معافیت کفالت مادر

معافیت کفالت مادر

  • معافیت کفالت مادر و نحوه دریافت کارت معافیت سربازی کفالت مادر
  • سؤالات متداول معافیت سربازی کفالت مادر ۹۷ و نحوه دریافت معافیت سربازی کفالت مادر ۹۷
  • انواع معافیت پزشکی خدمت سربازی، اخبار جدید معافیت پزشکی خدمت سربازی
  • مشاوره تلفنی سؤالات متداول معافیت کفالت مادر خدمت سربازی با مشاورین برتر نظام وظیفه

[postbox txt=”معافیت کفالت مادر”]

 برای بعضی از افراد مشمول خدمت سربازی، کارت معافیت سربازی نه از طریق معافیت پزشکی سربازی بلکه از طریق معافیت کفالت مادر صادر می شود. کفالت بدین معناست که فرد سرپرستی و نگه داری مادر یا پدر یا دیگر اعضای خانواده خود را برعهده گرفته است و نمی تواند دوره سربازی را بگذراند. معافیت کفالت مادر هم بدین شیوه است و کسانی که کفالت مادر خود را برعهده دارند، امکان معاف شدن از خدمت سربازی را دارند. قطعاً خدمت سربازی از دغدغه های مهم و پیش روی شماست. برای همین ما به بررسی شرایط معافیت کفالت مادر ۹۷، تحقیقات محلی معافیت کفالت مادر، شرایط و مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر را برایتان بررسی کرده ایم.

مشمولان معافیت کفالت مادر باید به سن ۱۸ سال رسیده باشند.

شرایط معافیت کفالت مادر ۹۷:

معافیت کفالت مادر دارای ضوابط و شرایط خاص خود بر طبق دفترچه نظام وظیفه عمومی و آیین نامه مشمولان است.

۱- فرد متقاضی معافیت کفالت مادر باید دارای سن ۱۸ سال کامل باشد.

۲- مشمول غیبت از سربازی نداشته باشد. برای اینکه با مسئله غیبت مواجه شوید، در صورت داشتن سن ۱۸ سال تمام وضعیت سربازی خود را مورد رسیدگی قرار دهید و اگر خود را معرفی نکنید یا از حضور در تاریخ های مشخص شده از طرف نظام وظیفه خودداری نمایید به عنوان غایب از خدمت قلمداد می شوید.

۳- فرد مشمول باید تنها شخص ذکور پسر، برادر یا نوه ی بالای ۱۸ سال سن باشد. متقاضی کفالت مادر است.

۴- محصلان متقاضی معافیت کفالت باید گواهی اشتغال به تحصیل دارای اعتبار را ارائه دهند. اگر شرایط معافیت کفالت مادر ۹۷ با وضعیت شما هماهنگ نیست و نیز جزئیات درخواست معافیت کفالت با بهترین مشاوران مرکز تماس بگیرید.

یکی از فرزندان ذکور ما در تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد مشمول معافیت می شوند.

معافیت کفالت مادر تحت پوشش بهزیستی:

بر اساس قانون خدمت وظیفه عمومی یکی از فرزندان ذکور مادران فاقد همسر که تحت پوشش بهزیستی یا یکی از فرزندان ذکور مادران بی سرپرست تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند، از انجام خدمت نظام وظیفه معاف می شوند و کارت معافیت کفالت مادر تحت پوشش بهزیستی دریافت می کنند. بر این اساس مادران این اشخاص به دلیل اینکه نیازمند تأمین هزینه های زندگی و در صورت بیمار بودن نیازمند مراقبت های سلامتی هستند از سربازی معاف می شوند. این معافیت کفالت مخصوص مادر فرد مشمول است و معافیت کفالت مادر زن را شامل نمی شود.

برای اطلاعات دقیق تر در مورد معافیت کفالت مادر تحت پوشش بهزیستی با مشاوران مرکز تماس حاصل فرمایید.

[bannerne]

تحقیقات محلی معافیت کفالت مادر:

به منظور اطمینان از وضعیت و صحت اطلاعات فرد متقاضی کفالت مادر تحقیقاتی محلی انجام می شود.

تحقیقات مطابق با آیین نامه اجرایی نظام وظیفه توسط کلانتری و پاسگاه در شهر و روستا و بخش ها انجام می شود. قبلاً از طریق فرمی که پر کرده اید، اطلاعات محلی زندگی شما به مسئولان زیربط اطلاع رسانی می شود و در محل زندگی شما تحقیقات انجام می شود. آنچه که اینجا اهمیت دارد، این است که درخواست شما صحت داشته باشد و مورد تأیید سازمان مربوطه قرار گیرد.

برای معافیت کفالت مادر طلاق گرفته، ۳۰ ماه باید از طلاق محضری او گذشته باشد.

شرایط معافیت کفالت مادر طلاق گرفته:

اشخاصی که تنها فرزند سالم بالای ۱۸ سال هستند و والدین آنها از هم جدا شده اند، در صورتی که ۳۰ ماه از طلاق محضری آنان گذشته باشد، واجد دریافت معافیت کفالت دایم می شوند. البته فرد متقاضی کفالت مادر طلاق گرفته یا معافیت کفالت مادر فاقد شوهر یا معافیت مادر بدون همسر نباید از خدمت نظام وظیفه غیبت داشته باشند. نداشتن غیبت از نظام وظیفه عمومی به چه معناست؟ در همین پست شرایط معافیت کفالت مادر ۹۷ را بخوانید.

تاریخ جاری شدن صیغه طلاق باید قبل از سن قانونی مشمولان باشد و در غیر این صورت واجد شرایط معافیت کفالت ما در طلاق گرفته نمی شود و در صورتی که برای اعزام به خدمت اقدام نکنند، غایب به شمار می آیند.

برای اطلاعات دقیق تر در این زمینه با مشاوران ما تماس بگیرید.

مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر:

مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر موارد زیر را شامل می شود:

۱- گواهی فوت پدر

۲- تصویر شناسنامه مادر و پدر

۳- رونوشت طلاقنامه مادر

۴- تأیید اداره ثبت احوال محل صدور شناسنامه فرد مشمول به حوزه وظیفه عمومی مربوطه

۵- برگ تحقیق وضعیت

۶- برگ استشهاد تأیید وعیت و صحت ادعای مشعمول به امضای سه نفر از بستگان فرد که توسط مشمولان انتظامی تأیید شده باشد.

دفترچه درخواست معافیت کفالت مادر ۹۷:

به منظور درخواست معافیت کفالت مادر ۹۷ ابتدا باید دفترچه راهنمای خدمت نظام وظیفه عمومی را مطالعه نمایید و پس از اطلاع از شرایط و ضوابط معافیت کفالت مادر نسبت به پر کردن فرم درخواست و ثبت درخواست در مراکز پلیس + ۱۰ اقدام نمایید. آنچه که اهمیت دارد، مطالعه دقیق دفترچه نظام وظیفه عمومی و اطلاع یافتن از بندها و ماده های آن است. اگر هم وقت و حوصله کافی برای انجام این کار را ندارید، با مشاوران متخصص مرکز تماس بگیرید.

[typed string0=”مشمول معافیت کفالت مادربزرگ باید تنها نوه سالم او باشد.” typeSpeed=”50″ startDelay=”10″ backSpeed=”40″ backDelay=”500″ loopCount=”10″ loop=”10″]

معافیت کفالت مادر بزرگ (پدری یا مادری)

ممکن است قصد کفالت مادر بزرگ پدری یا مادری خود را داشته باشید و نیز از معافیت کفالت مادر بزرگ خود نیز استفاده نمایید. کفالت مادربزرگ دارای شرایطی همچون فوت همسر مادر بزرگ یا طلاق وی از همسرش، فرزند سالم نداشته باشد و فرد متقاضی تنها نوه سالم او باشد. در واقع مادر بزرگ فرد نوه های دیگری که دارای صلاحیت مراقبل از او از نظر سلامت جسمی و روانی را دارند، نداشته باشد، در صورت دارا بودن این شرایط می توانید جهت معافیت کفالت مادربزرگ پدری یا مادری خود اقدام کنید و برای انجام مراحل درخواست و ثبت آن و نیز اطلاع از شیوه های بررسی درخواست معافیت کفالت توسط مراجع زیربط با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

مدارک عمومی و اختصاصی برای معافیت کفالت مادر برای ثبت باید به دفاتر پلیس ۱۰+ تحویل داده شود.

مراحل گرفتن معافیت کفالت مادر:

مراحل زیر را برای ثبت و گرفتن معافیت کفالت مادر باید انجام دهید:

۱- دریافت شناسه دفترچه راهنمای الکترونیکی خدمت وظیفه عمومی از اینترنت به منظور تنظیم و تکمیل مدارک مورد نیاز

۲- مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ و تحویل کلیه مدارک مورد نیاز اعم از مدارک عمومی و اختصاصی

۳- ثبت درخواست معافیت در مراکز پلیس +۱۰ و دریافت تأییدیه ثبت درخواست و ارسال پرونده از طریق رابطین به وظیفه عمومی رسیدگی کننده

۴- استعلام از اداره ثبت احوال محل تولد پدر و مادر مشمول یا سایر مکفولین از سوی وظیفه عمومی رسیدگی کننده و یا دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی

۵- بررسی نهایی پرونده توسط وظیفه عمومی و ارسال دعوتنامه برای مشمول جهت حضور در هیئت از طریق پشت یا پیامک در صورت احراز شرایط معافیت.

۶- در صورتی که پرونده نیاز به طرح در شورای پزشکی داشته باشد، قبل از برگزاری جلسه هیأت می بایست پرونده در شورای پزشکی مطرح شود.

۷- برگزاری جلسه هیئت رسیدگی بدوی در صورتی که شخص در بررسی های اولیه حائز شرایط معافیت تشخیص داده شود.

۸- در صورتی که شخص معاف دائم شناخته شود از کارت معافیت برخوردا شده و در صورتی که سرباز شناخته شود، برگ آماده به خدمت برای وی صادر و ارسال می گردد.

برای آشنایی با مراحل دریافت کارت معافیت کفالت مادر با مشاوران ما تماس بگیرید.

[postbox txt=”معافیت کفالت مادر”]

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • معافیت کفالت مادر و نحوه دریافت کارت معافیت سربازی کفالت مادر
  • سؤالات متداول معافیت سربازی کفالت مادر ۹۷ و نحوه دریافت معافیت سربازی کفالت مادر ۹۷
  • انواع معافیت پزشکی خدمت سربازی، اخبار جدید معافیت پزشکی خدمت سربازی
  • مشاوره تلفنی سؤالات متداول معافیت کفالت مادر خدمت سربازی با مشاورین برتر نظام وظیفه
راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور