مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟

کانادا، کشوری زیبا در شمال قاره آمریکای شمالی که به آن کشور مهاجران هم می گویند. اگر جمعیت این کشور را حدوداً ۳۷ میلیون در نظر بگیریم، تقریباً ۲۰% ( حدود ۷/۵ میلیون نفر آن را مهاجران تشکیل می دهند). جالب است بدانید که تا قبل از قرن بیستم، اکثر مهاجران کانادا را غرب نشینانی مانند آمریکا، آلمان و ایتالیا تشکیل می دادند، اما امروزه با تغییر موج مهاجرت به این کشور از آسیا، چین و ایران در لیست برترین های این گروه قرار گرفته اند.

اما اگر شما هم جزو کسانی هستید که رویای زندگی در کانادا را در سر می پرورانید، باید در گام اول به این سؤال پاسخ دهید که به چه طریقی می خواهید به کشور کانادا مهاجرت کنید؟ از آن جایی که روش های مختلفی مانند: ادامه تحصیل، کار، سرمایه گذاری و ازدواج برای اخذ اقامت کانادا وجود دارد، برای شروع باید بدانید که کدام یکی از این راه ها برای مهاجرت به نفع شما خواهد بود. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم.

قدم اول: آشنایی با انواع روش های مهاجرت به کانادا

روش اول:  ادامه تحصیل در کانادا

ادامه تحصیل در کانادا، یکی از روش های اخذ اقامت در این کشور است که محبوبیت بسیاری دارد زیرا کانادا یکی از کشورهایی است که امکانات تحصیلی بسیاری را برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم می کند، به طوری که اگر سری به فهرست ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان بزنید، اسامی ۲۱ دانشگاه برتر کانادا را مشاهده خواهید کرد. اما اگر قصد اخذ اقامت کانادا به روش ادامه تحصیل را دارید، پیشنهاد می کنیم موضوعات زیر را مورد بررسی قرار دهید.

سیستم آموزشی کانادا

با علم به اینکه کشور کانادا یکی از پیشرفته ترین سیستم های آموزشی را دارد، بایستی بگوییم چهار سطح پیش دبستانی، دبستان، متوسطه و کالج/ دانشگاه، سطوح آموزشی کانادا را تشکیل می دهند. جالب است بدانید که یک سال تحصیلی در اکثر نقاط کانادا در مقطع پیش دبستانی به صورت رایگان است و این در حالی است که در برخی از ایالت ها مثل سسکچوان، انتاریو، کبک، آلبرتا و مانیتوبا مابقی سال های دوره پیش دبستانی نیز به صورت رایگان خواهد بود.

تحصیل در کشور کانادا برای تمامی کودکان بالاجبار است و این دوره شش سال تحصیلی را در بر می گیرد. مقطع متوسطه نیز به دو دوره متوسطه اول و دوم تقسیم می شود که در مقطع متوسطه اول، دو سال و در مابقی استان ها به جز انتاریو، مقطع متوسطه دوم چهار سال به طول می انجامد.

کالج در کانادا دوره ی آمادگی برای ورود به دانشگاه هاست. امکان ادامه تحصیل در دانشگاه ها در مقاطع مختلف تحصیلی مانند کارشناسی، ارشد و دکتری وجود دارد.

از جمله موارد جالب توجه در سیستم آموزشی کانادا، وجود مدارس فنی و حرفه ای است که دانش آموز را برای ورود به بازار کار آماده می کنند.

جهت آگاهی از سیستم آموزشی کانادا، پیشنهاد می کنیم که با مشاوران مهاجرت و اخذ اقامت تحصیلی خانه مشاوره تماس بگیرید.

دوره های تحصیلی در کانادا

اگر قصد ادامه تحصیل در کالج و یا دانشگاه ها را دارید بایستی از دوره های تحصیلی در کانادا اطلاع داشته باشید. به طور خلاصه می توان دوره های تحصیلی در کانادا را به صورت کالج، دوره قبل از کارشناسی (Pre-Bachelor)، دوره کارشناسی (Bachelor)، دوره قبل از ارشد (Pre-Master)، دوره ارشد (master) و دکتری (Doctoral Degree) دسته بندی کرد.

پیشنهاد ما این است که برای کسب اطلاعات جامع در زمینه دوره های تحصیلی در کانادا با مشاوران مهاجرت و اخذ اقامت تحصیلی خانه مشاوره تماس بگیرید.

مدارس و دانشگاه های کانادا

مدارس کانادا در دو دسته کلی جای می گیرند. مدارس دولتی و مدارس خصوصی.

مدارس دولتی برای شهروندان و دارندگان کارت اقامت دائم، رایگان هستند نکته جالب توجه در مورد مدارس کانادا این است که در این مدارس محصلان کانادایی و بین المللی در یک کلاس درس می خوانند و این موضوع یک موقعیت عالی را برای تقویت زبان انگیسی فراهم می کند.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط تحصیل در مدارس و دانشگاه های کانادا با مشاوران مهاجرت و اخذ اقامت تحصیلی خانه مشاوره تماس بگیرید.

هزینه تحصیل در کانادا

شهریه مدارس دولتی برای شهروندان کانادا و دارندگان اقامت دائم رایگان است ولی سایر دانش آموزان موظف به پرداخت شهریه هستند. اگر شهریه مبنا را در مدارس دولتی ۱۴هزار دلار در نظر بگیریم، شهریه مدارس غیر انتفاعی معمولاً دو برابر این مقدار است. با توجه به این که شهریه دانشگاه ها با هم تفاوت دارد، امکان تغییر شهریه در هر سال وجود دارد.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از شهریه مدارس و دانشگاه ها و تخمین هزینه تحصیل در کانادا با مشاوران مهاجرت و اخذ پذیرش تحصیلی خانه مشاوره تماس بگیرید.

بورسیه تحصیلی در کانادا

به طور کلی سه نوع کمک هزینه ی تحصیلی در کانادا وجود دارد که عبارتند از اسکولارشیپ (Scholarship)، گرنت(Grant) و بورسیه (Bourse). اسکولارشیب با توجه به شرایط درسی، استعداد، رزومه و نمرات، به دانش آموزان مستعدt از طرف دانشگاه اهدا می شود که از جمله تفاوت های آن با گرنت و بورسیه این است که گرنت و بورسیه به دانشجویان که نیاز مالی دارند، بدون توجه به استعداد تحصیلی اهدا می شود.

اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

کار دانشجویی در کانادا

مسلماً یکی از دغدغه های داوطلبان ادامه تحصیل در کانادا این است که چگونه می توانند از عهده ی هزینه های زندگی در کانادا بربیایند و آیا اجازه ی کار دانشجویی را خواهند داشت؟ اگر بخواهیم که به طور کلی به بررسی کار دانشجویی در کانادا بپردازیم، می توانیم کار را به دو دسته تقسیم بندی کنیم : کار در دانشگاه ها و کار در سایر مراکز.

اگر شما دانشجوی تمام وقت در دانشگاه معتبر بوده، شماره بیمه اجتماعی ( SIN) و اجازه تحصیل نیز داشته باشید، امکان کار در دانشگاه را خواهید داشت. البته اگر دستیار پژوهش یا محقق باشید، استثنائاتی برای شما وجود خواهد داشت که پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از آن ها با مشاوران با تجربه مهارت و اخذ بورسیه تحصیلی خانه مشاوره تماس بگیرید.

برای کار در سایر مراکز نیز شرایطی در نظر گرفته می شود که از مهم ترین این شرایط می توان به اشتغال به تحصیل در مراکز فنی حرفه ای نام برد.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از شرایط، ضوابط و میزان ساعات کار دانشجویی در کانادا با مشاوران اخذ بورسیه تحصیلی خانه مشاوره تماس بگیرید.

پزشکی کانادا

پزشکی از جمله رشته های پرطرفدار است که در سال های گذشته، امکان پذیرش بدون کنکور از طریق پردیس های ایران وجود داشت، اما مطابق قوانین جدید تحصیل بدون کنکور تنها از طریق اخذ پذیرش در سایر کشورها صورت می گیرد. یکی از کشورهای مطرح در این زمینه، کشور کانادا است که همواره شرایطی را برای پذیرش در نظر می گیرد.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط پذیرش در رشته پزشکی در کانادا با مشاوران اخذ بورسیه و پذیرش تحصیلی خانه مشاوره تماس بگیرید.

اقامت دائمی کانادا بعد از تحصیل

اگر در فکر اخذ اقامت دائم هستید، اقامت دائم پس از تحصیل، یکی از روش هایی است که می توانید بر روی آن فکر کنید. البته در قدم اول بایستی شما را با سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) آشنا کنیم. اکسپرس اینتری، سیستمی مدیریتی است که به بررسی شرایط افراد متقاضی اخذ اقامت دائم می پردازد. اکسپرس اینتری سه برنامه FSTC ,FSWC, CES را شامل می شود که اگر شرایط مد نظر یکی از این برنامه ها را داشته باشید، می توانید نسبت به ثبت نام در اکسپرس اینتری اقدام کنید. در واقع اساس سنجش در این سیستم، رتبه بندی بر اساس امتیازهای کسب شده است.

اگر تصمیم خود را برای اخذ اقامت در کانادا گرفته اید، پیشنهاد می کنیم که در این زمینه با مشاوران مهاجرت و اخذ اقامت خانه مشاوره تماس بگیرید.

مدارک لازم برای تحصیل در کانادا

شاید فکر کنید که اولین مدرکی که برای ادامه تحصیل در کانادا نیاز است، مدرک زبان انگلیسی است. اما جالب است بدانید که در ایالت کبک مدرک زبان معتبر فرانسه، برای ادامه ی تحصیل نیاز است.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از حداقل نمره ی لازم در آزمون های معتبر زبان انگلیسی ( مثل تافل وایلتس) و فرانسوی با مشاوران مهاجرت خانه مشاوره تماس بگیرید.

روش دوم : مهاجرت به کانادا از طریق تخصص و کار

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند، در جستجوی راهی برای بهبود شرایط کاری و زندگی خود هستند و در واقع به دنبال مکانی برای ارتقاء تخصص خود هستند تا بتوانند هم از نظر شغلی و هم مالی پیشرفت کنند. برای این گروه، مهاجرت به کانادا از طریق تخصص و کار بهترین گزینه است.

بازار کار در کانادا

با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی، پیش بینی می شود که کانادا تا پایان سال ۲۰۲۱، بالغ بر یک میلیون شغل جدید را ایجاد کند که این بدین معناست که بازار کار در کانادا حالا حالا ها گرم خواهد بود. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که بسیاری از افراد به کانادا می آیند تا این جمله را بشنوند “متأسفانه تخصص شما به درد ما نمی خورد”. با توجه به این امر، به نظر می رسد آگاهی از مشاغل مورد نیاز در کانادا و لیست مشاغل پر در آمد در کانادا ضروری به نظر برسد.

برای آگاهی از بازار کار در کانادا می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

تخصص های لازم در کانادا

مشاغل در کانادا به ۵ سطح تقسیم می شوند که عبارتند از مشاغل سطح صفر، سطح C، B، A و D. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه مشاغل با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزای خانه مشاوره تماس بگیرید.

جهت آگاهی از تخصص های لازم و لیست مشاغل ورود پذیرش در کانادا با مشاوران مهاجرت، اخذ ویزا و اقامت دائم خانه مشاوره تماس بگیرید.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تخصص

هزینه های مهاجرت به کانادا از طریق تخصص شامل هزینه های Skill worker، بررسی مدارک، هزینه های مرتبط با ترجمه، معاینه، سفر، گذرنامه و اثبات تمکن مالی بخش خواهد بود.

مدارک لازم جهت مهاجرت به کانادا از طریق تخصص

با توجه به عنوان شغلی ( سطح صفر تا D) که مد نظر دارید، مدارک لازم متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اگر قصد کار در رشته پزشکی را دارید، بایستی مدرک پزشکی تان را ترجمه کنید و با ارزیابی اعتبار در کانادا، اعتبار مدرک خود را به اثبات برسانید. ارائه مدرک زبان نیز در سطح مختلف کاری متفاوت است.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از مدارک لازم جهت مهاجرت به کانادا از طریق تخصص با مشاوران مهاجرت و اخذ اقامت دائم خانه مشاوره تماس بگیرید.

روش سوم : مهاجرت به کانادا به روش سرمایه گذاری

سرمایه گذاری کانادا

مهاجرت به روش سرمایه گذاری یکی از روش های پرطرفدار برای اخذ اقامت است. کبک یکی از استان هایی است که از این طریق افراد بسیاری را جذب می نماید. از جمله شرایطی که دولت کبک برای مهاجرت به کانادا به روش سرمایه گذاری در نظر می گیرد، حداقل دارایی خالص بالغ بر یک میلیون و ششصد هزار دلار کانادا است. با توجه به این که شروط سرمایه گذاری در کانادا در استان و شهرهای مختلف متفاوت است، 

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط سرمایه گذاری در کانادا و یافتن بهترین شهر برای اخذ اقامت به روش سرمایه گذاری با مشاوران اخذ اقامت دائم خانه مشاوره تماس بگیرید.

ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا یکی از روش هایی است که با توجه به مرایایی که دارد، توجه بسیاری از افرادی که قصد اخذ اقامت دائم را دارند، به خود جلب می کند. جالب است که بدانید از جمله مزایای ثبت شرکت در کانادا این است که از خدمات درمانی برخوردار می شوید و فرزندانتان نیز از امکانات تحصیلی رایگان بهره مند می شوند. علاوه بر این با سرمایه گذاری، راحت تر می توانید پاسپورت کانادایی را اخذ کنید. اما دقت کنید که هر قدم اشتباهی در راه ثبت شرکت می تواند شما را مایل ها از اهدافتان دور کند و حتی ممکن است زیان های مالی برایتان داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم که قبل از هر اقدامی حتماً با مشاوران مهاجرت و اخذ اقامت دائم خانه مشاوره تماس بگیرید.

کار آفرینی در کانادا

اگر به روشی به غیر از تحصیل و تخصص، برای مهاجرت می اندیشید، کار آفرینی یکی از روش هایی است که می تواند موقعیت منحصر به فردی را برایتان ایجاد نماید. از جمله استان هایی که در این زمینه حرفی برای گفتن دارد، بریتیش کلمبیا است چرا که در این استان، هزینه های مالیاتی کم و فرصت های تجاری متعدد است.

بریتیش کلمبیا سیستم آنلاین (Entrepreneur Residence) را که به اختصار EIR نامیده می شود، برای ثبت نام مهاجران کارآفرین راه اندازی نموده است که از میان ثبت نام کنندگان، متقاضیانی که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند، دعوت خواهد کرد.

اگر هنوز مرددید و یا تصمیم خود را به صورت قطعی برای مهاجرت گرفته اید، پیشنهاد می کنیم برای برداشتن گام هایی محکم تر و ساختن آینده ای با پشتوانه، با مشاوران مهاجرت و اخذ اقامت دائم خانه مشاوره تماس بگیرید.

هزینه مهاجرت به کانادا به روش سرمایه گذاری

اگر روش سرمایه گذاری را برای اخذ اقامت در نظر گرفته اید، بایستی در قدم اول استان محل زندگی خود را تعیین کنید. به عنوان مثال در بریتیش کلمبیا، حداقل شرایط کارآفرینی را برابر با دویست هزار دلار اعلام نموده اند، اما به دلیل این که میزان حداقل سرمایه گذاری ارتباط نزدیکی با نوع سرمایه گذاری دارد، این حداقل ممکن است به دو یا چند برابر مبلغ ذکر شده نیز برسد.

به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از هزینه مهاجرت به کانادا به روش سرمایه گذاری با مشاوران مهاجرت و اخذ اقامت دائم خانه مشاوره تماس بگیرید.

مدارک لازم مهاجرت به کانادا به روش سرمایه گذاری

از جمله مزایای اخذ این نوع از پذیرش این است که برای مهاجرت، هیچ نیازی به دارا بودن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه وجود ندارد. همچنین نیازی به داشتن مدرک تحصیلی هم نیست و آن چه که اهمیت فراوانی دارد، تجربه مدیریت به مدت حداقل ۲ سال اما با شروط خاص و حداقل دارایی ۱/۶۰۰/۰۰۰ دلار کانادا است.

اگر سؤالی در زمینه مهاجرت و کسب اقامت دائم ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید آن را از مشاوران مهاجرت و اخذ اقامت دائم خانه مشاوره بپرسید.

روش چهارم: مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

ازدواج ( اسپانسر شیپ همسر) یکی دیگر از راه های اخذ اقامت دائم در کانادا است که البته در حین سادگی اگر اطلاعات کافی در زمینه آن نداشته باشید، ممکن است بسیار دشوار باشد زیرا شرایطی برای آن تعریف شده است که اگر آن ها را دارا نباشید، علاوه بر اقامت فرد اسپانسر شونده، ممکن است اقامت فردی که به عنوان اسپانسر معرفی شده است نیز لغو شود. از جمله این موارد می توان به فاصله سنی زیاد بین زوجین، تفاوت زبان و دین اشاره کرد.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی کلیه شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج با مشاوران مهاجرت و اخذ اقامت دائم خانه مشاوره تماس بگیرید.

قدم دوم : شناخت انواع ویزا در کانادا

ویزا سندی رسمی است که هر فردی که قصد خروج از کشور و ورود به کشوری دیگر را داشته باشد بایستی آن را به تأیید مقامات مهاجرتی برساند. ویزاها انواع متفاوتی دارند که به طور کلی شامل ویزای دائم و ویزای موقت می شوند . ویزای موقت معمولاً شش ماه انقضاء دارد و ویزای دائم همیشگی است. برخی از مهم ترین ویزاها عبارتند از : ویزای توریستی، ویزای تجاری، ویزای کار و ویزای تحصیلی. البته نوعی از ویزا با نام ویزای الکترونیکی نیز وجود دارد که در سیستم کامپیوتری ثبت می شود.

پیشنهاد می کنیم که اگر قصد اخذ ویزا دارید، در قدم اول با مشاوران اخذ ویزای خانه مشاوره تماس بگیرید.

A) ویزای توریستی ( ویزای یک بار ورود و ویزای چند بار ورود )

ویزای توریستی انواع مختلفی دارد که شامل ویزای یک بار ورود (Single) و چند بار ورود (Multiple) می شود. همان طور که از اسامی این ویزاها مشخص است، ویزای یک بار ورود مانند کارت های بلیط مترو تک سفره می مانند و فقط اجازه یک بار سفر را صادر می کنند. ویزای چند بار ورود هم بازه ی زمانی را در نظر می گیرد و اجازه می دهد تا هر چند باری که می خواهید در بازه ی زمانی مشخص (که برای ایرانیان معمولاً ۵ سال است) سفر کنید.

برای آگاهی از کلیه شرایط و مدارک اخذ ویزاهای توریستی می توانید با مشاوران اخذ ویزا خانه مشاوره تماس بگیرید.

B) ویزای تجاری کانادا

این نوع از ویزا برای صاحبان کسب و کاری مناسب است که می خواهند به کار خود از طریق توسعه کسب و کار، رونقی دهند. با این ویزا می توانید برای مذاکره و گفتگو، بازدید کوتاهی از کانادا داشته باشید.

برای آگاهی از شرایط و مدارک اخذ ویزای تجاری می توانید با مشاوران اخذ ویزا خانه مشاوره تماس بگیرید.

C) ویزای کار در کانادا

این نوع از ویزا به منظور کسب اجازه برای اشتغال صادر می شود. اگر مدت کوتاهی برای اشتغال در کانادا در نظر گرفته شود، ویزای کاری از نوع موقت خواهد بود.

چنانچه قصد اخذ ویزای کاری کانادا را دارید می توانید با مشاوران اخذ ویزا خانه مشاوره تماس بگیرید.

D) ویزای تحصیلی در کانادا

از آن جایی که سیستم آموزشی کانادا، یکی از بهترین ها از نظر امکانات آموزشی است، سالانه تعداد زیادی از نخبگان را برای ادامه تحصیل از کشورهای مختلف جذب می کند. ویزای تحصیلی به چند صورت ارائه می شود که از جمله آن ها می توان به ویزای دانش آموزی، ویزای دانشجویی و ویزای همراه تحصیلی کانادا اشاره کرد. البته موردی به نام  Home stay  وجود دارد که در قدم پنجم به تعریف آن می پردازیم. دقت کنید که برای اخذ ویزای تحصیلی دانشجویی بایستی ابتدا رشته و دانشگاه مورد نظر خود را ا نتخاب و پس از گرفتن پذیرش نسبت به اخذ ویزا اقدام کنید.

شما می توانید برای آگاهی از بهترین رشته ها و دانشگاه های کانادا و مراحل و مدارک اخذ پذیرش و ویزا با مشاوران مهاجرت و اخذ اقامت و ویزا خانه مشاوره تماس بگیرید.

E) ویزای سرمایه گذاری کانادا

ویزای سرمایه گذاری نیز مختص افرادی که می خواهند با اثبات تمکن مالی خود به دولت کانادا، شرایط زندگی دائمی در کانادا را پس از اخذ ویزا فراهم کنند. از آن جایی که حداقل میزان سرمایه گذاری برای اخذ ویزای کانادا در استان های مختلف متفاوت است، پیشنهاد می کنیم قبل از هر گونه اقدام با مشاوران اخذ ویزا و اقامت دائم خانه مشاوره تماس بگیرید.

F) ویزای استارت آپ کانادا

یکی از موقعیت های برجسته برای کسب اقامت دائم در کانادا، ارائه یک ایده ی خوب و جدید است البته به شرط آن که سازمان های مورد تأیید کشور کانادا، ایده ی شما را قبول و حاضر به سرمایه گذاری به آن باشند. جالب است بدانید اگر بتوانید نظر مثبت این سازمان ها را جلب کنید، هم به خود و هم به خانواده تان اقامت دائم تعلق می گیرد. اما چگونه می توانیم یک ایده ی خوب داشته باشیم؟

پیشنهاد می کنیم در زمینه اخذ ویزای استارت آپ حتماً با مشاورین اخذ اقامت دائم و ویزای خانه مشاوره تماس بگیرید.

قدم سوم: امور حقوقی در کانادا

طلاق در کانادا

قوانین حقوقی در کانادا بسیار جدی و سخت گیرانه هستند و این موضوع بدان معنی است که هر اتفاقی در زندگی ( مخصوصاً زمانی که مهاجر هستید ) باید به اطلاع اداره ی مهاجرت برسد، در غیر این صورت شما در لیست افرادی قرار خواهید گرفت که پنهان سازی واقعیت (Misrepresentation) را انجام داده اید. امیدواریم که لحظات بسیار شادی در کنار شریک زندگی خود داشته باشید اما اگر در زمانی که تصمیم را به جدایی گرفتید، حتماً قبل از هر اقدام با یک مشاوره مهاجرت، مشورت کنید

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط طلاق در کانادا با مشاورین مهاجرت خانه مشاوره تماس بگیرید.

زایمان در کانادا با اخذ ویزا

بسیاری از افراد با علم به این موضوع که تمامی افراد متولد شده در کانادا، به نوعی شهروند آن محسوب می شوند، این رویا را در ذهن می پرورانند که با فرزندان خود در پیست ویسلر در حال اسکی هستند. اما لازم است که بدانید، زایمان در کانادا تابع شرایطی است که بایستی قبل از هر اقدامی حتماً از آن ها اطلاع داشته باشید، چرا که در غیر اینصورت ممکن است آرزوهایتان بر طبق مرادتان پیش نرود.

به این منظور پیشنهاد می کنیم حتماً در این زمینه با مشاوران اخذ اقامت دائم کانادا خانه مشاوره تماس بگیرید.

انگشت نگاری در کانادا

انگشت نگاری از جمله مراحل اصلی برای دریافت ویزا است و در دفاتر سفارت هر کشور انجام می شود. اما از آن جایی که در حال حاضر سفارت کانادا در ایران وجود ندارد، دفاتر سفارت نیز وجود نداشته و متقاضیان اخذ ویزا بایستی برای انگشت نگاری به سایر کشورها مانند ترکیه مراجه کنند.

برای آگاهی از آدرس دفاتر سفارت کانادا به منظور انگشت نگاری می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت خانه مشاوره تماس بگیرید.

قدم چهارم: شناخت شهرهای کانادا

کانادا ۱۰ استان دارد که در جدول زیر به بررسی آن ها می پردازیم:

نام استان مرکز استان
بریتیش کلمبیا British Columbia ویکتوریا Victoria
ساسکا چوان Saskatchewan رجاینا Regina
انتاریو Ontario تورنتو Toronto
آلبرتا Alberta المونتون Edmonton
کبک Quebec کبک سیتی Quebec City
مانیتوبا Manitoba وینی پک Winnipeg
جزیره پرنس ادوارد Prince Edward Island شارلوت تاون Charlotte town
نیوبرانزویک New Brunswick فردریکتون Fredericton
نوا اسکوشیا Nova Scotia هلیفکس Halifax
نیوفاندلندولابرادور New found land and Labrador سینت جانز St. Johns̓

 

اگر چه در تصور بسیاری از افرادی که نام کانادا را می شنوند، برف، یخبندان و خرس قطبی وجود دارد، اما بایستی بگوییم که مناطق جنوبی کانادا یکی از معتدل ترین مناطق آب و هوایی را دارند که در واقع این مناطق را در فهرست بهترین مناطق برای زندگی قرار می دهد. با توجه به وسعت کانادا، این کشور از تمامی سلائق دمایی و آب و هوایی دعوت می کند، به عنوان مثال میانگین سالانه دما در قسمت های شمالی این کشور به زیر صفر و در استان هایی مثل انتاریو و بریتیش کلمبیا تا مرز ۲۰ درجه بالای صفر نیز می رسد.

اگر هنوز نمی دانید که می خواهید به کجا سفر کنید، ویزای کدام کشور را بگیرید و یا حتی شرایط اخذ اقامت دائم کدام کشور را دارید، پیشنهاد می کنیم با مشاوران مهاجرت و اخذ اقامت خانه مشاوره تماس بگیرید.

قدم پنجم: هزینه های زندگی در کانادا

بر کسی پوشیده نیست که برداشتن گام هایی بدون برنامه، منجر به شکست خواهد شد. اگر قصد مهاجرت و اخذ اقامت در کانادا را دارید، بایستی از هزینه های زندگی در کانادا اطلاع داشته باشید. برخی از این هزینه ها شامل هزینه مسکن، درمان و بیمه می شوند که در ذیل به بررسی آن ها می پردازیم.

درمان در کانادا

حتماً مطلع هستید که سیستم خدمات درمانی در کانادا نظیر ندارد. از جمله امکاناتی که کشور کانادا برای شهروندان در حوزه بهداشت و درمان در نظر گرفته است، امکانات درمانی کاملاً رایگان است. البته برخی از مهاجران تا مدتی تحت این قانون قرار نمی گیرند و بایستی برخی از هزینه ها را پرداخت کنند. به عنوان مثال میزان هزینه اورژانس و یا بازدید حدوداً ۲۲۰ دلار تخمین زده می شود.

 پیشنهاد می کنیم برای تخمین هزینه مهاجرت به کانادا با مشاورین مهاجرت، اخذ ویزا و اقامت خانه مشاوره تماس بگیرید.

بیمه در کانادا

جالب است بدانید که بیمه در کانادا از بودجه عمومی تأمین می شود و این بدین معناست که شهروندان کانادایی برای خدمات درمانی هیچ هزینه ای پرداخت نخواهند کرد. البته شرایط اخذ بیمه برای مهاجران اندکی متفاوت است و لازم است که حتماً قبل از اقدام برای مهاجرت در مورد آن اطلاعات لازم را کسب کنید. پیشنهاد می کنیم سؤالات خود را در زمینه بیمه در کانادا از مشاورین با تجربه مهاجرت و اخذ ویزا خانه مشورت بپرسید.

برای آگاهی از شرایط اخذ اقامت کانادا با کمترین هزینه با مشاوران خانه مشاوره تماس بگیرید.

قدم ششم: اطلاعات تکمیلی مهاجرت به کانادا

Home stay چیست؟

Home stay که برخی آن را با نام مهاجر سرا می شناسند به معنی زندگی با خانواده ای محلی در یک کشور خارجی است.  این موقعیت می تواند یک فرصت طلایی برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی نیز باشد. اما چگونه می توان چنین موقعیتی را فراهم کرد؟ آیا نیاز به پرداخت مبلغی برای اقامت است؟

اگر سؤالی در زمینه Homestay دارید، آن را با مشاوران با تجربه مهاجرت خانه مشاوره در میان بگذارید.

شماره ملی کانادا (SIN) چیست؟

شماره ملی کانادا ( Social Insurance Number) شماره ۹ رقمی است که برای شناسایی افراد صادر می شود. برای دریافت آن کافی است فرم درخواست خود را پر کرده به همراه مدارک مورد نیاز به نزدیک ترین مرکز خدمات کانادا ارائه کنید.

برای آگاهی از کلیه مدارک مورد نیاز برای صدور SIN می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ اقامت دائم خانه مشاوره تماس بگیرید.

امتیاز بندی مهاجرت به کانادا

همان طور که گفتیم سیستم اکسپرس اینتری اطلاعات داوطلبان مهاجرت را ثبت و در نهایت بر اساس امتیاز، اولویت بندی می کند. حداکثر امتیاز کسب شده در این سیستم ۱۲۰۰ است که نیمی از این امتیاز می تواند توسط فرد و شریک او کسب شود و نیمی دیگر فقط در صورتی تعلق می گیرد که خود متقاضی دعوت نامه از یکی از برنامه های مهاجرتی استانی کانادا را دریافت کرده باشد.

جالب است که در قوانین اکسپرس اینتری مهاجرت کانادا در سال ۲۰۱۸ تغییرات چشم گیری مشاهده می شود که از جمله آن می توان به تاثیر سابقه تحصیلی در امتیازبندی اشاره کرد.

[postbox txt=”در زمینه مهاجرت به کانادا”]

خانه مشاوره در موضوعات زیر شما را راهنمایی می کند:

  • انواع روش های مهاجرت به کانادا، روش ادامه تحصیل در کانادا ، مهاجرت به کانادا از طریق تخصص و کار، مهاجرت به کانادا به روش سرمایه گذاری، مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج، کارآفرینی و ثبت شرکت در کانادا
  • ویزای توریستی کانادا، ویزای تحصیلی کانادا ، ویزای سرمایه گذاری کانادا ، ویزای استارت آپ کانادا ، طلاق در کانادا ، انگشت نگاری در کانادا ، زایمان در کانادا ، اقامت کانادا ، مهاجرت به کانادا ، پزشکی کانادا
  • مدارس کانادا ، هزینه تحصیل در کانادا ، بورسیه تحصیلی کانادا ، کار دانشجویی در کانادا ، دانشگاه های کانادا ، لیست مشاغل کانادا ، مدارک لازم مهاجرت کانادا
  • مشاوره تلفنی، هزینه های زندگی در کانادا ، درمان در کانادا ، بیمه در کانادا ، اقامت در کانادا با کمترین هزینه
راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور