معافیت تک فرزندی

معافیت تک فرزندی یا تک پسری ؟

معافیت تک فرزندی از جمله معافیت های سربازی است که به نسبت تعداد قابل توجهی از مشمولان خدمت سربازی را در بر می گیرد. در خانواده هایی که تک پسر دارند و والدین شرایط این را ندارند که از عهده ی مسئولیت ها و وظایف خود در بیایند، تنها فرزند پسر آنها می تواند معافیت تک فرزندی بگیرد. اگر تمایل دارید از شرایط دریافت معافیت تک فرزندی و نحوه ی آن برای خود یا نزدیکانتان با خبر شوید، تا پایان با ما همراه باشید که خبرهای خوشی برایتان داریم…

آیا قانون معافیت تک فرزندی در سال جاری به قوت خود باقی مانده است؟

معافیت تک فرزندی ۹۸:

معافیت تک فرزندی به چه معناست؟ و چه کسانی را شامل می شود؟

۱- تنها فرزند ذکور سالم بالای ۱۸ سال که به عنوان مراقب پدرش که ناتوان یا از کار افتاده است تعریف می شود و تحت پوشش کمیته ی امداد سازمان بهزیستی است و سن پدر او ۷۰ به بالا است.

۲- تنها نگهدارنده مادر بدون همسر

اگر جزو این دو گروه هستید و باید به خدمت سربازی بروید. باید خبر خوشی به شما بدهیم چرا که شما جزء مشمولان معافیت تک فرزندی قرار گرفته اید و می توانید کارت معافیت خدمت بگیرید. معافیت تک فرزند ذکور در سال جاری نیز مثل روال سالهای قبل به قوت خود باقی است و واجدین شرایط معافیت تک فرزندی می توانند از آن استفاده کنند. تنها فرزند ذکور پدران کمتر از ۵۹ سال دارای نقص عضو و ناتوان از سربازی معاف می شوند.

اما حتی اگر تنها پسر بالای ۱۸ سال هم نیستید، نگران نباشید! پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از شرایط ماده ۶ بهزیستی با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

شرایط دریافت معافیت تک فرزندی:

تک فرزند ذکور یک خانواده در صورتی معاف می شود که شرایط و ضوابط مربوط به معافیت تک فرزندی را دارا باشد. مشمولان تک فرزند باید دارای یکی از ضوابط زیر باشند تا بتوانند از معافیت تک فرزندی یا همان معافیت تک پسری استفاده کنند.

۱- متقاضی باید تنها فرزند پسر پدری باشد که بالای ۷۰ سال سن دارد، البته برای پدران بالاتر از ۵۰ سال نیز به شرط عدم غیبت فرزند، شرایطی تعریف می شود.

۲- تک پسر والدینی که جزو مددجویان به حساب می آیند و می توانند معافیت مددجویان بگیرند. والدین این مشمولان باید تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشند.

۳- تنها فرزند ذکور خانواده که دارای سه خواهر و یا بیشتر است. مشمولان دارای سن ۱۸ سال تمام باشند و مشمولان دارای غیب از خدمت نباشند.

با توجه به داشتن این شرایط می توانید برای معافیت تک فرزندی یا معافیت تک پسری  اقدام کنید. البته قبل از اقدام پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه قوانین اخذ معافیت تک فرزندی و سایر معافیت ها با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

آیا همه ی تک فرزندان معاف می شوند؟

برای آگاهی از کلیه قوانین مرتبط با اخذ انواع معافیت با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

مدارک مورد نیاز تک پسری از معافیت های کفالت:

مدارک مورد نیاز تک پسری برای معافیت های کفالت شامل موارد زیر است:

۱- تصویر شناسنامه پدر و مادر و خواهران

۲- پاسخ اداره ثبت و احوال محل صدور شناسنامه پدر و مادر مشمول به استلام حوزه وظیفه مربوطه

۳- برگ تحقیق وضعیت که پس از بررسی و تحقیق و تکمیل و امضاء و مهر فرمانده مربوطه به حوزه مزبور تحویل داده می شود.

۴- برگ معاینه پزشکی پدر مشمول متضمن نظر شورای پزشکی مبنی بر عدم اداره امور خود و نیازمند مراقبت

۵- گواهی فوت پدر یا رونوشت طلاق نامه مادر (برای معافیت تک فرزندی مادر فاقد همسر)

۶- رونوشت مصد احکام مبنی بر حبس پدر

۷- برگ استشهاد تأیید وضعیت و صحت ادعای مشمول به امضای ۳ نفر از بستگان مشمول که توسط مراجع نظام شهر مربوطه، تأیید شده است.

برای آگاهی از قوانین معافیت تک فرزندی و انواع معافیت ها با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

نحوه ارسال درخواست معافیت تک فرزندی:

متقاضی استفاده از معافیت تک فرزندی پس از تهیه مدارک اولیه بر طبق دفترچه نظام وظیفه عمومی از طریق مراکز الکترونیکی نیروی انتظامی برای سازمان وظیفه عمومی ارسال نمایند. بعد از ارسال درخواست معافیت تک فرزندی و مدارک مورد نیاز زمان مشخصی برای رسیدگی به درخواست شما از طرف نظام وظیفه تعیین می شود و در جلسه هیئت رسیدگی که با حضور فرد مشمول و پدر وی تشکیل می گردد. در صورتی که شرایط معافیت تک فرزندی را داشته باشید و تمامی مدارک و مستندات گواه بر این موضوع می باشد شما معافیت تک فرزندی یا معافیت تک پسری دریافت می کنید.

[postbox txt=”معافیت تک فرزندی”]

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • معافیت تک فرزندی ، معافیت تک فرزندی نظام وظیفه ۹۸، مراحل معافیت تک فرزندی ۹۸
  • سؤالات متداول نحوه دریافت معافیت تک فرزندی، شرایط معافیت تک فرزندی خدمت سربازی ۹۸
  • انواع معافیت سربازی، اخبار جدید معافیت تک فرزندی خدمت سربازی ۹۸
  • مشاوره تلفنی معافیت تک فرزندی و سایر معافیت های سربازی با مشاورین مرکز
راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور