مشاوره خیانت زناشویی

۷ نشانه خیانت که باید بدانید…

اصلاً حس خوبی نیست! شک به خیانت می تواند از خود خیانت آزاردهنده تر باشد. اگرچه افراد متفاوت اند و نمی توان برای همه یک نسخه را پیچید ولی آگاهی از نشانه ها معمولاً می تواند بسیار کمک کننده باشد. البته باید به این نکته توجه کنیم که بد بینی و شک به همسر، می تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد و اگر از آن دسته افراد هستید که همیشه در حال چک کردن همسرتان از راه نزدیک و دور هستید، وقتش رسیده که این کار را کنار بگذارید و از راه های منطقی تر با همسرتان برخورد و مشکلات تان را ریشه یابی کنید، چرا که در صورتی که به این روند ادامه دهید، ممکن است همسرتان را کلافه و یا حتی به سمت خیانت سوق دهید. در ادامه به بررسی ۷ نشانه معمول خیانت می پردازیم. باز هم تاکید می کنیم که این نشانه ها برای همه افراد صدق نمی کند.

آیا از نظر عاطفی از شما کیلومترها دور شده است ؟

روابط عاطفی نیازمند تمرکز و انرژی است. معمولاً ایجاد رابطه ی عاطفی با دو نفر، موجب گیج شدن افراد می شود و به همین منظور فردی که رابطه ی عاطفی جدیدی را آغاز می کند معمولاً بیشتر انرژی و تمرکز خود را به فرد جدید اختصاص می دهد و در نتیجه آن از همسرش دور تر می شود. البته یک بعد دیگر قضیه هم این است که معمولاً فردی که در این منجلاب افتاده است، احساس گناه می کند و این احساس گناه، فرد را از نظر عاطفی از همسرش دور نگه می دارد.

زیادی مهربان شده ؟ یا برعکس ! بسیار خشمگین است ؟

برخی از انسان ها ذاتاً مهربان اند و از وقتی که با آن ها آشنا شده ایم به همین گونه بوده اند. اما تغییر رفتار فردی نامهربان به مهربان به صورت کاملاً ناگهانی می تواند کمی مشکوک باشد. البته ممکن است که این تغییر رفتار به خاطر تغییر نگرش فرد به زندگی و یا در قدردانی از همسرش باشد ولی در برخی موارد این امکان وجود دارد که مهربان یا خشمگین شدن بیش از حد یک فرد در نتیجه احساس گناه او در برابر شریک زندگی اش باشد و در نتیجه با این کار در تلاش است که یا خود را گول بزند و در ذهنش به این فکر می کند که می تواند همزمان چند نفر را دوست داشته باشد، یا با این کار در تلاش است عذاب وجدان بیدارش را بخواباند و یا اینکه در نهایت در تلاش است که شریک زندگی اش را گول بزند.

تازگی ها دیر به دیر به خانه می آید ؟

این روزها اگر فردی تا دیر وقت سر کار باشد، عجیب نیست ولی همه چیز باید در قالب یک چارچوب باشد. باز هم می گوییم که برای همه نمی توان یک نسخه مشترک پیچید ولی اگر شریک زندگی تان برای بازگشت به خانه بهانه های متفاوت را جور می کند و یا رغبتی برای برگشت به خانه ندارد، اگر هر روز دیر تر از روز قبل به خانه بر می گردد و یا تازگی ها سفر های کاری اش زیاد شده، بهتر است کمی منطقی تر به این موضوع نگاه کنید و قبل از هر اقدامی حتما با یک مشاور خانواده صحبت کنید.

به بیماری های مقاربتی دچار شده ؟

این روزها بیماری های مقاربتی بسیاری شناخته شده اند که معمولاً برخی از آن ها در بسیاری از افراد وجود دارند و فرد اصلاً از آن هیچ خبری هم ندارد و مشکلی هم برایش ایجاد نمی شود. ولی احتمال ابتلا به برخی از بیماری های مقاربتی در روابط فرازناشویی محافظت نشده، بیشتر است. به همین منظور بهتر است که در این زمینه اطلاعات کافی را داشته باشید.

انگار چیزهایی را از شما پنهان می کند ؟

وقتی سخن از پنهان کاری پیش می آید معمولاً ذهن به سمت تلفن همراه سوق داده می شود. البته مباحثی در زمینه حفظ حریم شخصی در زمینه ابزارهای ارتباطی مابین زوجین مطرح است ولی اگر شریک زندگی تان به طور مستمر طوری برخورد می کند که انگار چیزی را از شما پنهان می کند، وقتش رسیده که منطقی تر به این موضوع دقت کنید. معمولاً نشانه ها در این زمینه این است که تا شما را می بیند، تلفن را قطع می کند یا اینکه بر روی تلفن همراهش رمزی گذاشته که حاضر به نشان دادن آن به شما نیست و یا اینکه لیست تماس هایش را هر روز پاک می کند.

او که زیاد به سر و وضعش توجه نمی کرد، مدتی است که زمان زیادی را به آن اختصاص می دهد ؟

شاید از این موضوع خوشحال شده باشید که همسرتان بیشتر به خودش می رسد، طرز لباس پوشیدنش تغییر کرده، از خرید کردن استقبال می کند، مدت بیشتری را در جلوی آینه سپری می کند، اما بهتر است کمی در این زمینه منطقی تر باشید! اینکه فردی به طور ناگهانی شروع به رفتارهایی کند که سابقه ی بروز آن ها در او کم بوده، می تواند یک نشانه باشد که او تحت تاثیر فردی دیگر قرار گرفته است و در تلاش است تا به نوعی با این تغییرات، توجه او را به خود جلب کند. البته این موضوع برای همه صادق نیست و ممکن است تغییر در طرز لباس پوشیدن فقط به خاطر تاثیر پذیری از فردی در محل کار و یا پیروی کردن از استایل یک بازیگر مشهور باشد.

رفتار او در اتاق خواب تغییر کرده ؟

یکی از نشانه های خیانت، تغییر در الگوی رابطه ی جنسی است. البته تغییر در این الگو می تواند در نتیجه خستگی، فشار کاری، بی حوصلگی، استعمال برخی از داروها و یا حتی استرس و افسردگی باشد ولی این موارد بعد از مدتی برطرف می شود و فرد به زندگی عادی خودش برخواهد گشت. اما در برخی موارد داستان چیز دیگری است. فردی که نیاز جنسی اش را در چارچوبی غیر از همسرش برطرف می کند، معمولا در ارتباط جنسی با شریک زندگی اش دچار مشکل می شود که این مشکل می تواند هم به معنی کاهش و هم افزایش تمایل به رابطه جنسی باشد. این به این مفهوم است که وقتی نیاز جنسی در خارج از خانه برطرف می شود معمولا فرد خائن به دلیل حس گناه و یا سایر دلایل، تمایلی به برقراری ارتباط جنسی نخواهد داشت و یا این میزان بسیار کم خواهد شد. اما در برخی مواقع ارتباط جنسی فرازناشویی روش هایی را به فرد می آموزد که فرد خائن تمایل دارد که آن روش ها را با شریک زندگی اش هم امتحان کند و این همان نقطه ای است که باید به آن بسیار توجه کرد. البته به طور قطع به یقین نمی توان در این زمینه اظهار نظر کرد و ممکن است که فرد برای عدم یکنواختی در زندگی جنسی، موقعیت های مختلفی را با همسرش در نظر بگیرد ولی اگر تغییرات به صورت گسترده و ناگهانی رخ بدهد، معمولاً نیاز به مشورت با یک روان شناس با تجربه بیش از پیش ضروری می شود.

البته این را هم فراموش نکنید که:

یک رابطه ی سالم، ساختنی است و باید خشت خشت آن را با کمک یکدیگر بسازید! پس اگر فکر می کنید که رابطه تان نشانه های یک رابطه ی سالم را ندارد و ممکن است که خیانتی در آن رخ داده باشد، باید به شیوه ای صحیح با آن برخورد کنید و از هر عکس العمل شتابزده دوری کنید چرا که عواقب جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. در این گونه مواقع است که مشورت با یک روان شناس متخصص با تجربه می تواند بسیار راهگشا باشد.

[postbox2 txt=”در زمینه خیانت و ترمیم رابطه زناشویی”]

راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور