معافیت کفالت ماده ۶ بهزیستی

معافیت کفالت ماده ۶ بهزیستی

  • معافیت کفالت ماده ۶ بهزیستی ، مراحل معافیت کفالت بهزیستی ماده ۶
  • شرایط معافیت کفالت ماده ۶ بهزیستی خدمت سربازی، مراحل معافیت بهزیستی ، معافیت بهزیستی
  • انواع معافیت بهزیستی خدمت سربازی، اخبار جدید معافیت بهزیستی خدمت سربازی
  • مشاوره تلفنی سؤالات متداول معافیت بهزیستی و سایر معافیت های سربازی با مشاورین مرکز

[postbox txt=”معافیت کفالت ماده ۶ بهزیستی “]

ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولان دربردارنده شرایط معافیت مشمولانی است که می توانند از معافیت خدمت سربازی با ماده ۶ بهزیستی استفاده نمایند و از انجام دوره ی ضرورت سربازی معاف شوند. با توجه به اینکه معافیت کفالت ماده ۶ بهزیستی مورد ابهام بسیاری از افراد است در ادامه مطالب ما به نحوه ی درخواست معافیت کفالت بهزیستی و نیز شرایط آن پرداخته ایم.

معافیت ماده ۶ بهزیستی:

ماده ۶ بهزیستی به منظر حمایت از حقوق و شرایط اجتماعی معلولان تصویب شده است و در این ماده افرادی که به سن قانونی اعزام به خدمت می رسند، در صورتی که مطابق با قوانین و ضوابط مربوط به آن از سربازی معاف شوند، می توانند از آن استفاده نمایند. برای آشنایی بیشتر ادامه مطالب را دنبال کنید.

ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولان:

ماده ۶ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان شرایط سه طیف از افراد مجاز به استفاده از این قانون را مشخص می کند:

۱- مشمولانی که در خانواده دو فرزند معلول وجود دارد. ۲- والدین دارای فرزند معلول ۳- همسران دارای زن معلول

با توجه به این دسته بندی، افراد مشمول خدمت سربازی می توانند از معافیت کفالت معلولین استفاده کنند. دستورالعمل اجرایی ماده ۶ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان با هدف اجرای ماده ۶ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و با هدف شناسایی معلولان و معافیت سربازی افراد واجد شرایط تدوین شده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص معافیت کفالت معلولین با مشاوران ما تماس بگیرید.

معلولیت برای اخذ معافیت باید بر اساس ماده ۶ سازمان بهزیستی تعریف شود.

معلول کیست؟

تعریف معلول: مطابق با ماده ۶ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، معلول کسی است که به تشخیص کمیسیون پزشکی سازمان بهزیستی بر اثر ضایعه جسمی، ذهنی، روانی یا توأم با اختلال مستمر و قابل توجهی در سلامت و کارایی عمومی وی ایجاد گردد به طوری که موجب کاهش استقلال فرد در زمینه اجتماعی و اقتصادی شود.

[typed string0=”معافیت کفالت همسر معلول مختص کسانی است که بعد از ازدواج همسرشان معلول شده است.” typeSpeed=”50″ startDelay=”10″ backSpeed=”40″ backDelay=”500″ loopCount=”10″ loop=”10″]

معافیت کفالت همسر معلول:

سربازان متأهلی که همسرشان در اثر حادثه دچار معلولیت شده است، از انجام خدمت معاف می شوند و این معلولیت باید بعد از ازدوج صورت گرفته باشد در غیر این صورت مشمول معافیت نمی شوند.

معلولیت همسر بعد از ازدواج شرط معافیت کفالت همسر معلول است و به منظور عدم استفاده های نا به جای افراد از این قانون مشمولان سربازی باید مستندات مربوط به معلولیت همسر خود را بعد از ازدواج ارائه نمایند و در صورت تأیید می توانند معاف شوند.

اگر از جزئیات ماده ۶ قانون بهزیستی با خبر نیستید و امکان دارد شما جز مشمولان معافیت سربازی باشید، بدون اینکه خود مطلع باشید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

نقص عضو و معلولیت به تنهایی موجب معافیت از خدمت نمی شود.

معافیت کفالت پدر یا مادر معلول:

هر نوع معلولیتی منجر به معافیت کفالت والدین معلول نمی شود، بلکه طبق دستورالعمل و قوانین سازمان بهزیستی معلولیت به شرح زیر مشخص می شود.

معلولیت در شش گروه قابل تقسیم بندی است:

۱- معلولیت ذهنی ۲- معلولیت جسمی حرکتی ۳- معلولیت بینایی ۴- معلولیت شنوایی ۵-معلولیت گفتاری ۶- معلولیت بیماران روانی مزمن

تقسیم بندی و مشخص کردن میزان درصد معلولیت از وظایف کمیسیون پزشکی بهزیستی در شهرستان هاست که در نهایت به تشخیص عدم کارآیی و نیاز به مراقبت فرد معلول و معاف شدن فرد کفیل از انجام دوره ی سربازی می شود. بر این اساس در خانواده ای که والدین هر دو معلول باشند یا اینکه یکی از آنان دچار معلولیت  باشد، پس از تأیید کمیسیون پزشکی سازمان بهزیستی از معافیت دائم برخوردار می شود. چرا که والدین به نگه داری و کمک فرزند مشمول خدمت سربازی نیاز دارند و در صورتی که فرزند آنان به خدمت اعزام شوند، در روند ادامه ی زندگی آنان خلل وارد می شود.

برای دریافت آخرین اخبار مربوط به معافیت کفالت پدر یا مادر معلول با مشاورین مرکز تماس بگیرید.

معافیت کفالت برادر معلول نیز واجد همین شرایط است.

معلولین نیروهای مسلح برای معافیت باید از جانب امور ایثارگران رده خدمتی معرفی شوند.

[bannerne]

نحوه درخواست معافیت کفالت بهزیستی:

نحوه درخواست معافیت کفالت بهزیستی و مراحل معافیت بهزیستی به این شکل است که شما ابتدا باید از مرکز بهزیستی شهر خود شروع کنید و با مراجعه به آنجا و ارائه مدارک مورد نیاز، پس از تشکیل جلسه وضعیت معلولیت فرد مشخص می شود و به ماده ۶ قانون بهزیستی نیز استفاده می شود.

بعد از دریافت گواهی معلولیت بهزیستی شهرستان خود با مراجعه به مراکز پلیس ۱۰+ مدارک مورد نیازی که از شما درخواست می شود را آماده و تحویل می دهید. پس از آن مدارک شما ارسال خواهد شد.

پس از ارسال مدارک، نظام وظیفه با شما تماس می گیرد و پس از بررسی پزشک متخصص کمیسیون در بیمارستان نظامی تشکیل می شود. در مراحل پایانی کمیسیون بدوی که از نمایندگان سپاه دادگستری و خود شما و معلول شما تشکیل می شود. با تأیید تمام مراحل و مستندات، معافیت شما تأیید و در نهایت کارت معافیت شما صادر می شود.

معافیت موارد خاص :

معافیت کفالت شرایط خاص شامل معافیت کفالت ماده ۶ بهزیستی، معافیت پزشکی  و معافیت ایثارگری و معافیت کفالت مادر می باشد که ما هر کدام را در مقاله های جداگانه بر اساس مهم ترین شرایط و نحوه ی استفاده از این کفالت ها بررسی کرده ایم که به صورت مختصر و مفید شما را از معافیت موارد خاص مطلع خواهد کرد. همچنین مشاوران متخصص مرکز به صورت شبانه روزی در کنار شما هستند.

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص معافیت بهزیستی با مشاوران ما تماس بگیرید.

[postbox txt=”معافیت کفالت ماده ۶ بهزیستی “]

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:
  • معافیت کفالت ماده ۶ بهزیستی ، مراحل معافیت کفالت بهزیستی ماده ۶
  • شرایط معافیت کفالت ماده ۶ بهزیستی خدمت سربازی ، مراحل معافیت بهزیستی ، معافیت بهزیستی
  • انواع معافیت بهزیستی خدمت سربازی، اخبار جدید معافیت بهزیستی خدمت سربازی
  • مشاوره تلفنی سؤالات متداول معافیت بهزیستی و سایر معافیت های سربازی با مشاورین مرکز
راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور