معافیت پزشکی چشم

معافیت پزشکی چشم

  • معافیت پزشکی چشم و مراحل دریافت معافیت چشم خدمت نظام وظیفه ۹۷
  • شرایط معافیت پزشکی چشم ۹۷، سؤالات متداول دریافت معافیت پزشکی چشم ۹۷
  • انواع معافیت پزشکی خدمت سربازی، اخبار جدید معافیت پزشکی چشم خدمت سربازی
  • مشاوره تلفنی معافیت پزشکی چشم و سایر معافیت های سربازی با مشاورین مرکز

[postbox txt=”معافیت پزشکی چشم”]

مشمولان خدمت سربازی که مبتلا به بیماری یا اختلالات چشمی هستند، با توجه به نوع و خصوصیات بیماری خود می توانند از معافیت برخوردار شوند. معافیت پزشکی چشم نیازمند مجموع نمره چشم برای معافیت است و شما برای اینکه در مورد شرایط معافیت چشم از سربازی سال ۹۷، مراحل معافیت پزشکی برای بیماران چشمی و نیز معافیت پزشکی آستیگمات و قوز قرنیه بدانید این مطلب را تا انتها مطالعه بفرمایید.

[typed string0=”مشمولان معافیت پزشکی، باید درخواست معافیت پزشکی را ۳ ماه قبل از اتمام فرجه قانونی جهت رسیدگی ارسال کنند.” typeSpeed=”50″ startDelay=”10″ backSpeed=”40″ backDelay=”500″ loopCount=”10″ loop=”10″]

معافیت پزشکی چشم ۹۷:

خدمت سربازی برای بسیاری از افراد یک دوره ی طوانی است که بنا به مسائل و شرایط هر فردی، امکان معافیت از آن وجود دارد. یکی از راه های معافیت از سربازی، معافیت پزشکی چشم است. که دارای شرایط خاص خود است و شما باید بر اساس احراز آن شرایط نسبت به معافیت پزشکی آن اقدام کنید. اگر از شرایط معافیت پزشکی ۹۷، معافیت ایثارگری ۹۷ و نیز معافیت پزشکی واریکوسل چندان مطلع نیستید، توصیه می کنیم حتماً مقالات مربوط به این نوع معافیت ها را مطالعه کنید.

انواع معافیت چشم:

معافیت چشم بر اساس نوع بیماری های مربوط به چشم تعیین می شود و کسانی که دارای بیماری های زیر هستند، می توانند به منظور معافیت سربازی آن هم به دلیل معافیت چشم اقدام کنند.

۱- دوربینی ۲- نزدیک بینی ۳- آستیگمات ۴- آب مروارید ۵- تک چشم ۶- کلبوم مادرزادی مردمک ۷- ناخنک ۸- لکه قرنیه ۹- چارکی شبکیه ۱۰- فلج عضلات چشم  ۱۱- افتادگی پلک ۱۲- آب سیاه ۱۳- پیوند قرنیه ۱۴- قوز قرنیه ۱۵- تنبلی چشم ۱۶- خشکی چشم ۱۷- تومورهای خوش خیمی چشمی

[typed string0=”متقاضیان معافیت پزشکی نیازمند ارائه ی گواهی فراغت از تحصیل، ترک تحصیل و یا انصراف هستند.” typeSpeed=”50″ startDelay=”10″ backSpeed=”40″ backDelay=”500″ loopCount=”10″ loop=”10″]

مجموع نمره چشم برای معافیت:

برای اینکه مشمولانی دارای بیماری ها و اختلالات چشم از معافیت سربازی برخوردار شوند، نوع بیماری و نیز سطح تحصیلات فرد دارای اهمیت است. در ادامه بیشتر به این دو نوع مبحث می پردازیم.

دارندگان مدرک کمتر از کارشناسی در صورتی که چشم آنان دوربین است اگر یک چشم آنان از ۶ نمره بیشتر باشد، معافیت دائم می گیرند و در صورتی که مدرک آنان از کارشناسی بالاتر باشد، یک چشم آنان باید نمره بیشتر از ۸ داشته باشد تا معاف شوند. افراد نزدیک بین نیز در صورتی که یک چشم آنان بیشتر از ۶ نمره باشد و مدرک کمتر از کارشناسی داشته باشند، معافیت دائم می گیرند و مشمولان دارای مدرک بالاتر از کارشناسی نمره یک چشم آنان باید بیشتر از ۸ باشد تا شامل معافیت پزشکی چشم شوند.

[bannerne]

بخش سیزدهم آیین نامه معافیت پزشکی شامل بیماری های چشم و عوارض بینایی است و مشمولان دارای بیماری های چشم و عوارض بینایی با توجه به نوع بیماری از سربازی معاف می شوند یا معاف از رزم می گیرند. این بخش ۳۹ بند مربوط به انواع بیماری های چشم را شامل می شود و شما می توانید با دانلود دفترچه ی آیین نامه و معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی از بندهای آن مطلع شوید و جزئیات دقیق را نیز از مشاوران مرکز بپرسید.

کانال ارتباطی مشاوران مرکز با شما، تماس تلفنی و کانال تلگرام می باشد.

شرایط معافیت چشمی به میزان تحصیلات و نوع عارضه چشم مشمول بستگی دارد.

شرایط چشمی معافیت از سربازی سال ۹۷:

مشمولانی که دارای ضعف چشم هستند، معافیت آنان به مقطع تحصیلی و نیز میزان و نوع بیماری چشم آنان وابسته است. نحوه ی محاسبه شماره چشم بر اثر معافیت بدین شکل است که افرادی که چشم آنان نزدیک بین یا دور بین است، اگر دیپلم یا فوق دیپلم داشته باشند، باید نمره ی یک چشم آنان از ۶ بیشتر باشد و اگر ارشد یا دکتری باشند، نمره ی چشم آنان باید بیشتر از ۸ نمره باشد. در این صورت معافیت دریافت می کنند. مشمولان دارای بیماری آب مروارید که مادرزادی، ناشی از ضربه، ناشی از بیماری های متابولیک و نیز آب مرواریدهای عمل شده باشند، از انجام دوره سربازی معاف می شوند.

مشمولان دارای بیماری لکه قرنیه در صورتی که مرکز قرنیه آنان تا ۳ میلی متر مربع باشد، معافیت دائم می گیرند. پارگی شبکیه نیز همین معافیت را دارد. مشمولان دارای پیوند قرنیه و نیز تنبلی چشم نیز از خدمت وظیفه ی عمومی معاف می شوند. شرایط چشمی معافیت از سربازی سال ۹۷ را برای رایج ترین بیماری های چشم عنوان کردیم.

اگر دچار بیماری چشمی هستید و در گرفتن معافیت سربازی دچار مشکل هستید، حتماً با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

معافیت پزشکی چشم آستیگمات:

تعریف آستیگمات: نور هنگام عبور از قرنیه دچار انکار می شود و سپس به چشم وارد می شود. اگر قرنیه از حالت کروی خود خارج بشود، این حالت آستیگماتیسم است.

شرایط معافیت مشمولان دارای آستیگماتیسم ساده یا مرکب و نیز مخلوط بدین صورت است که باید دیوپتر یک چشم آنان بیشتر از ۵ باشد و مدرک تحصیلی آنان از کارشناسی کمتر باشد.

دارندگان مدرک لیسانس و بالاتر دارای مشکل چشم آسیگماتیسم ساده یا مرکب یا مخلوط در صورتی که دارای دیوپتریک چشم بیشتر از ۷ باشند، معافیت دائم می گیرند.

شرایط معافیت از خدمات رزمی نیز برای مشمولان دارای بیماری چشم آستیگماتیسم برای مدرک کمتر از لیسانس با دیوپتر ۳ تا ۵ هر یک از چشم ها و دارندگان مدرک بالاتر از کارشناسی با دیوپتر ۳ تا ۷ می باشد.

[typed string0=”مشمولان معاف شده می بایست دوره آموزش رزم مقدماتی را طی نمایند سپس کارت معافیت بگیرند.” typeSpeed=”50″ startDelay=”10″ backSpeed=”40″ backDelay=”500″ loopCount=”10″ loop=”10″]

معافیت پزشکی چشم قوز قرنیه:

قوز قرنیه چیست؟! این بیماری یک مشکل غیر التهابی چشم است و باعث می شود که قرنیه نازک شده و حالت مخروطی پیدا کند. قوز قرنیه تا حدودی یک بیماری شایع است و سابقه خانوادگی حدود ۱۰ درصد در ایجاد آن مؤثر است.

شرایط معافیت پزشکی چشم قوز قرنیه:

در صورتی که بیماری قوز قرنیه چشم با تست های پاراکلینیکی تشخیص داده شود و فرد دچار اختلالات دید باشد، از انجام دوره ی سربازی معاف می شود. اما اگر این مشکل چشم دارای علایم خفیف باشد و تاری دید فرد جدی نباشد، مشمول از رزم معاف می شود.

معافیت پزشکی افتادگی پلک:

در صورتی که بیشتر از نصف مردمک فرد مبتلا با پتوز یا افتادگی پلک پوشانده شده باشد و این عارفه در هر دو چشم باشد، وی از خدمت سربازی معاف می شود. اما اگر در یک چشم باشد از رزم معاف می شود.

معافیت پزشکی خشکی چشم و معافیت پزشکی تومورهای خوش خیم چشمی:

خشکی چشم در صورتی که ناشی از بیماری های سیستم یا مزمن باشد، فرد دارنده این عارضه از سربازی معاف می شود و مشمولان مبتلا به تومورهای خوش خیم چشمی نیز کارت معافیت پزشکی چشمی می گیرند.

برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با معافیت چشم با مشاوران مرکز در ارتباط باشید.

[postbox txt=”معافیت پزشکی چشم”]

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:
  • معافیت پزشکی چشم و مراحل دریافت معافیت چشم خدمت نظام وظیفه ۹۷
  • شرایط معافیت پزشکی چشم ۹۷، سؤالات متداول دریافت معافیت پزشکی چشم ۹۷
  • انواع معافیت پزشکی خدمت سربازی، اخبار جدید معافیت پزشکی چشم خدمت سربازی
  • مشاوره تلفنی معافیت پزشکی چشم و سایر معافیت های سربازی با مشاورین مرکز

[telne]

راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور