اعزام به خدمت سربازان کنکوری

مهلت یک هفته ای مشمولان خدمت سربازی کنکوری

آیا مهلت یک هفته ای مشمولان کنکوری حقیقت دارد ؟

مطابق آخرین گفت گو خبرگزاری مهر با دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور، جزئیاتی در مورد مشمولان کنکوری اعلام شده است. مطابق این اخبار کلیه مشمولان نظام وظیفه که در سال ۹۸ دیپلم شان را دریافت کرده اند و زمان معرفی آن ها به سازمان وظیفه، به پایان رسیده است، می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند.

همین حالا برای رفتن به سربازی اقدام کنید !

مطابق آخرین اخبار، افراد مشمول کنکوری از همین حالا مهلت دارند تا برای انجام امور مربوط به اعزام به خدمت به پلیس ۱۰+ مراجعه کنند و وارد چرخه اعزام شوند. شایان ذکر است که این مهلت یک هفته‌ای به این دلیل اعلام شده است تا مشمولانی که امسال کنکوری هستند از نظر سیستم، غایب تلقی و از درس خواندن محروم نشوند.

روند اعزام به خدمت مشمولان خدمت سربازی کنکوری :

کلیه مشمولان نظام وظیفه که در سال ۹۸ موفق به اخذ دیپلم شدند و مهلت معرفی آنان به سازمان نظام وظیفه به پایان رسیده است می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند چرا که مهلت اعزام شان تا یک هفته بعد از تاریخ انجام آزمون، تمدید شده است.

از طرفی ممکن است اعلام نتایج آزمون تا دو ماه بعد از برگزاری، به طول انجامد اما داوطلبان باید در این مهلت یک هفته‌ای، جهت انجام مراحل مرتبط با اعزام به خدمت، به پلیس +۱۰ مراجعه کنند. پس از آن، سربازان بعد از مهلت یک هفته‌ای و انجام مراحل مرتبط با اعزام به خدمت به سربازی اعزام می‌شوند و در دوره‌های آموزشی شرکت می کنند و منتظر اعلام نتایج کنکور می مانند. در صورتی که این سربازان در کنکور قبول شوند، مطابق قانون معافیت تحصیلی، از ادامه سربازی مرخص می‌شوند و به دانشگاه می‌روند. البته مشمولانی که در دوره آموزشی خدمت قبل از اعلام نتایج شرکت می کنند و در آزمون قبول می شوند، این دوره یک ماهه آموزشی در سابقه خدمت شان محسوب می‌شود و بعد از پایان یافتن طول دوره ی تحصیل شان، دیگر نیازی به طی دوره آموزشی ندارند. در صورتی که سربازان در کنکور قبول نشوند، باید مابقی طول دوره ی سربازی شان را بگذرانند.

چند نفر مشمول امسال کنکوری هستند ؟

مطابق آخرین اظهارات در این زمینه، پیش بینی می‌شود که حدوداً ۳۵۰ هزار نفر مشمول خدمت سربازی، در سال جاری در کنکور شرکت کنند که لزوماً تمامی این ۳۵۰ هزار نفر در آزمون قبول نخواهند شد.

آیا خرید خدمت سربازی، اخذ کسری خدمت سربازی و پذیرش و امریه خدمت سربازی امکان پذیر است؟

قوانین و مقررات خدمت سربازی تعریف شده و معین است. این بدین معنی است که هر گونه اعمال مغایرت در این قوانین توسط کسانی که به عنوان سرباز معرفی می شوند، پیگرد قانونی دارد.

در مورد خدمت سربازی، تا سال گذشته برای مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت داشتند بنا بر داشتن شرایطی، موضوعی با عنوان «خرید خدمت سربازی» مطرح می شد. اما در سال جاری قوانین در این زمینه تغییر یافته است و امکان خرید خدمت در حال حاضر وجود ندارد. از جمله مفاهیم دیگر «کسری خدمت سربازی» است. مطابق قانون و به شرط دارا بودن حداقل شرایط، کسری خدمت سربازی برای برخی از افراد تعریف می شود. «امریه خدمت سربازی» نیز فرصت بسیار مناسبی است تا پس از گذراندن دوره آموزشی، به شرط دارا بودن برخی از شرایط در قالب یک کارمند در موسسات به کسب تجربه بپردازید.

با توجه به اینکه قوانین مرتبط با خرید خدمت سربازی، کسری خدمت سربازی، پذیرش و امریه خدمت سربازی تابع شرایط، متفاوت هستند، این قوانین به صورت منحصر به فرد تعریف می شوند. به نظر می رسد که آگاهی از این قوانین بسیار ضروری است زیرا به شرط دارا بودن شرایط لازم شما خواهید توانست زودتر از موعد کارت پایان خدمت خود را دریافت کنید.

[postbox2 txt=”در زمینه سربازی و اعزام به خدمت”]

راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور