مالیات می توانید با مشاوران حقوقی مرکز تماس بگیرید.

چرا مشاوره تلفنی حقوقی؟

استقبال از مشاوره های تلفنی هر روز بیشتر از دیروز می شود. شاید از خودتان بپرسید که چرا فردی باید از طریق تلفن به دنبال پاسخ سوالات حقوقی اش باشد. برای پاسخ به این سوال می توان به مزایای فراوان مشاوره های تلفنی اشاره کرد. مزایایی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن، نسبت به مشاوره حضوری
  • صرف زمان کمتر و مناسب بودن برای افرادی که مشغله های زیادی دارند
  • عدم دسترسی به مراکز مشاوره حضوری
  • مناسب بودن برای افراد خجالتی و کسانی که تمایلی به گفت و گوهای رودر رو ندارند
  • عدم افشای اطلاعات و هویت شخصی

[postbox2 txt=”در تمامی زمینه های حقوقی مالی مانند مالیات، ارث، حقوق و دستمزد، مطالبه وجه، چک و سفته و …”]

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما کمک می کند:

  • مشاوره حقوقی مالی ، مشاوره حقوقی مالیاتی ، مشاوره حقوقی مالیات بر ارث و…
  • مشاوره تلفنی چک برگشتی ، مشاوره تلفنی سفته ، قوانین حقوقی بورس و …
  • مشاوره حقوقی توقیف اموال، مشاوره حقوقی سهام ، مشاوره حقوقی چک بلامحل و …
  • مشاوره حقوقی ارثیه ، مشاوره حقوقی حقوق و دستمزد ، مشاوره حقوقی مطالبه وجه و…
راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور