راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد

مشاوره تلفنی انتخاب رشته کارشناسی ارشد :

پس از اعلام رتبه های کنکور ارشد، مسئله مهمی که ذهن همه را درگیر می کند، انتخاب رشته و گرایش است. به راستی چگونه باید به انتخاب رشته بپردازیم. آیا نحوه انتخاب رشته و شهر و گرایش اولویت بندی خاصی دارد؟

قبل از هر مطلبی بایستی به این موضوع بپردازیم که اصلا چرا به منظور انتخاب رشته کارشناسی ارشد به مشاوره نیاز داریم؟

[postbox txt=”تلفنی انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸″]

چرا لازم است برای انتخاب رشته با یک مشاور مشورت کنیم؟

بهتر است اینگونه بگوییم که انتخاب رشته هم مانند بسیاری از امور زندگی از عهده ی همه بر می آید (منظورمان این است که به خودی خود کار سختی نیست و فقط کافی است که به اینترنت وصل شوید و چند کد را وارد نمایید)، اما صرفاً وارد نمودن چند کد رشته محل نمی تواند شما را به اهدافی که در سر می پرورانید، برساند. انتخاب رشته نیز، اصول و قوانینی دارد که به میزان زیادی نیازمند تجربه و تخصص است.

در واقع چه بسیار داوطلبانی بوده اند که شاید روزی تصور می کرده اند که خود می توانند به صورت حرفه ای انتخاب رشته کنند ولی با یک انتخاب اشتباه سال ها حسرت خورده اند که ای کاش در زمان انتخاب رشته با افرادی که زمینه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد تخصص دارند، مشورت می کردند.


همه ی آنچه بیان نمودیم به این منظور است که بدانید، وقتی قرار است در رقابتی  پیروز میدان باشید، نیاز به یک راهنمای متخصص خواهید داشت. تنها راهنمای شما کسانی هستند که به دلیل تجربه و دانستن تمامی چاله های راه، مسیر پیش رویتان را با چشمان بسته طی می کنند.

شاید فکر کنید که انتخاب رشته کاری ندارد! فقط کافی است که بر اساس اولویت های ذهنی تان انتخاب کنید! در واقع این موضوع کاملا صحیح است و بایستی بر اساس علاقه تان انتخاب رشته نمایید، اما علاوه بر علاقه عوامل دیگری مانند بازار کار و آینده شغلی، امکان ادامه تحصیل در خارج از کشور و گرفتن بورسیه و… وجود دارند که بایستی شما را به سمت یک انتخاب عاقلانه همراه با علاقه سوق دهند. یک مشاور حرفه ای به شما کمک می کند تا با برنامه ریزی درست و انتخابی منطقی، رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

مشاورین خانه مشاوره در زمینه های زیر به شما مشاوره می دهند:

  • چگونه انتخاب رشته صحیح و اصولی داشته باشید…
  • داوطلبانی با رتبه و تراز شما در سال های گذشته در چه دانشگاه هایی قبول شده اند…
  • چه دانشگاهی مد نظر شماست؟ برای قبولی در دانشگاه مورد نظرتان چه رتبه ای لازم دارید؟…

از آنجایی که روند ارزیابی به صورت عمودی است، پیشنهاد می کنیم که به منظور انتخابی درست و چیدمانی منطقی با مشاوران خانه مشاوره تماس حاصل نمایید.

سال های گذشته با رتبه شما در چه رشته و واحد دانشگاهی قبول می شدند؟

پس از کنکور، این سؤال ذهن تمامی داوطلبان کنکور ارشد را به خود مشغول می سازد. «با چه رتبه ای در چه دانشگاهی قبول می شوم؟» در واقع پاسخ دقیق به این سؤال، به شما کمک می کند که بتوانید انتخاب رشته دقیق تری داشته باشید و در نتیجه امکان انتخاب خود را نسوزانید. پیشنهاد می کنیم برای آنالیز و مقایسه رتبه خود با نتایج سال های گذشته با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

جهت آگاهی از اینکه با چه رتبه ای در چه واحد دانشگاهی قبول می شوید، با مشاورین مرکز تماس بگیرید.

اگر بخواهید در رشته و واحد دانشگاهی مورد علاقه خود قبول شوید به چه حدود رتبه ای نیاز دارید؟

به رشته ای علاقه دارید و می خواهید کلاه فارغ التحصیلی تان را در جلوی در دانشگاهی خاص به بالا پرتاب کنید؟ اطلاع دارید که در سال گذشته چه کسانی با کسب چه رتبه هایی بر روی صندلی مورد علاقه شما در دانشگاه نشسته اند؟ پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از حدود رتبه مورد نیاز برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

جهت آگاهی از اینکه برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود به چه رتبه ای نیاز دارید، با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

انتخاب رشته صحیح ضمانت آینده ی شماست!

رشته ای که در آن تحصیل می کنیم، سهم بزرگی از آینده ما دارد. اگر رشته ی تحصیلی ما متناسب با شخصیت ما باشد، رضایت ما از زندگی را بالا می برد. حین تحصیل و یا بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار متناسب با رشته خود شده و آینده خود را می سازیم.

اما چگونه می توان رویا را به واقعیت تبدیل کرد؟ بهترین راه برای قدم گذاشتن در آینده ای مطمئن، کمک گرفتن از افراد ماهر در انتخاب رشته کارشناسی ارشد است. مشاوران تحصیلی خانه مشاوره می توانند شما را در رسیدن به آرزویتان یاری کنند.

برای استفاده از مشاوره تلفنی انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸ با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

اصول و نحوه صحیح انتخاب رشته ارشد :

بعد از آن انتخاب رشته سخت و پر از استرس کارشناسی حالا بار دیگر زمان انتخاب رشته ارشد رسیده است. آیا واقعاً انتخاب رشته اصول خاصی دارد؟ بله هر انتخابی دارای اصولی است و با رعایت قوانین و تبصره های آن می توان احتمال قبولی در رشته مورد علاقه مان را افزایش دهیم. این اصول چیست؟

برای اطلاع دقیق و کامل از این اصول بهتر است از افرادی ماهر و با آگاهی بالا کمک بگیریم. پیشنهاد می کنیم در این زمینه از مشاوران تحصیلی خانه مشاوره کمک بگیرید. مشاوران تحصیلی خانه مشاوره در این زمینه شما را راهنمایی می کنند.

برای اطلاع از اصول و نحوه صحیح انتخاب رشته ارشد با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

دفترچه انتخاب رشته ارشد :

دفترچه انتخاب رشته ارشد در اواخر تیرماه منتشر می شود و چند روز بعد از آن فرصت انتخاب رشته خواهید داشت. برای اطلاع از تاریخ انتشار دفترچه، نحوه استفاده از دفترچه و رشته های دفترچه می توانید از مشاوران تحصیلی خانه مشاوره کمک بگیرید. لازم به ذکر است که دفترچه انتخاب رشته برای گروه های مختلف به صورت جداگانه ارائه می شود و اطلاع از اینکه رشته مورد نظر شما در کدام یک از گروههای زیر مجموعه ها قرار دارد، حائز اهمیت است.

برای آگاهی از نکات مهم دفترچه انتخاب رشته ارشد می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

انتخاب رشته مجازی چیه؟

بعد از اعلام نتایج کنکور ارشد و اطلاع از تراز و رتبه می توانید برای آرامش خیال و افزایش اطلاعاتتان از انتخاب رشته مجازی ارشد استفاده کنید. انتخاب رشته مجازی ارشد این امکان را فراهم می کند تا بتوانید وضعیت قبولی داوطلبانی که در سال های گذشته در جایگاه مشابه شما قرار داشته اند، را مشاهده کنید. به عبارتی با انتخاب رشته مجازی ارشد قادر خواهید بود با وارد نمودن اطلاعات خود، لیست دانشگاه هایی که در سال های گذشته می توانستید در آن ها پذیرفته شوید را مشاهده کنید.

از مزایای دیگر انتخاب رشته مجازی تجربه است. مقایسه رتبه ها و دانشگاه های مورد پذیرش این امکان را فراهم می کند تا بتوانید انتخاب رشته دقیق تری داشته باشید. توجه به گرایش ها، کد ضریب ها و آنالیز کارنامه و رتبه قبولی می تواند در این امر شما را یاری کند.

پیشنهاد ما این است که برای آگاهی از نحوه و چگونگی روند انتخاب رشته مجازی و تحلیل قبولی در دانشگاه ها از با مشاوران خانه مشاوره تماس حاصل نمایید.

برای آگاهی از رتبه ها و تراز سال های گذشته و انتخاب رشته می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد :

پس از برگزاری آزمون ارشد، نتایج اولیه اعلام می شود که در آن رتبه و تراز مشخص شده است و داوطلبان مجاز شده می توانند انتخاب رشته کنند. مدتی بعد از انتخاب رشته، نتایج نهایی انتخاب رشته اعلام می شود. زمان دقیق اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد را می توانید از مشاوران تحصیلی خانه مشاوره بپرسید.

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۹۸ :

اگر فکر می کنید که امسال در رشته دلخواهتان قبول نمی شوید! اصلا نگران نباشید! چرا که تحصیل بدون کنکور یک فرصت طلایی برای شماست تا بدون از دست دادن زمان همین امسال دانشجو شوید! به دو صورت می توان بدون کنکور کارشناسی ارشد خواند. استعدادهای برتر و فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی در صورتی که شرایط استعدادهای درخشان دفترچه انتخاب رشته را دارا باشند، می توانند اقدام به ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور کنند. همچنین ارشد فراگیر پیام نور نیز فرصتی استثنائی است تا هم بتوانید ادامه تحصیل دهید و هم زمان کافی برای کسب تجربه و یا راه اندازی یک کسب و کار داشته باشید. پیشنهاد می کنیم در این زمینه با مشاوران خانه مشاوره تماس بگیرید.

مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی درسی به منظور قبولی در کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ :

اهمیت برنامه ریزی از هیچ کس پوشیده نیست. اگر شما هدفی خواص دارید و می خواهید در کنکور کارشناسی ارشد به رتبه دلخواهتان دست پیدا کنید تا بتوانید رشته مورد علاقه تان را در بهترین دانشگاه بخوانید، بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاوران با اطلاع از ضریب دروس و زمان امتحان تمام مواردی که باید بدانند به شما کمک می کنند تا به بهترین شکل ممکن برای کنکور آماده شوید. برای ارتقاء و بهبود وضعیت تحصیلی تان بهتر است از برنامه ریزی درست پیروی کنید.

به عبارتی موفقیت در تحصیل به برنامه ریزی درست در کنار استفاده از مشاوره تحصیلی افراد با تجربه و متخصص در این حوزه نیاز دارد. برنامه ریزی صحیح مانند نقشه، راه موفقیت را با تمام فراز و فرودهای آن برای دانش آموزان ترسیم می کند و مشاوره تحصیلی همانند یک مربی به اصلاح و اشتباهات و کمک وی خواهد آمد. برنامه ریزی درسی و بهره مندی از مشاوره تحصیلی ویژه ارتقاء معدل دانش آموزان یک گام بلند در جهت پیشرفت تحصیلی وی که بر آینده درسی و علمی دانش آموزان تأثیر می گذارد، خواهد بود.

برای دریافت مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی درسی به منظور قبولی در کنکور کارشناسی ارشد با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

معرفی بهترین منابع آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ :

برای قبولی در کنکور ارشد، تنها درس خواندن کافی نیست. بلکه اینکه شما از چه منبعی مطالعه می کنید نیز اهمیت دارد. برای افزایش احتمال قبولی خود بهتر است از بهترین منابع استفاده کنید. منابع بسته به نوع رشته و گرایش متفاوت است.

علاوه بر داشتن یک برنامه حرفه ای مناسب، شناخت درست منابع نیز نقش مهمی در موفقیت خواهد داشت. اما از آنجا که در مورد هر موضوعی، تعداد فراوانی از منابع و کتب درسی وجود دارد، به نظر می رسد که شناسایی منابع برتر می تواند شما را در رسیدن به اهدافتان، سریع تر از سایر منابع یاری کند. بهترین منابع رشته خود را از مشاوران کارشناسی ارشد خانه مشاوره بخواهید.

برای کسب آگاهی از بهترین کتب کمک آموزشی با مشاورین مرکز تماس بگیرید.

سؤالاتی که ممکن است ذهنتان را مشغول کرده باشند :

  • نحوه انتخاب رشته ارشد حرفه ای ؟ تعداد انتخاب رشته ارشد ؟
  • اصول مشاوره انتخاب رشته ارشد و انتخاب بهترین رشته
  • نحوه مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد با نرم افزار انتخاب رشته ارشد
  • طریقه دریافت مشاوره تلفنی کارشناسی ارشد و انتخاب رشته ارشد آنلاین
  • مشاوره ارشد و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد
  • مشاوره تلفنی ارشد و نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد 
  • انتخاب رشته مجازی ارشد و زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸
  •  انتخاب رشته کارشناسی ارشد و زمان انتخاب رشته
  • راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد و نحوه انتخاب رشته ارشد

تمامی سوالات خود را در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد می توانید از مشاوران مرکز بپرسید.

دغدغه های داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد:

اگر داوطلب کنکور کارشناسی ارشد هستید، مطمئنا دغدغه های زیر را هر روز در کوله ای ریخته و هر جا که میروید آن را با خود حمل می کنید :

  • دغدغه کنکور مجدد را دارید ؟

    به این فکر می کنید که اگر دوباره کنکور شرکت کنید و یکسال دیگر را پشت کنکور بگذرانید، نتایج بهتری کسب خواهید کرد.

  • دغدغه انتخاب رشته صحیح را دارید ؟

    مدام با خود فکر می کنید که آیا به درستی انتخاب رشته می کنم؟ اگر اولویت سوم را به جای اولویت دوم می زدم بهتر نبود؟ اصلا اگر به دلیل محرومیت از تحصیل در سال آینده انتخاب رشته نکنم بهتر نیست؟

  • دغدغه ورود به دانشگاه دارید! اما دوست دارید بدون کنکور وارد دانشگاه شوید ؟

    از آنجایی که امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، بدون عبور کردن از سد کنکور وجود دارد، حیف است که چنین شانسی را که شاید یکبار در خانه تان را بزند، از دست بدهید! اما آیا شرایط ورود به دانشگاه ها بدون کنکور را می دانید؟

  • دغدغه ادامه تحصیل در خارج از کشور، اخذ بورسیه تحصیلی و apply را دارید ؟

    اگر چنین دغدغه ای دارید بایستی بگوییم این مورد از جمله بزرگ ترین دغدغه های داوطلبان کارشناسی ارشد است. شرایط ادامه تحصیل در خارج از کشور، نحوه گرفتن fund و بورسیه را می دانید؟

  • دغدغه بازار کار و آینده شغلی را دارید ؟

    کاملا به جاست که چنین دغدغه ای داشته باشید. در واقع آگاهی از آینده شغلی باعث می شود که مثل آن داوطلب بخت برگشته ای که در تمامی طول تحصیل خود فقط می گفت: « خب آخرش که چی!» نباشید. در واقع اگر از همان ابتدا بدانید در نهایت چه آینده شغلی در انتظار شماست، هدفمند تر پیش خواهید رفت. اما به راستی از آینده شغلی خود باخبرید؟ می دانید که در آینده در کدام شرکت ها، سازمان های دولتی یا غیر دولتی و … استخدام خواهید شد؟

  • دغدغه سربازی تان را دارید؟ نظام وظیفه هر شب به خوابتان می آید؟

    به نظر می رسد که موضوع سربازی دغدغه بسیاری از جوان هایی است که بر سر دو راهی ادامه تحصیل یا رفتن به سربازی مانده اند. درباره ی شرایط خدمت سربازی ، معافیت ها و … چقدر اطلاع دارید؟


تا به حال به این موضوع اندیشیده اید که مگر چند سالتان است که ذهنتان را مشغول چنین مسائلی کرده اید! یعنی اصلا منطقی به نظر نمی رسد که تا به این حد دغدغه داشته باشید! حالا وقت آن رسیده است که کوله پشتی حاوی دغدغه هایتان از پنجره اتاقتان به بیرون پرتاب کنید! البته نمی توانیم بگوییم که دغدغه صرفاً بد است، چون همانند درد در بدن، برای نشان دادن اختلال، لازم است! اما داشتن دغدغه، بدون تلاش برای حل مشکلی که داریم، نه تنها به پیشرفت مان کمک نخواهد کرد، بلکه ما را از آنچه رویای رسیدن به آن را در سر داریم، عقب می اندازد.

مشاوران متخصص می توانند بهترین و جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند. مشورت با حرفه ای ها این امکان را به شما می دهد تا برای رسیدن به اهدافتان، بدون داشتن هیچ دغدغه ای، پیش بروید.

[postbox txt=”تلفنی انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه ۹۸″]

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • مشاوره تلفنی انتخاب رشته کارشناسی ارشد ، اصول و نحوه صحیح انتخاب رشته ارشد 
  • نرم افزار انتخاب رشته ارشد ، اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد ، ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 
  • انتخاب رشته مجازی ارشد ، دفترچه انتخاب رشته ارشد  ، مشاوره تخصصی کارشناسی ارشد 
  • مشاوره حرفه ای و برنامه ریزی درسی به منظور قبولی در کنکور ارشد ۹۸ ، معرفی بهترین منابع آزمون کارشناسی ارشد ۹۸
راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور