انتخاب رشته دانشگاه پیام نور

راهنمای انتخاب رشته دانشگاه پیام نور

  • انتخاب رشته دانشگاه پیام نور، راهنمای تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور
  • شرایط ثبت نام انتخاب رشته دانشگاه پیام نور، زمان ثبت نام انتخاب رشته دانشگاه پیام نور
  • مراحل ثبت نام دانشگاه پیام نور، لیست رشته های دانشگاه پیام نور
  • شرایط ادامه تحصیل دانشگاه پیام نور، مشاوره تلفنی انتخاب رشته دانشگاه پیام نور

[postbox txt=”مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پیام نور”]

انتخاب رشته صحیح ضمانت نامه آینده شماست.

دانشگاه های پیام نور در سال های گذشته علاقه مندان زیادی را به جهت شرایط مناسبی که برای داوطلبان فراهم نموده است دارا بوده است. از جمله این شرایط برداشتن آزمون ورودی و وقت کمتر داوطلبان برای شرکت در کلاس ها می باشد. در سال های گذشته داوطلبان می توانستند در دانشگاه پیام نور ثبت نام بدون کنکور داشته باشند که در دوره های فراگیر شرکت کرده باشند. اما تقریباً ۲ سال است که تحصیل در دانشگاه های پیام نور فقط منوط به سوابق تحصیلی داوطلب می باشد. داوطلبان جهت اطلاع دقیق از شرایط و نحوه ی ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور  می توانند از مشاوران مرکز راهنمایی بگیرند.

[fieldb]

[ub]

رتبه و تراز لازم برای قبولی در کنکور پیام نور

داوطلبانی که در کنکور فراگیر پیام نور شرکت نموده اند پس از اعلام نتایج، کارنامه ی نهایی برای آن ها صادر می شود که در آن رتبه و تراز داوطلب مشخص شده است. داوطلبان می بایست بر اساس رتبه و تراز بدست آورده رشته ی مورد علاقه ی خود را انتخاب نمایند. این انتخاب می بایست به صورت دقیق و با اطلاعات کافی صورت بگیرد. لذا با دانستن رتبه و تراز داوطلبان در سال های گذشته و محل های قبولی آنان می توان به یک دید واقع بینانه از انتخاب رشته ی کنکور پیام نور رسید. البته در نظر داشته باشیم که رتبه و ترازهای قبولی در کنکور پیام نور در سال ۹۶ نسبت به سال های گذشته تغییراتی را داراست. اما می توان به یک دید واقع بینانه از انتخاب رشته کنکور  رسید.

 

آخرین رتبه قبولی و درصد دروس کنکور پیام نور

برای انتخاب رشته و قبولی در پیام نور می بایست همه ی فاکتورهایی که در قبولیمان دخیل اند در نظر گرفت. از جمله ی این فاکتورهای مهم، اطلاع از آخرین رتبه ی قبولی داوطلبان، درصد دروس انان در کنکور پیام نور می باشد. اینکه با درصد دروس کسب کرده و رتبه ی بدست آمده در چه رشته و دانشگاه هایی پذیرفته شده اند، می تواند کمک شایانی به انتخاب رشته ی ما نماید.

در نظر داشته باشید آخرین رتبه ی پذیرفته شده در دانشگاه های پیام نور برابر ۱۳۵۰۰ باشد ولی رتبه بدست آمده ما برابر با ۱۶۰۰۰ باشد. همانطور که مشخص است، امکان پذیرفته شدن در این دانشگاه برابر با صفر درصد است. پس در انتخاب رشته ی  خود این دانشگاه را انتخاب نمی کنیم.

[lastrankb]

[fieldb]

ظرفیت پذیرش رشته های کنکور پیام نور:

میزان پذیرش در رشته های مختلف دانشگاه های پیام نور متفاوت می باشد. توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاه می تواند فاکتور بسیار مناسبی برای پذیرفته شدن ما باشد و به ما کمک زیادی می نماید که در رشته هایی که متقاضی بالا بوده و ظرفیت پایین داشته باشد، انتخاب خود را انجام ندهیم. داوطلبان هم چنین می توانند با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور پیام نور، انتخابی مناسب و مطمئن داشته باشند.

[capacityb2]

[fieldb]

[ub]

نرم افزار انتخاب رشته کنکور پیام نور

با توجه به حساسیت انتخاب رشته ی دانشگاه پیام نور و توجه به این موضوع که نقش حیاتی را برای ما مهیا می کند، مرکز مشاوره نرم افزاری را برای شما علاقه مندان فراهم نموده است که علاوه بر در اختیار داشتن اطلاعات هزاران نمونه کارنامه می تواند با توجه به رتبه و تراز احتمالی شما امکان پذیرفته شدن در دانشگاه های مختلف پیام نور شانس پذیرفته شدن را نداشتید می توانید از ثبت نام بدون دانشگاه پیام نور مطلع شوید. جهت اطلاع از نحوه ی استفاده از نرم افزار انتخاب رشته می توانید با مشاوران کنکور مرکز تماس حاصل فرمایید.

 

راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت پیام نور

تکمیل ظرفیت را می توان شانس مجددی برای پذیرفته شدن داوطلبان کنکور پیام نور ۹۶ دانست که موفق به پذیرش در دانشگاه نشده اند. داوطلبان می توانند پس از ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه و اعلام نیاز دانشگاه هایی که دارای ظرفیت خالی می باشند، ثبت نام خود را در کد رشته ی محل هایی که دارای ظرفیت خالی می باشند، انجام دهند و شانس مجدد خود را برای پذیرفته شدن در دانشگاه امتحان نمایند.

داوطلبان جهت کسب اطلاعات تکمیلی می توانند با مشاوران کنکور مرکز تماس حاصل فرمایند.

[fieldb]

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

از جمله شرایطی که برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور وجود دارد، داشتن آخرین مدرک تحصیلی می باشد. برای مثال برای ثبت نام در مقطع کارشناسی بدون کنکور پیام نور، داشتن مدرک فوق دیپلم (کاردانی) از جمله شرایط ثبت نام می باشد. بدیهی است داوطلبانی که در آخرین مدرک آن ها دیپلم فنی و حرفه ای است. شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را نداشته و می توانند در مقطع کاردانی به ادامه تحصیل بپردازند. این داوطلبان می توانند برای ورودی های مهر و بهمن ماه که از سوی دانشگاه پیام نور اعلام می گردد ثبت نام خود را انجام دهند.

داوطلبان لیست ۱۵۰ رشته محل مورد علاقه ی خود را بر اساس سوابق تحصیلی شان می توانند انتخاب نمایند تا پس از بررسی توسط سازمان سنجش نتایج اعلام گردد.

داوطلبان می توانند تنها با یک تماس تلفنی با مشاوران بدون کنکور مرکز ثبت نام خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

[registerb]

[ub]

[postbox txt=”مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پیام نور”]

مرکز مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:
  • زمان انتخاب رشته دانشگاه پیام نور، ظرفیت پذیرش دانشگاه پیام نور
  • زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور، احتمال قبولی در دانشگاه پیام نور
  • مشاوره شغلی و ادامه تحصیل دانشگاه پیام نور، شهریه دانشگاه های پیام نور
  • لیست رشته های دانشگاه پیام نور، مشاوره تلفنی انتخاب رشته دانشگاه پیام نور

[telbk]

راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور