کسری خدمت ایثارگری

کسری خدمت ایثارگری :

معاونت اجتماعی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در سال ۹۷ با تأکید بر بند (د) ماده ۸۸ برنامه توسعه، اعلام کرده است که حدود بیش از هزار نفر از فرزندان ایثارگران که شامل فرزندان جانبازان، آزادگان و رزمندگان می شود با داشتن بالاترین سهمیه می توانند از کسری خدمت ایثارگری استفاده نمایند. این خبر خوش را ما کامل کرده ایم و در ادامه مطلب به شرایط دریافت کسری خدمت ایثارگران، نحوه ی درخواست کسری خدمت ایثارگران، اولویت استفاده از قانون کسر خدمت ایثارگری و قانون جدید کسری خدمت ایثارگران پرداخته ایم.

[postbox txt=”کسری خدمت ایثارگری”]

ثبت نام متقاضیان کسر خدمت ایثارگری :

مطابق با ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح در سال ۹۷، در هر سال به منظور تعیین اشخاص دارای شرایط بهره مندی از کسر خدمت ایثارگری، کلیه ی فرزندان آزادگان، رزمندگان و جانبازان با مراجعه به مراکز پلیس الکترونیک انتظامی یا پلیس ۱۰+ می توانند برای ثبت نام خود اقدام نمایند.

[typed string0=”غایبان، محرومانِ استفاده از کسر خدمت ایثارگری هستند.” typeSpeed=”50″ startDelay=”10″ backSpeed=”40″ backDelay=”500″ loopCount=”10″ loop=”10″]

شرایط دریافت کسری خدمت ایثارگران :

بر اساس مقررات کسر خدمت ایثارگری، شرایط دریافت کسری خدمت ایثارگران بدین صورت است که در مقابل هر ماه حضور در جبهه یا هر ماه اسارت و نیز هر درصد جانبازی، فرزندان ایثارگان یک ماه کسر خدمت ایثارگری می گیرد. همچنین متقاضیان کسر خدمت ایثارگری، نباید غیبت از سربازی داشته باشند. اولویت بهره مندی از امتیاز کسر خدمت ایثارگری با سربازان وظیفه در حال خدمت و مشمولان غیر غایب آماده برای اعزام به خدمت با داشتن بیشترین امتیاز است.

فرزندان جانبازان در ازای هر درصد جانبازی پدر، یک ماه کسر خدمت می گیرند.

قانون جدید کسر خدمت ایثارگران :

بر اساس توافق ما بین مجلس شورای و ستاد کل نیروهای مسلح، در طی برنامه پنج ساله ششم توسعه در هر سال، فرزندان جانبازان، آزادگان و رزمندگان که بالاترین امتیاز را دارا باشند یا جمع امتیازات ایثارگری آنان به بیشترین امتیاز برسد، می توانند از قانون جدید کسری خدمت ایثارگران بهره ببرید. تعداد افراد مشمول این قانون، در هر سال حداکثر ۲۰ هزار نفر خواهد بود.

اولویت بهره مندی از کسر خدمت ایثارگری با سربازان در حال خدمت و آماده برای اعزام به خدمت است.

کسری خدمت جبهه پدر :

کسری خدمت جبهه پدر شامل مشمولانی می شود که پدرشان در جبهه حضور داشته اند، جانباز شده اند و یا به اسارت گرفته شده اند. فرزندان جانبازان، آزادگان و رزمندگان اگر طبق قوانین کسر خدمت از این امتیاز برخوردار شوند، در ازای هر ماه اسارت و رزمندگی و هر درصد جانبازی، یک ماه از مدت خدمت سربازی آنها کم می شود و به ازای هر درصد جانبازی، یک ماه از مدت خدمت سربازی آنها کم می شود.

برای آگاهی از شرایط کسری خدمت سربازی می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

نحوه درخواست کسری خدمت ایثارگران :

نحوه درخواست کسری خدمت ایثارگران از طریق مراکز پلیس ۱۰+ انجام می شود. متقاضیان برای درخواست کسری خدمت ایثارگری می بایست با در دست داشتن مدارک معتبر شامل شناسنامه و کارت ملی، نسبت به ثبت نام و درخواست اولیه به دفاتر الکترونیک انتظامی، بر طبق زمان اعلام شده، مراجعه نمایند.

کسر خدمت ایثارگران به سربازان امریه تعلق نمی گیرد.

اولویت استفاده از قانون کسر خدمت ایثارگری:

 اولویت استفاده از قانون کسر خدمت ایثارگری با سربازان در حال خدمت و مشمولان آماده دارای برگ اعزام به خدمت است. سربازان در حال خدمت یا مشمولان آماده به خدمت در صورتی که بالاترین امتیاز را نیز داشته باشند، بیشترین شانس بهره مندی از این سهمیه را خواهند داشت.

آیا خرید خدمت سربازی و پذیرش و امریه خدمت سربازی امکان پذیر است؟

قوانین و مقررات خدمت سربازی تعریف شده و معین است. این بدین معنی است که هر گونه اعمال مغایرت در این قوانین توسط کسانی که به عنوان سرباز معرفی می شوند، پیگرد قانونی دارد.

در مورد خدمت سربازی، تا سال گذشته برای مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت داشتند بنا بر داشتن شرایطی، موضوعی با عنوان «خرید خدمت سربازی» مطرح می شد. اما در سال جاری قوانین در این زمینه تغییر یافته است. «امریه خدمت سربازی» نیز فرصت بسیار مناسبی است تا پس از گذراندن دوره آموزشی، به شرط دارا بودن برخی از شرایط در قالب یک کارمند در موسسات به کسب تجربه بپردازید.

با توجه به اینکه قوانین مرتبط با خرید خدمت سربازی، پذیرش و امریه خدمت سربازی تابع شرایط، متفاوت هستند، این قوانین به صورت منحصر به فرد تعریف می شوند. به نظر می رسد که آگاهی از این قوانین بسیار ضروری است زیرا به شرط دارا بودن شرایط لازم شما خواهید توانست زودتر از موعد کارت پایان خدمت خود را دریافت کنید.

شما می توانید با اعلام شرایط مختص خود به مشاورین خدمت سربازی، از قوانین مرتبط با خرید سربازی، کسری خدمت سربازی، پذیرش و امریه خدمت سربازی، به طور دقیق اطلاع یابید.

[sb]

چرا در استان خود خدمت نکنید!؟

چه کسی دوست ندارد که فاصله محل خدمت تا منزلش بسیار کم باشد؟ از آنجایی که قوانین خدمت در هر سال دستخوش تغییراتی می شود، بسیاری از سربازان از قوانین نظام وظیفه به خوبی اطلاع ندارند. بنابراین اگر قصد رفتن به دوره سربازی را دارید، پیشنهاد می کنیم تمامی موارد را مورد بررسی قرار دهید تا اگر شرایط معافیت خاصی شامل حالتان می شود از آن بهره ببرید. برای مشاوره نظام وظیفه می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

برای دریافت پاسخ تمام سؤالات مربوط به خدمت سربازی با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

  • اگر دیگر وقت آن رسیده است که پوتین های سربازی تان را بپوشید!
  • اگر از قوانین اخذ معافیت های سربازی مانند معافیت کفالت ، معافیت پزشکی ، معافیت ایثارگران ، معافیت تحصیلی و … آگاه نیستید!
  • اگر سوالاتی در زمینه کسری خدمت سربازی ، دریافت امریه و پذیرش ارگان های دولتی و نظامی و انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان و هر سوال تخصصی پیرامون خدمت سربازی نظام وظیفه دارید…

  • پیشنهاد می کنیم که قبل از هر اقدامی با مشاورین خانه مشاوره تماس بگیرید.
سؤالات متداول نظام وظیفه :
  • چگونه کسری خدمت دریافت کنیم؟
  • چه مدت کسری خدمت متناسب با ویژگی هایمان به ما تعلق می گیرد؟
  • آیا کسر خدمت سربازی شامل حال من می شود؟

در چه زمینه هایی می توانیم از مشاوران نظام وظیفه کمک بگیریم؟

معمولاً قانون های مرتبط با نظام وظیفه به طور مستمر بروز رسانی می شوند بنابراین اگر شمع تولد ۱۸ سالگی تان را به تازگی فوت کرده اید، بررسی قوانین مرتبط با خدمت سربازی را باید در لیست کارهای همیشگی تان قرار دهید. اما یک راه ساده تر این است که کلیه سوالات خود را در زمینه خدمت سربازی از مشاوران خدمت وظیفه خانه مشاوره بپرسید.

مشاوره خدمت نظام وظیفه

مدت سربازی ، مدارک سربازی، فهرست پایگاه ها، شرایط خروج از کشور، مشمولیت سربازی، شرایط اعزام به خدمت، قوانین نظام وظیفه، سربازان فراری و…

مشاوره امریه و پذیرش نظام وظیفه

نحوه پذیرش و امریه ارگان های نظامی و دولتی، قرارگاه ها، وزارتخانه ها، شهرداری، بهزیستی و …

خرید خدمت سربازی

قانون خدمت سربازی در زمینه خرید در سال ۹۸ و قبل از آن

مشاوره کسری خدمت نظام وظیفه

کسری ایثارگری، کسری بسیج، کسری پروژه خدمت، کسری منطق بد آب و هوا، کسری مناطق عملیاتی و مرزی، کسری اولاد

مشاوره معافیت خدمت سربازی

معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت کفالت، معافیت ایثارگری و…

[postbox txt=”کسری خدمت ایثارگری”]

خانه مشاوره در موضوعات زیر شما را راهنمایی می کند:
  • کسری خدمت ایثارگری، قوانین مربوط به کسری خدمت ایثارگری، کسری خدمت سربازی
  • قوانین نظام وظیفه، معافیت خدمت سربازی، معافیت پزشکی، تحصلی، کفالت، ایثارگری و …
  • امریه و پذیرش نظام وظیفه، شرایط خروج از کشور، قانون کسری خدمت
  • مدارک نظام وظیفه، مدارک کسر خدمت ایثارگری، زمان و شرایط کسری خدمت ایثارگری
راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور