معرفی رشته های دانشگاهی

چرا لازم است که قبل از هر اقدامی رشته های دانشگاهی را به خوبی بشناسیم؟

اصلاً تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که مگر جامعه ی ما به چند دکتر و مهندس نیاز دارد؟ یعنی اگر قرار باشد تمامی افراد جامعه دکتر و مهندس باشند، پس مابقی مسئولیت های اجتماعی بر عهده ی چه کسانی خواهد بود؟ اصلاً چرا وقتی از کودکان مان می پرسیم می خواهند در آینده چه کاره شوند، اکثراً پاسخ می دهند دکتر؟ چرا خانواده ها معتقدند که دکتر و مهندس شدن یعنی خوشبختی؟ چرا به عنوان یک والد این تفکر اشتباه را به فرزندانمان تلقین می کنیم؟

چرا به این موضوع توجه نمی کنیم که هر رشته ای به توانایی های خاصی نیاز دارد؟ کسی که با دیدن خون بد حال می شود چرا باید در رشته پزشکی تحصیل کند؟ فردی که حافظه ی قوی ندارد و قدرت و جسارت دفاع از حق را ندارد، چرا باید صرفاً به خاطر موقعیت اجتماعی، در رشته حقوق تحصیل کند؟

اگر شما هم تفکری مشابه آنچه که بیان شد را دارید، پیشنهاد می کنیم کمی عمیق تر به موضوع انتخاب رشته و دانشگاه فکر کنید و علاوه بر موقعیت های اجتماعی، علاقه و میزان توانمندی مورد نیاز برای رشته مورد نظرتان را هم مد نظر قرار دهید. اولین قدم به منظور این کار این است که اطلاعات کامل و جامعی از تمامی رشته های دانشگاهی داشته باشید.

معرفی رشته های دانشگاهی ریاضی و فنی :

با وجود رشته های متعددی که در گروه ریاضی و فنی وجود دارند، داوطلبان علاقه ی بسیاری به رشته های کامپیوتر، برق و مکانیک دارند. از آنجایی که رشته های بسیاری در این گروه تعریف شده اند که از چشم داوطلبان پنهان می مانند و از نظر بازار کاری در آینده و امکان ادامه تحصیل موقعیت مناسبی دارند، پیشنهاد می کنیم برای شناخت کلیه ی رشته های گروه علوم ریاضی و فنی با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

برای آگاهی از رشته های گروه ریاضی و فنی و هر آنچه باید قبل از انتخاب رشته بدانید، می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

معرفی رشته های تجربی :

تعدد رشته های تجربی بسیار زیاد است اما بیشتر داوطلبان کنکور تجربی تعداد انگشت شماری از آن ها را می شناسند. البته حتی شاید به طور دقیق همان تعداد را هم نشناسند و فقط خیال پوشیدن روپوش سفید را در ذهن می پرورانند. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی کامل با کلیه ی رشته های گروه علوم تجربی با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

برای آگاهی از رشته های گروه تجربی و هر آنچه باید قبل از انتخاب رشته بدانید، می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

معرفی رشته های دانشگاهی انسانی :

بیشتر افرادی که قدم در رشته ی انسانی می گذارند در آرزوی وکیل شدن شب را به روز و روز را به شب می رسانند. در گروه علوم انسانی نیز رشته های فراوانی وجود دارند که هم از نظر بازار کاری و هم موقعیت اجتماعی جایگاه خوبی دارند که بسیاری از داوطلبان به ان ها توجه نمی کنند. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با رشته های دانشگاهی انسانی با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

برای آگاهی از رشته های گروه علوم انسانی و هر آنچه باید قبل از انتخاب رشته بدانید، می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

معرفی رشته های دانشگاهی هنر و زبان :

رشته های دانشگاهی هنر و زبان محدود اند ولی برای ادامه تحصیل در آن ها باید اطلاعات جامعی داشته باشید و به شناخت خوبی از هر رشته دست یابید. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای شناخت رشته های گروه هنر و زبان با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

برای آگاهی از رشته های گروه هنر و زبان و هر آنچه باید قبل از انتخاب رشته بدانید، می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

معرفی رشته ها و گرایش های ارشد و دکتری :

از آنجایی که رشته ها و گرایش های مقاطع ارشد و دکتری بسیار متعدد اند، آشنایی اجمالی با گرایش ها موجب می شود که با هدف تر ادامه تحصیل دهید. برای آگاهی از بهترین گرایش های رشته مد نظرتان می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

اگر از رشته های دانشگاهی اطلاع کاملی کسب نکنیم :

  • احتمال اینکه اشتباه انتخاب کنیم زیاد می شود.
  • آینده مان در گرو انتخابی است که الان می کنیم! ممکن است که با آینده مان بازی کنیم!
  • ممکن است باورهایمان کاملاً اشتباه باشند و ما را به سمت بی راهه ببرند!
  • چون این احتمال وجود دارد که با آگاهی از مزایا و معایب یک رشته آن را انتخاب و یا به طور کامل فراموش کنیم…

چرا لازم است برای انتخاب رشته با یک مشاور مشورت کنیم؟

بهتر است اینگونه بگوییم که انتخاب رشته هم مانند بسیاری از امور زندگی از عهده ی همه بر می آید (منظورمان این است که به خودی خود کار سختی نیست و فقط کافی است که به اینترنت وصل شوید و چند کد را وارد نمایید)، اما صرفاً وارد نمودن چند کد رشته محل نمی تواند شما را به اهدافی که در سر می پرورانید، برساند. انتخاب رشته نیز، اصول و قوانینی دارد که به میزان زیادی نیازمند تجربه و تخصص است.

در واقع چه بسیار داوطلبانی بوده اند که شاید روزی تصور می کرده اند که خود می توانند به صورت حرفه ای انتخاب رشته کنند ولی با یک انتخاب اشتباه سال ها حسرت خورده اند که ای کاش در زمان انتخاب رشته با افرادی که زمینه انتخاب رشته کنکور تخصص دارند، مشورت می کردند.


همه ی آنچه بیان نمودیم به این منظور است که بدانید، وقتی قرار است در رقابتی  پیروز میدان باشید، نیاز به یک راهنمای متخصص خواهید داشت. تنها راهنمای شما کسانی هستند که به دلیل تجربه و دانستن تمامی چاله های راه، مسیر پیش رویتان را با چشمان بسته طی می کنند.

شاید فکر کنید که انتخاب رشته کاری ندارد! فقط کافی است که بر اساس اولویت های ذهنی تان انتخاب کنید! در واقع این موضوع کاملا صحیح است و بایستی بر اساس علاقه تان انتخاب رشته نمایید، اما علاوه بر علاقه عوامل دیگری مانند بازار کار و آینده شغلی، امکان ادامه تحصیل در خارج از کشور و گرفتن بورسیه و… وجود دارند که بایستی شما را به سمت یک انتخاب عاقلانه همراه با علاقه سوق دهند. یک مشاور حرفه ای به شما کمک می کند تا با برنامه ریزی درست و انتخابی منطقی، رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

ما به شما کمک می کنیم که انتخاب رشته طلایی داشته باشید:

ما به شما کمک می کنیم تا بدانید:

  • چگونه انتخاب رشته صحیح و اصولی داشته باشید…
  • داوطلبانی با رتبه و تراز شما در سال های گذشته در چه رشته و دانشگاه هایی قبول شده اند…
  • چه رشته و دانشگاهی مد نظر شماست؟ برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظرتان چه رتبه ای لازم دارید؟…
  • با رتبه ای که کسب کرده اید، در رشته مورد علاقه تان، در کدام دانشگاه ها قبول می شوید…
  • در دانشگاهای شهر خودتان، در کدام رشته ها شانس قبولی بیشتری دارید…
  • شانس قبولی تان چگونه افزایش می یابد؟ و …

اصول و نحوه صحیح انتخاب رشته:

بعد از گذراندن دوران طاقت فرسای کنکور، زمان انتخاب رشته فرا رسیده است. اما قبل از هر اقدامی باید به دنبال پاسخی برای این سوال باشیم که آیا واقعاً انتخاب رشته اصول خاصی دارد؟

بله هر انتخابی دارای اصولی است و با رعایت قوانین و تبصره های آن می توان احتمال قبولی در رشته مورد علاقه مان را افزایش دهیم. این اصول چیست؟

برای اطلاع دقیق و کامل از این اصول بهتر است از افرادی ماهر و با آگاهی بالا کمک بگیریم. پیشنهاد ما به شما این است که از مشاوران تحصیلی خانه مشاوره کمک بگیرید تا با آگاهی کامل و اطلاعات کافی بهترین و دقیق ترین راهنمایی ها را به شما کنند.

برای اطلاع از اصول و نحوه صحیح انتخاب رشته با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

دفترچه انتخاب رشته کنکور:

دفترچه انتخاب رشته کنکور در مردادماه منتشر می شود. لازم به ذکر است که دفترچه انتخاب رشته برای گروه های مختلف به صورت جداگانه ارائه می شود و از آنجایی که مطالعه ی دقیق دفترچه الزامی و البته زمان بر است، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از مهم ترین مندرجات دفترچه و انتخاب رشته با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

برای آگاهی از نکات مهم دفترچه انتخاب رشته می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

رتبه و تراز لازم برای قبولی در کنکور با توجه به نتایج سال های گذشته:

اطلاع از رتبه های پذیرفته شده در کنکور سال های گذشته می تواند کمک شایانی به داوطلبان کنکور سراسری نماید تا با احتمال قبولی بیشتری انتخاب رشته خود را انجام دهند. با توجه به ادغام کنکور سراسری و آزاد ، کماکان انتخاب رشته این دو دانشگاه بصورت مجزا و جدا از هم برگزار می گردد. لذا داوطلبان بایستی رتبه های پذیرفته شده در دانشگاه ها در سال های گذشته را ملاکی برای قبولی خود را در نظر بگیرند و با دید واقع بینانه و هوشمندانه ای انتخاب رشته خود را انجام دهند. پیشنهاد می کنیم برای انتخاب رشته با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

آخرین نفرات پذیرفته شده در کنکور :

آخرین نفرات پذیرفته شده در کنکور می تواند سوپاپ اطمینانی برای قبولی داوطلب باشد. داوطلبان با آگاهی از درصد دروس و میانگین درصد دروس داوطلبان در سال های گذشته در رشته و دانشگاه مورد نظر خود می توانند با نگاهی آگاهانه انتخاب رشته ی خود را انجام دهند. همچنین داوطلبان می توانند با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور از درصد دروس و دانشگاه های پذیرفته شده داوطلبان در سال های گذشته مطلع شوند. پیشنهاد می کنیم برای یک انتخاب رشته طلایی و تضمینی با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

[lastrankb]

ظرفیت پذیرش رشته های کنکور :

یکی از فاکتورهای مهم که می تواند نقش سرنوشت سازی در انتخاب رشته کنکور داوطلبان داشته باشد، اطلاع از میزان پذیرش دانشگاه ها در رشته های مختلف می باشد. هر چند که این موضوع در انتخاب رشته بسیاری از داوطلبان نادیده گرفته می شود اما می تواند تأثیر زیادی در پذیرش داوطلبان داشته باشد. هر ساله دانشگاه ها میزان پذیرش داوطلب را در رشته ی مختلف ارائه دهنده از طرف سازمان سنجش اعلام می نمایند. که مشاوران مرکز با آنالیز آن در رشته های مختلف بهترین گزینه ی انتخابی را به شما معرفی می نمایند. برای اینکه بتوانیم شانس قبولی مان را افزایش دهیم، باید از دانشگاه ها و رشته هایی که ظرفیت پذیرش بالا و تقاضای کم دارند، آگاهی داشته باشیم. مشاورین خانه مشاوره، اطلاعات جامعی را در زمینه ظرفیت پذیرش رشته های کنکور و لیست دانشگاه ها و رشته هایی که حتی فکرش را هم نمی کنید که قبول شوید ولی در آن ها شانس قبولی زیادی دارید، در اختیارتان قرار می دهند.

[capacityb2]

راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور:

بسیاری از داوطلبان با فرآیند تکمیل ظرفیت آشنا نیستند و اصلاً نمی دانند که به چه صورت انجام می گیرد! داوطلبان پس از انتخاب رشته ی خود در صورتی که پس از اعلام نتایج کنکور نتوانستند در رشته و دانشگاه مورد نظر خود قبول شوند، فرصتی مجدد را خواهند یافت تا بتوانند بار دیگر شانس قبولی خود را امتحان نمایند. پیشنهاد می کنیم برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

برای انتخاب رشته طلایی می توانید با مشاوران کنکور مرکز تماس بگیرید.

انتخاب رشته صحیح ضمانت آینده ی شما:

رشته ای که در آن تحصیل می کنیم، سهم بزرگی از آینده ما دارد. اگر رشته ی تحصیلی ما متناسب با شخصیت ما باشد، رضایت ما از زندگی را بالا می برد. حین تحصیل و یا بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار متناسب با رشته خود شده و آینده خود را می سازیم.

اما چگونه می توان رویا را به واقعیت تبدیل کرد؟ بهترین راه برای قدم گذاشتن در آینده ای مطمئن، کمک گرفتن از افراد ماهر در انتخاب رشته است. مشاوران تحصیلی خانه مشاوره می توانند شما را در رسیدن به آرزویتان یاری کنند.

[bannerbk]

معرفی رشته های بدون کنکور :

دانشگاه های بدون کنکور فرصتی طلایی برای داوطلبانی است که موفق به پذیرش از طریق کنکور نشده اند و کنکور را سد بزرگ و پیچیده ای برای رسیدن به اهداف خود می دانند. لذا دانشگاه های بدون کنکور با در نظر گرفتن شرایطی برای پذیرش داوطلبان در زمان های مقرر از طریق سایت خود اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند. داوطلبان می بایست آگاهی کامل در ارتباط با شرایط پذیرش، میزان شهریه دانشگاه ها و ادامه تحصیل در رشته ی مورد نظرشان در دانشگاه بدون کنکور داشته باشند. لذا مشاوران کنکور مرکز، اطلاعات کامل را در اختیار آن ها قرار داده و داوطلبان را آگاه ساخته و در انتخابی مناسب آن ها را یاری می نمایند.

[registerb]

[ub]

مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی درسی به منظور قبولی در کنکور :

اهمیت برنامه ریزی از هیچ کس پوشیده نیست. اگر شما هدفی خواص دارید و می خواهید در کنکور کارشناسی به رتبه دلخواهتان دست پیدا کنید تا بتوانید رشته مورد علاقه تان را در بهترین دانشگاه بخوانید، بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاوران با اطلاع از ضریب دروس و زمان امتحان تمام مواردی که باید بدانند به شما کمک می کنند تا به بهترین شکل ممکن برای کنکور آماده شوید. برای ارتقاء و بهبود وضعیت تحصیلی تان بهتر است از برنامه ریزی درست پیروی کنید.

به عبارتی موفقیت در تحصیل به برنامه ریزی درست در کنار استفاده از مشاوره تحصیلی افراد با تجربه و متخصص در این حوزه نیاز دارد. برنامه ریزی صحیح مانند نقشه، راه موفقیت را با تمام فراز و فرودهای آن برای دانش آموزان ترسیم می کند و مشاوره تحصیلی همانند یک مربی به اصلاح و اشتباهات و کمک وی خواهد آمد. برنامه ریزی درسی و بهره مندی از مشاوره تحصیلی ویژه ارتقاء معدل دانش آموزان یک گام بلند در جهت پیشرفت تحصیلی وی که بر آینده درسی و علمی دانش آموزان تأثیر می گذارد، خواهد بود.

برای دریافت مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی درسی به منظور قبولی در کنکور با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

معرفی بهترین منابع کنکور :

برای قبولی در کنکور، تنها درس خواندن کافی نیست. بلکه اینکه شما از چه منبعی مطالعه می کنید نیز اهمیت دارد. برای افزایش احتمال قبولی خود بهتر است از بهترین منابع استفاده کنید. منابع بسته به نوع رشته و گرایش متفاوت است.

علاوه بر داشتن یک برنامه حرفه ای مناسب، شناخت درست منابع نیز نقش مهمی در موفقیت خواهد داشت. اما از آنجا که در مورد هر موضوعی، تعداد فراوانی از منابع و کتب درسی وجود دارد، به نظر می رسد که شناسایی منابع برتر می تواند شما را در رسیدن به اهدافتان، سریع تر از سایر منابع یاری کند. بهترین منابع رشته خود را از مشاوران خانه مشاوره بخواهید.

برای کسب آگاهی از بهترین کتب کمک آموزشی با مشاورین مرکز تماس بگیرید.


دغدغه های یک داوطلب کنکور:

اگر داوطلب کنکور هستید، مطمئنا دغدغه های زیر را هر روز در کوله ای ریخته و هر جا که میروید آن را با خود حمل می کنید :

  • دغدغه کنکور مجدد را دارید ؟

    به این فکر می کنید که اگر دوباره کنکور شرکت کنید و یکسال دیگر را پشت کنکور بگذرانید، نتایج بهتری کسب خواهید کرد.

  • دغدغه انتخاب رشته صحیح را دارید ؟

    مدام با خود فکر می کنید که آیا به درستی انتخاب رشته می کنم؟ اگر اولویت سوم را به جای اولویت دوم می زدم بهتر نبود؟ اصلا اگر به دلیل محرومیت از تحصیل در سال آینده انتخاب رشته نکنم بهتر نیست؟

  • دغدغه ورود به دانشگاه دارید! اما دوست دارید بدون کنکور وارد دانشگاه شوید ؟

    از آنجایی که امکان ادامه تحصیل، بدون عبور کردن از سد کنکور وجود دارد، حیف است که چنین شانسی را که شاید یکبار در خانه تان را بزند، از دست بدهید! اما آیا شرایط ورود به دانشگاه ها بدون کنکور را می دانید؟

  • دغدغه ادامه تحصیل در خارج از کشور، اخذ بورسیه تحصیلی و apply را دارید ؟

    اگر چنین دغدغه ای دارید بایستی بگوییم این مورد از جمله بزرگ ترین دغدغه های یک داوطلب کنکور است. اما شرایط ادامه تحصیل در خارج از کشور، نحوه گرفتن fund و بورسیه را می دانید؟

  • دغدغه بازار کار و آینده شغلی را دارید ؟

    کاملا به جاست که چنین دغدغه ای داشته باشید. در واقع آگاهی از آینده شغلی باعث می شود که مثل آن داوطلب بخت برگشته ای که در تمامی طول تحصیل خود فقط می گفت: « خب آخرش که چی!» نباشید. در واقع اگر از همان ابتدا بدانید در نهایت چه آیند شغلی در انتظار شماست، هدفمند تر پیش خواهید رفت. اما به راستی از آینده شغلی خود باخبرید؟ می دانید که در آینده در کدام شرکت ها، سازمان های دولتی یا غیر دولتی و … استخدام خواهید شد؟

  • دغدغه سربازی تان را دارید؟ نظام وظیفه هر شب به خوابتان می آید؟

    به نظر می رسد که موضوع سربازی دغدغه بسیاری از جوان هایی است که بر سر دو راهی ادامه تحصیل یا رفتن به سربازی مانده اند. درباره ی شرایط خدمت سربازی ، معافیت ها و … چقدر اطلاع دارید؟


تا به حال به این موضوع اندیشیده اید که مگر چند سالتان است که ذهنتان را مشغول چنین مسائلی کرده اید! یعنی اصلا منطقی به نظر نمی رسد که تا به این حد دغدغه داشته باشید! حالا وقت آن رسیده است که کوله پشتی حاوی دغدغه هایتان از پنجره اتاقتان به بیرون پرتاب کنید! البته نمی توانیم بگوییم که دغدغه صرفاً بد است، چون همانند درد در بدن، برای نشان دادن اختلال، لازم است! اما داشتن دغدغه، بدون تلاش برای حل مشکلی که داریم، نه تنها به پیشرفت مان کمک نخواهد کرد، بلکه ما را از آنچه رویای رسیدن به آن را در سر داریم، عقب می اندازد.

مشاوران متخصص می توانند بهترین و جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند. مشورت با حرفه ای ها این امکان را به شما می دهد تا برای رسیدن به اهدافتان، بدون داشتن هیچ دغدغه ای، پیش بروید.

[postbox txt=” رشته های دانشگاهی و انتخاب رشته”]

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:
  • معرفی رشته های دانشگاهی ، انتخاب رشته کنکور ، معرفی رشته های دانشگاه آزاد
  • معرفی رشته های کارشناسی ، معرفی رشته های کارشناسی ارشد
  • معرفی رشته های وزارت بهداشت ، معرفی رشته های ریاضی فیزیک
  • معرفی رشته های کنکور تجربی ، مشاوره رشته های دانشگاهی
  • مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور ، معرفی رشته های دانشگاه پیام نور ، معرفی رشته های دانشگاهی کار و دانش
راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور