معافیت فرزندان آزادگان

معافیت فرزندان آزادگان

  • معافیت فرزندان آزادگان، مراحل و نحوه دریافت معافیت فرزندان آزادگان
  • سؤالات متداول دریافت معافیت فرزندان آزادگان، شرایط معافیت فرزندان آزادگان خدمت سربازی ۹۷
  • انواع معافیت خدمت سربازی، اخبار جدید معافیت فرزندان آزادگان خدمت سربازی
  • مشاوره تلفنی معافیت فرزندان آزادگان نظام وظیفه و سایر معافیت های سربازی با مشاورین مرکز

[postbox txt=”معافیت فرزندان آزادگان”]

از جمله معافیت های سربازی، معافیت فرزندان آزادگان است که در بندهای مربوط به معافیت نظام وظیفه عمومی ناجا زیر مجموعه ی معافیت ایثارگران می باشد. قطعاً فرزندان آزادگان با سؤالات متعددی از جمله چگونگی معافیت و مقررات مربوط به آن رو به رو هستند که ما در مطالبمان به صورت به روز و گویا، به تمام سؤالات شما پاسخ می دهیم. امتیاز ویژه ی دیگر ارتباط تلفنی با بهترین کارشناسان مرکز است که به صورت شبانه روزی در کنار شما هستند و شما برای پاسخ گویی به هر گونه سؤال و درخواست مشاوره می توانید با آنان تماس بگیرید.

مشمولانی که در حین آموزش، معاف شوند، بعد از اتمام آموزش از خدمت ترخیص می شوند.

شرایط معافیت سربازی فرزندان رزمندگان:

شرایط معافیت سربازی فرزندان رزمندگان، آزادگان و شهدا و جانبازان به این صورت است که تمام فرزندان شهدا و جاویدالاثران از خدمت سربازی معاف هستند و در غیر این صورت یکی از برادران آنان معاف خواهند شد. آزادگانی که دارای ۲۴ ماه اسارت هستند و بدون فرزند ذکور می باشند، می توانند یکی از برادران خود را از سربازی معاف کنند. در واقع اولویت معافیت سربازی آزادگان، رزمندگان و شهدا با فرزندان پسر آنان است و در صورت نداشتن فرزند پسر، این امتیاز به برادران آنان داده می شود و اولویت در میان برادران، با برادری است که با فرد ایثارگر از یک مادر باشند.

جهت کسب جزئیات بیشتر در مورد شرایط معافیت سربازی فرزندان رزمندگان، ایثارگران و شهدا و جانبازان با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

متولدین ۷۲ و ما قبل فاقد غیبت، می توانند از کسر خدمت ایثارگری استفاده کنند.

[bannerne]

چگونگی معافیت فرزندان رزمندگان:

در مقابل هر ۲۴ ماه اسارت آزادگان یکی از فرزندان آنان از خدمت سربازی معاف می شود.

۲۵ درصد جانبازی پدر، موجب معافیت سربازی یکی از پسران وی می شود.

۳۰ ماه حضور رزمندگان در جبهه، موجب معافیت یکی از فرزندان وی می شود.

آزادگان و جانبازانی که بر طبق مقررات پیشین، برادر آنان به دلیل نداشتن فرزند پسر، از امتیاز معافیت آنان استفاده کرده است در صورتی که زمان اسارت و میزان جانبازی آنها بیشتر از ۴۸ ماه و یا ۵۰% باشد، یکی از فرزندان آنان معاف می شوند.

رزمنده ای که ۱۱۵ ماه سابقه حضور در جبهه را دارا باشد و بر طبق مقررات قبلی ۲ فرزند خود را معاف کرده باشد، تنها فرزند سوم با توجه به مازاد سابقه جبهه از ۶۰ تا ۹۰ از خدمات معاف می شود و برای ۲۵ ماه سابقه باقی مانده حضور در جبهه، فرزند پسر چهارم، دارای امتیاز نخواهد بود. چگونگی معافیت فرزندان رزمندگان با توجه به نحوه ی آن که در بالا شرح دادیم توسط ستاد کل نیروهای مسلح بررسی می شود و سهمیه های معافیت با توجه به آنها اعمال می شود.

تمام فرزندان ایثارگران و شهدا با هر نوع شرایط متفاوت می توانند از امتیازات مربوط به معافیت سربازی  و کسری خدمت سربازی استفاده نمایند. چگونگی معافیت آن را به مشاوران ما بسپارید.

مشاوران مرکز برای تمام مسائل شما راه حل دارند. با آنان حتماً تماس بگیرید.

زمان ثبت نام اولیه معافیت و کسری خدمت فرزندان ایثارگران:

زمان ثبت نام اولیه معافیت و کسری خدمت فرزندان ایثارگران از یازدهم آذر شروع شده است و تا ۱۰ دی ماه ادامه خواهد داشت. بر طبق این زمان بندی، جانبازان و آزادگان از تاریخ یازدهم تا بیستم آذر و ایثارگران دارای سابقه حضور در جبهه از سیستم آذرماه تا دهم دی فرصت دارند ثبت نام خود را در دفاتر پلیس ۱۰+ انجام دهند.

جهت انجام ثبت نام اولیه معافیت و کسری خدمت فرزندان ایثارگران یا پاسخ گویی به هر نوع سؤال حتماً با مشاوران ما تماس بگیرید.

در صورت فوت فرد معاف شده، اشخاص دیگر نمی توانند به همان سبب معاف شوند.

مقررات جدید کسر خدمت فرزندان ایثارگران:

بر اساس اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی ناجا تمامی جانبازان، آزادگان و رزمندگان باید بر طبق زمان بندی اعلام شده، ثبت نام خود را انجام دهند. مقررات جدید کسر خدمت فرزندان ایثارگران به این شکل است که فرزندان ذکور هر یک از ایثارگران دارای بیشترین درصد جانبازی، آزادگی و رزمندگی باشند. از امتیاز کسر خدمت بهره مند می شوند. همچنین در ارتباط با مقررات جدید کسر خدمت فرزندان ایثارگران باید گفت که تجمیع بیشترین امتیاز جانبازی و رزمندگی و آزادگی آنان، سبب می شود که فرزندان ذکورشان از تسهیلات کسر خدمت سربازی استفاده کنند.

اطلاع از آخرین قوانین و مقررات کسر خدمت، برای ثبت نام به هنگام و استفاده از امتیازات آن برای اکثر کسانی که قصد اعزام به خدمت دارند یا در حال خدمت هستند، اهمیت بالایی دارد چرا که آنچه هزینه می کنند عمر و ایام جوانی است. برای این منظور توصیه ما به شما این است که از مشاوران به روز و متخصص استفاده کنید و اخبار و اطلاعات درست و آپدیت را از آنان بپرسید.

مشاوران مرکز در تمام ساعات شبانه روزی در کنار شما هستند با آنان تماس بگیرید.

[postbox txt=”معافیت فرزندان آزادگان”]

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:
  • معافیت فرزندان آزادگان، مراحل و نحوه دریافت معافیت فرزندان آزادگان
  • سؤالات متداول دریافت معافیت فرزندان آزادگان، شرایط معافیت فرزندان آزادگان خدمت سربازی ۹۷
  • انواع معافیت خدمت سربازی، اخبار جدید معافیت فرزندان آزادگان خدمت سربازی
  • مشاوره تلفنی معافیت فرزندان آزادگان نظام وظیفه و سایر معافیت های سربازی با مشاورین مرکز

[telne]

راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور