کسری خدمت نخبگی

اخذ کسری خدمت نخبگی آن قدرها هم سخت نیست!

دانشجویان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی این امکان را دارند تا با انجام پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی بخشی از دوره ی سربازی خود را کاهش دهند و در واقع آن را جایگزین نمایند. کسر خدمت نخبگی به منظور بهره مندی از توان و قدرت تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویانی است که دارای فعالیت های نخبگی و شرایط استعداد برتری هستند.

متقاضی کسر خدمت نخبگی با اولین سؤالاتی که مواجه می شود، این است که چگونه پروژه کسر خدمت را اخذ نماید؟ مدارک مورد نیاز کسر خدمت نخبگی چیست؟ شرایط کسر خدمت نخبگان چگونه است؟ لیست سازمان های کسر خدمت به تفکیک رشته کدام ها هستند؟ در این مقاله به بررسی موضوع کسری خدمت نخبگی پرداخته ایم.

[postbox txt=”کسر خدمت نخبگی”]

پروژه کسر خدمت بنیاد نخبگان :

پروژه کسر خدمت بنیاد نخبگان توسط بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح برای انجام پروژه های پژوهشی و بهره مندی از نیروی انسانی محقق در قسمت های مختلف آموزشی و علمی به متقاضیان مشمول کسر خدمت بنیاد نخبگان اعطا می شود. این مشمولان در برابر انجام پروژه های تحقیقی و پژوهشی خود و تأیید توسط اساتید مربوطه، از کسر خدمت بنیاد نخبگان، پس از گذراندن دوره ی آموزشی بهره مند می شوند. پروژه کسر خدمت بنیاد نخبگان برای دانشجویان در حال تحصیل نیز قابل اخذ و انجام است و کسر خدمت مشمولان دارای پروژه های تحقیقاتی از طریق بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ثبت می شود.

برای آگاهی از کلیه قوانین مرتبط با پروژه کسر خدمت و هر آنچه که ذهنتان را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

دریافت پروژه برای کسری خدمت چیست؟

افرادی که به عنوان نخبه و استعدادهای برتر با توجه به معیارهای سازمان ملی نخبگان محسوب می شوند، از طریق بنیاد نخبگان ستاد نیروهای مسلح به منظور بهره مندی از کسری خدمت در انجام پروژه های تحقیقاتی و علمی به کار گرفته می شوند. انجام پروژه ها و تعیین سازمان مورد نظر برای انجام پروژه های آن بر طبق تشخیص ستاد کل نیروهای مسلح خواهد. مشمولان غیر نخبه، به منظور دریافت پروژه برای کسری خدمت باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر باشند.

دریافت پروژه برای کسری خدمت، از ۲ ماه کسر خدمت به بالا را شامل می شود و به تعداد و نوع موضوعات تحقیقاتی بستگی خواهد داشت. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط و قوانین پرویه کسری خدمت با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت کسر خدمت نخبگان:

مدارک مورد نیاز جهت دریافت کسری خدمت نخبگان شامل رزومه شما، مدرک تحصیلی و نیز معرف نامه بنیاد ملی نخبگان است. در واقع شما با در دست داشتن مدارک بالا به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح مراجعه می کنید و از طریق آن به سازمان های نظامی جهت دریافت موضوع پژوهش معرفی می شوید و در پایان پس از تأیید بنیاد نخبگان نیروهای مسلح، مشغول به انجام پروژه می شوید. پروژه های تحقیقاتی با توجه به مدت انجام آن، در کسری خدمت نخبگان تأثیر دارند. شایان ذکر است که سقف دریافت کسری خدمت نخبگان حداکثر ۱۲ ماه است.

برای آگاهی از مدارک لازم برای اخذ کسری پروژه خدمت نخبگی می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

شرایط کسر خدمت نخبگان :

برگزیدگان المپیادهای داخلی و خارجی، کسب کنندگان رتبه های زیر ۱۰۰ کنکور دوره ی کارشناسی، مخترعان و مکتشفان، برگزیدگان مسابقات علوم قرآنی و محققان برتر حوزه های علمیه، اعضای ممتاز هیأت علمی دانشگاه ها و دیگر نفرات برتر حوزه های علمی و هنری و فرهنگی که به تأیید بنیاد ملی نخبگان دارای فعالیت های نخبگی باشند، شرایط کسر خدمت نخبگان را دارا می باشند و می توانند با مراجعه به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح، جهت استفاده از کسر خدمت نخبگان، در انجام پروژه های تحقیقاتی و علمی شرکت نمایند.

برای آگاهی از شرایط کسر خدمت و هر آنچه که در زمینه خدمت سربازی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

راهنمای اخذ پروژه کسری خدمت :

راهنمای اخذ پروژه کسری خدمت بدین صورت است که شما باید مدارک مورد نیاز مانند کپی و اصل کارت ملی و شناسنامه و اصل مدرک تحصیلی و رزومه خود را به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح تحویل دهید و از طریق آن به مراکز نظامی و کشوری و لشکری جهت دریافت موضوع و توافق با موضوع مورد نظرتان مراجعه کنید. معمولاً انجام پروژه های دریافتی توسط مشمولان، کمتر از ۶ ماه طول می کشد و با توجه به داوری نهایی هیئت داوران در مورد کسری خدمت انجام دهندگان پروژه ها، نظر نهایی اعمال می شود. حداقل کسری خدمت نخبگان و استعدادهای برتر یا فارغ التحصیلان مقاطع تکمیلی ۲ ماه است.

برای آگاهی از کلیه قوانین مرتبط با پروژه کسر خدمت و هر آنچه که ذهنتان را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

لیست سازمان های کسری خدمت به تفکیک رشته :

لیست سازمان های کسری خدمت به تفکیک رشته است و البته در هر سال با سال قبل متفاوت خواهد بود. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از سازمان های مرتبط با رشته ی تحصیلی خود، با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

آیا خرید خدمت سربازی، اخذ کسری خدمت سربازی و پذیرش و امریه خدمت سربازی امکان پذیر است؟

قوانین و مقررات خدمت سربازی تعریف شده و معین است. این بدین معنی است که هر گونه اعمال مغایرت در این قوانین توسط کسانی که به عنوان سرباز معرفی می شوند، پیگرد قانونی دارد.

در مورد خدمت سربازی، تا سال گذشته برای مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت داشتند بنا بر داشتن شرایطی، موضوعی با عنوان «خرید خدمت سربازی» مطرح می شد. اما در سال جاری قوانین در این زمینه تغییر یافته است. از جمله مفاهیم دیگر «کسری خدمت سربازی» است. مطابق قانون و به شرط دارا بودن حداقل شرایط، کسری خدمت سربازی برای برخی از افراد تعریف می شود. «امریه خدمت سربازی» نیز فرصت بسیار مناسبی است تا پس از گذراندن دوره آموزشی، به شرط دارا بودن برخی از شرایط در قالب یک کارمند در موسسات به کسب تجربه بپردازید.

با توجه به اینکه قوانین مرتبط با خرید خدمت سربازی، کسری خدمت سربازی، پذیرش و امریه خدمت سربازی تابع شرایط، متفاوت هستند، این قوانین به صورت منحصر به فرد تعریف می شوند. به نظر می رسد که آگاهی از این قوانین بسیار ضروری است زیرا به شرط دارا بودن شرایط لازم شما خواهید توانست زودتر از موعد کارت پایان خدمت خود را دریافت کنید.

شما می توانید با اعلام شرایط مختص خود به مشاورین خدمت سربازی، از قوانین مرتبط با خرید سربازی، کسری خدمت سربازی، پذیرش و امریه خدمت سربازی، به طور دقیق اطلاع یابید.

[sb]

در چه زمینه هایی می توانیم از مشاوران نظام وظیفه کمک بگیریم؟

معمولاً قانون های مرتبط با نظام وظیفه به طور مستمر بروز رسانی می شوند بنابراین اگر شمع تولد ۱۸ سالگی تان را به تازگی فوت کرده اید، بررسی قوانین مرتبط با خدمت سربازی را باید در لیست کارهای همیشگی تان قرار دهید. اما یک راه ساده تر این است که کلیه سوالات خود را در زمینه خدمت سربازی از مشاوران خدمت وظیفه خانه مشاوره بپرسید.

مشاوره خدمت نظام وظیفه

مدت سربازی ، مدارک سربازی، فهرست پایگاه ها، شرایط خروج از کشور، مشمولیت سربازی، شرایط اعزام به خدمت، قوانین نظام وظیفه، سربازان فراری و…

مشاوره امریه و پذیرش نظام وظیفه

نحوه پذیرش و امریه ارگان های نظامی و دولتی، قرارگاه ها، وزارتخانه ها، شهرداری، بهزیستی و …

خرید خدمت سربازی

قانون خدمت سربازی در زمینه خرید در سال ۹۸ و قبل از آن

مشاوره کسری خدمت نظام وظیفه

کسری ایثارگری، کسری بسیج، کسری پروژه خدمت، کسری منطق بد آب و هوا، کسری مناطق عملیاتی و مرزی، کسری اولاد

مشاوره معافیت خدمت سربازی

معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت کفالت، معافیت ایثارگری و…

[postbox txt=”کسر خدمت نخبگی”]

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • کسر خدمت نخبگیمراحل و نحوه دریافت کسری خدمت نخبگی
  • سؤالات متداول دریافت کسری خدمت نخبگی، شرایط کسری خدمت نخبگی خدمت سربازی
  • انواع کسری خدمت نخبگی خدمت سربازی، اخبار جدید کسری خدمت نخبگی خدمت سربازی
  • مشاوره تلفنی کسری خدمت نخبگی نظام وظیفه و سایر معافیت های سربازی با مشاورین مرکز
راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور