معافیت پزشکی حین تحصیل

معافیت پزشکی حین تحصیل

  • معافیت پزشکی حین تحصیل ۹۷ , مراحل و نحوه دریافت معافیت پزشکی حین تحصیل ۹۷
  • سؤالات متداول دریافت معافیت پزشکی حین تحصیل، شرایط معافیت پزشکی حین تحصیل خدمت سربازی ۹۷
  • انواع معافیت پزشکی حین تحصیل خدمت سربازی، اخبار جدید معافیت پزشکی حین تحصیل خدمت سربازی
  • مشاوره تلفنی معافیت پزشکی حین تحصیل نظام وظیفه و سایر معافیت های پزشکی با مشاورین مرکز

[postbox txt=”معافیت پزشکی حین تحصیل ۹۷″]

تمامی کسانی که در حال تحصیل هستند با این سؤال رو به رو می شوند که آیا می توان درخواست معافیت پزشکی حین

تحصیل داد؟ شرایط معافیت پزشکی حین تحصیل چگونه است؟  چه بیماری هایی معافیت پزشکی در حین تحصیل می گیرند؟! قطعاً این سؤالات، پرسش های شماست و ما در ادامه مطلب به آنها پاسخ داده ایم.

مشمولان در حال تحصیل دارای معافیت تحصیلی می توانند درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل دهند.

محصلان دانشگاهها که با اتمام دوره تحصیلی با مقوله ی سربازی سر و کار دارند احتمالاً به دنبال شرایط و چگونگی معافیت پزشکی در حین تحصیل ۹۷ هستند. به هر حال قوانین نظام وظیفه عمومی ممکن است هر سال دچار تغییراتی شود و یا اینکه قوانین جدید اضافه و اصلاح شود. هدف نوشته ما اطلاع رسانی به موقع در زمینه معافیت پزشکی در حین تحصیل وجود دارد.

درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل:

بر طبق آیین نامه درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل که در سال های گذشته امکان پذیر نبود، در مورد اختلالات و عارضه هایی که مقاطع آموزشی و تحصیلی در آن مؤثر نیست، امکان پذیر شده است و کلیه ی کسانی که مشغول به تحصیل هستند و دارای معافیت تحصیلی هستند، در صورتی که شرایط معافیت پزشکی حین تحصیل دارند، می توانند درخواست معافیت پزشکی خود را به مراکز نظام وظیفه عمومی ارائه نمایند.

چنانچه برای نحوه ی درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل سؤال دارید، یا نیازمند اطلاعات بیشتر هستند، توصیه می کنیم حتماً با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

معافیت پزشکی حین تحصیل شامل بیماری هایی می شود که مقطع تحصیلی در آن بی اثر باشد.

شرایط معافیت پزشکی حین تحصیل:

شرایط معافیت پزشکی حین تحصیل کدام هاست؟ این سؤال مهم است و تکلیف شما را برای اینکه درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل بدهید یا نه مشخص می کند. در گذشته محصلان دارای معافیت تحصیلی و آموزشی تنها در صورتی می توانستند درخواست معافیت پزشکی نمایند که یا درس آنها تمام شده بود یا ترک تحصیل کرده بودند و یا اینکه اخراج شده بود. اما بر طبق آیین نامه ی جدید که از سال ۹۳ اجرایی شد، مشمولان در حال تحصیل می توانند برای بیماری ها و قطع عضوهایی که وابسته به مقاطع تحصیلی نیستند، درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل نمایند و فرم درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل را پر نمایند.

[bannerne]

اما منظور از بیماری ها و قطع عضوهای مستقل از مقطع تحصیلی چیست؟

با ذکر یک مثال سؤال را پاسخ می دهیم. مثلاً شما در حال تحصیل هستید و دچار بیماری یا ضعف چشم هستید. در صورتی می توانید درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل نمایید که نمره ی چشم شما با بیماری چشم شما مطابق با آیین نامه معافیت پزشکی باشد. یعنی با مقاطع تحصیلی ارشد یا لیسانس و نمره ی چشم کمتر از ۰.۸ نمی توانید از معافیت پزشکی حین تحصیل بهره ببرید. اما در بیماری هایی همچون نقص عضو یا جراحی های سخت که ربطی به مقاطع تحصیلی ندارند، امکان معافیت پزشکی حین تحصیل مجاز است.

[typed string0=”با معافیت پزشکی حین تحصیل کارت پایان خدمت بگیرید.” typeSpeed=”50″ startDelay=”10″ backSpeed=”40″ backDelay=”500″ loopCount=”10″ loop=”10″]

لیست بیماری های معافیت پزشکی ۹۷:

لیست بیماری های معافیت پزشکی ۹۷ محدوده ی بیماری های پوست و بافت های زیر پوست، بیماری های مربوط به غدد مترشحه داخلی یا بیماری های داخلی مغز و اعصاب، بیماری های جراحی مغز و اعصاب، بیماری های ریه و قفسه صدری، بیماری های استخوان، بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی، بیماری های خون و انکولوژی، بیماری های دستگاه ادراری تناسلی (حتماً مقاله معافیت پزشکی واریکوسل را مطالعه نمایید.) بیماری های فک و دهان و دندان، بیماری های چشم و عوارض بینایی، بیماری های گوش و حلق و بینی، بیماری ها روماتولوژی و بافت همبند و بیماری های عفونی را دربر می گیرد.

برای اطلاع از لیست کامل بیماری های معافیت پزشکی با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

[postbox txt=”معافیت پزشکی حین تحصیل ۹۷″]

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:
  • معافیت پزشکی حین تحصیل ۹۷ , مراحل و نحوه دریافت معافیت پزشکی حین تحصیل ۹۷
  • شرایط معافیت پزشکی حین تحصیل خدمت سربازی ۹۷، سؤالات متداول دریافت معافیت پزشکی حین تحصیل
  • انواع معافیت پزشکی حین تحصیل خدمت سربازی، اخبار جدید معافیت پزشکی حین تحصیل خدمت سربازی
  • مشاوره تلفنی معافیت پزشکی حین تحصیل نظام وظیفه و سایر معافیت های پزشکی با مشاورین مرکز

[telne]

راهنمای مطالعه
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور
تماس با مشاور تماس با مشاور تماس با مشاور