مشاوره حقوقی ملک

چرا باید قبل از هر اقدامی با یک مشاور حقوقی مشورت کنیم؟

از زمانی که انسان ها متمدن شدند، روز به روز قانون های بیشتری را برای زندگی فردی و اجتماعی شان وضع کردند. این قوانین در واقع برای جلوگیری از هرج و مرج، تنش و درگیری و تجاوز انسان ها به حقوق همدیگر است. قوانین چنان با زندگی ما خو گرفته اند که احتمالاً حتی نمی توانیم یک جامعه بی قانون را تصور کنیم.

با وجود قانون مندی جوامع، هر روز اتفاقاتی در سراسر جهان می افتند که برای حل و فصل شان باید از مراجع قانونی کمک بگیریم. اتفاقاتی مثل نزاع و درگیری، به اجزا گذاشتن سفته، دزدی و….

در چنین موقعیتی کسی که در حقش ظلم شده و قربانی بی قانونی شده، اگر از حقوق خودش و روند قانونی احقاق حقوقش در کشوری که در آن زندگی می کند بی اطلاع باشد، نمی تواند از خودش دفاع کند. از آن جایی که بسیاری از ما از قوانین بی اطلاع هستیم، در چنین شرایطی می توانیم از مشاوره حقوقی استفاده کنیم.

مشاوره حقوقی فرایندی است که به واسطه آن، افراد در ارتباط با مشاوران متخصص و با تجربه ای قرار می گیرند که در رشته حقوق فارغ التحصیل شده اند، کاملاً بر قوانین تسلط دارند و می توانند به مراجعان و مخاطبانشان راهکارهای قانونی بدهند.

[postbox2 txt=”در تمامی زمینه های حقوقی ملکی مانند خرید، فروش، رهن و اجاره املاک و مستغلات و …”]

امور ملکی:

دعاوی ملکی به معنای مجموعه ای از دعاوی حقوقی و کیفری هستند که موضوعشان مربوط به املاک است. به عنوان مثال می توان به موضوعاتی مثل تنظیم سند، فروش مال غیر، جعل سند، تصرف عدوانی، الزام به ایفای تعهد و… اشاره کرد.

از جمله مهم ترین امور ملکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تنظیم قرارداد اجاره:

اجاره عقد یا قراردادی است که به واسطه آن مستأجر مالک منافع ملکی می شود که متعلق به دیگری است.

مشاوره حقوقی در زمینه امور ملکی این فرصت را در اختیار صاحبان ملک و کسانی که قصد اجاره مکانی را دارند قرار می دهد تا در زمینه قوانین تنظیم قرار داد اجاره و حقوق شان اطلاعات کسب کنند.

برای آگاهی از کلیه قوانین مرتبط با تنظیم قرارداد اجاره و امور ملکی می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

تصرف عدوانی:

کسی که مالی را در اختیار می گیرد و از آن استفاده می کند متصرف است. متصرف ممکن است مالک باشد یا نباشد. هیچ کس حق ندارد مالی را که در تصرف و اختیار دیگری است، تصرف کند، مگر این که به واسطه قانون این کار را انجام دهد. در غیر این صورت غاصب است و با عنوان مجرمانه ی تصرف عدوانی خوانده می شود.

در دعوای تصرف عدوانی، افراد می توانند از طریق حقوقی یا کیفری اقدام کنند. مشاوره حقوقی به شما کمک می کند تا در مورد روند قانونی این موضوع اطلاعات کسب کنید.

برای آگاهی از کلیه قوانین مرتبط با تصرف عدوانی می توانید مشاوران مرکز تماس بگیرید.

وقف مال:

وقف مال شرایطی دارد. کسی می تواند وقف مال انجام دهد که مالک، عاقل، بالغ، مختار و رشید باشد، بتواند با ارائه مدارک ثابت کند که صاحب ملک است و با اختیار و رضا این کار را انجام دهد.

برای آگاهی از کلیه قوانین مرتبط با وقف مال می توانید مشاوران مرکز تماس بگیرید.

فروش ملک مشاع:

منظور از ملک مشاع، ملکی است که مالکیت آن میان چند نفر مشترک باشد. ملک مشاع قوانین مخصوص به خودش را دارد. گاهی اوقات سهم هر کدام از این چند نفر از نظر حدود و مشخصات، مشخص نیست و گاهی با رضایت همه مالکان، قسمت مجزا و معلومی به هر کس تعلق می گیرد.

فروش ملک مشاع با توجه به این که چند نفر صاحب مال هستند، شرایط و قوانین خاصی دارد. در مشاوره حقوقی می توان در مورد این قوانین آگاه شد.

در زمینه سایر موضوعات مشاوره حقوقی در امور ملکی، می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

چرا مشاوره تلفنی حقوقی؟

استقبال از مشاوره های تلفنی هر روز بیشتر از دیروز می شود. شاید از خودتان بپرسید که چرا فردی باید از طریق تلفن به دنبال پاسخ سوالات حقوقی اش باشد. برای پاسخ به این سوال می توان به مزایای فراوان مشاوره های تلفنی اشاره کرد. مزایایی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن، نسبت به مشاوره حضوری
  • صرف زمان کمتر و مناسب بودن برای افرادی که مشغله های زیادی دارند
  • عدم دسترسی به مراکز مشاوره حضوری
  • مناسب بودن برای افراد خجالتی و کسانی که تمایلی به گفت و گوهای رودر رو ندارند
  • عدم افشای اطلاعات و هویت شخصی

[postbox2 txt=”در تمامی زمینه های حقوقی ملکی مانند خرید، فروش، رهن و اجاره املاک و مستغلات و …”]

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما کمک می کند:

  • مشاوره حقوقی ملکی ، مشاوره حقوقی فروش ملک ، مشاوره حقوقی خرید ملک و…
  • مشاوره حقوقی اجاره ملک ، مشاوره حقوقی رهن ، مشاوره حقوقی معاملات ملکی و …
  • قوانین حقوقی زمین ، قوانین حقوقی ملک مشاع ، قوانین حقوقی پیش فروش زمین و …
  • مشاوره حقوقی خرید و فروش املاک و مستغلات ، مشاوره حقوقی ساختمان و …
راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور