انتخاب رشته دکتری هنر ۹۶

  • انتخاب رشته دکتری ۹۶ ، انتخاب رشته دکتری، انتخاب رشته دکتری۹۶ دانشگاه سراسری، انتخاب رشته دکتری ۹۶ دانشگاه آزاد
  • دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری ۹۶، ظرفیت پذیرش دکتری سراسری و دانشگاه آزاد
  • مراحل مصاحبه دکتری ۹۶، پذیرش بدون کنکور دکتری ۹۶، بورسیه دکتری و ادامه تحصیل خارج از کشور
  • مشاوره انتخاب رشته دکتری و مشاوره تلفنی در رابطه با مراحل مصاحبه دکتری

[postbox txt=”مشاوره انتخاب رشته دکتری – مشاوره جهت آمادکی مصاحبه دکتری – پذیرش بدون آزمون دکتری – بورسیه و ادامه تحصیل خارج از کشور دکتری”]

نحوه انتخاب رشته دکتری ۹۶ هنر:

پس از برگزاری آزمون دکتری کارنامه ی داوطلب که شامل نمرات خام، تراز و نمره کل است در اختیار او قرار خواهد گرفت. نمره کل نهایی داوطلب بر اساس ضرایب مواد آزمون و با توجه به سهمیه ی داوطلب لحاظ شده است. در صورتی که داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده باشد بر اساس فرم انتخاب رشته ای که توسط دانشگاه ارائه می شود می تواند کد رشته ی انتخاب شده ی خود را وارد کند.

با توجه به این موضوع که داوطلب دکتری پیش از این در مقطع ارشد، انتخاب رشته کرده است پس قطعاً به صورت سنجیده تر انتخاب رشته خود را انجام خواهد داد.

انتخاب رشته داوطلب تأثیرگذارترین مرحله در آینده ی علمی او خواهد بود. پس از انجام انتخاب رشته داوطلب باید منتظر خبر از دانشگاه هایی باشد که نمره نصاب لازم در آن ها را کسب کرده و کد رشته را در انتخاب های خود وارد کرده است.

نحوه انتخاب رشته دکتری سراسری هنر :

از آنجا که امکان انتقال و یا تغیر رشته و گرایش داوطلب دکتری به هیچ وجه وجود ندارد پس انتخاب رشته و دانشگاه برای او بسیار مهم خواهد بود.

داوطلبانی که پس از دریافت کارنامه مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند با توجه به نمره ی کسب شده و در نظر گرفتن علایق علمی اش، کد ۵۰ رشته را در انتخاب های دانشگاه سراسر وارد کند. از ان جهت که پس از اعلام نمره حد نصاب توسط دانشگاه به هیچ وجه امکان اضافه کردن کد رشته ی دگیری وجود ندارد داوطلب دکتری باید در انتخاب رشته خود بسیار سنجیده عمل کنند. در نظر گرفتن علایق و داشتن نگاهی خوش بینانه و در عین حال منطقی می تواند کمک بسیاری به داوطلب دکتری کند.

نحوه انتخاب رشته دکتری آزاد هنر:

علی رغم ادغام کنکور سراسری و آزاد همچنان انتخاب رشته این دانشگاه از دانشگاه سراسری جدا بوده و در زمان مشخص که توسط دانشگاه اعلام می شود، صورت می پذیرد.

داوطلب دکتری در انتخاب رشته دانشگاه آزاد مجاز به انتخاب ۴۰ کد رشته است و مهم ترین اصل در انتخاب رشته دانشگاه آزاد، در نظر گرفتن علاقه ی داوطلب است.

پس از انتخاب رشته، دانشگاه آزاد از میان داوطلبانی که بالاتری نمرات را در هر گرایش کسب کرده اند بر حسب اولویت ها و انتخاب های ۴۰ گانه شان، برای مصاحبه به گروه های تخصصی دانشگاه آزاد معرفی خواهند شد. لازم به ذکر است که عدم حضور داوطلب دکتری هنر در مصاحبه به منزله انصراف از ادامه تحصیل در این مقطع تحصیلی خواهد بود.

مراحل مصاحبه دکتری ۹۶ هنر:

مرحله ی اول برای داوطلب دکتری شرکت در آزمون بوده است که در صورت مجاز شدن و انتخاب رشته، مرحله دوم شامل بررسی سوابق علمی داوطلبان دکتری هنر است که توسط دانشگاه های پذیرنده دانشجو صورت می گیرد. پس دانشجو باید جهت انجام مصاحبه به همراه مدراک آموزشی و پژوهشی و بر اساس جدول زمانبندی دانشگاه به دانشگاه مراجعه کند. که عموماً از طریق تماس یا ارسال پیامک به اطلاع داوطلب دکتری خواهد رسید که به طور معمول این اتفاق در هفته آخر تیرماه رخ می دهد. اگر طبق ارزیابی اساتید دانشگاه داوطلب دارای شرایط لازم باشد تا اواسط مردادماه باید برای تکمیل مدارک و ارائه فرم تعهد به دانشگاه مربوطه مراجعه کند. از آنجا که تأثیر مصاحبه و آزمون در قبولی داوطلب دکتری کاملاً برابر است پس انتخاب رتشه برای داوطلب دکتری آخر راه نخواهد بود و مصاحبه به عنوان پله ی اخر برای صعود علمی او در نظر گرفته می شود. به دلیل اهمیت بالای مصاحبه مدارک مورد نیاز داوطلب دکتری هنر برای دانشگاه هنر در ادامه ذکر خوهد شد.

۱- فرم تکمیل شده مشخصات فردی داوطلبان مرحله ی دوم آزمون دکتری و الصاق یک قطعه عکس ۳×۴ (فرم شماره ۱ در سایت دانشگاه موجود است)

۲- تأییدیه سوابق آموزشی و پژوهشی (شامل پایان نامه ارشد، پروژه کارشناسی، مقالات چاپ شده و ترجمه یا تألیف کتاب و …. )

۳- مستندات سایر فعالیت های مرتبط با رشته متقاضی

۴- اصل و کپی گواهی پایان تحصیل کارشناسی  و ارشد با تاریخ و معدل فارغ التحصیلی به همراه ریزن  مرات هر دو مقطع

۵- اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی

۶- اصل و تصویر گواهی شرکت در آزمون های ملی و بین المللی که باید مربوط به یکی از آزمون های زبان های (TOLIMO,MCHE,MSRT)و یا بین المللی معتبر (IELTS,TOEFL PBT,TOEFL IBT) باشد و در زمان مصاحبه حداکثر دو سال از زمان آزمون زبان سپری شده باشد.

۷- تصویر فرم انتخاب رشته به همراه نام کد رشته و محل های انتخاب داوطلب.

همچنین برای آشنایی بیشتر داوطلب دکتری هنر در ادامه نحوه ارزیابی و نمره ده ی در روز مصاحبه برای دانشگاه هنر ارائه خواهد شد:

الف) پژوهشی با حداکثر ۴۰ امتیاز

ب) آموزشی با حداکثر ۳۰ امتیاز

۱- نحوه محاسبه امتیازت پژوهشی (حداکثر ۴۰ امتیاز)

نوع فعالیت حاکثر امتیاز نحوه ارزیابی
۱- مقالات علمی – پزوهشی داخلی و ارجی مرتبط با رشته تحصیلی

گواهی ثبت اختراع مورد تأیید سازمان پژوهش علمی وصنعتی ایران

برگزیدگی در جشنواره های علمی معتبر

۲۲ امتیاز هر مقاله تا ۷ امتیاز

گواهی ثبت اختراع بین المللی تا ۷ ملی  تا ۵ امتیاز

برگزیدگی خارجی تا ۷ و داخلی تا ۳ امتیاز

۲- مقالات علمی – ترویجی مرتبط با رشته ۶ امتیاز هر مقاله تا ۲ امتیاز
۳- مقالات چاپ شده در کنفرانس های متغیر ۶ امتیاز خارجی تا ۲ امتیاز و داخلی تا ۱ امتیاز
۴- تألیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی ۴ امتیاز
۵- کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد ۴ امتیاز عالی تا ۴ و بسیار خو تا ۲ امتیاز

 

۲- نحوه محاسبه امتیازات آموزشی (حداکثر ۳۰ امتیاز)

نوع فعالیت حداکثر امتیاز نحوه ارزیابی
۱- معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی تا ۶ امتیاز طبق نظر کمیته مصاحبه کننده
۲- معدل و کیفیت دانشگاه دوره کارشناسی ارشد تا ۵ امتیاز طبق نظر کمیته مصاحبه کننده
۳- طول مدت تحصیلی دوره کارشناسی ۳ امتیاز طبق نظر کمیته مصاحبه کننده
۴- طول مدت تحصل دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ امتیاز طبق نظر کمیته مصاحبه کننده
۵- برگزیدگان المپیادهای علمی – دانشجویی ۵ امتیاز رتبه  ۱ تا ۳ : ۵ امتیاز و رتبه های بالاتر به مراتب امتیاز کمتر
۶- مدرک زبان معتبر ۸ امتیاز

 

۳- امتیاز آزمون یا مصاحبه ی پذیرفته شدگان و حداکثر ۳۰ امتیاز:

داوطلب دکتری در روز مصاحبه معمولاً با سؤالاتی مربوط به پایان نامه ارشد و موضوعاتی که قرار است در مقطع دکتری بر روی آن کار کند مواجه می شود. همچنین سؤالاتی علمی در زمینه های مختلف هنر خصوصاً مرتبط با مقطع ارشد تسلط به زبان انگلیسی امری بسیار مهم است ممکن است کتابی به داوطلب دکتری داده شود که بخواند و ترجمه کند و یا خلاصه پایان نامه ی ارشدش را به زبان انگلیسی ارائه دهد. همچنین مقالات علمی پژوهشی از تأثیر بالایی برخوردارند و هیچ یک نباید دست کم گرفته شود..

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ی ارزیابی دیگر دانشگاه ها و مصاحبه های آن ها با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

مراحل مصاحبه دکتری آزاد هنر:

داوطلبان دکتری هنر، طبق زمان اعلام شده توسط دانشگاه آزاد، باید برای مصاحبه به دانشگاه مربوطه مراجعه کنند. کارنامه نهایی داوطلب پس از انجام مصاحبه و با احتساب ججمع نمره آزمون دکتری و مصاحبه ی داوطلب صورت می گیرد. داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد پیش از آزمون جامع باید در آزمون زبان انگلیسی شرکت کرده و برای مثال در TOEFL حداقل نمره ۶۵ را کسب کنند. یکی از تفاوت های دانشگاه آزاد و سراسی برای مصاحبه ی دکتری این است که داوطلب در دانشگاه آزاد تنها می تواند به یک دانشگاه مراجعه کند که آن دانشگاه را قبلاً در انتخاب های خود وارد کرده است. پس قطعاً شناخت او از هیأت علمی و اساتید مصاحبه کننده می تواند کمک بسیاری در روز مصاحبه به او کند. برای شناخت بیشتر اساتید، داوطلب دکتری می تواند از دانشجویان همان دانشگاه کمک بگیرد و یا با بررسی سوابق پژوهشی استاد مصاحبه کننده از تخصص و علاقه علمی ایشان مطلع شود.

وجود راهکارهای جزئی می تواند تغییر های بزرگی ایجاد کند، هیچ گاه ظرایف علمی و رفتاری را دست کم نگیرید.

به طور مثال برای تسلط بیشتر در روز مصاحبه حتماً پایان نامه کارنشاسی ارشد خود را مرور کنید، سعی کنید از بیشتر واژه های تخصصی انگلیسی در رشته خود مطلع باشید، از دانسته های علمی خود به خوبی و با تواضع دفاع کنید و خود را فردی با انگیزه و پژوهش گر به اساتید معرفی کنید.

تک تک این موارد ممکن است جزئی باشد اما قطعاً نقشش  پر رنگی در روز مصاحبه شما ایفا خواهد کرد.

ظرفیت پذیرش دکتری ۹۶ هنر:

در زمان انتخاب رشته دکتری آگاهی از ظرفیت پذیرش هر دانشگاه می تواند به بهتر شدن انتخاب رشته داوطلب دکتری کمک بسیاری کند. پس داوطلب باید علاوه بر در نظر گرفتن نمره کسب شده و علایق شخص اش در انتخاب رشته، نباید ظرفیت دانشگاه ها را بی اهمیت یا کم اهمیت در نظر بگیرد.

ظرفیت پذیرش دکتری سراسری هنر:

برای اطلاع بیشتر داوطلب دکتری هنر از ظرفیت پذیرش دانشگاه های سراسری در ادامه یک جدول آورده می شود. لازم به ذکر است که پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلی با عنوان: نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان منوط به پرداخت شهریه توسط داوطلب دکتری خواهد بود که برای اطلاع از هزینه های ثبت و متغیر هر رشته می توانید از دفترچه سازمان سنجش استفاده کنید.

رشته روزانه نوبت دوم پردیس خودگردان پیام نور غیرانتفاعی بورس اعزام به خارج
مدیریت پروژه ۲ ۲ ۱ ۰ ۰ ۰
معماری ۳۶ ۳۶ ۱۲ ۱۰ ۰ ۶
شهر سازی ۲۸ ۲۸ ۸ ۵ ۰ ۳
پژوهش هنر ۴۰ ۴۰ ۱۵ ۹ ۷ ۰
مرمت آثار و اشیای  تاریخی ۴ ۴ ۱ ۲ ۰ ۱
مرمت و احیای ابنیه و بناهای تاریخی ۲ ۲ ۰ ۰ ۰ ۰

 

ظرفیت پذیرش دکتری آزاد هنر:

آگاهی از ظرفیت پذیرش دانشگاه های آزاد، علاوه بر در نظر گرفتن علایق و نمره ی داوطلب می تواند نقش بسیاری در انتخاب رشته ی دکتری و موفقیت او در پذیرش دانشگاه های آزاد داشته باشد، در ادمه یک جدول  ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد در گروه هنر در مقطع دکتری ذکر خواهد شد.

برای هر رشته در واحدهای دانشگاه آزاد گروه هنر ۱۸ نفر داوطلب دکتری پذیرفته می شود.

رشته ظرفیت
پژوهش هنر ۱۸
فلسفه هنر ۹۰
معماری ۶۸۴
شهرسازی ۳۲۴
طراحی شهری ۳۶
معماری منظر ۱۸

 

دکتری بدون آزمون ۹۶:

داوطلبان دکتری می توانند بدون آزمون در دانشگاه های سراسری و آزاد پذیرش شوند. به بیانی دیگر به این نوع از پذیرش که بدون کنکور صورت می گیرد، دکتری استعداد درخشان می گویند.

شرایط دانشگاه ها برای پذیرش بدون کنکور با هم متفاوت است که طبق اطلاعیه های دانشگاه ها می توان از آیین نامه و بخش نامه های مرتبط با این موضوع مطلع شد. اما در همه ی دانشگاه های کشور یکسری شرایط مشترک برای پذیرش بدون کنکور دکتری وجود دارد. برای مثال می توان به \”استعداد درخشان بودن\” ، \”نمره بالای معدل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد\”، \”داشتن مقاله از پایان نامه و مرتبط با رشته\” و همچنین \”نبود فاصله طولانی با مقطع ارشد\” اشاره کرد.

پذیرش بدون کنکور در دانشگاه ها به صورت مستقل صورت می گیرد که اصطلاحاً به آن غیر متمرکز نیز  می گویند، به همین دلیل شرایط و نحوه ارزیابی در دانشگاه ها با هم کمی متفاوت است.

دکتری بدون آزمون دانشگاه سراسری هنر:

پذیرش بدون آزمون دکتری به صورت مستقیم توسط دانشگاه ها صورت می گیرد و ممکن است ارزیابی دانشگاه ها از یکدگیر متفاوت باشد. متقاضیان در صورت پذیرش تنها در یک دانشگاه می توانند در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند.

به این دلیل که به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی امکان تغییر رشته و گرایش یا انتقال داوطلب دکتری در پذیرش بدون آزمون وجود ندارد، باید در انتخاب رشته و دانشگاه خود بسیار دقت کند.

مجموعه ای از شرایط مشترک برای پذیرش بدون کنکور دکتری در دانشگاه های سراسری وجود دارد که در ادامه ذیل چند جدول آورده خواهد شد.

۱- جدول نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی

نوع فعالیت حداقل امتیاز حداکثر امتیاز نحوه ارزیابی
الف) مقالات علمی پژوهشی مرتبط با پایان نامه

ب) گواهی ثبت اختراع

ج) برگزیدگی در جشنواره علمی معتبر بین المللی

۷ ۴۰ هر مقاله تا ۷ امتیاز

گواهی اخترا داخلی تا ۵ و بین المللی تا ۷ امتیاز

برگزیدگی داخلی تا ۳ و بین المللی تا ۷ امتیاز

۲- مقاات علمی – ترویجی مرتبط با پایان نامه ۶ هر مقاله تا ۳ امتیاز
۳- مقالات چاپ شده در کنفرانس معتبر ۶ خارجی تا ۲ و داخلی ۲ امتیاز
۴- تألیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته ۴ عالی تا ۴ و بسیار خوب تا ۲ امتیاز
۵- کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد ۴ عالی تا ۴ بسیار خوب تا ۲ امتیاز
۶- میانگین کل دوره کارشناسی ۶
۷- میانگین کل کارشناسی ارشد ۵
۸- طول مدت تحصیلی در کارشناسی ۳ بیش از ۸ نیمسال کارشناسی پیوسته امتیازی ندارد

[awsa-banners]

۹- طول مدت تحصیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ بیش از ۵ نیمسال امتیازی ندارد
۱۰- برگزیدگان المپیادهای  علمی ۵
۱۱- داشتن مدرک زبان معتبر ۸

 

۲- جدول امتیازات مصاحبه

شاخص ارزیابی حداکثر امتیاز
تسلط در تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخ گویی به سؤالات ۳ امتیاز
وسعت نظر، نوآوری و کارآفرینی ۳ امتیاز
شخصیت، متانعت و نحوه تعامل ۳ امتیاز
نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی ۳ امتیاز
توانایی فن بیان و انتقال مطالب ۳ امتیاز
همراستایی زمینه پژوهشی داوطلب با اولویت های علمی اعضای گروه ۱۵ امتیاز

 

ارزیابی نمره کل داوطلب از ۱۰۰ امتیاز است که برای پذیرش باید حداقل ۷۰ امتیاز از فعالیت های پژوهشی و آموزشی کسب کند و درباره ی آزمون زبان (MCHE)  یا معادل آن کسب حداقل نمره ۵۰ ضروری است که این می تواند در دانشگاه ها کمی با هم  متفاوت باشد.

بر اساس مصوبات شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها، ۲۰% از ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه به پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری تخصصی تخصیص داده میش ود که از طریق مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی دانشجویان امکان پذیر است.

برای مثال شرایط اختصاصی پذیرش بدون کنکور دانشگاه هنر در مقطع دکتری به شرح زیر است:

۱- دانش آموختگان به لحاظ میانگین کل دوره با احتساب نمره پایان نامه رتبه اول ، دوم و سوم دانشجویان هر رشته و هم ورودی خود باشند.

۲-معدل کارشناسی ارشد متقاضی ۱۸ به بالا باشد.

۳- نمره پایان نامه در کارناه تحصیلی ۱۷ به بالا باشد.

۴- معدل کل کارشناسی متقاضی ۱۷ به بالا باشد.

۵- حداقل در ۵ ترم تحصیل خود در مقطع کارشناسی ارشد را به پایان رسانده باشند.

۶- صرفاً دانش آموختگان دانشگاه دولتی – شیوه آموزش – پژوهشی (روزانه و شبانه) می توانند در فراخوان شرکت نمایند.

۷- دارا بودن حداقل یک مقاله پذیرفته شده یا چاپ شده مسترخ از پایان نامه در مجلات علمی و پژوشی

۸- داشتن مدرک زبان خارجی، با حداقل نمره ۵ در آزمون IELTS

۹-کسب حداقل ۷۰ امتیاز از فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه

برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از ظرفیت پذیرش بدون کنکور در رشته هنر با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد هنر:

دانشگاه آزاد هر سال بر اساس بخشنامه و آیین نامه های خود اقدام به پذیرش داوطلب بدون کنکور وجود دارد که در ادامه به صورت مختصر ذکر خواهد شد:

۱- کلیه داوطلبان پذیرش بدون کنکور دکتری باید دارای حداقل معدل ۱۷ برای رشته های پزشکی و دامپزشکی، ۱۸.۵ برای رشته های علوم انسانی و ۱۷.۵ برای سایر رشته ها باشد. که دانشگاه بر اساس معدل و رتبه بندی دانشجو، متناسب با ظرفیت آن رشته در دانشگاه داوطلب دکتری را برای مصاحبه علمی دعوت خواهد کرد. امتیاز نهایی داوطلب بر اساس شاخص های پژوهشی و آموزشی و همچنین مصاحبه ی علمی محاسبه خواهد شد و به عنوان ملاکی برای گزینش نهایی داوطلب دکتری مورد بررسی قرار می گیرد.

۲- در کلیه ی رشته ها، نمره ی پایان نامه داوطلب باید حداقل ۱۸.۵ باشد.

۳- رشته ای که داوطلب در دوره ارشد فارغ التحصیل شده باید با رشته ای که داطلب دکتری تقاضا داده، متجانس و هم نام باشد.

۴- داوطلب دکتری باید در روز مصاحبه فایل مقاله و یا کارهای پزوهشی خود را همراه داشته باشد.

۵- تعداد نیم سال تحصلی داوطلب در مقطع ارشد بیش از ۴ نیمسال نباشد البته ترم تابستیانی و مرخصی جزء نیمسال تحصیلی حساب نمی شود.

۶- دانشجویی که دارای دروس معادل سازی شده باشد، شامل پذیرش بدون آزمون نخواهد شد.

داوطلب دکتری زمانی که تقاضای پذیرش بدون کنکور از دانشگاه های آزاد دارد باید از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشد.

برای اطلاع جامع و دقیق درباره پذیرش بدون کنکور انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در رشته کشاوری و منابع طبیعی با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

بورسیه دکتری هنر:

سازمان سنجش به منظور تأمین نیروی متخصص و توانمد در کلیه رشته ها مخصوصاً رشته هایی که اولویت و نیاز به آن ها در کشور بالاتر است از بین فارغ التحصیلان ممتاز کارشناسی ارشد اقدام به اعزام دانشجو به خارج از کشور می کند.

با توجه به زمان بر بودن اعزام دانشجو به خارج از شکور بهتر است دانشجو علاوه بر انتخاب گزینه ی اعزام به خارج در دانشگاه هایی که نمره ی حد نصاب را کسب کرده است فرم انتخاب رشته را پر کرده و برای مصاحبه ی علمی به دانشگاه مراجعه کند تا به عنوان قبولی مشروط در نظر گرفته شود.

داوطلبان دکتری که مجاز به انتخاب رشته در دوره ی روزانه شده اند اگر دارای شرایط زیر باشند می توانند جهت بررسی وضعیت علمی و مصاحبه ی حضوری برای بورس اعزام به خارج اقدام کنند.

شرایط به شرح زیر است:

۱- حداقل معدل نمره های دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته به ترتیب ۱۵ و ۱۷ باشد و دوره کارشناسی ارشد پیوسته یا دکتری حرفه ای معدل ۱۷

۲- حدااکثر سن داوطلب در زمان تقاضا ۳۰ سال می باشد.

۳- داوطلب پس از اخذ برترین رتبه ی علمی، از طرف اداره کل بورس وزارت سازمان سنجش پذیرش خواهد شد.

۴- قبولی در مصاحبه علمی اداره کل بورس و اعزام دانشجو

۵- داشتن تأییدیه هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت.

۶-پذیرفته شدگان باید تا آخخر شهریور نسبت به \”اخذ حد نصاب نمره زبان\”، \”اخذ اعلام نیاز از داشنگاه ها\”، \”پذیرش مورد تأیید شورای تخصصی اعزام\” و \”دریافت ویزا\” اقدام کنند.

لازم به ذکر است حداقل کسب نمره ی زبان برای اعزام دانشجو در رشته های کشاورزی و منابع طبیعی

MSRT=55 می باشد.

۷- کشور مورد اعزام به تشخیص اداره کل بورس و اعزام دانشجویان خواهد بود نه خود دانشجو.

۸- دانشگاه پذیرش دهنده ی استاد راهنمای خارجف موضوع رساله دکتری و استاد ناظر باید مورد تأیید شورای تخصصی اعزاام قرار بگیرد.

۹- سپردن وثیقه که میزان آن با توجه به کشور محل تحصیل است تعیین می گردد.

۱۰- شرایط داوطلبان مجرد و متأهل کاملاً یکسان است.

داوطلب باید توجه داشته باشد که تعیین گرایش در هر رشته دکتری، با نظر کمیته اداره کل بورس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود.

همچنین به هیچ وجه امکان تبدیل بورس خارج به داخل وجود ندارد. در ادامه ظرفیت پذیرش رشته های گروه هنر برای اعزام داوطلب دکتری به خارج از کشور ذکر خواهد شد.

نام مجموعه و رشته ظرفیت
مدیریت پروژه و ساخت ۱
شهرسازی – برنامه ریزی طراحی و مدیریت ۱
مرمت – مرمت آثار و اشیای فرهنگی تاریخی ۱
مرمت – مرمت و احیای بناها و بافت های تاریخی ۱

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بورس اعزام به خارج از کشور در مقطع دکتری گروه هر با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

بورس دکتری هنر دانشگاه آزاد:

دانشگاه آزاد میان پذیرفته شدگان دوره دکتری در صورت نیاز تعدادی را به صورت بورسیه می پذیرد و اگر برای برخی از رشته ها امکان بورسیه وجود نداشت اقدام به اعصای وام بلند مدت به داوطلب دکتری اعزام به خارج از کشور، خواهد کرد.

متقاضیان استفاده از بورس تحصیلی پس از قبولی در آزمون دکتری می توانند به سایت استخدام اینترنتی دانشگاه آزاد مراجعه کنند و برای شرکت در فراخوان اعزام دانشجو به خارج از کشور شرکت کنند.

دانشجوی دکتری موظف است که به صورت تمام وقت به تحصیل و تحقیق در راستای رشته علمی انتخاب شده بپردازد چرا که دانشگاه در صورت بروز پاره ای از مشکلات می تواند بورسیه ی دانشجو را قطع کند.

۱- دانشجوی دکتری به دلایل آموزشی قادر به ادامه تحصیل نباشد.

۲- دانشجوی دکتری از عهده ی برنامه های آموزشی بر نیاید.

۳- دانشجوی دکتری دلیل قانع کننده ای برای انصراف ارائه دهد.

شرایط سنی در بورسیه ی دانشگاه آزاد برای اعزام دانشجوی دکتری متفاوت با دانشگاه سراسری است. برای آقاین نداشتن سن بالای ۳۵ سال و برای خانم ها نداشتن سن بیش از  ۳۳ سال در آیین نامه ذکر شده است.

 

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • اصول صحیح انتخاب رشته ارشد دکتری هنر ، انتخاب رشته دکتری هنر سراسری، انتخاب رشته دکتری هنر آزاد
  • مراحل مصاحبه دکتری هنر ، مراحل مصاحبه دکتری هنر سراسری و آزاد، چگونه در مصاحبه دکتری موفق شویم؟
  • پذیرش بدون کنکور دکتری ۹۶ در دانشگاه های سراسری و آزاد و بورسیه و ادامه تحصیل خارج از کشور
  • و هر سوالی که پیرامون این موضوعات ممکن است برایتان پیش آید

[postbox txt=”مشاوره انتخاب رشته دکتری – مشاوره جهت آمادکی مصاحبه دکتری – پذیرش بدون آزمون دکتری – بورسیه و ادامه تحصیل خارج از کشور دکتری”]
[teldo]

راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور