پیش از ازدواج

پیش از ازدواج

یکی از مهمترین مسائلی که در شناخت طرف مقابل بسیار حائز اهمیت می باشد گفتگوی دختر و پسر پیش از ازدواج است.دربرخی مناطق یا دربرخی فرهنگ ها به دلیل تعصبات مذهبی اجازه ی گفتگو به دختر و پسر داده نمی شود یا مدت زمان آن کوتاه است یا با حضور شخص سومی به عنوان نگهبان دختر و پسر را در راحت صحبت کردن و بیان تمامی مسائل محدود می سازند .

[postbox2 txt=”پیش از ازدواج”]

باید توجه داشت که دین هیچ محدودیتی برای اینگونه گفتگوها برای دختر و پسر قائل نیست، مشروط بر اینکه ضوابط اخلاقی و شرعی رعایت شود.

آنچه مسلم است گفتگوی پیش از ازدواج تاثیر بسیار زیادی در بهبود روابط پس از ازدواج دارد وبسیاری از ویژگی های شخصیتی شخص برای طرف مقابل مشخص می شود و او را در تصمیم گیری یاری می دهد.

بهتر است همه ی موارد واضح وشفاف بیان شود وهیچ مطلبی از قلم نیافتد ،از این رو می توان موارد را از قبل یادداشت کنیم تا از فراموش کردن جلوگیری کرده وهمه چیز را بی کم و کاست بیان کنیم.

[typed string0=”مشاوره پیش از ازدواج بهترین راهکار برای موفقیت در زندگی مشترک” typeSpeed=”50″ startDelay=”10″ backSpeed=”40″ backDelay=”500″ loopCount=”10″ loop=”10″]

به یاد سپردن، یادداشت کردن و یا در صورت رضایت ضبط موارد گفتگواز دو جهت مفید است، اول اینکه از فراموش شدن جلوگیری می کند دوم اینکه جنبه ی سندی دارد و درآینده اگر شخص مقابل برخلاف قول قبلی عمل کرد میتوان به آن استناد کرد.

چه مواردی را باید گفت وچه مواردی را نباید گفت؟

 ازدواج قبلی، بیماری حاد، طلاق والدین، اختلالات روانی و از این قبیل، ازمواردی هستند که حتما باید بیان شوند.

اما باید توجه داشت که بیان جزئیاتی مثل بیماری های درمان شده، عصبانیت های موردی و ضعف جزئی در مهارتی خاص لازم نیست چرا که باعث حساسیت بی جا از سمت طرف مقابل می شود و ممکن است که اورا به این فکر وا دارد که مسئله بسیار بزرگتر بوده و تنها بخشی از آن بیان شده. روابط قبلی با جنس مخالف اگر قابل آشکار شدن نباشد نیازی به بیان آن نیست اما اگر رابطه به نحوی بوده که اطرافیان از آن مطلع بودند و ممکن است توسط دیگران یا همان شخص قبلی آشکار شود باید بیان شود.

[postbox2 txt=”پیش از ازدواج”]

همان گونه که بیان برخی مطالب لازم نیست، نیازی به پرسش برخی جزئیات نیست. پرسیدن سوالاتی مثل: در گذشته مرتکب چه خطاهایی شده اید؟ آیا دوست پسر یا دوست دختر داشته اید؟ یا تا به حال به خواستگاری چند نفر رفته اید یا تا به حال چند خواستگار داشته اید؟ ممکن است بی احترامی یا توهین تلقی شود.

راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور